راهنمای عملیات گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

راهنمای عملیات گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

ویرایش سوم سال ۱۳۹۸

برای ثبت گارانتی کالا در سامانه تجارت می بایست طبق مراحل زیر پیش بروید.

بخش اول – ثبت شناسنامه گارانتی

۱ ) پس از ورود به سامانه جامع تجارت

و انتخاب یکی از نقش های تجارت داخلی خود، میتوانید از زیر منوی “ثبت شناسه گارانتی کالا”، از منوی “عملیات گارانتی کالا” نسبت به ثبت شناسنامه گارانتی خود اقدام نمایید. (شکل ۱)

مرجله اول ثبت گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

۲ )  “ثبت شناسنامه گارانتی”

مطابق شکل ۲ میتوانید لیست سوابق اظهار شناسنامه گارانتی خود را مشاهده نموده و اطلاعات آن را ویرایش، ثبت نهایی یا غیرفعال نمایید. برای اظهار شناسنامه گارانتی جدید بروی دکمه “معرفی گارانتی جدید” کلیک نمایید. همچنین برای اطلاع از آخرین قوانین مربوط به گارانتی کالا بروی دکمه “قوانین گارانتی کالا” کلیک نمایید تا فایل PDF آن دانلود شود.

مرجله دوم ثبت گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

۳)  “معرفی گارانتی جدید”

ابتدا می بایست گروه و طبقه کالا و برند کالای خود را مشخص نمایید، سپس در قسمت “عنوان / شرح تعهد گارانتی” نامی را برای گارانتی کالا وارد نمایید. این نام اختیاری می باشد ولی برای پیگیری مراحل ثبت گارانتی و همچنین متصل نمودن کالاها به گارانتی، نام تجاری شرکت گارانتی کننده پیشنهاد می شود.

در قسمت اطلاعات گارانتی کننده در صورتیکه نام گارانتی کننده در لیست شرکت ها قرار ندارد می بایست گارانتی کننده را با استفاده از دکمه “افزودن گارانتی کننده” و تکمیل تمامی فیلدها به لیست شرکت های گارانتی کننده اضافه نمایید. در صورتیکه گارانتی کننده شرکت باشد، با وارد نمودن شناسه ملی شرکت سیستم نام شرکت را از اداره ثبت شرکت ها استعلام نموده و فیلد نام بصورت خودکار تکمیل می گردد. شماره تماس و ادرس را باید توسط کاربر تکمیل شود.

توجه : لیست شرکت های گارانتی کننده عمومی بوده و درصورت اضافه نمودن یک کاربر، برای سایر کاربران نیز قابل مشاهده خواهد بود.

مرجله سوم ثبت گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

۴ ) با انتخاب طبقه کالا،

تعهدات پایه براساس قانون بصورت خودکار توسط سیستم تکمیل می گردند. در صورتیکه شرکت گارانتی کننده تعهدات مازاد بر قانون دارد با انتخاب چک باکس “تعهدات مازاد قانون” نسبت به تکمیل موارد مشمول گارانتی مازاد و همچنین موارد عدم شمول گارانتی می پردازد.

مرجله چهارم ثبت گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

۵ ) در آخرین مرحله از ثبت گارانتی جدید

می بایست شرکت ارزیاب و رتبه بندی را مشخص نمایید و پس از مطالعه مدارک مورد نیاز و تجمیع آنها در یک فایل فشرده ( RAR ) اقدام به انتخاب آنها نمایید.

در صورتی که نیاز به توضیحی برای این درخواست دارید در قسمت توضیحات وارد نمایید. پس از تکمیل نمودن همه فیلدهای اجباری در صورتیکه می خواهید درخواست ثبت نهایی شود روی دکمه “ثبت نهایی و ارسال” کلیک نمایید تا درخواست برای شرکت ارزیاب ارسال شود و در صورتیکه میخواهید بعدا درخواست را ویرایش نمایید بروی دکمه “ثبت موقت” کلیک نمایید.

مرجله پنجم ثبت گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

۶) پس از ثبت درخواست و دریافت

پیغام موفقیت امیز با مراجعه به صفحه ثبت شناسنامه گارانتی می توانید از وضیعت درخواست مطلع شوید. در صورتی که وضعیت سند ثبت اولیه باشد، میتوانید درخواست را ویرایش و پس از آن اقدام به ثبت نهایی درخواست نمایید. پس از ثبت نهایی درخواست وضعیت سند به در انتظار تایید تغییر می کند.

مرجله ششم ثبت گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

۷ ) در صورت تایید درخواست

از طرف سازمان حمایت از مصرف کننده، وضعیت سند به فعال تغییر و تاریخ اعتبار آن درج می شود. درصورت عدم تایید درخواست وضعیت درخواست به “عدم تایید” تغییر می کند و علت عدم تایید آن با کلیک بروی دکمه جزئیات و در فیلد نتیجه کارشناس و بررسی درخواست قابل مشاهده خواهد بود. در صورت تمایل می توانید پس از رفع نواقص مجدد اقدام به ثبت درخواست نمایید.

مرجله هفتم مرجله اول ثبت گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

بخش دوم – تخصیص شناسه رهگیری به گارانتی

۱ ) پس از ثبت نهایی اظهار تولید کالاهای دارای شناسه های رهگیری با استفاده از راهنمای عملیات گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت، می توانید کالاهای موجود در سند اظهاری را مدیریت نمایید. برای این منظور با ا ستتفاده از زیر منوی “تخصیص شناسه رهگیری به گارانتی” در منوی “عملیات گارانتی کالا” مشاهده موجودی می توانید شناسه رهگیری های تولید شده را مشاهده نمایید (شکل ۱ )

مرحله اول تخصیص شناسه رهگیری به گارانتی

۱) جهت تخصیص گارانتی به شناسه های رهگیری تولید شده ابتدا مطابق یکی از روش های ذیل شناسه های رهگیری مورد نظر را انتخاب نمایید. پس از انتخاب بروی دکمه “ثبت گارانتی کالا” کلیک نمایید.

۱ . با استفاده از چک باکس کنار هر شناسه رهگیری

۲ . در صورتیکه تعداد شناسه های انتخابی زیاد می باشد، میتوانید با استفاده از دکمه” ثبت با فایل اکسل” اقدام به انتخاب شناسه رهگیری از طریق فایل اکسل نمایید. (شکل ۲)

مرجله دوم تخصیص شناسه رهگیری به گارانتی

۲) در صفحه انتخاب شناسنامه گارانتی می بایست نوع.گارانتی که قبلا در عملیات گارانتی ثبت نموده اید را با استفاده از چک باکس کنار هر ردیف، مشخص.نمایید. در صورتیکه لیست شناسنامه ها زیاد است می توانید از امکان جستجو فرم استفاده نمایید. پس از انتخاب نوع گارانتی بروی دکمه ثبت کلیک نمایید.

مرجله سوم تخصیص شناسه رهگیری به گارانتی

۳) پس از ثبت نهایی انتخاب گارانتی، مشخصات گارانتی.برای کالا(ها)ی مشخص شده ثبت می شود(مطابق تصویر ۴) و قابل استعلام از مراجع ذی.صلاح می باشد.

قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در اجرای اصل یکصد و...
تاریخ انتشار : 36 دقیقه قبل
ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما