راهنمای مدیریت اسناد انبار در سامانه جامع تجارت
ویرایش اول – بهار ۱۳۹۸
براساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار (ماده ۸ )و قانون مبازره با قاچاق کالاو ارز (مواد ۶ و ۱۳ )تهیه، اجرا و بهره برداری از سامانه ها با شرح وظایف مقرر در آیین نامه های مرتبط، بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از سازمان های تابعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است:
سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) با هدف ایجاد یک سامانه واحد برای بازرگانان در حوزه تجارت خارجی و فعالیت اقتصادی در حوزه تجارت داخلی طراحی شده و با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانونی هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.
در این نوشتار قصد داریم راهنمای مدیریت اسناد انبار در سامانه جامع تجارت را به شما عزیزان ارائه دهیم.
مدیریت اسناد انبارش کالا
۱ ) با استفاده از منوی “مدیریت اسناد انبارش کالا” از.منوی “لجستیک داخلی” و همچنین دکمه مدیریت اسناد انبار در صفحه اصلی، می توانید اسناد (رسید / حواله) ثبت شده در سامانه.جامع انبارها را مشاهده نمایید ( شکل ۷ )
۲ ) در صفحه مدیریت اسناد انبارش کالا به صورت پیش فرض اسناد متعلق.به کاربر برای تاریخ روز سیستم.نمایش داده می شود. در صورتیکه می خواهید اسناد ( دریافتی/ ارسالی) به تاریخ های.دیگری را مشاهده نمایید؛ می توانید از فیلترهای بالای جدول استفاده نمایید (شکل ۸)
۳ ) جهت مشاهده جزییات بیشتر از سند مانند اطلاعات حمل و نقل، اطلاعات صاحب کالا و کالاهای سند مربوطه بروی دکمه جزییات در ستون عملیات کلیک.نمایید ( شکل ۹ )