
شرکت مدیریت صادرات کویر نگین بین الملل
مدیریت
مهندس محمد عسگری
مدیریت صادرات و آموزش تجارت خارجی
شماره تماس
۰۲۱۲۲۵۴۶۴۷۵

شرکت مدیریت صادرات کویر نگین بین الملل
( مدیریت صادرات و آموزش تخصصی تجارت خارجی )
شرکت مدیریت صادرات کویر نگین بین الملل کیهان به شماره ثبت ۵۰۶۵۹ با اتکا به پشتوانه تجربی، علمی، مالی و اجرایی سهامداران خود و با شعار فعالیت رسمی خود را در تاریخ ۰۲ /۰۶/۱۳۹۲ آغاز نمود.
هدف اصلی از تشکیل این شرکت، تجمیع فعالیت ها و توانمندی های سهامداران و مدیران شرکت در جهت توسعه بازرگانی خارجی با روشهای علمی در چهارچوب قواعد مدیریت صادرات در شرایط خاص اقتصادی کشور عزیزمان می باشد. سهامداران، مدیران، کارکنان و شرکای تجاری شرکت برای نیل به این هدف هم قسم و همراستا می باشند.
ما در اولین فعالیت بین المللی خود موفق به عقد قرارداد نمایندگی انحصاری با یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نوشیدنی سالم در کشور ترکیه شدیم و پس از ثبت و اخذ مجوز فعالیت شرکت های خارجی در مرکز امور اصناف و بازرگانان و اخذ پروانه بهداشتی واردات از سازمان غذا و دارو و سایر مراحل قانونی طی مدت سه سال در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، اقدام به واردات و توزیع این محصول
به عنوان سالم ترین نوشیدنی تخمیری در کشور کردیم.
در تاریخ ۰۸ /۰۶/۱۳۹۳با عزم و همکاری همه همکاران موفق به استقرار نظام مدیریت کیفیت و اخذ گواهینامه استاندارد ISO9001:2008 شدیم.
از ابتدای سال ۱۳۹۳ مهمترین هدف خود را با توجه با وضعیت اقتصادی کشور و نیاز به توسعه صادرات غیر نفتی، بر پایه شناخت محصولات تولید داخل با مزیت نسبی صادراتی و همزمان ارزیابی و شناسایی بازارهای دارای شرایط بالقوه برای محصولات ایرانی با استفاده از ابزارهای تحلیل بازار مرکز تجارت بین الملل(ITC) نمود و باتوجه به برنامه توسعه مصوب هیئت مدیره در راستای همخوانی با اهداف کلان،
سرمایه شرکت را از ده میلیون ریال به مبلغ یک میلیارد و ده میلیون ریال افزایش دادیم و با بکارگیری تیم متخصص در حوزه بازرگانی خارجی اقدام به انجام فعالیت های تحقیقاتی در بازارهای هدف با همکاری شرکای تجاری در کشورهای ترکیه( شهر آدانا و قاضی عنتپ)، عراق( شهر اربیل)، انگلستان(پایلوت اروپا – منطقه ولز) و آفریقای جنوبی(پایلوت آفریقا – شهر ژوهانسبورگ) نمودیم و ضمن امضاء تفاهم نامه های مشترک کاری در حوزه های بازاریابی و صادرات کالا و خدمات با ۳ شرکت بازرگانی عمومی(General Trading) در کشورهای مذکور راه رسیدن به این بازارها را آسان تر کردیم.
پس از تصویب قانون شکل گیری شرکت های مدیریت صادرات و با پیگیری های مستمر مجوز فعالیت از سازمان توسعه تجارت ایران به عنوان یکی از شرکت های مدیریت صادرات ایران [۱](EMC) را اخذ نمودیم.
در سال ۱۳۹۴ با تصوب هیئت مدیره در بخش رسالت اجتماعی (CSR) و با برنامه ریزی صورت گرفته در جهت تهیه و عرضه سبدی از کالاهای سلامت محور برای افزایش سطح سلامت جامعه، مدیریت شرکت ماموریت یافت تا ضمن شناسایی کالاهایی با ویژگی سلامتی و ارگانیک ، سبد کالایی مناسبی را برای عرضه به بازار داخل و خارج ایجاد نماید. در این راستا و به جهت حفظ توان رقابتی در بازار آتی، برند تجاری با نام اَلگور طراحی و ثبت گردید که درون آن نشانه ای از رسالت شرکت نهفته و آن عبارت زیر
می باشد.
« غذای سالم قلب یک کشور»
برنامه پنج ساله شرکت در راستای توسعه این سیاست، تولید بدون کارخانه کالای سلامت محور با استفاده از ظرفیت کارخانه های تولیدی داخلی تحت استانداردهای داخلی و پارامترهای مصوب شرکت می باشد. که هم اکنون سبد مناسبی از محصولات غذایی(خشکبار) تخت برند الگور[۲] تولید و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه می شود.
درسال ۱۳۹۷ به جهت توسعه بازار صادراتی و جلوگیری از تاثیر مضاعف تحریم های بین المللی بخشی از سهام یک شرکت در کشور ترکیه خریداری شد. این شرکت[۳] هم اکنون در ترکیه با در اختیار داشتن انبار و تجهیزات مربوطه درشهر استانبول(بخش آسیایی) در بازار واردات و فروش سنگ مشغول به فعالیت می باشد.
سال ۱۳۹۸ برای شرکت کویرنگین سال تغییرات بنیادی در نحوه عملکرد به سمت چابک سازی بیشتر و تمرکز صادراتی بر محصولات شرکت های خرد، کوچک و متوسط[۴] (M & SME`s) با تمرکز بر محصولات دانش بنیان و دارای مزیت صادراتی بوده است و از اینرو در ابتدای سال شعار شرکت به ” تخصص ما تمرکز و تمرکز ما مدیریت صادرا ت است” تغییر یافت.
درسال ۱۴۰۰ شرکت با انتقال دفتر مرکزی به شهر تهران امکان ارائه خدمات توانمندسازی صادراتی خود را به تولیدکنندگان در سراسر کشور عزیزمان در چهارچوب برنامه جامع مدیریت صادرات [۵]۱۴۰۰ مهیا نمود.
همچنین در تابستان سال ۱۴۰۰ با عقد تفاهم نامه همکاری مشتری با شرکت ” توکا العالم[۶] “ در امارات عربی متحده دامنه ارائه خدمات صادراتی خود را گسترش دادیم. این تفاهم نامه اجرای مبادلات مالی و کالایی در مسیر صادرات کالاهای ایرانی و واردات متقابل را به طرز ویژه ای تسهیل می نماید.
شرکت مدیریت صادرات کویر نگین بین الملل کیهان
با دارا بودن بانک اطلاعاتی قوی از خریداران هدف و تیم بازرگانی همکار و مقیم در بازار های مذکور، امکانات مناسبی برای ارائه خدمات بازاریابی صادراتی به تولیدکنندگان داخلی جهت ورود به بازارهای
بین المللی در قالب مدیریت صادرات کالا و خدمات در چهارچوب قوانین مصوب شرکت های مدیریت صادرات را دارد.
تولیدکنندگان داخلی می توانند با استفاده از خدمات رایگان ارزیابی اولیه آمادگی صادراتی منطبق با آخرین استانداردهای جهانی (ERA[7]) وضعیت آمادگی کمی خود را ارزیابی کرده و در راه رسیدن به بازارهای صادراتی از امکانات ما استفاده نمایند.
نمونه گزارش اولیه ارزیابی آمادگی صادرات
گوشه ای از توانمندی های ما به اختصار عبارت است از:
- ارائه خدمات توانمندسازی صادراتی شرکت ها منطبق با برنامه جامع مدیریت صادرات -۱۴۰۰[۸]، شامل انجام ارزیابی آمادگی صادرات[۹] ، انجام مدیریت بازاریابی شامل مدیریت بازاریابی، ورود و تثبیت کالا و خدمات در بازار هدف (شامل : نیاز سنجی، آنالیز محصول و رقبا و تحقیقات میدانی و تدوین استراتژی و اهداف فروش در کشور هدف با توجه به نتایج تحقیقات منطبق با فرهنگ آن بازار) مدیریت و اجرای فرآیند صادرات کالا و خدمات.(منظبق با وظایف شرکت های مدیریت صادرات) ، برگزاری دوره های کارآموزی تخصصی صادرات و اجرای رویدادهای تجاری تخصصی.
- مشاوره در ثبت و راه اندازی کسب و کار در کشور ترکیه و امارات عربی متحده.
- واردات (تحویل در محل متقاضی) انواع قطعات یدکی صنایع مادر(نفت، گاز، پتروشیمی و فولاد) از منابع مناسب در کوتاهترین زمان و مناسب ترین قیمت از منابع خارجی.(امکان گشایس اعتبار اسنادی و یوزانس مدت دار)
اهم فعالیت های پیشین و در جریان این شرکت :
- نمایندگی انحصاری واردات شرکت گلین تاشی گیدا از ترکیه.(شرکت تولید کننده انواع نوشیدنی بدون گاز) – ۱۳۹۲ تاکنون.
- نمایندگی انحصاری فروش و صادرات پیش فیلتر گریز از مرکز رافع به ۶ کشور منطقه. (اختراع ثبت شده در جهت جداسازی ذرات سیلیس از هوای ورودی به موتور)صادر شده به کشورهای عراق، افغانستان، کویت، عمان و دبی –۱۳۹۳-تاکنون.
- نماینده انحصاری فروش و صادرات محصولات شرکت مهندسی دیبا پژوهان سبز(دانش بنیان) –۱۳۹۴-۱۳۹۵
- نمایندگی انحصاری فروش ظروف یکبار مصرف گیاهی سیتک در چهار استان و نماینده صادرات به ترکیه. ۱۳۹۳-۱۳۹۵
- صادرکننده انواع محصولات باغی و گلخانه ای مناطق شمالی شامل کیوی فلفل دلمه ، خیار، گوجه و سیب درختی با مشخصه
منحصر بفرد سلامت (safe).(قرارداد مدیریت صادرات)- ۱۳۹۲-۱۳۹۷ - نماینده شرکت تراین پارتز از کشور سوئد. (تولیدکننده و تعمیر کننده انواع فنرهای واگن) – ۱۳۹۵
- واردات انواع قطعات یدکی خودرو و لاستیک. –۱۳۹۲-تاکنون.
- مشاور و مجری پروژه تحقیقات بازار و مدیریت صادرات شرکت طبیعت سبر(سینره) در کشورهای کنیا و سوریه –۱۳۹۶-۱۳۹۷
- سرمایه گذاری مشترک در بازسازی، تجهیز و بهره برداری از مجموعه عظیم خدماتی توریستی اپیک یولو (راه ابریشم) در شهر آدانا ترکیه. -۱۳۹۶-تاکنون
- صادرات رب گوجه فرنگی (برند آیدا بین الملل، جمیل، دلند)در قالب قرارداد مدیریت صادرات. –۱۳۹۵-۱۳۹۶
- صادرات محصولات شرکت تعاونی پدیده صبح کلار در قالب قرارداد مدیریت صادرات به بازار عراق، CIS. –۱۳۹۶
- مشاور پروژه تحقیقات بازار شرکت ایده پردازان نوین(آکادمی خلاقیت اسپادانا) و صادرات به کشور عراق – ۱۳۹۶-۱۳۹۷
- مجری پروژه تحقیقات بازار و تهیه بولتن صادراتی اعضاء مربوط به کشور عمان برای کمیته روابط بین الملل اتاق بازرگانی اصفهان –۱۳۹۶-۱۳۹۷
- همکاری صادراتی با شرکت پیام صنعت سپاهان در صادرات محصولات فلزی به کشور عراق – ۱۳۹۷
- تحقیقات و توسعه بازار بخشی از محصولات شرکت بلور و شیشه اصفهان در اقلیم کردستان عراق –۱۳۹۷- ۱۳۹۸
- توسعه بازار فروش سبد محصولات شرکت فولاد بافق به کشور پاکستان بطور مشترک –۱۳۹۸- تاکنون.
- نماینده انحصاری مدیریت صادرات شرکت پروفیل آسیا (تولیدکننده انواع پروفیل، زِد سوله، گاردریل ایمنی جاده ای و تجهیزات نصب سلولهای خورشیدی –صادرات به کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق –۱۳۹۷- تاکنون.
- مدیریت و صادرات انواع سنگهای ساختمانی به کشور ترکیه از طریق سرمایه گذاری مشترک در انبارش کالادر در استانبول. ۱۳۹۸ – تاکنون
- – مشاور و مجری دفتر خدمات صادراتی در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد –۱۳۹۸-تاکنون
- منتور در شتابدهنده صادرات اتاق بازرگانی اصفهان –۱۳۹۸-تاکنون
- عضو انجمن مدیران صنایع ایران –۱۳۹۹-تاکنون
- عضو هییت مدیره انجمن صادرکنندگان استان اصفهان -۱۳۹۸- تاکنون
- کارگزار رسمی مدیریت صادرات و منتور کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری –۱۳۹۹ تا کنون
- مشاور مدیریت صادرات خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان –۱۳۹۹ تاکنون
- کارگزار رسمی توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری –۱۴۰۰ تا کنون
- مشاور و مجری پروژه مدیریت صادرات شرکت بیتاپلیمر فردانگر-۱۴۰۰
- کارگزار رسمی توانمندسازی صادرات و منتور(مروج) رسمی کنسرسیوم در شرکت شهرکهای صنعتی ایران-۱۴۰۰ تاکنون
- مشاور و همکاری در توانمندسازی با اعضاء انجمن شرکت های دانش بنیان اصفهان –۱۴۰۰ تا کنون
- عضو هیئت مدیره انجمن ملی شرکتهای مدیریت صادرات ایران –۱۴۰۰ تاکنون
- موسس و رییس هییت مدیره شتابدهنده صادراتی بیدار مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان – ۱۴۰۱ تاکنون
چارت سازمانی (جدید۱۳۹۸): |
منشور های سازمانی شرکت
منشور کاری:
حفظ و توسعه سهم بازارهای داخلی و بين المللی با توجه ويژه به ارتقاء جايگاه شرکت ازطريق:
- بكارگيری ايده های نوآورانه در خلق و بهبود گزينه های ارائه شده (بهبود كيفيت، قيمت، و بسته بندی) به مشتريان، در راستای كسب رضايت آنها به عنوان مهمترين شركای تجاری شركت.
- تقويت بخش تحقيق و نوآوری، با اولويت دادن به اهدافی همچون ايجاد فرصت های مناسب در دسترسی سريع به تكنولوژی هاي روز، برقراری ارتباطات استراتژيك با مراكز تحقيقاتی معتبر در داخل و خارج از كشور و تربيت نيروي انسانی روز آمد.
- بهره گيری از استراتژی های توسعه بازار و محصول و رسوخ در بازار، به ويژه تنوع همگون در خلق محصولات با هدف متمايز شدن از رقبا و ارتقاء کمی و کیفی محصولات.
- مميزی و بهبود فرآيندهای سازمان و تلاش براي رشد فرهنگ سازمانی و دانش كاركنان از طريق آموزش های مستمر.
- تقويت بخش بازاريابی در راستای انجام فعاليت هايی همچون تحقيقات بازار، استراتژي توزيع، قيمت گذاری، ارتقاء و بهبود محصولات شركت و ارزيابي رضايت مشتريان.
تندیس شرکت برگزیده در ششمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه – پاییز ۱۳۹۷ |
- تمركز و عمق بخشيدن بر كسب و كارهايی كه در آن مزيت رقابتی داريم، و افزايش سهم بازارهای داخلی و بين المللی و كشف بازارهای پنهان و یا کمتر توسعه یافته صادراتی.
از ابتدای سال ۱۳۹۹ و با استناد به نیاز فارغ التحصیلان رشته های مرتبط با بازرگانی خارجی، مرکز توسعه و توانمدسازی صادرات بیدار زیرمجموعه شرکت ایجاد گردید. وظیفه این مرکز انتقال دانش صادراتی شرکت به کارآموزان علاقمند حوزه مدیریت صادرات و توانمندسازی کارشناسان صادراتی می باشد.
این مرکز با استفاده از مدل مفهومی ” مثلث کسب و کار صادراتی[۱۰] ” دوره ۱۲ هفته ای را طراحی و اجرا نموده است. در این دوره کارآموزان ضمن آشنایی با مفاهیم اصلی صادارت پایدار در یک پروژه کاری با منتورینگ کارشناسان خبره شرکت و زیرنظر مستقیم مدیریت محترم عامل، دانش لازم برای انجام فرآیند صادرات را به دست می آورند. تجربه و دانش ما در طی سالها منجر شده است تا دانش و روشهای کاری ارائه شده در این دوره ی کارآموزی از مباحث تئوریک صرف فاصله گرفته و به سمت عملی شدن حرکت کرده و به بالاترین میزان اثربخشی منجر گردد. آنچه در ادامه میآید، برنامهای است که مرکز توسعه و توانمندسازی صادرات بیدار برای توسعه و توانمدسازی صادراتی علاقمندان از مبتدی تا پیشرفته انجام می دهد.
مشخصات دوره
دوره کارآموزی “تمرکز بر صادرات تا جهش تولید” یک دوره ی (Course) ۱۲ هفته ای است که برای تیم های ۸ تا ۱۰ نفره و کاملاً تخصصی برگزار می شود. براساس برنامه زمان بندی هر ماه، حداکثر دو دوره کارآموزی پذیرش و اجرا می شود. این دوره از دو بخش زیر تشکیل شده است:
در بخش اول کارآموز با شرکت .در ۶ کارگاه حضوری با مفاهیم .پایه مثلث کسب و کار صادراتی .شامل بینش صادرات، دانش صادرات و ابزار صادرات آشنا. شده و موارد ضروری در .فرآیند صادرات، مدیریت صادرات و بازرگانی. بینالملل را برطبق آخرین وضعیت موجودِ صادرات. فراخواهد گرفت. در این سطح از. آموزش، شرکتکنندگان یاد میگیرند برای انجام .فعالیتهای صادراتی چه مواردی را باید .رعایت کنند و چگونه باید سازمان .یافته عمل کنند تا کالاهای تولید .شده، به بازارهای کشورهای. هدف راه یابند. مجموعه سرفصلهای .که در این دوره ارایه .میشود، سرفصلهایی است. که نیازهای اساسی علاقمندان به حوزه بازرگانی بینالملل را برطرف میکند. در پایان این بخش مصاحبه. مجددی انجام گرفته و میزان اثربخشی این بخش برای کارآموز تعیین می گردد.
در بخش دوم که .مهمترین بخش در این دوره است، حضور کارآموزان .در یک پروژه کاری صادراتی .در غالب تیم کاری و .استفاده از دانش فراگیری .شده در بخش اول طی۱۰ هفته .می باشد. در این بازه تیمِ کاری طی برنامه .تعیین شده توسط خود، مسیر بازاریابی صادراتی را با منتورینگ شرکت مدیریت صادرات کویرنگین انجام .خواهند داد و تیمِ کاری هر .هفته یک جلسه یک .ساعته با منتور خود به صورت حضوری خواهند داشت.
در پایان دوره به کارآموزان نشان مثلث زرین کسب و کار صادراتی و توصیه نامه رسمی مهارت شغلی ارائه می گردد.
برنامه جامع مدیریت صادرات ۱۴۰۰ (کِمپ) یک برنامه فرآیندی کاملاٌ اجرایی و تخصصی بر مبنای مدل بالن هوشمند است که در ایجاد، توسعه و تثبیت صادرات پایدار کالا و خدمات یک تولیدکننده تمرکز دارد و برای اولین بار در کشور توسط یک شرکت مدیریت صادرات به طور یکپارچه و با استانداردهای بین المللی به روز برای پیاده سازی و اجرا می شود.
این برنامه جامع صادراتی شامل ۶ بخش می باشد . ۳ بخش شامل ارزیابی آمادگی صادرات، مدیریت بازاریابی و اجرای صادرات پیکره اصلی این برنامه می باشند و ۳ بخش کارآموزی، منتورینگ و رویدادهای تخصصی تجاری اقدامات جانبی و پشتیبانی این برنامه جامع می باشند که تماماً توسط شرکت مدیریت صادرات کویرنگین بین الملل طراحی و و بطور تخصصی و سفارشی شده برای متقاضیان قابل اجرا می باشد.
در این فرآیند با استفاده از مفاهیم مدل مثلث کسب و کار صادراتی (بینش، دانش و ابزار) و توجه به ذی نفعان موثر در زنجیره تامین (مشتریان، شرکای تجاری، همکاران و سهامداران) طی سه گام مهم اقدامات موثری در خودشناسی وضعیت موجود، شناسایی بازار و محیط پیرامونی و در نهایت اجرای صادرات، انجام می گیرد که تحقق صادرات پایدار را تضمین می کند.
پاسداران – نیستان ۳ – هاشمیان – بن بست ناهید – شماره ۱
[۱] – نام شرکت در سایت سازمان توسعه صادرات ایران به نشانی: www.top.ir بخش صادرات – شرکتهای مدیریت صادرات دارای رتبه ۳ فعالیت قابل استعلام و مشاهد می باشد.
[۲] – جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت WWW.AFTER1YEAR.COM مراجعه فرمایید.
[۳] – جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.ui4t.com مراجعه فرمایید.
[۴] – Macro & Small-Medium Enterprise’s
[۵] – Comprehensive Export Management Program 2021(CEMP) به صفحه ۹ مراجعه شود.
[۶]– TOOKA ALALAM PR.
[۷]– Export Readiness Assessment
[۸] – Comprehensive Export Management Program – 2021
[۹] – Export Reediness Assessment(ERA)
[۱۰] – مثلث کسب و کار صادراتی مدلی مفهومی است شامل چکیده تجربیات ۲۰ ساله آقای دکتر محمد عسگری(مدیرعامل شرکت) و از ۳ مفهوم بینش، دانش و ابزار صادراتی تشکیل شده است.
برای گرفتن مشاوره از شرکت مدیریت صادرات کویر نگین بین الملل در خصوص بازاریابی صادراتی
با شماره زیر تماس بگیرید.
۰۲۱۲۲۵۴۶۴۷۵
برای گرفتن مشاوره تلفنی در امر صادرات و واردات ، به لینک زیر مراجعه فرمایید.
مشاوره تلفنی در حوزه صادرات و واردات
دیدگاهتان را بنویسید