مقالات صادرات

مقالات واردات

مدت زمان انتظار درخواست های تخصیص ارز در صف

مدت زمان انتظار درخواست های تخصیص ارز در صف

پیرو ابلاغیه دفتر مقررات صادرات و واردات در راستا کاهش زمان تخصیص ارز مدت زمان اعلام برای هریک از انواع شرایط تخصیص ارز در گمرک مدت زمان انتظار درخواست های تخصیص ارز در صف به شرح زیر می باشد :

  1. مواردی با محل تامین بانک مرکزی. و نرخ ترجیحی ؛بدون در نظر گرفتن زمان ایجاد درخواست.و صرفا؛ براساس نظر (( دستگاه مجوز دهنده ))تخصیص. می گردد
  2. درخواست های با محل تامین بانک مرکزی و نرخ آزاد (( 30 روز )) پس از تاریخ ایجاد تخصیص می گیرند
  3. درخواست های با محل تامین ارز سامانه نیما (( 30 روز )) پس از تاریخ ایجاد تخصیص می گیرند
  4. مواردی  با محل تامین (( ارز صادرات خود و دیگران )) یا (( سپرده خود و دیگران )) ؛و یا ((تهاتر )) ظرف یک روز کاری پس از ایجاد تخصیص می گیرند

اصلاحات سامانه جامع تجارت در ثبت تامین ارز

امکان ویرایش درخواست‌های تخصیص ارز با وضعیت “رد شده” در سامانه جامع تجارت ایجاد شده .است. بدین ترتیب کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه “ویرایش” در صفحه “جزئیات درخواست تخصیص ارز” و اعمال تغییرات در اطلاعات قبلی، درخواست را ویرایش نموده و مجدداً برای بانک عامل ارسال فرمایند.

در سامانه جامع تجارت برای درخواست‌های. با وضعیت “رد شده” گزینه .(( ارسال مجدد درخواست )) در. صفحه “جزئیات درخواست تخصیص ارز” اضافه. شده. است. مدت. زمان انتظار درخواست های تخصیص ارز. در صف. در صورتیکه کاربران. بخواهند .بدون. هیچ تغییری. درخواست های “رد شده” را مجدداً .برای بانک .عامل ارسال کنند، می‌توانند. از .این قابلیت. استفاده. نمایند. (این .قابلیت. در واقع .همان ویرایش درخواست..است که در آن اقلام. اطلاعاتی درخواست. تغییر نکرده .و با اعمال آن، درخواست. مجدداً جهت بررسی. در کارپوشه کاربر بانک. عامل قرار خواهد گرفت)

ضمناً از این پس نوبت. تخصیص ارز .درخواست‌هایی که در .صف تخصیص رد. شده‌اند محفوظ .خواهد ماند. بر این اساس، درخواست‌هایی .که بعد از. وضعیت “آماده برای تخصیص” به دلایلی .همچون ویرایش. ثبت‌سفارش یا .قرارگیری متقاضی .در فهرست .محدودیت‌های .رفع تعهد واردات. و صادرات، رد .می‌شوند را .می‌توان. با “ویرایش” یا “ارسال مجدد درخواست”، مجددا. در. صف. تخصیص قرار داده و در .عین حال نوبت. تخصیص آن درخواست‌ها. در صف (نوبت پیش از رد شدن درخواست) محفوظ. خواهد ماند.

لازم به ذکر است که حفظ نوبت در صف تخصیص ارز صرفاً برای درخواست‌هایی که در صف تخصیص ارز رد می‌شوند، موضوعیت خواهد داشت. بنابراین “ایجاد درخواست جدید” و یا “ویرایش درخواست رد شده” برای. درخواست‌هایی که. قبل از صف .تخصیص .وضعیت “رد شده” .داشته‌اند، تفاوتی .نخواهد .داشت.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 1 ساعت قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 3 ساعت قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما