معرفی کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی ایران

شما می توانید جهت شروع فعالیت صادراتی خود از اطلاعات و تجارب رایزنان محترم بازرگانی ایران و کارشناسان محترم وزارت امورخارجه ایران در کشورهای هدف استفاده نمایید . 

یکی از مهم ترین اهداف ایران در برنامه توسعه چشم انداز تبدیل ایران به قدرت اول منطقه از لحاظ سیاسی و اقتصادی می باشد که برای تحقق به این مهم نفوذ تجاری و اقتصادی به کشورهای منطقه از اولویت های بالای برخوردار است . تبدیل شدن به قدرت اقتصادی و تجاری در عرصه بین المللی نیاز به روابط گسترده دیپلماتیک اقتصادی در جهت تحکیم ارتباطات سیاسی و توسعه روابط تجاری در سطح بالادستی از قبیل انعقاد تفاهم نامه های همکاری یا عضویت در سازمانهای منطقه و همچنین تعیین تعرفه های تجاری با کشورهای دیگر است . در این راستا معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه کارشناسان اقتصادی خود را جهت مذاکرات بالادستی و همچنین شناسایی و رفع چالش ها و موانع پیش روی تجار در کشورهای هدف را برعهده دارند .
در این میان سازمان توسعه تجارت بعنوان اصلی ترین نهاد تجارت خارجی ایران در کنار دستگاه دیپلماتیک کشور با اعزام رایزنان بازرگانی اقدامات و برنامه های تاثیرگذاری را ایجاد و راهبری می نمایند .

فرق کارشناس اقتصادی و رایزن بازرگانی چیست ؟

کارشناس اقتصادی یا رایزن اقتصادی از سوی وزارت امورخارجه ماموریت خود را دریافت می نماید و بیشتر در سیاست گذاری و مذاکرات بالا دستی و موافقت نامه های کلان بین دولت ها نقش بازی می کنند اما رایزن بازرگانی بیشتر بر روابط تجاری و دوجانبه و همچنین ارتباط با اتاق بازرگانی و تجار بخش خصوصی فعالیت می کنند .

معرفی کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی ایران براساس کشور
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما