چگونه بازاریابی بین المللی بهتری داشته باشیم ؟

فهرست مطالب

نکاتی برای انجام بازاریابی بین المللی بهتر

نکاتی برای انجام بازاریابی بین المللی بهتر

در دنیای امروز وجود کسب‌وکار بدون بازاریابی بی‌معنی است. همچنین فقدان بازاریابی بین‌المللی در کسب‌وکارها می‌تواند موجب کاهش فروش محصولات و کاهش راندمان کاری شود. از این رو در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که دانستن آن‌ها برای انجام بازاریابی خارجی حیاتی است. پس با ما همراه باشید.

اتصال به بازارهای جهانی با بازاریابی بین‌الملل

مقالات بازاریابی صادراتی را اینجا مطالعه کنید

  1. از بودجه موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشید

تأمین سرمایه کافی برای توسعه در خارج از کشور برای بسیاری از سازمان‌ها مشکل است. در هنگام شروع کسب‌وکار بسیاری از شرکت‌ها به بودجه لازم برای توسعه شرکت در خارج از کشور فکر نمی‌کنند. این موضوع در حالی است که حتی اهمیت بازاریابی خارجی بسیار بیشتر از بازاریابی داخلی است.

از جمله مزایایی که بازاریابی غیر داخلی دارد این است که بسیاری از دولت‌های محلی و بین‌المللی می‌خواهند اقتصاد خود را تقویت کنند؛ به همین دلیل است که به شرکت‌هایی که به دنبال توسعه در منطقه خود هستند، مشوق‌هایی ارائه می‌دهند. از جمله بزرگ‌ترین اشتباهاتی که شرکت‌ها انجام می‌دهند استفاده نکردن از چنین فرصتی است. بهتر است شما چنین فرصتی را از دست ندهید و حتماً به آن توجه کنید.

تأمین سرمایه کافیاستفاده حداکثری از بودجه در بازاریابی بین‌الملل

راهنمای جامع صادرات را اینجا مطالعه کنید 

  1. یک استراتژی جهانی جامع ایجاد کنید

این مسئله کاملاً منطقی است که شما نمی‌توانید بدون داشتن یک استراتژی جامع اقدام به بازاریابی کنید. اگر در این امر کوتاهی کنید قطعاً نمی‌توانید برای بازارهای جهانی آماده شوید. بهتر است همیشه قبل از شروع دررابطه‌با بازار موردنظر تحقیق کنید. همیشه سرمایه‌گذاری‌تان را بر اساس اطلاعاتی که از تحقیقات فعلی خود به دست می‌آورید انجام دهید. این اطلاعات در حقیقت استراتژی بازاریابی شما هستند که باید به‌درستی جمع‌آوری شوند.

متأسفانه بازاریابی جهانی در ایران با چالش‌های زیادی روبرو است. این مشکلات شامل تحریم‌ها، تورم و … می‌شود که می‌تواند موجب کاهش سوددهی و حتی ورشکسته شدن شما شود. پس حتماً قبل از شروع یک استراتژی مناسب برای خودتان تعیین کنید.

استراتژی جهانی جامعتوجه به استراتژی فروش در بازاریابی بین‌الملل

  1. برای موفقیت در بازار بین‌المللی به مسائل حقوقی خودتان آشنا باشید

از جمله مواردی که می‌تواند به شما در دستیابی به عرصه‌های بین‌المللی مختلف کمک کند آشنایی با قوانین کشورهای مختلف است. ممکن است برخی قوانین در دیگر کشورها به نفع شما باشند و برخی دیگر موجب کاهش سوددهی شوند. پس حتماً قبل از شروع بازاریابی به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

البته لازم نیست که به تمامی مسائل حقوقی کشورهای مختلف تسلط داشته باشید. بلکه تنها کافی است با یک وکیل صحبت کنید و مسائل مختلف قانونی که ممکن است مشکل‌ساز شود را بدانید. همچنین می‌توانید یک وکیل از همان کشور را مسئول این امور قرار دهید و از او در موارد مختلف حقوقی کمک بگیرید. این کار می‌تواند از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. توجه به مسائل حقوقی بین‌الملل یک نکته مهم در بازاریابی بین‌المللی به حساب می‌آید.

  1. از کوچک شروع کنید و در صورت نیاز گسترش دهید

مدیریت یک تیم در سراسر جهان یک چالش به حساب می‌آید. شرکت‌ها باید هنجارهای فرهنگی را دنبال کنند. در چنین فضایی ریسک کردن و برداشتن سنگ بزرگ در ابتدای کار می‌تواند موجب کاهش سوددهی و حتی ورشکستگی شود.

بهتر است همیشه با انجام کارهای کوچک شروع کنید و کم‌کم آن‌ها را گسترش دهید. این کار می‌تواند تا حد بسیار زیادی موجب افزایش سوددهی در کوتاه‌مدت و بلندمدت شود. این که چطور این کار را انجام می‌دهید به خود شما مرتبط است. اما در مراحل اولیه کار باید حتماً به این نکته که باید از کسب‌وکار کوچک شروع کنید توجه داشته باشید.

افزایش سرعت پیشرفت با بازاریابی بین‌المللافزایش سرعت پیشرفت با بازاریابی بین‌الملل

 

  1. یک شریک توسعه جهانی برای موفقیت در بازار انتخاب کنید

شرکت‌هایی که وارد بازارهای خارجی می‌شوند باید تمام جوانب قوانین و مقررات کشور را به طور کامل درک کنند. شرکت‌ها می‌توانند با مشارکت با شرکت‌هایی که تمرکز اصلی آن­ها درک خطرات بالقوه و تشخیص علائم هشداردهنده است، با موفقیت این کار را انجام دهند. شرکای داخل کشور شامل یک وکیل محلی برای محافظت از مسئولیت و یک مشاور برای مشاوره در مورد انطباق محلی است. توجه به این موضوع می‌تواند به شما در بازاریابی بین‌المللی کمک کند.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الزام اخذ شناسه کالا در زمان ثبت سفارش لوازم خانگی، اداری و نوشت افزار باعنایت به تکالیف قانونی و تاکید...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
بروز رسانی کد تعرفه ۸۴۱۹۸۹۹۰ در فهرست کالاهای مشمول ترخیص درصدی به پیوست تصویر نامه شماره ۵۳۱۹۸۹ مورخ ۱۴۰۴/۰۳/۰۶ معاونت...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
شیوه نامه عملیات اجرایی شرکت های حمل سریع مقدمه در دنیای تجارت ، ورود کالاها به قلمرو گمرکی کشور نیازمند...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
تغییر زمان الزامی شدن گواهی خرید از رینگ صادراتی برای صادرات سیمان و کلینک خاکستری پیرو نامه شماره ۵۲۸۸۴۶۱ مورخ...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
امکان ثبت‌سفارش اتوبوس و کشنده جاده‌ای از محل بند (پ) ماده (۵۹) قانون برنامه پنج ساله هفتم پیشرفت کشور 📢...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
مشاهده گزینه تاییدیه تامین ریال 📣 قابل توجه بازرگانان محترم؛ پیرو اطلاعیه قبل پیرامون “تاییدیه تأمین ریال” نکات زیر را...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما