مقالات صادرات

مقالات واردات

چگونه بازاریابی بین المللی بهتری داشته باشیم ؟

نکاتی برای انجام بازاریابی بین المللی بهتر

نکاتی برای انجام بازاریابی بین المللی بهتر

در دنیای امروز وجود کسب‌وکار بدون بازاریابی بی‌معنی است. همچنین فقدان بازاریابی بین‌المللی در کسب‌وکارها می‌تواند موجب کاهش فروش محصولات و کاهش راندمان کاری شود. از این رو در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که دانستن آن‌ها برای انجام بازاریابی خارجی حیاتی است. پس با ما همراه باشید.

اتصال به بازارهای جهانی با بازاریابی بین‌الملل

مقالات بازاریابی صادراتی را اینجا مطالعه کنید

  1. از بودجه موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشید

تأمین سرمایه کافی برای توسعه در خارج از کشور برای بسیاری از سازمان‌ها مشکل است. در هنگام شروع کسب‌وکار بسیاری از شرکت‌ها به بودجه لازم برای توسعه شرکت در خارج از کشور فکر نمی‌کنند. این موضوع در حالی است که حتی اهمیت بازاریابی خارجی بسیار بیشتر از بازاریابی داخلی است.

از جمله مزایایی که بازاریابی غیر داخلی دارد این است که بسیاری از دولت‌های محلی و بین‌المللی می‌خواهند اقتصاد خود را تقویت کنند؛ به همین دلیل است که به شرکت‌هایی که به دنبال توسعه در منطقه خود هستند، مشوق‌هایی ارائه می‌دهند. از جمله بزرگ‌ترین اشتباهاتی که شرکت‌ها انجام می‌دهند استفاده نکردن از چنین فرصتی است. بهتر است شما چنین فرصتی را از دست ندهید و حتماً به آن توجه کنید.

تأمین سرمایه کافیاستفاده حداکثری از بودجه در بازاریابی بین‌الملل

راهنمای جامع صادرات را اینجا مطالعه کنید 

  1. یک استراتژی جهانی جامع ایجاد کنید

این مسئله کاملاً منطقی است که شما نمی‌توانید بدون داشتن یک استراتژی جامع اقدام به بازاریابی کنید. اگر در این امر کوتاهی کنید قطعاً نمی‌توانید برای بازارهای جهانی آماده شوید. بهتر است همیشه قبل از شروع دررابطه‌با بازار موردنظر تحقیق کنید. همیشه سرمایه‌گذاری‌تان را بر اساس اطلاعاتی که از تحقیقات فعلی خود به دست می‌آورید انجام دهید. این اطلاعات در حقیقت استراتژی بازاریابی شما هستند که باید به‌درستی جمع‌آوری شوند.

متأسفانه بازاریابی جهانی در ایران با چالش‌های زیادی روبرو است. این مشکلات شامل تحریم‌ها، تورم و … می‌شود که می‌تواند موجب کاهش سوددهی و حتی ورشکسته شدن شما شود. پس حتماً قبل از شروع یک استراتژی مناسب برای خودتان تعیین کنید.

استراتژی جهانی جامعتوجه به استراتژی فروش در بازاریابی بین‌الملل

  1. برای موفقیت در بازار بین‌المللی به مسائل حقوقی خودتان آشنا باشید

از جمله مواردی که می‌تواند به شما در دستیابی به عرصه‌های بین‌المللی مختلف کمک کند آشنایی با قوانین کشورهای مختلف است. ممکن است برخی قوانین در دیگر کشورها به نفع شما باشند و برخی دیگر موجب کاهش سوددهی شوند. پس حتماً قبل از شروع بازاریابی به این موضوع توجه لازم را داشته باشید.

البته لازم نیست که به تمامی مسائل حقوقی کشورهای مختلف تسلط داشته باشید. بلکه تنها کافی است با یک وکیل صحبت کنید و مسائل مختلف قانونی که ممکن است مشکل‌ساز شود را بدانید. همچنین می‌توانید یک وکیل از همان کشور را مسئول این امور قرار دهید و از او در موارد مختلف حقوقی کمک بگیرید. این کار می‌تواند از ضررهای احتمالی جلوگیری کند. توجه به مسائل حقوقی بین‌الملل یک نکته مهم در بازاریابی بین‌المللی به حساب می‌آید.

  1. از کوچک شروع کنید و در صورت نیاز گسترش دهید

مدیریت یک تیم در سراسر جهان یک چالش به حساب می‌آید. شرکت‌ها باید هنجارهای فرهنگی را دنبال کنند. در چنین فضایی ریسک کردن و برداشتن سنگ بزرگ در ابتدای کار می‌تواند موجب کاهش سوددهی و حتی ورشکستگی شود.

بهتر است همیشه با انجام کارهای کوچک شروع کنید و کم‌کم آن‌ها را گسترش دهید. این کار می‌تواند تا حد بسیار زیادی موجب افزایش سوددهی در کوتاه‌مدت و بلندمدت شود. این که چطور این کار را انجام می‌دهید به خود شما مرتبط است. اما در مراحل اولیه کار باید حتماً به این نکته که باید از کسب‌وکار کوچک شروع کنید توجه داشته باشید.

افزایش سرعت پیشرفت با بازاریابی بین‌المللافزایش سرعت پیشرفت با بازاریابی بین‌الملل

 

  1. یک شریک توسعه جهانی برای موفقیت در بازار انتخاب کنید

شرکت‌هایی که وارد بازارهای خارجی می‌شوند باید تمام جوانب قوانین و مقررات کشور را به طور کامل درک کنند. شرکت‌ها می‌توانند با مشارکت با شرکت‌هایی که تمرکز اصلی آن­ها درک خطرات بالقوه و تشخیص علائم هشداردهنده است، با موفقیت این کار را انجام دهند. شرکای داخل کشور شامل یک وکیل محلی برای محافظت از مسئولیت و یک مشاور برای مشاوره در مورد انطباق محلی است. توجه به این موضوع می‌تواند به شما در بازاریابی بین‌المللی کمک کند.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شرایط تصدیق گواهی بهداشت مورد پذیرش برای کالاهای وارداتی ‌🔵 سازمان غذا و دارو دستورالعمل جدید لگالایز.کالاهای وارداتی را اعلام...
تاریخ انتشار : 38 دقیقه قبل
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 24 ساعت قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما