مقالات صادرات

مقالات واردات

راهنمای ثبت اظهار ورود کالا در سامانه جامع تجارت

راهنمای ثبت اظهار ورود کالا در سامانه جامع تجارت

ویرایش چهارم 1398

فایل راهنمای ثبت اظهار ورود کالا در سامانه جامع تجارت، جهت معرفی گام های نحوه اظهار ورود کالا در » سامانه جامع تجارت « تهیه شده.است.

1 ) پس از معرفی واحد تجاری و ثبت انبار (های) تحت مالکیت خود،

با استفاده از نقش تجارت داخلی میتوانید با استفاده از دسترسی سریع یا از منوی.عملیات تجارت داخلی، گزینه “اظهار ورود کالا” را انتخاب.نمایید.(شکل 1)

نحوه دسترسی به منوی ثبت موجودی کالا

2) در صفحه “اظهار ورود کالا”

مطابق شکل 2 میتوانید لیست سوابق اظهار موجودی کالای خود را مشاهده نموده و اطلاعات آن را ویرایش نماید و یا به یکی از 2 روش ذیل اقدام به اظهار موجودی کالا نمایید:

1 – از طریق اکسل و مطابق با دستورالعمل موجود در فایل اکسل نمونه ( شکل 2 )

2 – از طریق فرم اظهار ورود جدید

راهنمای ثبت اظهار ورود کالا در سامانه جامع تجارت

تصویر ثبت موجودی با استفاده از فایل اکسل

3) در صفحه اظهار ورود کالا

می بایست به ترتیب اطلاعات انبار، تاریخ سند، شرح سند(اختیاری) و نوع سند را مشخص نمایید. تاریخ سند بصورت پیش فرض تاریخ روز انتخاب شده.است و قابل تغییر.به تاریخ انتخابی کاربر می باشد. توضیح یا شرح سند نیز اختیاری است و کاربر می تواند متنی کوتاه را.برای این قسمت ثبت نماید.

نکته : با انتخاب گزینه انبار موقت میتوانید محل انبار.کالا را بصورت موقت تعیین کنید و زمانی که انبار کالا مشخص شد نسبت به انتخاب انبار صحیح، اقدام کنید.

صفحه اظهار کالا

4 – محل انبارش

را میتوانید از لیست مکانهای خود انتخاب نمایید. در صورتیکه مکان انبارش.کالای جزء مکانهای ثبت شده قبلی شما در لیست نباشد، میتوانید با انتخاب گزینه “( + )” مکان انبارش کالای خود.را اضافه کنید. به این ترتیب مطابق شکل 4، نام انبار و کدپستی آن را استعلام.و ثبت نمایید.

  • با استفاده از گزینه معرفی و ثبت انبار جدید و تکمیل اطلاعات می توانید انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایید.

فرم افزودن مکان جدید

5 – پس از انتخاب نوع سند،

لازم است فیلدهای.مربوط به آن تکمیل گردد. بطور مثال با انتخاب نوع سند اظهار واردات، می بایست اطلاعات شماره ثبت سفارش، شماره.منشا ارز و شماره کوتاژ.تکمیل گردد.

 فیلدهای مربوط به نوع سند

6- پس از انتخاب نوع سند

و کلیک بروی “افزودن کالا ” می توانید به 2 روش انتخاب با گروه کالا یا شناسه کالا اقدام.به ثبت موجودی نمایید (مطابق شکل 6 )

تصویر فرم ثبت کالا

  • در روش اظهار با گروه کالایی پس از تعیین گروه کالا، طبقه.کالا و شناسه.کالای مورد نظر و تعیین فیلد مقدار، در صورتیکه میخواهید شناسه های دیگری را نیز اضافه نمایید.بر روی دکمه ” ثبت و بعدی” کلیک نمایید؛ با این کار.کالای.اول ثبت شده و می توانید کالاهای.بعدی را وارد و ثبت نمایید.و در هنگام ثبت اخرین کالا بروی دکمه ” ثبت و تمام” کلیک نمایید.

راهنمای ثبت اظهار ورود کالا در سامانه جامع تجارت

  • در روش اظهار با شناسه کالا می توانید با وارد نمودن.شناسه کالای مورد نظر پس از تعیین مقدار کالا اقدام به ثبت کالا نمایید. همانطور که مشخص است در این روش سرعت ثبت.اطلاعات بالاتر از روش قبلی می باشد.

راهنمای ثبت اظهار ورود کالا در سامانه جامع تجارت

7 – پس از افزودن کالا،

در صفحه “اظهار ورود کالا” میتوانید اقلام.کالایی را که به لیست اظهار خود افزوده اید، حذف یا ویرایش نمایید. سپس مطابق شکل 9 بر روی کلید “بعدی” کلیک نمایید تا به گام بعدی از.ویزارد اظهار ورود کالا بروید.

لیست کالاهای افزوده شده به اظهار موجودی کالا

8 – در گام بعدی ویزارد “اظهار موجودی کالا”

در صورتیکه اطلاعات کالاهای.اظهار شده مشمول شناسه رهگیری باشند (شکل 10 )، میبایست مطابق با دستور العمل.موجود در فایل “اکسل نمونه” اقدام به اظهار شناسه رهگیری نمایید و پس از بارگذاری فایل، دکمه “استعلام شناسه های.رهگیری” را کلیک نمایید. در صورت تایید شناسه های اظهار شده، بر.روی کلید “ثبت” کلیک نمایید.

اظهار شناسه رهگیری

درصورتیکه کالای اظهار شده مشمول شناسه.رهگیری نباشد، به ویزارد ” نهایی سازی اظهار” منتقل می شوید (شکل 11). در صورت نیاز به ویرایش با استفاده از کلید “قبلی” میتوانید به.گام قبل بازگشته و اطلاعات اظهار خود را ویرایش نمایید.

ویزارد نهایی اظهار موجودی

9 – پس از ثبت، در صفحه “ثبت اظهار”

ردیف اظهار با وضعیت “ثبت اولیه” قابل مشاهده است. مطابق شکل 12 در ستون جزئیات سه کلید “ثبت نهایی”، “ابطال.درخواست”، “جزئیات” و “ویرایش” تعبیه.شده است.

– ابطال درخواست؛ در صورتیکه از اظهار خود منصرف شده اید، میتوانید.با انتخاب این گزینه اظهار خود را ابطال نمایید.

– جزئیات؛ با استفاده از این گزینه میتوانید اطلاعات اظهار خود را مشاهده نمایید.

– ویرایش؛ با استفاده از این گزینه میتوانید اطلاعات اظهار خود ویرایش نمایید.

– ثبت نهایی؛ با انتخاب این گزینه، میتوانید نسبت به نهایی سازی اظهار خود اقدام نمایید. در اینصورت اظهار شما به وضعیت ثبت نهایی درآمده و به موجودی شما اضافه خواهد شد. پس از ثبت نهایی امکان ویرایش اظهار وجود نخواهد داشت.

راهنمای ثبت اظهار ورود کالا در سامانه جامع تجارت

10 – بر روی کلید “ثبت نهایی” کلیک کنید (شکل 12 ).

با این اقدام، اقلام کالایی.موجود در اظهار موجودی به انبار انتخاب شده در موجودی کارتابل شما افزوده شده و وضعیت.اظهار به حالت “تایید شده” تغییر.خواهد کرد. اکنون اظهار کالای شما در سامانه ثبت شده است.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 10 ساعت قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما