خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی

معرفی کوتاه

خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی بعنوان یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار بخش خصوصی در حوزه صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان رضوی می باشد . این ظرفیت قانونی فضایی را ایجاد نموده است تا تولیدکنندگان استان بتوانند چالش ها و موانع خود در بخش های مختلف را پیگیری و رفع نمایند .

معرفی اعضا هیات رئیسه

فیروز ابراهیمی
رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت
فیروز ابراهیمی
محمدعلی چمنیان
نایب رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت
سيد احسان حبيب زاده شجاعي
خزانه دار و عضو هيات مديره
محمد مهدی شکورزاده
عضو هیات مدیره
غلامرضا نوفرستی
عضو هیات مدیره
فرهاد سحرخیز
عضو هیات مدیره
احد خوشرو
عضو هیات مدیره
سعید صالحی زاده
بازرس خانه صنعت ، معدن و تجارت

خدمات

الف: کلیات

  • توسعه و تحکیم و قانونمند کردن نقش خانه های صنعت و معدن کشور در ایفای نقش حساس خانه ها به عنوان بازوی مشورتی قوای سه گانه و تاثیرگذاری بر روند نقش صنعت و معدن در توسعه پایدار اقتصاد کشور
  • تلاش در جهت توسعه صنعت، معدن و تجارت و افزایش نقش و سهم صنعت و معدن و تجارت در تولید، صادرات، اشتغال و درآمد در اقتصاد کشور.
  • انجام مذاکرات و تعاملات با بخش های حاکمیتی و اقتصادی و دیگر تشکل های ملی در راستای صیانت از حقوق خانه های صنعت، معدن و تجارت استان ها و عموم فعالان اقتصادی.
  • اتخاذ تصمیمات لازم در جهت شناسانیدن و پیشبرد سیاست ها و استراتژی های کلان صنعتی، معدنی، تجاری و اقتصادی کشور.
  • همکاری با دولت و دستگاه های اجرایی و قانونگذاری ذیربط در تهیه و تدوین سیاست ها، خط مشی های ( کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ) توسعه صنعتی و معدنی و تجاری برحسب مزیت های تولید و فناوری در نقاط مختلف ایران .
  • مشارکت دراجلاس های همکاری مشترک با دیگر کشورها و شرکت یا برگزاری نمایشگاه ها و تورهای صنعتی و معدنی و ایجاد بازارهای جدید و بهره گیری از توانائی های فناوری آن کشورها .
  • توسعه همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی تحقیقاتی داخلی و خارجی در جهت توسعه فناوری و تحقیقات کاربردی .
  • پشتیبانی حقوقی، مادی و معنوی از خانه های استان ها و فعالان اقتصادی .
  • کمک به ارتقاء و بهبود کیفیت در تولیدات و خدمات و افزایش بهره وری .
  • کمک به توسعه مدیریت کارآفرینی و ارتقاء توانائی های فنی و تخصصی اعضاء و واحدهای تحت پوشش آن ها از طریق خانه های استانی.
  • کمک به ایجاد بازارهای مالی و شرکت های فعال در بازار سرمایه با هدف تأمین نیازهای مالی بخش صنعت، معدن و تجارت .
  • کمک به فراهم سازی امکانات ورود و بهره گیری از سرمایه، اطلاعات، دانش، فناوری، فنون، تجربیات خارجی و داخلی در جهت توسعه فعالیت های اقتصادی.
  • تهیه نشریه و بولتن های خبری و هر نوع مجموعه اطلاع رسانی در ارتباط با اهداف خانه ایران بر طبق مقررات و طی مراحل قانونی، ایجاد بانک های اطلاعاتی .
  • برگزاری و مشارکت در برگزاری همایش های علمی و تخصصی برای ارتقاء توانایی های اعضاءو فعالان اقتصادی.
  • کمک به تعیین و تدوین استانداردهای مرغوبیت کالا با همکاری مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و نظارت بر تحقق آن ها.
  • همکاری با انجمن های کشوری، صنعتی و معدنی و تجاری علمی در داخل و خارج از کشور و در صورت لزوم عضویت در آن ها یا پذیرش عضویت آن ها در خانه به عنوان عضو افتخاری و بدون حق رای .
  • کمک به اخذ استانداردهای مدیریتی، زیست محیطی و دیگر استانداردهای بین المللی مورد نیاز اعضاء و فعالان اقتصادی.
  • همکاری و مشارکت با سازمان ها و ارگان های مرتبط با بخش صنعت، معدن و تجارت ( دولتی یا غیر دولتی ) بر اساس ضوابط و شرایط تعیین شده در تفاهم نامه ها و توافق نامه های مبادله شده با آن ها.
  • شناسایی و انتخاب تولیدکنندگان نمونه برتر کشوری از میان برترین های معرفی شده استان ها.
  • انجام فعالیت های مربوط به صنایع و معادن در قالب تفویض اختیارات وزارتخانه ها به بخش خصوصی.

تشکیلات خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی

حوزه فعالیت

خانه های صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از امور اساسنامه ای خود به منظور بررسی تخصصی توانمندی ها و مشکلات واحدهای تولیدی و ارایه راهکارهای لازم برای حل مشکلات پیش رو، از تأسیس انجمن های صنایع همگن تخصصی حمایت می کنند. تأسیس انجمن های همگن تخصصی می تواند علاوه بر ایجاد مشارکت جدی واحدهای تولیدی در سیاست های کلان مرتبط با این حوزه در قالب خانه های صنعت و معدن و تجارت، زمینه را برای بررسی مشکلات بخشی به صورت فراگیر و کاملا تخصصی فراهم نماید.

این تشکل برای انجام همین اهداف و به منظور ایجاد ارتباط نزدیک بین خانه صنعت، معدن و تجارت استان ها با مقامات کشوری و قوای مقننه، مجریه و قضائیه و پیگیری مطالبات و انتظارات واحدهای تولیدی در سطح کلان، توسعه فضای کسب و کار، ایجاد بستر مناسب برای فعالیت های تولیدی و حضور در بازارهای داخلی و خارجی و… تاکنون اقدامات ارزنده و مؤثر فراوانی را به انجام رسانده است.

ثبت درخواست مشاوره

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما