قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان

باعنایت به نامگذاری سال ١۴٠١ به عنوان << تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین>>توسط مقام محترم معظم رهبری و در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید

به منظور تسهیل و تسریع در ترخیص کالاهای شرکت های تولیدی و دانش بنیان و بهبود فضای کسب و کار موارد زیر جهت حمایت از شرکتهای دانش بنیان ابلاغ می گردد:

واردات شرکتهای دانش بنیان

ترخیص اقلام وارده توسط شرکت های دانش بنیان (مرتبط با زمینه فعالیت). بدون اخذ ثبت سفارش و با تائید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بلامانع می باشد.

نمونه های تجاری

نمونه های تجاری و تولیدی از نظر گمرک و مصادیق مربوطه طبق مفاد مواد ٣ و ٨ قانون مقررات صادرات و واردت و مواد ۵ و ١٠ آیین نامه اجرایی قانون مربوطه. تجاری، تولیدی و نمونه برای بررسی و آزمایش، در حدی که می تواند نمونه تلقی می شود. به تشخیص گمرک ایران، بدون اخذ ثبت سفارش و با اخذ حقوق ورودی متعلقه قابل ترخیص می باشد.

قطعات و تجهیزات مورد نیاز

اجزاء قطعات، و لوازم مورد نیاز خط تولید واحدهای تولیدی داخلی که بر اساس قرارداد فروش از طرف فروشندگان خارجی بصورت رایگان به نام واحد تولیدی ارسال می گردد به تشخیص وزارتخانه های تولید ذیربط و موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت قابل ترخیص خواهد بود .

پذیرش ضمانتنامه بانکی معتبر بابت کالاهای وارده

پذیرش ضمانتنامه بانکی معتبر بابت کالاهای وارده توسط واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان و همچنین اخذ ضمانت نامه بانکی بابت مالیات برارزش افزوده کالاهای واحدهای تولیدی باستنادبخشنامه ١١٠۶٠٢٠٨  بلامانع می باشد.

مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز واحدهای تولیدی

کالاهای وارده مورد نیاز واحدهای تولیدی دارای مجوز فعالیت معتبر ، پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس از مراجع قانونی ذیربط از پرداخت ۴% مالیات علی الحساب واردات معاف می باشند .

لیست فعالان مجاز اقتصادی سازمان گمرک

ارائه تسهیلات مربوط به شرکت های دانش بنیان و واحد های تولیدی که باستناد ابلاغ گمرک ایران بعنوان فعالان اقتصادی مجاز شناخته شده و یا خواهند شد. براساس سطوح تعیین شده در نامه های ابلاغی بلامانع می باشد .

در صورت درخواست شرکت های مزبور با ترخیص نسیه ، بررسی و اقدام لازم بر اساس بخشنامه ابلاغی صورت پذیرد.

ترخیص کالاهای فوری

ترخیص کالاهای فوری مورد نیاز شرکتهای دانش بنیان بر اساس تسهیلات ماده ۴٢ قانون امور گمرکی قابل بررسی و اقدام می باشد که در هر مورد توسط دفتر واردات و پس از موافقت ریاست کل محترم به گمرک اجرایی مربوطه ابلاغ می گردد.

جهت دانلود بخشنامه کلیک کنید

گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
تغییر در رویه محاسبه مبلغ کارمزد ثبت سفارش بر اساس تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۳۴۳/ت۶۱۶۴۶هـ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ هیئت وزیران 📣 قابل توجه...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
نحوه ارسال اطلاعات ثبت‌سفارش‌های از محل صادرات خود به گمرک 📢 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع.تجارت؛ ✅ پیرو تصمیم...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
فهرست نشان های تجاری قاچاق قطعی سیگارت و تنباکوی معسل فهرست نشان‌های تجاری خارجی رایج سیگارت و تنباکوی معسل قاچاق محرز شامل...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.