معرفی سامانه میخک

سامانه میخک  با هدف ارائه خدمات کنسولی نظیر  تقاضای پاسپورت و یا تمدید آن، اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و تایید اسناد وکالت نامه به ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی شده است. همچنین تاثیر بسزایی در کاهش زمان و هزینه های کنسولی وزارت امور خارجه ایران داشته است.

در این سامانه شما می توانید به صورت کاملا الکترونیکی بدون نیاز به حضور در نمایندگی های ایران یا وزارت امور خارجه اقدام به انجام امور کنسولی خود نمایید.

سامانه میخک ( سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی ) زیر نظر وزارت امور خارجه ایران راه اندازی شده است.

هدف اصلی راه اندازی سامانه میخک تسریع و تسهیل در روند ثبت درخواست های کنسولی ایرانیان مقیم خارج از کشور و ارائه خدمات مختلف به شرح زیر می باشد:

راهنمای ثبت نام در سامانه میخک

نکات مهم :

  1. اطلاعات را به درستی وارد نمایید زیرا امکان ویرایش مجدد در این سامانه وجود ندارد.
  2. این سامانه برای ایرانیان خارج از کشور می باشد و ایرانیان داخل کشور نمی توانند از این سامانه استفاده نمایند.

مدارک عمومی مورد نیاز برای سامانه میخک

مدارک عمومی مورد نیاز برای سامانه میخک
مدارک عمومی مورد نیاز برای سامانه میخک

مدارک عمومی مورد نیاز برای سامانه میخک

راهنمای آپوستیل

جمهوری اسلامی ایران در سال 1391 «قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون لغو ضرورت تصدیق رسمی اسناد دولتی بیگانه مصوب 1961 میلادی برابر با 1340 هجری شمسی» را تصویب کرد.

هدف اصلی این کنوانسیون تسهیل در تصدیق اسناد و همچنین تسهیل در استفاده از اسناد داخلی در سایر کشورهای عضو کنوانسیون است. با الحاق به این کنوانسیون، نمایندگی‌های کنسولی، که واسطه تصدیق اسناد هستند، حذف می‌شوند.

به معنای دیگر آپوستیل یک شیوه نامه بین المللی تایید اسناد است که اصلی بودن مدارک و اسناد رسمی دیگر کشورها را مانند گواهی تولید – سند ازدواج و مرگ یا حکم دادگاه را تصدیق می نماید.

گواهینامه آپوستیل به اسناد و مدارک آن کشور برای بین المللی شدن پیوست می شود و اسناد آپوستیل نیاز به تایید مجدد ندارد. مهر آپوستیل روی هر گونه سند و مدرک قانونی قابل استفاده است.

راهنمای خدمات سامانه میخک

براساس مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می توانند تایید مهر و امضا مندرج در اسناد تجاری و سایر مدارک را مطابق قانون انجام دهند و به اداره تایید ارایه نموده تا پس از تایید جهت ترجمه رسمی توسط دالرترجمه های رسمی انجام گردد .

این خدمات بصورت رایگان و ظرف مدت 30 دقیقه انجام می گردد.

براساس مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران کلیه گواهی ها صادره توسط سفارت و کنسولگری های خارجی پس از مهر و امضاء توسط نمایندگی های مذکور لازم است توسط وزارت امور خارجه تایید گردد تا امکان ترجمه و ارایه به مقامات داخلی فراهم گردد.

هزینه این خدمات 4.500.000 ریال می باشد و ظرف مدت 10 دقیقه انجام می گردد.

براساس مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تمامی اسناد و  مدارک تجاری که جهت امور بازرگانی صادر می گردد لازم است به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور رسیده و با مراجعه به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه مدارک تایید نهایی میگردد.

این خدمات رایگان می باشد  و ظرف مدت 30 دقیقه انجام می گردد.

شرایط صدور اسناد تجاری :

– اسناد صادرشده می بایست در سربرگ شرکت با امضا و مهر مجاز باشد .

– اسناد خوانا و بدون خط خوردگی باشد .

 – پاکت مناسب استفاده شود و آدرس دقیق پستی و کد پستی ذکر شود

براساس مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور می توانند تایید مهر و امضا مندرج در اسناد تجاری و سایر مدارک را مطابق قانون انجام دهند و به اداره تایید ارایه نموده تا پس از تایید جهت ترجمه رسمی توسط دالرترجمه های رسمی انجام گردد .

این خدمات بصورت رایگان و ظرف مدت 30 دقیقه انجام می گردد.

راساس مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تمامی اسناد و  مدارک تجاری که جهت امور بازرگانی صادر می گردد لازم است به تایید نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور رسیده و با مراجعه به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه مدارک تایید نهایی میگردد.

این خدمات رایگان می باشد  و ظرف مدت 30 دقیقه انجام می گردد.

شرایط صدور اسناد تجاری :

– اسناد صادرشده می بایست در سربرگ شرکت با امضا و مهر مجاز باشد.

– اسناد خوانا و بدون خط خوردگی باشد.

 – پاکت مناسب استفاده شود و آدرس دقیق پستی و کد پستی ذکر شود.

براساس مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تمامی اسناد و  مدارک تجاری که جهت امور بازرگانی صادر می گردد می بایست پیش از ارائه به اداره کنسولی توسط دارالترجمه رسمی ترجمه شود و بعد به اداره کل اسناد و امور مترجمان ارسال و تایید مهر و امضا مترجمان رسمی توسط آن اداره کل صورت پذیرد و در مرحله نهایی با مدارک به اداره تایید اسناد وزارت امور خارجه جهت تایید نهایی ترجمه مراجعه شود.

هزینه این خدمات هر برگه مبلغ 60.000 ریال می باشد  و ظرف مدت 30 دقیقه انجام می گردد.

براساس مواد 1284 لغایت 1296 قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تمامی اسناد و  مدارک تجاری که جهت اموربازرگانی صادر می گردد. می بایست برای اخذ گواهی یا مدرک مربوطه از نمایندگی خارجی در ایران و مراجعه به اداره تایید اسناد صورت پذیرد.

هزینه این خدمات  مبلغ 200.000 ریال می باشد  و ظرف مدت 30 دقیقه انجام می گردد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها