راهنمای جامع تجارت با فرانسه ( آموزش صفر تا صد تجارت به فرانسه )

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

 راهنمای جامع تجارت با فرانسه

راهنمای جامع تجارت با فرانسه شامل :

  • راهنمای جامع بازرگانی و تجارت کشور فرانسه
  • آموزش صفر تا صد بازرگانی و تجارت کشور فرانسه با دیگر کشورهای جهان
  • آموزش صفر تا صد بازرگانی و تجارت کشور فرانسه با ایران
  • فیلم آموزش صادرات به فرانسه

 

پرچم فرانسه

 

ساعت جهانی
زمان به وقت
پاریس
               
زمان به وقت
تهران
               

 

 

نقشه کشور فرانسه

 

 

مشخصات کشور فرانسه

 

نام رسمی كشور
جمهوری فرانسه
موقعیت جغرافیایی
آسیای شمالی و اروپای خاوری
مساحت
۶۷۵۰۰۰ کیلومتر مربع
همسایگان
بلژیک – لوکزامبورگ – آلمان – سوئیس – ایتالیا – موناکو – آندورا – اسپانیا 
جمعیت
۶۹ میلیون نفر جمعیت
زبان رسمی
فرانسوی
دین و مذهب
مسیحی
پایتخت
پاریس
شهرهای مهم
پاریس – نرماندی – لیون – مارسی
واحد پول
یورو

 

واردات کشور فرانسه

مجموع واردات کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ ، ۵۹۵ میلیارد دلار بود که همین امر این کشور را به ۷ مین صادر کننده بزرگ جهان تبدیل کرد. بیشترین کالای وارداتی فرانسه به ترتیب شامل ماشین آلات ، حمل و نقل ، مواد شیمیایی ، مواد معدنی ، فلزات ، پلاستیک و لاستیک ، منسوجات ، مواد غذایی ، سازه ها ، متفرقه ، محصولات گیاهی ، محصولات حیوانی ، کالاهای کاغذی ، کفش و کلاه ، سنگ و شیشه ، فلزات گرانبها ، پوست حیوانات و محصولات چوبی می باشد. کالاهای وارداتی فرانسه ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند . با کلیک کردن روی هر محصول در نمودار می توانید در خصوص واردات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

 

 

 

صادرات کشور فرانسه

مجموع صادرات کشور فرانسه در سال ۲۰۱۷ ، ۵۱۶ میلیارد دلار بود که همین امر این کشور را به ۶ مین صادر کننده بزرگ جهان تبدیل کرد. بیشترین کالای صادراتی روسیه به ترتیب شامل حمل و نقل ، ماشین آلات ، مواد شیمیایی ، مواد غذایی ، فلزات ، پلاستیک و لاستیک ، سازه ها ، مواد معدنی ، محصولات گیاهی ، محصولات حیوانی ، منسوجات ، فلزات گرانبها ، کالاهای کاغذی ، پوست حیوانات ، متفرقه ، سنگ و شیشه ، اشیاء هنری و عتیقه ، کفش و کلاه ، محصولات چوبی و چربی های روغن های نباتی و اجزا آنها می باشد. کالاهای صادراتی روسیه ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند . با کلیک کردن روی هر محصول در نمودار می توانید در خصوص صادرات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

 

 

 

کشورهای مقصد کالاهای صادراتی کشور فرانسه

کشورهای برتر مقصد کالاهای صادراتی کشور فرانسه عبارتند از : آلمان ، بلژیک – لوکزامبورگ ، ایتالیا ، اسپانیا ، ایالات متحده آمریکا . بیشترین مقصد صادرات به ترتیب در قاره های اروپا ، آسیا ، آمریکای شمالی ، آفریقا و آمریکای جنوبی می باشد . صادرات کالاها به کشور های مقصد از فرانسه ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند . با کلیک کردن روی هر کشور ( یا قاره ) در نمودار می توانید در خصوص صادرات کالا به آن کشور ( یا قاره ) ، اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

 

 

 

کشورهای صادرکننده به فرانسه

کشورهای برتر صادرکننده به فرانسه عبارتند از : آلمان ، چین ، ایتالیا ، بلژیک – لوکزامبورگ و اسپانیا . بیشترین مبدا واردات به ترتیب در قاره های اروپا ، آسیا ، آمریکای شمالی ، آفریقا و آمریکای جنوبی می باشد . واردات کالاها از کشور های صادرکننده به فرانسه ( به صورت درصدی ) در نمودار زیر قابل مشاهده می باشند . با کلیک کردن روی هر کشور ( یا قاره ) در نمودار می توانید در خصوص واردات کالا از آن کشور ( یا قاره ) ، اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

 

 

 

دانستنی های مهم کشور فرانسه

جغرافیا فرانسه

جمهوری فرانسه یکی از کشور های واقع شده در اروپای غربی می باشد که دارای منطقه ها و قلمروهای آنسوی دریاهای زیادی نیز هست. فرانسه یکی از سه کشوری است که دارای سواحلی در دریای مدیترانه و نیز اقیانوس اطلس می‌باشد ( دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش ).

بر پایه مساحت ، فرانسه کما بیش اندازه افغانستان است و بزرگ‌ ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در همه قاره اروپا به‌شمار می آید. جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر می باشد که با این شمار ، فرانسه در رتبه دومین کشور پر جمعیت پس از آلمان در اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. مرکز فرانسه ، شهر پاریس است . پاریس بزرگ ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است . قانون اساسی فرانسه برپایه یک همه پرسی در چهارم اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است . این قانون تاکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که مردم در آن ، حق حاکمیت را ایجاد می‌کنند . اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه تدوین شد و در نوع خود یکی از نخستین سند های تاریخی در این زمینه به شمار می آید.

در زمینه استاندارد های بین المللی ، فرانسه را می توان از کشور های پیشرو دانست . استاندارد های بالای زندگی ، تحصیلات ، سلامت ، امید به زندگی ، آزادی و شاخص بالای توسعه انسانی فرانسه را از جمله کشور های ایده آل برای زندگی معرفی می کند.

خاک کشور فرانسه در اروپا شامل مساحتی ۵۴۷٫۰۳۰ کیلومترمربعی می‌شود که با این شمار ، فرانسه بزرگ ترین کشور در بین اعضای اتحادیه اروپا ، از دید مساحت است . فرانسه هم چنین دارای جاذبه های طبیعی بسیاری هم چون جاذبه های ساحلی در مناطق شمالی و غربی و مناظر کوهستانی عمدتاً مربوط به رشته کوه های آلپ در بخش شرقی است.

بخش های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب و هوای معتدل است. بخش های جنوبی نیز آب و هوای مدیترانه ای دارند. بخش های غربی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است که یعنی این مناطق دارای میزان بارش بالایی بوده و زمستان هایی معتدل و تابستان هایی گرم را تجربه می کنند. سایر مناطق نیز معمولا از تابستان هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان هایی سرد برخوردارند.

 

گروه‌های قومی و نژادی فرانسه

با برآورد کل جمعیتی نزدیک به ۶۶٫۶ میلیون نفر در ژانویه ۲۰۱۶ ( با ۶۴٫۵ میلیون نفر جمعیت شهری ) ، فرانسه ۲۰ مین کشور پر جمعیت‌ در جهان و سومین کشور پر جمعیت‌ در اروپا می باشد . حاکمیت و بزرگ ترین اقلیت دینی مسیحیت کاتولیک است ، ولی پروتستان ها ، یهودی ها و مسلمانان نیز در این کشور زندگی می کنند .

 

اقتصاد فرانسه

فرانسه پنجمین اقتصاد دنیاست و در سال ۲۰۱۴ تولید ناخالص داخلی جاری فرانسه بنا بر آمار های بانک جهانی بیش از ۲۸۲۹ میلیارد دلار بوده است. حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی حوزه اروپا متعلق به این کشور است. بخش خدمات با بیش از ۷۰ درصد سهم ، مهم ترین بخش اقتصاد این کشور است. در بخش صنعت ، فرانسه یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان خودرو ، صنایع هوایی ، ریلی ، آرایشی و بهداشتی و کالا های لوکس است. از سوی دیگر میزان تحصیلات نیروی کار در این کشور بالاست ؛ به طوری که فرانسه دارای بالا ترین نسبت نیروی کار دارای تحصیلات دانشگاهی در هر هزار نفر نیروی کار در اروپا است ؛ حتی بالاتر از آلمان .

اقتصاد فرانسه نهمین اقتصاد جهان براساس برابری قدرت خرید است. این کشور ، عضو بنیان گذار اتحادیه اروپا است . بخش های پیشرو صنعتی در کشور فرانسه عبارتند از : ارتباطات راه دور منجمله ماهواره های ارتباطی ، هوا فضا و صنایع دفاعی ، کشتی سازی ، دارویی ، ساخت و ساز و مهندسی ، شیمیایی ، نساجی و تولید اتومبیل .

فرانسه ، ششمین تولید کننده کشاورزی جهان و قدرت پیشرو در اتحادیه اروپا است. فرانسه ، دومین صادر کننده بزرگ محصولات کشاورزی جهان پس از ایالات متحده آمریکا است . فرانسه ، پنجمین صادر کننده و چهارمین وارد کننده بزرگ جهان در سال ۲۰۱۵ ( بر اساس آمار مرکز تجارت بین الملل ) است.

از جمله مهم‌ ترین صنایع کشور می‌ توان به صنایع فلزکاری ، ماشین‌ آلات ، شیمیایی ، وسائط نقلیه ، مواد خوراکی و مشروبات ، منسوجات و البسه ، هواپیما سازی ، کشتی‌ سازی ، پتروشیمی ، الکتریکی ، اتمی و نظامی اشاره نمود. گندم ، جو ، سیب‌ زمینی ، چغندرقند ، سیب ، ذرت ، برنج ، انگور ، ماهی ، گاو و خوک نیز مهم‌ ترین محصولات کشاورزی و دامپروری کشور را تشکیل می‌دهند.

مهم‌ترین معادن کشور آهن ، بوکسیت ، پتاس ، زغال سنگ ، نیکل ، نمک ، نفت ، گاز طبیعی ، سولفور ، ماده اولیه ساختمانی ، سرب و روی ، فسفات ، پیریت و اورانیوم می‌باشد. ذخایر زیرزمینی نفت فرانسه نیز به ۵۰ میلیون بشکه می‌ رسد .

ترابری همگانی کشور فرانسه بالغ بر ۸۴۰ هزار کیلومتر راه آسفالته و بزرگراه وجود دارد . طول راه آهن مورد استفاده نیز بیش از ۴۲,۵۵۵ کیلومتر بوده و ارتباطات هوایی بین‌ المللی این کشور توسط شرکت های هواپیمایی ایرفرانس ، ( UTA ) و پرواز های داخلی توسط ایر – اینتر صورت می‌ پذیرد . سالانه بیش از ۸۴۰/۲۶ هزار گردشگر از این کشور دیدن می‌ کنند .

چندین سال است که فرانسه محبوب‌ ترین مقصد گردشگری دنیاست و مطابق آخرین آمار ، در سال گذشته بیش از ۸۳ میلیون گردشگر وارد فرانسه شدند که ۷ درصد از تولید ناخالص داخلی فرانسه مدیون آنها است. درآمد فرانسه از توریسم طی سال‌ های اخیر سالانه حدود ۶۵ میلیارد دلار بوده است. در مقایسه درآمد کشورمان از فروش نفت خام سالانه حدود ۹۴ میلیارد دلار بوده است. فرانسه هم چنین محبوب‌ ترین مقصد برای اسکی در دنیاست. نزدیک به ۲۰ هزار هتل و ۳۹۰۰ موزه در فرانسه قرار دارند و موزه لوور و ورسای به‌تنهایی سالانه بیش از ۱۲ میلیون گردشگر را به‌ خود جلب می‌ کند و بیش از ۵/۶ میلیون نفر سالانه مشتاق دیدار از برج ایفل هستند.

 

فرهنگ تجاری در فرانسه

ساختار کسب و کار در فرانسه سلسله‌ مراتبی است و تصمیم‌ گیری عموما در راس سازمان انجام می‌شود. فرانسوی‌ ها دوست دارند در سیاست و کسب و کار مستقل عمل کنند و شاید مذاکره با آنان در مقایسه با مذاکره با سایر اروپایی‌ ها ، ژاپنی‌ ها و آمریکایی‌ ها خسته کننده‌ تر به نظر برسد. فرانسوی‌ ها به طور معمول غرق در تاریخ پر فراز و نشیب خود هستند و برای هر چیزی قائل به هنجارهای مشخصی می‌ باشند که آن ها را از سایر ملل جدا می‌ کند . هنجار های فرانسوی در دموکراسی ، قانون ، سیستم دولتی ، استراتژی‌ های نظامی ، فلسفه ، فرهنگ ، اقتصاد و … متفاوت از سایر ملل است بنابراین در مواجه با آن ها خیلی از مسائل است که می‌ بایست آموخت و به آن توجه داشت.

سیستم آموزشی فرانسه به صورتی است که اغلب آن ها چیز زیادی از فرهنگ و جغرافیای سایر ملل به خصوص کشورهای کوچک و یا دور افتاده نمی‌ دانند لذا نگرش آنها به طور جالبی نسبت به طرف‌ های خارجی نه مثبت است نه منفی و حاوی پیش‌ داوری خاصی نمی‌ باشد.

آن ها با شما به شرطی که خریدار بالقوه محصولات شان و یا فروشنده محصولی خوب باشید وارد معامله می‌ شوند و به طور معمول در برخورد اولیه با شما مهربان به نظر می‌ رسند . اگر نتوانید با آن ها فرانسوی صحبت کنید در ضمیر ناخودآگاه شان شما را یک آنگلوفیل ( انگلیسی دوست ) می‌ پندارند که خیلی در نظر آن ها مطلوب نیست که البته در بسیاری از موارد کاری از دست شما بر نمی‌ آید !

 

مهم ترین نکات درباره فرهنگ تجارت در فرانسه به شرح زیر است:

  • پیشینه تحصیلی و مهارت های ذهنی ، نکات مهمی در کشور فرانسه به شمار می روند .
  • دولت و صنعت فرانسه از دیرباز روابط بسیار نزدیک تری نسبت به سایر کشور های صنعتی داشته اند که این موضوع سبب پیدایش کارمندان ارشد دولتی بسیاری شده که نقش مهمی در صنعت ایفا می کنند .
  • برنامه ریزی های بلند مدت برای دهه های متمادی یکی از اصول مهم رویکرد فرانسوی بوده و منجر به طراحی برنامه های مشروح و مفصل توسط کمپانی ها شده است.
  • اکثر شرکت های بزرگ فرانسوی به همراه گرایش های مرکزی ، دفاتر و مراکز اصلی و شعب بزرگ خود را در پاریس ایجاد می کنند .
  • مدیران اجرایی شرکت های فرانسوی معمولا دارای شخصیت کاریزماتیک بوده و هدایت شرکت را به شیوه ای مسلط و آمرانه انجام میدهند .
  • کمپانی های فرانسوی تمایل به داشتن سلسله مراتب سفت و سخت با سیستم تصمیم گیری و گزارش دهی واضح و مترقی دارند .
  • برقراری ارتباط در لایه های مختلف سلسله مراتب امری غیر معمول تلقی می شود .
  • ارتقا از طریق مجموعه ای از تجربه ، مدارج تحصیلی و شایستگی های مشهود انجام می گیرد .
  • شیوه مدیریت معمولا دستوری با ارائه راهنمایی ها و سفارشات در جلسات اطلاعاتی به کارمندان است .
  • در جلسات باز و رسمی ، اختلاف نظر بسیار کمی با رییس مشهود است . سایر اختلافات در لابی های قبل از جلسه مشاهده می شود .
  • رقابت گروه های همسان می تواند مدیریت تیم های با کارکرد متقابل را دشوار کند .

 

سبک مدیریت فرانسوی‌

اکثر مدیران ارشد شرکت‌ های فرانسوی فارغ‌ التحصیل مدارس نمونه هستند. این مدارس یک حس مبارزه‌ طلبی علمی را در دانش‌ آموزان خود ایجاد می‌ کنند که در دنیا کم نظیر است و باعث تربیت جمعیت مدیریتی بسیار فرهیخته می‌ شود که رویکرد آن نسبت به مدیریت با دقت علمی فراوان همراه است. 

مدیریت از نظر فرانسوی‌ ها یک کار اندیشمندانه است که با تجزیه و تحلیل دقیق ، تسلط کامل بر مفاهیم و اطلاعات ، و در نهایت با اجرای تصمیمات منطقی همراه است . مسائل عملی‌ تر مانند ایجاد انگیزه در کارکنان به آن اندازه که در دیگر کشور ها مورد توجه است در تفکر مدیریتی فرانسوی موردتوجه قرار نمی‌ گیرد .

زمانی که تصمیم در سطوح ارشد سازمان اتخاذ شد ، جهت اجرا به مدیریت سطوح پایین‌ تر ارجاع می‌شود. این رویکرد دستوری از نظر کسانی که اجماع‌ گرا و دارای پیشینه غیر سلسله‌ مراتبی هستند بسیار اقتدار گرایانه و فاقد مولفه‌ های لازم برای کار تیمی است .

 

ساختار کسب و کار 

شرکت‌ های فرانسوی در مسائل کارکردی و سلسله مراتبی بسیار سخت‌ گیر هستند . مدیریت ارشد به تنهایی مسیر حرکت آتی شرکت را مشخص می‌کند و در مرحله بعدی ، این چشم‌ انداز جهت اجرایی شدن به رده‌ های پایین‌ تر مدیریتی منتقل می‌ گردد . بنابراین ، همانند کشور های سوئد و هلند ، مدیریت ارشد به جای تصمیم‌ گیری مشارکتی به تصمیم‌ گیری دستوری تمایل دارد.

علاوه بر این ، تمرکز قدرت در دستان مدیریت ارشد موجب تقویت رویکرد تمرکزگرا می‌شود ، رویکردی که در حال حاضر در بسیاری از دیگر ابعاد زندگی فرانسوی‌ ها نیز مشهود است. رده‌ های پایین‌ تر شامل رده‌ های مختلف مدیریتی هستند که در مسیر خطوط کارکردی مسئولیت سازمان‌ دهی شده‌ اند.

زمانی که کارها خوب پیش می‌ روند رویکرد سلسله مراتبی بسیار مناسب و اثربخش به نظر می‌ رسد، اما نقطه ضعف این سیستم زمانی آشکار می‌ شود که مشکلی بروز کند و نیاز به واکنش سریع وجود داشته باشد. در این مواقع گاه به نظر می‌ رسد که احساس مسئولیت شخصی در انجام کار ها وجود ندارد.

 

ارتباط با فرانسوی‌ها

رفتار تجاری و کاری فرانسوی‌ ها بر ادب و نزاکت و قدری رسمی بودن تاکید دارد. اعتماد و احترام متقابل برای انجام کار ضروری است و این اعتماد با رفتار صحیح ایجاد می‌ شود. اگر فرانسوی بلد نیستید ، یک عذرخواهی کوچک به خاطر فرانسوی صحبت نکردن می‌ تواند کمک زیادی به روابط کاری شما بکند .

با این وجود ، بد نیست چند کلمه و عبارت فرانسوی یاد بگیرید که نشان دهید مایل به برقراری رابطه بلند مدت هستید . معمولا با توجه به موقعیت اجتماعی ، سطح تحصیلات ، و شهری که یک فرانسوی در آن بزرگ شده می‌ توانید سبک او در برقراری ارتباط را پیش‌ بینی کنید .

فرانسوی‌ ها در تجارت بیش از اندازه رک و صریح به نظر می‌ رسند که شاید دلیلش بی‌ پروایی آن‌ ها در سوال پیچ کردن طرف مقابل باشد .

 

مذاکرات تجاری

فرانسوی‌ ها از مهارت در گفت‌ و گو که نشان‌دهنده درک اندیشمندانه موقعیت و پیامدهای آن است تحت تأثیر قرار می‌ گیرند . گرفتن وقت قبلی برای جلسه از حداقل ۲ هفته قبل ضروری است. تقاضای ملاقات می‌ تواند کتبی یا شفاهی باشد. زمان جلسه اغلب توسط منشی تنظیم می‌ شود .

سعی کنید جلسات شما در ماه‌های ژوئیه و اوت نباشد. این دو ماه برای فرانسوی‌ ها ماه سفر و تعطیلات هستند . اگر فکر می‌ کنید با تاخیر به جلسه می‌ رسید ، حتما تلفنی خبر بدهید و دلیلی برای تاخیر خود بیاورید. جلسات با هدف گفت‌ و گو در مورد مسائل تشکیل می‌شوند ، نه برای تصمیم‌ گیری . از گنده‌ گویی و لاف زدن شدیدا پرهیز کنید زیرا فرانسوی‌ ها نسبت به این کار حساسیت دارند.

دنیای کار و تجارت فرانسه همواره بر رسمی بودن تاکید دارد . صبر کنید تا به شما بگویند کجا بنشینید . وقتی صحبت می‌ کنید تماس چشمی مستقیم داشته باشید. کار ها در فرانسه به آهستگی پیش می‌ روند پس صبور باشید و از این که تشریفات را به دقت رعایت می‌کنند برآشفته نشوید. برای رسیدن به هدف طرف مقابل را تحت فشار قرار ندهید. این کار نتیجه عکس دارد. فرانسوی‌ ها کلیه جزئیات پیشنهاد شما را مو به مو بررسی می‌کنند .

هرگز بیش از اندازه صمیمی نشوید. اگر می‌ خواهید چیزی به فرانسوی‌ ها بفروشید از تکنیک‌ هایی که آن‌ها را خیلی تحت فشار قرار می‌دهند استفاده نکنید. اگر پیشنهاد خود را به شکلی منطقی ، کامل ، و با ملایمت مطرح کنید بیشتر پذیرای آن خواهند بود. پس از حصول توافق ، ممکن است به اصرار از شما بخواهند که کلیه توافقات به شکلی مبسوط و دقیق در قالب یک قرارداد مکتوب شوند.

یک فرانسوی هیچگاه شما را شبیه خود نمی‌داند و شما را بهتر و یا بدتر از خود میبیند اما همواره متفاوت از یک فرانسوی می‌پندارد. اغلب فرانسوی‌ ها هم همانند ژاپنی‌ها معتقدند که محال است که شما با استانداردها و هنجار های آنان به طور کامل مطابقت داشته باشید.

 

آموزش صفر تا صد بازرگانی و تجارت کشور فرانسه با دیگر کشورهای جهان

مبادلات بازرگانی فرانسه با جهان

 

محصولات عمده كشاورزی
گندم – غلات – نیشکر – سیب زمینی – آب انگور – گوشت قرمز – لبنیات – ماهی
محصولات عمده
ماشین آلات – خودرو – الکترونیک – منسوجات – پردازش مواد غذایی – متالورژی – هواپیما – مواد شیمیایی – گردشگری
كشورهای عمده واردكننده كالا از فرانسه
آلمان – چین – ایتالیا – بلژیک – آمریکا – اسپانیا – انگلستان
كشورهای عمده صادركننده كالا به فرانسه
آلمان – اسپانیا – ایتالیا – آمریکا – بلژیک – انگلستان – چین
اقلام عمده صادراتی فرانسه به جهان
تجهیزات صنعتی ، وسائط نقلیه هوایی ، دارو ، آهن و فولاد ، لوازم بهداشتی و آرایشی ، تجهیزات الکترونیکی ، پلاستیک و مصنوعات آن ، نوشیدنی ها ، فیلم و تجهیزات پزشکی
اقلام عمده وارداتی فرانسه از جهان
تجهیزات صنعتی ، سوخت های معدنی ، وسائط نقلیه ریلی ، تجهیزات الکترونیکی ، وسائط نقلیه هوایی ، پلاستیک و مصنوعات آن ، محصولات دارویی ، تجهیزات پزشکی ، مواد شیمیایی آلی ، آهن و فولاد

 

آموزش صفر تا صد بازرگانی و تجارت کشور فرانسه با ج.ا.ایران

مبادلات بازرگانی فرانسه با ایران

 

اقلام عمده صادراتی ایران به فرانسه
زعفران – کره – چربی و روغن کاکائو – مغز پسته – پلی اتیلن – ملاس و نیشکر – مصنوعات ریخته گری از چدن – آهن – میگو – آنتی سرمها – انگور بی دانه خشک – کف پوش
اقلام عمده وارداتی ایران به فرانسه
قطعات منفصله تولید اتومبیل سواری – دارو – وسائل نقلیه بجز ریلی – فراورده های زیبایی و آرایشی – پنل های خورشیدی – محصولات شیمیایی آلی – تجهیزات پزشکی – برنج – دانه و بذر

 

همکاری دوجانبه ج.ا.ایران با فرانسه

 

تاریخ به روزرسانی : فروردین ۱۳۹۸

تجارت خارجی ج.ا.ایران و فرانسه از سال ۱۳۸۷ لغایت ۱۱ ماهه ابتدای سال ۱۳۹۷

ارزش : میلیون دلار
سال
۱۳۸۷ ۱۳۸۸ ۱۳۸۹ ۱۳۹۰ ۱۳۹۱ ۱۳۹۲ ۱۳۹۳ ۱۳۹۴ ۱۳۹۵ ۱۳۹۶ ۱۱ ماهه
۱۳۹۷
صادرات
۶۵ ۵۳ ۵۸ ۶۱ ۳۷ ۲۹ ۳۱ ۱۹ ۳۵ ۴۲ ۲۶
واردات
۱۹۷۰ ۱۶۵۴ ۱۹۶۷ ۱۸۰۰ ۹۳۰ ۷۳۱ ۵۶۴ ۷۳۵ ۹۳۵ ۱۷۲۳ ۹۶۶
حجم تجارت خارجی
۲۰۳۵ ۱۷۰۷ ۲۰۲۵ ۱۸۶۱ ۹۶۷ ۷۶۰ ۵۹۵ ۷۵۴ ۹۷۰ ۱۷۶۵ ۹۹۲
تراز تجاری
۱۹۰۵- ۱۶۰۱- ۱۹۰۹- ۱۷۳۹- ۹۳۰- ۷۰۲- ۵۳۳- ۷۱۶- ۹۰۰- ۱۶۸۱- ۹۴۰-
منبع : گمرک ج.ا.ایران

 

تجارت خارجی ج.ا.ایران با فرانسه از سال ۲۰۰۸ لغایت ۲۰۱۷

ارزش : میلیون دلار
سال
۲۰۰۸ ۲۰۰۹ ۲۰۱۰ ۲۰۱۱ ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵ ۲۰۱۶ ۲۰۱۷
صادرات
۳۵۰۷ ۱۴۲۱ ۱۱۷۹ ۲۴۷۳ ۲۰۸ ۷۶ ۸۱ ۷۳ ۱۵۳۲ ۲۶۰۷
واردات
۲۶۷۴ ۲۰۱۳ ۲۳۶۳ ۲۳۲۲ ۱۰۳۳ ۶۵۵ ۶۰۲ ۶۲۳ ۷۹۹ ۱۶۹۲
حجم تجارت خارجی
۶۱۸۱ ۳۴۳۴ ۳۵۴۲ ۴۷۹۵ ۱۲۴۱ ۷۳۱ ۶۸۳ ۶۹۶ ۲۳۳۱ ۴۲۹۹
تراز تجاری
۸۳۳ ۵۹۲- ۱۱۸۴- ۱۵۱ ۸۲۵- ۵۷۹- ۵۲۱- ۵۵۰- ۷۳۳ ۹۱۵
منبع : ITC

– شایان ذکر است که افزایش حجم تجارت خارجی و مثبت شدن تراز تجاری طی سالهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ با فرانسه ، مربوط به صادرات اجزا و قطعات وسائط نقلیه با کد تعرفه ۸۷ می باشد.
– عمده صادرات ایران به فرانسه مربوط به نفت و مواد نفتی با کد تعرفه ۲۷ می باشد.

 

————-    راهنمای جامع تجارت با فرانسه ( آموزش صفر تا صد تجارت به فرانسه )     ————-

 

درباره قانون و مقررات صادرات و واردات کشور فرانسه بیشتر بدانیم :
 

برای مشاهده قانون و مقررات تجارت و بازرگانی کشور فرانسه به لینک زیر مراجعه نمایید :

 

درباره کشور فرانسه بیشتر بدانیم :
 

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات صادرات و واردات در خصوص کشور فرانسه به لینک زیر مراجعه نمایید :

 


مقالات مرتبط با راهنمای جامع تجارت با فرانسه

 

قانون و مقررات فرانسه در فعالیتهای اقتصادی و تجاری

 

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 9 =