آموزش صفر تا صد ثبت سفارش کالا در ntsw

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

آموزش مراحل ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا

 

در این بخش از سایت به آموزش صفر تا صد ثبت سفارش در ntsw می پردازیم. با ixport همراه باشید.

 

ثبت سفارش کالا چیست؟

ثبت سفارش کالا برای واردات کالا به کشور طبق قانون تجارت ایران ، بایستی از طریق مراجعی که قانون تعیین می کند انجام شود . ثبت سفارش کالا از طریق سازمان تجارت وزارت صمت صورت گرفته و سندی است که مجوز ورود کالا به ایران می دهد و برای ترخیص کالا از گمرگ ، مجوز های مربوطه باید اخذ شود. بعضی از کالاها طبق قانون پیش از واردات ، نیازمند اخذ مجوز از نهاد های مربوط مثل وزارت بهداشت است.

۱۴ اردیبهشت سال ۹۷ بود که طی بخشنامه سازمان توسعه تجارت ایران ، سامانه ثبت سفارش به سامانه جامع تجارت منتقل شد . این امر به منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای ثبت واردات کالا های مجاز به کشور توسط شخصیتهای حقیقی و حقوقی واجد شرایط صورت گرفت تا یکپارچه سازی فرآیند ثبت انجام شود.

 

 

در گذشته ، ثبت سفارش به صورت دستی بوده
و فعالان کسب و کار مجبور بودند به هیات های بازرگانی مستقر در ۳۱ استان کشور مراجعه
و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام می کردند. از خرداد سال ۹۸ ، سامانه top.ir راه اندازی شده و فرآیندها همه الکترونیکی شد .

 
 

 

هر فردی که دارای کارت بازرگانی است چه حقیقی چه حقوقی و صلاحیت واردات کالا یا صادرات کالا را دارد ، می بایست به سامانه مراجعه و پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور ، نسبت به ثبت درخواست و ارائه اطلاعات هویتی و مبدا و مقصد جنس ، اقدام  کند.

کارکنان وزارت صمت نیز درخواست ها را بررسی و پس از رفع نقص ، تایید می کنند تا پرونده ثبت سفارش متقاضی ، به بانک عامل و گمرکات و اداره دارایی و نهاد هایی که قانون تعیین کرده است ارجاع شود .

 

انواع ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا ، انواع مختلف دارد ، که شامل :

  • ثبت سفارش دیداری ( SIGHT DOCUMENT CREDIT )
  • ثبت سفارش مدت دارد ( DEFERRED LETTER OF CREDIT )
  • ثبت سفارش یوزانس ( USANCE CREDIT )
  • ثبت سفارش مبتنی بر صادرات و اعتبار اسنادی بدون انتقال ارز
  • ثبت سفارش واردات در برابر صادرات در صورتی انجام می شود که پروانه صادراتی معتبر ارائه گردد و ارزش صادراتی هم ممهور به مهر گمرک بوده وتاریخ پروانه با کوتاژ وارداتی یکی باشد .

 

نکات مهم

از تاریخ اردیبهشت ۹۷ ، همه فعالیتهای مربوط به ثبت سفارش واردات کالا ، باید از سامانه جامع تجارت ایران به نشانی: www.ntsw.ir انجام شود.

این سامانه توسط  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، راه اندازی شده تا با قاچاق کالا بصورت جدی مقابله کند و مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف ، رهگیری شود .

سامانه تجارت در ماده ۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۹۰ ، اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیک ، مصوب وزاری عضوم کار گروه ماده ۴ اساسنامه مرکز توسعه تجارت ، ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ارز مصوب سال ۹۲ و ماده ۳ آیین­ نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب تیر سال ۹۵ هیات وزیران راه اندازی شده و استفاده از آن برای متقاضیان واردات کالا ، الزامی است .

زیر سامانه های تجارت فرامرزی ، سامانه جانبی رهگیری ، سامانه جانبی شناسه کالا و سامانه جانبی جامع انبارها که کار مدیریت شناسه های رهگیری و پاسخ به استعلام اطلاعات کالایی و انباری در سراسر کشور را برعهده دارد نیز در این سامانه تعبیه شده است.

 

معرفی بخش های مختلف سامانه تجارت

به دو بخش اصلی تقسیم شده است :

  • فرامرزی
  • تجارت داخلی

تجارت فرامرزی

فرآیندهای مربوط به صادرات و واردات و ترانزیت ، همه مربوط به بخش تجارت فرامرزی می باشد. تجارت فرامرزی در بخش واردات کالا ، به ۵ عملیات اصلی تقسیم می شود :

  • عملیات تجاری که شامل اخد مجوزهای ورود و ثبت سفارش کالا است.
  • عملیات ارزی که شامل اعلام منشا ارز و عملیات ارزی هستیم.
  • عملیات گمرکی که شامل اظهار کالا و ترخیص کالا از گمرکات است.
  • عملیات لجستیک بین المللی که شامل حمل و نقل بین المللی کالا است.
  • عملیات لجستیک داخلی که به حمل و نقل داخلی کالا در سطح کشور اشاره دارد.

تجارت داخلی 

تمامی اطلاعات مربوط به تجارت در داخل کشور ، در بخش تجارت داخلی پیگیری می شود.

 

راهنمای ثبت نام در سامانه

برای واردات و صادرات کالا و هر اقدام دیگر ، باید به سایت www.ntsw.ir رجوع کنید. برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران ، بهتر است از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده کنید که نمایش اطلاعات به درستی انجام شود. بهتر است از explorer استفاده نکنید .

 

ثبت سفارش کالا

وارد سایت شده و در بخش بالا سمت چپ ، روی ثبت نام کلیک کنید . وارد صفحه ای می شوید که عکس آن در تصویر زیر به نمایش در آمده است.

 

ثبت سفارش کالا

 

اگر قبلا در سامانه ثبت سفارش کالا ، عضو بوده اید و اطلاعات هویتی شما در آنجا ثبت شده است ، بخش اول ( در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم ) را تیک بزنید و اگر در سامانه ثبت سفارش عضو نبودید گزینه ( در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم ) را بزنید ، سپس گزینه صفحه بعد را کلیک کرده تا صفحه ای که عکس آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید ، به نمایش درآید .

 

ثبت سفارش کالا

 

در این بخش اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی باید وارد شود. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد :

  • نام
  • نام خانوادگی متقاضی
  • کد ملی ۱۰ رقمی
  • نام پدر
  • شماره شناسنامه
  • کد پستی ۱۰ رقمی
  • تاریخ تولد
  • تلفن همراه
  • پست الکترونیک
  • تعیین جنسیت

در ادامه باید کد کاربری و رمز عبور را انتخاب و در بخش چپ صفحه ، که در تصویر قابل مشاهده است ، وارد کنید .

تصویر پرسنلی خود را نیز از طریق ” انتخاب تصویر ” ، در سیستم بارگذاری کنید.

 

 

نکته : اندازه تصویر شما نباید کمتر از ۲۰۰ کیلو بایت باشد تا شفافیت کافی داشته باشد.

 
 

 

بعد از وارد کردن اطلاعات ، روی بخش ” ذخیره اطلاعات و ادامه ” کلیک کنید.

نام کاربری شما در سامانه ، کد ملی شما می باشد ، که با آن شناخته خواهید شد و همه  مسئولیت ها ، بر عهده صاحب کد ملی است.

 

 

نکته : کلمه عبور شما در سامانه نیز بایستی حداقل هشت کاراکتر باشد . از این ۸ کاراکتر ، سه کاراکتر باید اعداد یا علائم یا حروف بزرگ باشد.

 
 

 

 

نکته : حتما باید در ورود بخش اطلاعات مربوط به شماره تلفن و اعداد ، دقت کنید و در صورت امکان ، شماره موبایلی که در سامانه ثبت می کنید ، متعلق به فردی باشد که کد ملی آن در  سیستم درج شده است.

 
 

 

پس از ورود کردن اطلاعات ، پیام ” تایید اطلاعات ” در صفحه مشاهده می شود.

 

 

نکته : در زمان ورود اطلاعات ، در ورود تاریخ تولد دقت کنید ، چون به صورت آنلاین با مرکز ثبت احوال ، چک می شود.

 
 

 

ثبت سفارش کالا

 

اگر شماره موبایل وارد شده در سیستم متعلق به صاحب کد ملی نیست ، در زمان ورود به سیستم ( login ) می بایست شماره تلفن شما اعتبارسنجی شود .

شماره موبایل را وارد کرده و سپس یک کد اعتبارسنجی برای شما پیامک می شود که باید وارد کنید .

 

ثبت سفارش کالا

 

اگر شماره موبایل شما متعلق به کد ملی وارد شده باشد ، کد اعتبارسنجی ۴ رقمی از طریق سامانه  ارسال می شود. اگر به هر دلیلی ، کد اعتبار سنجی برای شما ارسال نشد، سه دقیقه بعد دوباره سعی کنید و گزینه ارسال مجدد کد اعتبارسنجی را بزنید .

کلیه اطلاع رسانی های پیامکی سازمان توسعه تجارت از طریق شماره موبایلی که در سامانه وارد کردید انجام می شود. اطلاعات کد پستی شما هم باید درست وارد شود.

چرا که به صورت آنلاین از سامانه شرکت پست استعلام خواهد شد . اگر می خواهید سطح امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید ، از رمز دو عاملی استفاده کنید که در بانکداری مجازی امروز ایران نیز مرسوم است .

پس از ذخیره اطلاعات ، گزینه ” صفحه بعد ” را کلیک کنید تا وارد قسمت بعدی شوید .

 

ثبت سفارش کالا

 

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید ، نام و نام خانوادگی شما در پروفایل شما در سامانه نمایش داده شده است و شما باید اطلاعات را وارد کنید .

از زمان ورود شما به پروفایل تان ، ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا کارهای مربوطه را انجام و فایلها را بارگذاری کنید . این کار بخاطر امنیت سیستم و پروفایل شما می باشد .

 

ثبت سفارش کالا

 

اگر به بخش ” عملیات پایه ” که در عکس بالا نشان داده شده است مراجعه کنید ، بخشهای زیر را مشاهده می کنید :

  • بارگذاری صلاحیت ها
  • معرفی شرکت
  • مدیریت پیشنهاد های نمایندگی
  • مدیریت کارتابل
  • عملیات ارزی

هر یک از بخش های فوق نقش خاصی را ایفا می کند .

 

ثبت سفارش کالا

 

در بخش ” بارگذاری صلاحیت ها ” ، اطلاعات مربوط به کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت در مناطق و مجوز های موردی  را وارد کنید ، تا راستی آزمایی انجام شود .

 

ثبت سفارش کالا

 

کارت بازرگانی شما باید استعلام گرفته شود . فیلدهای خالی را که در تصویر بالا نمایش داده شده است ، پر کنید. این اطلاعات شامل :

  • نام اتاق صادرکننده
  • شماره کارت بازرگانی
  • تاریخ اعتبار کارت بازرگانی
  • تاریخ صدور
  • رشته فعالیت و کسب و کار
  • وضعیت

 

ثبت سفارش کالا

 

در تصویر بالا اطلاعات مربوط به مجوز فعالیت در مناطق آزاد ویژه ( در صورت در اختیار داشتن ) ، وارد کنید.

سپس روی بخش آبی رنگ ” استعلام مجوز منطقه آزاد ویژه ” ، کلیک کنید .

 

ثبت سفارش کالا

 

اگر مجوز موردی دارید ، اطلاعات آن را در بخش ” استعلام مجوز موردی ” وارد کنید . این بخش شامل اطلاعاتی هم چون :

  • صادر کننده نامه مجوز
  • شماره مجوز
  • تاریخ اعتبار مجوز
  • تاریخ صدور مجوز
  • تعرفه های مجاز
  • وضعیت مجوز

 

ثبت سفارش کالا

 

یکی از بخش هایی که پس از ورود به سامانه جامع تجارت ایران ، باید کامل شود ، بخش ” معرفی شرکت ” است .

شما باید اطلاعات شرکتی که با اطلاعات مدیر عامل آن ، ثبت نام کردید ، وارد کنید . پس از تکمیل اطلاعات ، استعلام آنلاین از سازمان ثبت شرکت ها صورت می گیرد تا تطبیق یا عدم تطبیق اطلاعات ورودی چک شود .

 

ثبت سفارش کالا

 
  • شناسه ملی شرکت را وارد کنید . اگر شناسه ملی شرکت را ندارید ، از سایت www.ilenc.ir اطلاعات آن را دریافت کنید.
  • شماره ثبت شرکت باید وارد شود. اگر ندارید، از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه ( www.rrk.ir/News/NewsList.aspx ) آن را دریافت کنید.
  • تلفن شرکت
  • کد پستی ۱۰ رقمی محل شرکت که آنلاین با سامانه پست چک می شود .
  • نام شرکت
  • تاریخ ثبت شرکت وارد شود . اگر ندارید از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه ( www.rrk.ir/News/NewsList.aspx ) ، دریافت کنید.
  • فکس و نشانی پست الکترونیک معتبر

توجه کنید که اگر نام مدیرعامل تغییر  کرده اما سامانه ، نام قبلی را نشان می دهد ، اطلاعات کارت ملی مدیرعامل شرکت بایستی به پشتیبان ارسال شده و پس از اصلاح پشتیبان ، کاربر نسبت به بررسی و به روزرسانی اطلاعات هویتی اقدام کند . اگر پیغام به عدم تطابق نام مدیرعامل و کد ملی اشاره داشت ، مستنداتی باید در سیستم بارگذاری شود که به صراحت ، نام مدیر عامل و سمت ایشان قید شده است.

 

ثبت سفارش کالا

 

اگر قصد فروش ارز حاصل از صادرات دارید ، بایستی اطلاعات عرضه را در زیر بخش قسمت مدیریت ارز حاصل از صادرات در سامانه ، طبق اطلاعاتی که در عکس بالا معرفی شده است ، وارد کنید . این قسمت اطلاعات زیر را درخواست می کند :

  • کد عرضه
  • تاریخ ثبت
  • کورتاژه های صادراتی
  • مبلغ
  • ارز
  • نرخ فروش
  • مهلت ارسال تقاضا
  • زمان پایان عرضه
  • وضعیت
 

ثبت سفارش کالا

 

با کلیک روی  بخش ” مدیریت حساب  کاربری ” ، اطلاعات استعلام گرفته از شما از سامانه ثبت احوال نمایش داده می شود ، که شامل :

  • محل زندگی
  • کدپستی
  • شماره ملی
  • تاریخ تولد
  • شماره شناسنامه
  • و …

 

 

نکته : اطلاعات جدول سمت راستی ، غیرقابل تغییر و اطلاعات جدول سمت چپی ، قابل تغییر است  .

 

 

نکته : به جهت سرعت بخشیدن به فرآیند های ثبتی واردات و صادرات کالا ، فعالان کسب و کار در کشور ، این فرصت در سامانه تجارت نهادینه شده است که تجار ، بتوانند اگر تمایل دارند ، در عرصه های موردنظر خود ، نمایندگی اعطا کنند .

 

 

اگر  قصد اعطای نمایندگی به شخصیت حقیقی یا حقوقی در ۳۱ استان کشور دارید ، اطلاعات آن ها باید قبلا در سیستم ، بارگذاری شود و شخص مربوطه ، کاربر سامانه تجارت باشد .

 

راهنمای تجارت داخلی و خارجی

اگر برای استفاده از سامانه تجارت و سامانه های مرتبط به آن مانند سامانه نیما و سامانه شناسه کالا و شناسه های رهگیری ، با سوالی روبرو شدید ، از راهنماهای زیر به تفکیک استفاده کنید. 

 

 

 
پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره تعرفه گمرکی کالا ها، مقاله سایت ixport را مطالعه فرمایید
 

 

ورود به سامانه :

 

این بخش شامل اطلاعات مفیدی هم چون آموزش سامانه جامع تجارت ، راه های ارتباطی سامانه تجارت ‌، آخرین اخبار و رویدادها در خصوص سامانه ، فیلم های آموزشی سامانه ، دستورالعمل های سامانه و برگزاری دوره های فراگیری سامانه و … می باشد .

سامانه جامع تجارت

 

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

66 پاسخ
  1. نویریان
    نویریان گفته:

    سلام
    ما یک شرکت ساختمانی هستیم برای واردات دو خط تولید مصالح با توجه به اماده نبودن کارت بازرگانی چه کار باید بکنیم؟
    آیا امکان ثبت سفارش بدون کارت بازرگانی وجود دارد؟

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      انجام امور صاردات و واردات بدون کارت بازرگانی در ایران مجاز نیست.
      ولیکن در صورت نیاز می توانید از ظرفیت شرکتها بازرگانی و ترخیص کاری استفاده نمایید. تا از طریق آنها اقدام به واردات کالا خود نمایید. بدیهی است این امر مستلزم پردات هزینه های مترتب است.

      پاسخ
      • کیان
        کیان گفته:

        سلام، استفاده از کارت بازرگانی دیگران به لحاظ قانونی مشکل نداره؟ یا باید حتما کارت بازرگانی داشته باشیم؟ وقتی بار با کارت شخص دیگری وارد میشود میتونه ادعا کنه بار مال اونه؟ لطفا راهنمایی کنید ممنون

        پاسخ
        • ixport
          ixport گفته:

          باسلام و احترام
          استفاده از کارت بازرگانی با این تعبیر که واردکننده شما باشید و ایشان نماینده یا وکیل شما امکانپذیر نیست.
          ولیکن شما می توانید طی یک توافق و دریافت تضامین لازم و پرداخت کارمزد مرتبط از شرکتهای بازرانی تقاضا نمایید کالا را برای شما وارد کرده و شما در نقض خریدار از پیش توافق شده کلا را از ایشان دریافت نمایید.
          برای اینکه کالا به شما تحویل شود شما می بایست قرارداد تنظیم و در صورت لزوم تضامین لازم را دریافت نمایید

          پاسخ
      • ixport
        ixport گفته:

        باسلام و احترام
        شما می توانید از خدمات سایر شرکتها برای واردات استفاده نمایید ولیکن در نظر داشته باشید در کل فرآیند نام ایشان به نام واردکننده ثبت شده و از شما نامی برده نمی شود و شما می بایست به عنوان خریدار با ایشان توافق نمایید تا کالای وارداتی را به شما در نهایت تحویل دهند

        پاسخ
    • کریم حسینی
      کریم حسینی گفته:

      باسلام و احترام
      رویه صادرات و واردات به طور عمده به دو صورت ثبت سفارش و ثیت اماری انجام میگیرد که در واردات به صورت ثبت اماری لازم به هیچ گونه عملیات بانکی و ثبت سفارش نیست و صرفا از طریق شرکت های مرزنشینی و رویه صادرات در برابر واردات انجام میگیرد …شرکت مرزنشینان قطور امادگی ارائه خدمات گمرکی و ترخیص کالا از گمرک بدون نیاز به ثبت سفارش و انتقال ارز..واتس اپ ۹۹۰۴۴۷۵۷۰۱ حسینی

      پاسخ
  2. مهتاب بهبهانی
    مهتاب بهبهانی گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ببینید من میخوام ثبت سفارش انجام بدمواردات فیلد مورد نظرم هم امروز صبح برای کارت بازرگانیم تایید شده
    اما زمان ثبت سفارش توی سایت خطا میزنه و میگه این کالا در حوزه ی کارت بازرگانی شما قرار ندارد
    چیکار باید انجام بدم؟

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      رشته فعالیت کارت بازرگانی جهت ثبت سفارش مهم است
      بایستی رشته فعالیت خود را از طریق مراجعه به اتاق بزارگانی تغییر دهید
      البته این مورد زیاد پیش نماید و اکثر موارد سامانه جامع به نوع رشته زیاد وابسته نبود
      ممکن است کالای شما در گروه کالایی خاصی قرار داشته باشد (البته نظر شخصی است)

      پاسخ
  3. حسین
    حسین گفته:

    سلام روز بخیر یه سوال داشتم واسه ما که شرکت تولیدی هستیم ثبت سفارش تنها برای واردات کفایت میکنه؟ یا که باید مجوز واردات بگیریم؟

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام واحترام
      بر اساس نوع کالا شما نیازمند مجوزهای تخصصی نیزدر مرحله ثبت سفارش و ترخیص هستید
      در مرحله ثبت سفارش نیازمند مجوز ارزی نیز هستید که باعنایت به تولیدی بودن در صورت واردات کالای مورد نیاز واحد تولیدی این امر سریعتر انجام می شود

      پاسخ
  4. رضا
    رضا گفته:

    سلام وقت شما بخیر

    میخواستم بپرسم واردات ملکه زنبور عسل چطور هست باید ثبت سفارش کنیم

    تقریبا هیچ اطلاعاتی ندارم ممنون میشم خلاصه مختصر و مفید توضیح بدین

    با تشکر فراوان

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      سوال شما خیلی تخصصی است ای موارد را می بایست خود شما بر اساس آموزشهای موجود در سایت جستجو نمایید
      ولیکن تا حد امکان نتیاج جستجو ما به شرح زیر ارائه شده است:
      تعرفه ملکه زنبود است Queen bee به شرح زیر است: ۱۰۶۴۱۲۰ و در گروه ۲۲ کالایی قرار دارد
      برای مشاده تعرفه ها به مقاله زیر مراجعه نمایید:
      تعرفه‌ گمرکی سال ۹۹
      برای واردات می بایست ثبت سفارش نموده و مجزو واردات دریافت نمایید
      برای اخذ مجوز واردات زنبور عسل باید درخواست خود را به معاونت امور تولید دامی وزارت جهاد کشاورزی، گروه امور زنبور عسل اعلام نمایید.
      پس از مراحل اخذ مجوز ورود، ثبت سفارش و دریافت گواهی تامین ارز شما می توانید واردات خود را انجام دهید (سامانه جامع تجارت).
      در هنگام ورود کالا به گمرک شما می بایست مجوز ترخیص از سازمان مجوز دهنده مجددا اخذ نمایید
      با تشکر

      پاسخ
  5. دنیا
    دنیا گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    یه سوال داشتم از خدمتتون.ما یک شرکت تولیدی هستیم برای وارداتمون یک ثبت سفارش انجام دادیم الان در مرحله تخصیص ارز توسط بانک عامل هستیم و این تامین ارز از محل ارز اشخاص صادرات غیر انجام خواهد شد. موردی که هست پروفرمای ما حال حاضر تغییر پیدا کرده ( در قیمت و تعداد ) من چه زمانی می توانم ویرایش پرونده رو انجام بدم که مشکلی پیش نیاد؟
    خیلی ممنون میشم راهنمایی فرمائید.
    با احترام

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام
      قبل از تایید بانک مرکزی اگر میتوانید این کار را انجام دهید بهتر است ولیکن اگر فکر میکنید روال تایید بانک مرکزی سریع انجام می شود صبر کنید و پس از تایید بانک مرکزی و تامین ارز اقدام به ویرایش نمایید ولیکن این ریسک وجود دارد که مبلغ ویرایش شما در قیمت و تعداد مورد تایید مجدد قرار نگیرید و شما دچار مشکل شوید

      پاسخ
  6. محمد
    محمد گفته:

    با سلام
    من مالک کامیون فرسوده هستم خواهش میکنم خواهش میکنم برای ثبت سفارش کامیون وارداتی اینجانب را راهنمای کنید من درسایت راهداری ثبت نام کردم در سیستم جامع تجارت ثبت نام کردم الان میگن ثبت سفارش باز شده من باید چکار کنم

    پاسخ
  7. پریسا
    پریسا گفته:

    سلام
    نحوه اخذ مجوز بدون انتقال ارز جهت ثبت سفارش تجهیزات نیروگاهی در سامانه جامع ثبت سفارش به چه صورت است؟ برای سال ۹۹

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام
      در حال حاضر واردات بدون انتقال ارز نداریم
      خریدهای بدون انتقال ارز فقط برای قراردادهای دولتی و یا قراردادهای مرتبط با سالهای گذشته که آنهم به صورت LC باشند انجام می شود که رویه آن نیز نیازمند تاییدات لازم توسط دفتر مقررات است

      پاسخ
  8. الهه
    الهه گفته:

    سلام وقت بخیر.برای صدور کارت بازرگانی در قسمت بارگذاری صلاحیت ها نمیتونم شماره شبای حساب بانکیمو وارد کنم.هیچ شماره شبایی هم برام نشون داده نمیشه و خطای نشون داده میشه.میخواستم بدونم مشکل کجاست؟با توجه به اینکه من اقدام برای دریافت کارت بازرگانی حقوقی کردم آیا شماره سبایی به نام شرکت باید وجود داشته باشه یا شخص مدیر عامل؟

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      این مشکل زیاد مشاهده شده است.
      این مشکل از سیستم است و می بایست از طریق پشتیبانی سامانه مشکل را رفع فرمایید

      پاسخ
    • ناهید
      ناهید گفته:

      باید حتما به نام اون حساب شرکت دسته چک داشته باشه در غیر اینصورت در لیست نمایش داده نمیشود از بانکتون سوال کنید شاید دسته چک صادر نشده بنام شرکت

      پاسخ
  9. هانیه
    هانیه گفته:

    سلام من کارت بازرگانیم رو برج ۱۰ سال ۹۸ گرفتم و برج ۱۲ هم ی ثبت سفارش انجام دادم . الان که مجدد میخوام ثبت سفارش انجام بدم ثبت منو رد کردند . میگن که سابقه نداری بنابراین رد شده . میخواستم ببینم من باید چیکار کنم . ی راه کار بهم بدین ممنون میشم

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام
      بله در حال حاضر سامانه جامع تجارت، سوابق و سایر موارد را به صورت سیستمی چک می نماید و این امر باعث می شود در صورتی که شما سابقه قبلی نداشته باشید با مشکل مواجه شوید.
      ولیکن شما به عنوان سال اولی می توانید کارت بازرگانی دریافت نمایید و مشکلی در ین خصوص وجود ندارد.
      در صورتی که اطلاعات شما نادرست استعلام می شود لطفا به پشتیبانی سامانه جامع اطلاع دهید تا برای اصلاح موارد شما را راهنمایی نمایند
      تلفن پشتیبانی سامانه جامع
      پشتیبانی سامانه جامع تجارت

      پاسخ
  10. آرمین
    آرمین گفته:

    با سلام
    آیا برای شروع مراحل “صادرات کالا” هم باید در سامانه جامع تجارت “ثبت سفارش” انجام بشه؟
    در توضیحات این صفحه که بسیار هم مفید بود مراحل به صورت کلی بیان شده.
    لطفا در صورت امکان موارد رو به صورت خرد و مورد به مورد و با مثال اعلام کنید و توضیح بدهید.

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      برای صادرات در حال حاضر فعالیتی در سامانه جامع تجارت نیاز نیست و شما فعالیت خود را در هنگام ارسال کالا در گمرک شروع می نمایید.
      ولیکن پس از صاردات برای بازگشت ارز حاصل از صادرات می بایست در سامانه جامع تجارت وارد شده و ارز خود را به طریقهای تعیین شده در سیستم برای فروش ارائه نمایید

      پاسخ
  11. مهرداد
    مهرداد گفته:

    سلام. روغن میخوام که کارخونش تو همین ایرانه! نمیخوام واردات و صادرات کنم که. روغن میخوام واسه رستوران که مصرف کنم. گفتن باید اینجا سفارش بدی. ثبت نام کردم، ولی گزینه ی ثبت سفارش ندارم. چرا اینقد سخت کردین کارو؟ یه روغن خریدن اینقد پیچیدگی لازم نداره که. راهنمایی کنین من الان از کجا روغن بگیرم واسه رستوران؟

    پاسخ
  12. parsa
    parsa گفته:

    سلام. کد تعرفه اسید بوریک در سامانه جامع تجارت با اچ اس کد ۲۸۱۰۰۰۱۰ ثبت نشده. برای واردات چجوری برای ثبت سفارش اقدام کنم؟

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      این کد تعرفه در سامانه وجود دارد و ما مشاهده می کنیم
      شرح تعرفه : ـ ـ ـ اسید بُریک درصد حقوق ورودی : ۵ اولویت کالایی : ۲۱
      در صورتی که مجدد تست کردید و مشکل داشتید با پشتیبانی سامانه جامع تجارت تماس بگیرید
      با تشکر

      پاسخ
  13. مجید
    مجید گفته:

    با سلام ،

    شرکت بازرگان تجارت با بیش از ۲۵ سال سابقه درخشان در زمینه صادرات و واردات فعالیت کرده است و آماده ارائه خدمات در این زمینه برای هموطنان عزیزمان در جای جای کشورمان ایران هستیم.اعتماد شما ، افتخار ماست.

    +۹۸۹۱۹۰۶۳۹۳۹۳

    پاسخ
  14. نرگس شریفی
    نرگس شریفی گفته:

    با سلام . چند کد تعرفه دارم که میخوام چک کنم ببینم شرکت ما میتونه اون کالاها رو وارد کنه یا خیر ، حالا میشه لطفا راهنمایی بفرمایید از کدام قسمت سامانه میتونم این کار رو انجام بدم ؟ممنون

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      یک پرونده ایجاد نمایید و تا مرحله ثبت کالا پیش بروید
      اگر در هنگام ثبت کالا سیستم به شما هشدار ندهد شما می توانید آن گروه کالا را وارد نمایید
      در ضمن رشته فعالیتهای کارت بازرگانی بر اساس طبقه بندی Hs است و بر اساس آن نیز می توانید اقدام کنید

      پاسخ
  15. نرگس شریفی
    نرگس شریفی گفته:

    با سلام . محموله ای داریم که به بندر رسیده اما هنوز اعلامیه ورود دریافت نکردیم و در نتیجه ترخیصیه و قبض انبار صادر نشده . لطفا راهنمایی بفرمایید تا قبل از دریافت دو سند مذکور ، در سیستم Epl چه اقداماتی باید صورت بپذیرد ؟ با تشکر فراوان

    پاسخ
  16. شیوا
    شیوا گفته:

    سلام ببخشید سوالم اینه که من در قسمت فروش دارم فاکتور فروش ثبت میکنم و به من برای بعضی از شرکتها ارور “بیش از یک نقش برای خریدار وجود دارد، لطفا نقش مورد نظر را ارسال نمایید” را میدهد ، هیچ جایی هم پیدا نکردم چه جوری باید این مشکل رو رفع کنم و کد نقش رو بزنم و اصلا کد نقش چی هست ؟

    پاسخ
  17. iman
    iman گفته:

    سلام من سوپرمارکت دارم و الان گفتند به سایت نیوتجارت مراجعه کنید و اونجا ثبت سفارش بزنید من ثبت نام کردم و اطلاعت رو که وارد میکنم شناسه ملی رو خطا میزنه و میگه نامعتبر /// چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    پاسخ
  18. مصطفی
    مصطفی گفته:

    با سلام
    بنده نیاز به شرکتی دارم که کالام رو بتونم با استفاده از کارت بازرگانیشون وارد کنم. اچ اس کد ۴۰۱۰ و زیر مجموعه هاش مد نظر هست. آیا الان مجاز به واردات این کد هستیم و اینکه می تونم از طریق شما اقدام کنم؟
    اگر بله لطفا علاوه بر پاسخ در اینجا به بنده ایمیل بزنید.
    با تشکر

    پاسخ
    • باعدل
      باعدل گفته:

      باسلام
      اکثر شرکت های بازرگانی و ترخیص کار می توانند اقدام به واردات این کالا نمایند. برای این کار از طریق جستجو در اینترنت یا تعامب با اتاق بازرگانی می توانید کمی اطلاعات تکمیلی دریافت نمایید
      برای بررسی مجاز یا غیر مجاز بودن محصول موردنظر خود به بخش تعرفه های گمرکی سال ۹۹ و یا لینک زیر مراجعه نمایید.
      https://dl.ixport.ir/?p=416

      پاسخ
  19. حسینی
    حسینی گفته:

    شرکت تعاونی مرزنشینان قطور
    ارائه خدمات گمرکی و ترخیص کالا از گمرکات رسمی و بازارچه های مرزی بدون نیاز به ثبت سفارش و عملیات بانکی و ارزی در کوتاه ترین زمان …..
    واتس اپ ۰۹۹۰۴۴۷۵۷۰۱ حسینی

    پاسخ
  20. رضایی
    رضایی گفته:

    باسلام و خسته نباشید
    من ثبت سفارش رو انجام دادم و در مرحله منتظر مجوز ها مانده
    و یکی از مجوز ها رد شده خواستم ببینم الان که رد شده چطور میتونم وارد مرحله بعد بشم(تکمیل ثبت سفارش)؟
    بعد اینکه اگر هر دو مجوز رد بشن چطور میتونم دوباره درخواست بدم؟

    پاسخ
  21. فضلی
    فضلی گفته:

    سلام
    با توجه به داشتن کارت بازرگانی و دانش بنیان بودن محصول تولیدی شرکت ، در خصوص واردات قطعات الکترونیک از کشور چین قصد اقدام دارم .
    ممنون میشم در خصوص معافیتهای گمرکی و نحوه شروع ثبت سفارش راهنماییم کنید .

    پاسخ
  22. عسگری
    عسگری گفته:

    با سلام من میخام روغن مایع از شرکت و کارخانه سفارش بدم شرکت ثبت شده هم دارم در سایت تجارت درمرحله ثبت نام وارد شدم و انجام دادم حالا برای سفارش بار روغن که بیشتر ازیک تن بخام بگیرم باید چه مراحلی رو انجام بدم به من گفتن زیر یک تن میتونیم برات خرید بزنیم ولی بالای یک تن باید شناسه ملی داشته باشی شرکتم ثبت شده و شناسه ملی داره اگه شماره تماسی بدین که پشت سیستم بتونم مراحل رو انجام بدم ممنون میشم هزینه مشاوره رو پرداخت میکنم

    پاسخ
  23. محمد ناصری
    محمد ناصری گفته:

    با عرض سلام و وقت بخیر
    من میخوام تلفن همراه وارد کنم و نمایندگی و خدمات پس از فروش هم دارم.
    سوالم اینکه آیا برای واردات تلفن همراه باید سابقه واردات داشته باشم؟
    کارت بازرگانی ام هم ی بار تمدید شده

    پاسخ
  24. سحر
    سحر گفته:

    سلام
    ما شرکت تعاونی تولید دان آماده خوراک طیور و دام هستیم الان یه مواد اولیه از یه شرکت داخلی سفارش دادیم آیا نیاز هست که در سامانه جامع تجارت ثبت نام انجام بدیم؟

    پاسخ
  25. علی
    علی گفته:

    سلام اگر کسی به اشتباه در سامانه جامع تجارت افزایش موجودی بزنه در صورتی که نادرسته و اشتباهه و ثبت نهایی شده باشه چطور میتونه اونا رو درست کنه

    پاسخ
  26. سجاد
    سجاد گفته:

    سلام تورو خدا راهنمایی کنید .من یک شخص حقیقیم میخام خونمو بسازم و پروانشم گرفتم ..حالا سیمان میخام بخرم گفت برو تو سامانه تجارت کد نقش بگیر بعد برو تو سیمان یاب کد نقشو وارد کن..من نمیتونم کد نقش بگیرم ..کد نقش واسه کارای بزرگه..چکار کنممم

    پاسخ
  27. الهام
    الهام گفته:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید من میخوام واردات گوشی انجام بدم دو مدل گوشی دارم که برای یکی شناسه داخلی صادر شده و برای یک صادر نشده چرا صادر نشده من سه بار فاکتور رو ثبت کردم اما همچنان بدون شناسه است ؟ و اینکه در قسمت کالای پرونده یعنی ثبت سفارش وقتی شماره شناسه داخلی صادر شده رو میزنم هیچ اتفاقی نمیفته و میگه شناسه موجود نیست قسمت بررسی کالا نمایندگی رسمی و یا منطقه ازاد رو میزنی هیچ اتفاقی نمیفته مشکل رو چطور حل کنم ؟

    پاسخ
  28. مهدی
    مهدی گفته:

    سلام من میخوام به عنوان شخص ثالث برای شرکت ها کارای ثبت سفارش و ترخیص کالا شون رو انجام بدم باید توی سایت ثبت نام داشته باشم یا خیر؟؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =