جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آموزش مراحل ثبت سفارش کالا

فهرست مطالب

ثبت سفارش کالا چیست؟

ثبت سفارش کالا برای واردات کالا به کشور طبق قانون تجارت ایران، می بایست از طریق مراجعی که قانون تعیین می کند انجام شود. ثبت سفارش کالا از طریق سازمان تجارت وزارت صمت صورت گرفته و سندی است که مجوز ورود کالا به ایران می دهد و برای ترخیص کالا از گمرگ، مجوز های مربوطه باید اخذ شود. بعضی از کالاها طبق قانون پیش از واردات، نیازمند اخذ مجوز از نهاد های مربوط مثل وزارت بهداشت است.

۱۴ اردیبهشت سال ۹۷ بود که طی بخشنامه سازمان توسعه تجارت ایران، سامانه ثبت سفارش به سامانه جامع تجارت منتقل شد. این امر به منظور تسهیل و تسریع فرآیندهای ثبت واردات کالا های مجاز به کشور توسط شخصیت های حقیقی و حقوقی واجد شرایط صورت گرفت تا یکپارچه سازی فرآیند ثبت انجام شود.

 

در گذشته، ثبت سفارش به صورت دستی بوده
و فعالان کسب و کار مجبور بودند به هیات های بازرگانی مستقر در  ۳۱ استان کشور مراجعه
و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام می کردند. از خرداد سال ۹۸، سامانه top.ir راه اندازی شده و فرآیندها همه الکترونیکی شد.

هر فردی که دارای کارت بازرگانی است چه حقیقی چه حقوقی و صلاحیت واردات کالا یا صادرات کالا را دارد، می بایست به سامانه مراجعه و پس از دریافت کد کاربری و رمز عبور، نسبت به ثبت درخواست و ارائه اطلاعات هویتی و مبدا و مقصد جنس، اقدام کند.

کارکنان وزارت صمت نیز درخواست ها را بررسی و پس از رفع نقص، تایید می کنند تا پرونده ثبت سفارش متقاضی، به بانک عامل و گمرکات و اداره دارایی و نهاد هایی که قانون تعیین کرده است ارجاع شود.

 

انواع ثبت سفارش کالا

ثبت سفارش کالا ، انواع مختلف دارد، که شامل:

  •  دیداری ( SIGHT DOCUMENT CREDIT )
  •  مدت دارد ( DEFERRED LETTER OF CREDIT )
  •  یوزانس ( USANCE CREDIT )
  • ثبت سفارش مبتنی بر صادرات و اعتبار اسنادی بدون انتقال ارز
  • ثبت سفارش واردات در برابر صادرات در صورتی انجام می شود که پروانه صادراتی معتبر ارائه گردد و ارزش صادراتی هم ممهور به مهر گمرک بوده وتاریخ پروانه با کوتاژ وارداتی یکی باشد.

نکات مهم

از تاریخ اردیبهشت ۹۷، همه فعالیت های مربوط به ثبت سفارش واردات کالا، باید از سامانه جامع تجارت ایران به نشانی: www.ntsw.ir انجام شود.

این سامانه توسط  مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، راه اندازی شده تا با قاچاق کالا به صورت جدی مقابله کند و مبادلات تجاری در بستری قانونی و شفاف، رهگیری شود.

سامانه تجارت در ماده ۸ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب ۹۰، اساسنامه مرکز توسعه تجارت الکترونیک، مصوب وزاری عضوم کار گروه ماده ۴ اساسنامه مرکز توسعه تجارت، ماده ۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ارز مصوب سال ۹۲ و ماده ۳ آیین­ نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب تیر سال ۹۵ هیات وزیران راه اندازی شده و استفاده از آن برای متقاضیان واردات کالا، الزامی است.

زیر سامانه های تجارت فرامرزی، سامانه جانبی رهگیری، سامانه جانبی شناسه کالا و سامانه جانبی جامع انبارها که کار مدیریت شناسه های رهگیری و پاسخ به استعلام اطلاعات کالایی و انباری در سراسر کشور را برعهده دارد نیز در این سامانه تعبیه شده است.

 

در گذشته، ثبت سفارش به صورت دستی بوده
و فعالان کسب و کار مجبور بودند به هیات های بازرگانی مستقر در  ۳۱ استان کشور مراجعه
و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام می کردند. از خرداد سال ۹۸، سامانه top.ir راه اندازی شده و فرآیندها همه الکترونیکی شد.

مراحل ثبت سفارش جهت واردات کالا

در ثبت سفارش کالا برای واردات باید مراحل زیر را طی کرده که در زیر به آنها اشاره خواهیم کرد. 

هزینه ثبت سفارش کالا در واردات

هزینه ثبت سفارش کالا در واردات به فاکتورهایی بستگی دارد که ممکن است هر ساله این فاکتورها بسته به تغییر قوانین و بودجه اختصاص یافته به آن کشور دچار تغییراتی شوند. ثبت سفارش کالا با یک فرمول خاص و توسط سیستم محاسبه میگردد. سیستم با دریافت اطلاعاتی در خصوص کالای شما مبلغ را محاسبه کرده و شما آن را به صورت آنلاین پرداخت میکنید.

برای اینکه در هزینه ها دچار ضرر و زیان نشوید لازم است به تمامی مراحل واردات کالا و همچنین قوانین حاکم بر گمرک و مراحل ترخیص کالا از گمرک واقف باشید. شما میتوانید از شرکت ها و افراد متخصص در این حوزه اطلاعات کسب کرده و مشاوره بگیرید تا ضرر و زیان در خصوص هزینه های واردات کالای خود را به حداقل برسانید.

برای دریافت مشاوره در ثبت سفارش کالا و همچنین تخمین قیمت و هزینه های آن میتوانید از بخش مشاوران تخصصی سایت آیکسپورت استفاده کنید.

اسناد و مدارک موردنیاز جهت ثبت سفارش کالا وارداتی

نمونه فرم ثبت سفارش کالا

برای ثبت سفارش کالا و آگاهی از اطلاعات خواسته شده در فرم آن میتوانید نمونه فرم ثبت سفارش کالا زیر را بررسی نمایید:

نمونه فرم ثبت سفارش کالا

معرفی بخش های مختلف سامانه تجارت

به دو بخش اصلی تقسیم شده است:

تجارت فرامرزی

فرآیندهای مربوط به صادرات و واردات و ترانزیت ، همه مربوط به بخش تجارت فرامرزی می باشد. تجارت فرامرزی در بخش واردات کالا، به ۵ عملیات اصلی تقسیم می شود:

  • عملیات تجاری که شامل اخد مجوزهای ورود و ثبت سفارش کالا است.
  • موضوعات  ارزی که شامل اعلام منشا ارز و عملیات ارزی هستیم.
  • امور  گمرکی که شامل اظهار کالا و ترخیص کالا از گمرکات است.
  •  لجستیک بین المللی که شامل حمل و نقل بین المللی کالا است.
  • عملیات لجستیک داخلی که به حمل و نقل داخلی کالا در سطح کشور اشاره دارد.

تجارت داخلی

تمامی اطلاعات مربوط به تجارت در داخل کشور، در بخش تجارت داخلی پیگیری می شود.

راهنمای ثبت نام در سامانه

برای واردات و صادرات کالا و هر اقدام دیگر، ابتدا می بایست به سایت www.ntsw.ir رجوع  نمایید. برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت ایران، بهتر است از مرورگر فایرفاکس یا کروم استفاده کنید که نمایش اطلاعات به درستی انجام شود. 

وارد سایت شده و در بخش بالا سمت چپ، روی ثبت نام کلیک  نمایید. وارد صفحه ای می شوید که عکس آن در تصویر زیر به نمایش در آمده است.

 

اگر قبلا در سامانه ثبت سفارش کالا عضو بوده اید و اطلاعات هویتی شما در آنجا ثبت شده است، بخش اول (در سامانه ثبت سفارش عضویت دارم ) را تیک بزنید و اگر در سامانه ثبت سفارش عضو نبودید گزینه (در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارم ) را بزنید، سپس گزینه صفحه بعد را کلیک کرده تا صفحه ای که عکس آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، به نمایش درآید.

در این بخش اطلاعات هویتی اشخاص حقیقی باید وارد شود. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:

  • نام
  • نام خانوادگی متقاضی
  • کد ملی ۱۰ رقمی
  • نام پدر
  • شماره شناسنامه
  • کد پستی ۱۰ رقمی
  • تاریخ تولد
  • تلفن همراه
  • پست الکترونیک
  • تعیین جنسیت

در ادامه باید کد کاربری و رمز عبور را انتخاب و در بخش چپ صفحه، که در تصویر قابل مشاهده است، وارد کنید.

تصویر پرسنلی خود را نیز از طریق ” انتخاب تصویر “، در سیستم بارگذاری نمایید.

نکته : اندازه تصویر شما نباید کمتر از ۲۰۰ کیلو بایت باشد تا شفافیت کافی داشته باشد.

پس از وارد کردن اطلاعات، بر روی بخش ” ذخیره اطلاعات و ادامه ” کلیک  نمایید.

نام کاربری شما در سامانه، کد ملی شما می باشد، که با آن شناخته خواهید شد و همه  مسئولیت ها، بر عهده صاحب کد ملی است.

نکته : کلمه عبور شما در سامانه نیز بایستی حداقل هشت کاراکتر باشد . از این ۸ کاراکتر ، سه کاراکتر باید اعداد یا علائم یا حروف بزرگ باشد.

نکته : حتما باید در ورود بخش اطلاعات مربوط به شماره تلفن و اعداد، دقت کنید و در صورت امکان، شماره موبایلی که در سامانه ثبت می کنید، متعلق به فردی باشد که کد ملی آن در سیستم درج شده است.

پس از ورود کردن اطلاعات، پیام ” تایید اطلاعات ” در صفحه مشاهده می شود.

 نکته : در زمان ورود اطلاعات، در ورود تاریخ تولد دقت کنید، چرا که به صورت آنلاین با مرکز ثبت احوال، چک می شود.

اگر شماره موبایل وارد شده در سیستم متعلق به صاحب کد ملی نیست، در زمان ورود به سیستم ( login ) می بایست شماره تلفن شما اعتبارسنجی شود.

شماره موبایل را وارد کرده و سپس یک کد اعتبارسنجی برای شما پیامک می شود که باید وارد کنید.

اگر شماره موبایل شما متعلق به کد ملی وارد شده باشد، کد اعتبارسنجی ۴ رقمی از طریق سامانه  ارسال می شود. اگر به هر دلیلی، کد اعتبار سنجی برای شما ارسال نشد، سه دقیقه بعد دوباره سعی کنید و گزینه ارسال مجدد کد اعتبارسنجی را بزنید.

کلیه اطلاع رسانی های پیامکی سازمان توسعه تجارت از طریق شماره موبایلی که در سامانه وارد کردید انجام می شود. اطلاعات کد پستی شما هم باید درست وارد شود.

چرا که به صورت آنلاین از سامانه شرکت پست استعلام خواهد شد. اگر می خواهید سطح امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید، از رمز دو عاملی استفاده کنید که در بانکداری مجازی امروز ایران نیز مرسوم است .

پس از ذخیره اطلاعات ، گزینه ” صفحه بعد ” را کلیک کنید تا وارد قسمت بعدی شوید .

همان طور که در عکس بالا مشاهده می کنید، نام و نام خانوادگی شما در پروفایل شما در سامانه نمایش داده شده است و شما باید اطلاعات را وارد کنید.

از زمان ورود شما به پروفایل تان، ۳۰ دقیقه فرصت دارید تا کارهای مربوطه را انجام و فایل ها را بارگذاری نمایید. این کار بخاطر امنیت سیستم و پروفایل شما می باشد.

اگر به بخش ” عملیات پایه ” که در عکس بالا نشان داده شده است مراجعه کنید ، بخشهای زیر را مشاهده می کنید:

  • بارگذاری صلاحیت ها
  • معرفی شرکت
  • مدیریت پیشنهاد های نمایندگی
  • مدیریت کارتابل
  • عملیات ارزی

هر یک از بخش های فوق نقش خاصی را ایفا می کند.

در بخش ” بارگذاری صلاحیت ها “، اطلاعات مربوط به کارت بازرگانی و مجوزهای فعالیت در مناطق و مجوز های موردی  را وارد کنید، تا راستی آزمایی انجام شود.

کارت بازرگانی شما باید استعلام گرفته شود . فیلدهای خالی را که در تصویر بالا نمایش داده شده است ، پر کنید. این اطلاعات شامل:

  • نام اتاق صادرکننده
  • شماره کارت بازرگانی
  • تاریخ اعتبار کارت بازرگانی
  • تاریخ صدور
  • رشته فعالیت و کسب و کار
  • وضعیت

 

در تصویر بالا اطلاعات مربوط به مجوز فعالیت در مناطق آزاد ویژه ( در صورت در اختیار داشتن )، وارد کنید.

سپس روی بخش آبی رنگ ” استعلام مجوز منطقه آزاد ویژه “، کلیک نمایید.

 

اگر مجوز موردی دارید، اطلاعات آن را در بخش ” استعلام مجوز موردی ” وارد کنید. این بخش شامل اطلاعاتی هم چون:

  • صادر کننده نامه مجوز
  • شماره مجوز
  • تاریخ اعتبار مجوز
  • تاریخ صدور مجوز
  • تعرفه های مجاز
  • وضعیت مجوز

یکی از بخش هایی که پس از ورود به سامانه جامع تجارت ایران ، باید کامل شود ، بخش ” معرفی شرکت ” است.

شما باید اطلاعات شرکتی که با اطلاعات مدیر عامل آن، ثبت نام کردید، وارد کنید . پس از تکمیل اطلاعات، استعلام آنلاین از سازمان ثبت شرکت ها صورت می گیرد تا تطبیق یا عدم تطبیق اطلاعات ورودی چک شود.

  • شناسه ملی شرکت را وارد کنید. اگر شناسه ملی شرکت را ندارید، از سایت www.ilenc.ir اطلاعات آن را دریافت کنید.
  • شماره ثبت شرکت باید وارد شود. اگر ندارید، از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه ( www.rrk.ir/News/NewsList.aspx ) آن را دریافت کنید.
  • تلفن شرکت
  • کد پستی ۱۰ رقمی محل شرکت که آنلاین با سامانه پست چک می شود.
  • نام شرکت
  • تاریخ ثبت شرکت وارد شود. اگر ندارید از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه ( www.rrk.ir/News/NewsList.aspx )، دریافت کنید.
  • فکس و نشانی پست الکترونیک معتبر

توجه کنید که اگر نام مدیرعامل تغییر  کرده اما سامانه، نام قبلی را نشان می دهد، اطلاعات کارت ملی مدیرعامل شرکت بایستی به پشتیبان ارسال شده و پس از اصلاح پشتیبان، کاربر نسبت به بررسی و به روزرسانی اطلاعات هویتی اقدام کند. اگر پیغام به عدم تطابق نام مدیرعامل و کد ملی اشاره داشت، مستنداتی باید در سیستم بارگذاری شود که به صراحت، نام مدیر عامل و سمت ایشان قید شده است.

اگر قصد فروش ارز حاصل از صادرات دارید، بایستی اطلاعات عرضه را در زیر بخش قسمت مدیریت ارز حاصل از صادرات در سامانه، طبق اطلاعاتی که در عکس بالا معرفی شده است ، وارد نمایید. این قسمت اطلاعات زیر را درخواست می کند:

  • کد عرضه
  • تاریخ ثبت
  • کورتاژه های صادراتی
  • مبلغ
  • ارز
  • نرخ فروش
  • مهلت ارسال تقاضا
  • زمان پایان عرضه
  • وضعیت

با کلیک روی  بخش ” مدیریت حساب  کاربری “، اطلاعات استعلام گرفته از شما از سامانه ثبت احوال نمایش داده می شود، که شامل:

  • محل زندگی
  • کدپستی
  • شماره ملی
  • تاریخ تولد
  • شماره شناسنامه
  • و …

 

نکته : اطلاعات جدول سمت راستی ، غیرقابل تغییر و اطلاعات جدول سمت چپی ، قابل تغییر است  .

نکته : به جهت سرعت بخشیدن به فرآیند های ثبتی واردات و صادرات کالا ، فعالان کسب و کار در کشور ، این فرصت در سامانه تجارت نهادینه شده است که تجار ، بتوانند اگر تمایل دارند ، در عرصه های موردنظر خود ، نمایندگی اعطا کنند .

اگر  قصد اعطای نمایندگی به شخصیت حقیقی یا حقوقی در ۳۱ استان کشور دارید، اطلاعات آن ها باید قبلا در سیستم ، بارگذاری شود و شخص مربوطه، کاربر سامانه تجارت باشد.

ورود به سامانه :

 

این بخش شامل اطلاعات مفیدی هم چون آموزش سامانه جامع تجارت ، راه های ارتباطی سامانه تجارت ‌، آخرین اخبار و رویدادها در خصوص سامانه ، فیلم های آموزشی سامانه ، دستورالعمل های سامانه و برگزاری دوره های فراگیری سامانه و … می باشد .

سامانه جامع تجارت

 

نویسنده:نگین رمضانی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
الزام اخذ شناسه کالا در زمان ثبت سفارش (دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات تولیدی، معدنی و کشاورزی)   دانلود...
تاریخ انتشار : 21 ساعت قبل
فهرست کالاهای وارداتی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری آبان ماه ۱۴۰۳ بروزرسانی : آبان ماه ۱۴۰۳ دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
اعلام شرایط قرنطینه ای واردات چوب با پوست توس از کشور روسیه معاونت قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
آخرین فهرست مشمولین و کدتعرفه‌های مجاز به واردات از محل صادرات زنجیره فلزات اعلام شد 👈سازمان توسعه تجارت، فهرست مشمولین...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
تعرفه خودروهای سواری مشمول ممنوعیت واردات بیش از ۲۵۰۰ سی سی ممنوعیت.اعلام شده در مصوبات.اشاره شده صرفا.شامل.خودروهای.سواری با حجم موتور.بیش...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
نکات قراردادهای خرید و فروش بین المللی  تجزیه عناصر قرارداد الف : پیشنهاد ب: تفکیک پیشنهاد از مذاکرات مقدماتی ج:...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما