.
فرایند ثبت درخواست تأیید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت
راهنمای ثبت درخواست کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت :فرایند راهنمای ثبت درخواست کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت : بنا بر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه اجرایی مواد (۵) و (۶) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ثبت درخواست های مرتبط با کارت بازرگانی ، نظیر صدور، تمدید، ابطال و سایر فرآیندهای مرتبط، می بایست توسط بازرگان در سامانه جامع تجارت صورت پذیرد.
کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده ی آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی، میتواند اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا نماید . برای ثبت درخواست صدور و تمدید کارت بازرگانی ابتدا باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنید و وارد حساب (( پایه حقوقی )) و کارت بازرگانی حقوقی نقش (( پایه حقیقی )) کاربری شوید.
درخواست کارت بازرگانی
جهت ثبت درخواست کارت بازرگانی حقیقی نقش را انتخاب کنید. از منوی سمت راست عملیات پایه، بارگذاری صلاحیتها، سربرگ کارت بازرگانی، درخواست صدور یا تمدید را انتخاب نمایید.
در مرحله راهنمای. ثبت درخواست کارت بازرگانی. در سامانه جامع. تجارت اول بازرگانانی. که بعد از تاریخ 97/01/01 کارت بازرگانی. اخذ کرده اند، جهت .رفع برخی مشکلات به وجود آمده. در فرآیند ثبت. سفارش خود، می بایست. درخواست تأیید کارت. بازرگانی خود را در سامانه. جامع تجارت ثبت کنند. تا توسط کارشناسان. سازمان های صمت استانی مورد. بررسی قرار گیرد.
جهت ثبت نام / ورود به سامانه جامع تجارت کلیک کنید. |
برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه جامع تجارت کلیک کنید. |
راهنمای ثبت درخواست کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت
-
ورود به سامانه
متقاضیان می بایست به سایت سامانه جامع تجارت به آدرس http://www.ntsw.ir مراجعه و با انتخاب گزینه « ورود » ، مطابق تصویر ذیل، وارد کارتابل خود شوند.
تذکر ۱ :
متقاضیانی که در سامانه جامع تجارت ثبت نام نکرده اند، ابتدا میبایست با انتخاب گزینه ثبت نام در سامانه ثبت نام کرده سپس نسبت به ثبت درخواست صدور و یا تمدید کارت بازرگانی اقدام نمایند.
تذکر ۲ :
ثبت نام در سامانه جامع با نقش پایه حقیقی صورت میپذیرد و در صورت نیاز به اخذ کارت بازرگانی حقوقی ، پس از ثبت نام در سامانه و ورود با نقش پایه حقیقی ، از صفحه اصلی گزینه « معرفی شرکت » را انتخاب و نسبت به ثبت اطلاعات شخص حقوقی و اخذ دسترسی پایه حقوقی اقدام نمود.
-
ورود به کارتابل
ثبت درخواست های مرتبط با کارت بازرگانی از دو طریق « پایه حقوقی » و « پایه حقیقی » امکان پذیر است. در صورت داشتن کارت بازرگانی حقیقی می بایست از نقش « پایه حقیقی » و در صورت داشتن کارت بازرگانی حقوقی می بایست از نقش « حقوقی » اقدام کنید.
توجه :
در صورت داشتن نمایندگی پایه حقیقی یا حقوقی، امکان ثبت درخواست های مرتبط با کارت بازرگانی برای نماینده نیز امکان پذیر است.
پس از ورود به کارتابل، گزینه « بارگذاری صلاحیت ها » را انتخاب کنید.
پس از ورود به صفحه مورد نظر، تب کارت بازرگانی را انتخاب و بر روی گزینه « درخواست تأیید » یا « درخواست صدور » یا « درخواست تمدید » کلیک کنید.
در صورت داشتن نمایندگی پایه حقیقی یا حقوقی، امکان ثبت درخواستهای مرتبط باکارت بازرگانی برای نماینده نیز امکانپذیر است میباشد.
پیش شرط درخواست صدور و تمدید کارت بازرگانی داشتن (( پرونده مالیاتی )) میباشد، جهت اخذ کارت بازرگانی دارا بودن پرونده مالیاتی با تأیید مرحله 45 و نوع اتحادیه ((بازرگانان )) الزامی می باشد . برای ثبت پرونده مالیاتی باید به سازمان امور مالیاتی مراجعه نمایید .
هنگام ثبت درخواست صدور یا تمدید در سامانه جامع تجارت باید فرآیند باز در اتاق بازرگانی نداشته باشید در غیر این صورت با پیغام زیر مواجه میشوید و برای تعیین تکلیف نمودن درخواست ثبت شده در وبسایت اتاق بازرگانی باید به اتاق بازرگانی مراجعه نمایید.
تعهدنامه
پس از انتخاب گزینه موردنظر، پاپ آپ « تعهدنامه کارت بازرگانی » نمایش داده می شود. این تعهدنامه جایگزین فرم « دال » گردیده است. در صورت تایید بندهای مندرج در تعهدنامه می بایست تیک مربوطه را فعال و بر روی گزینه « مرحله بعد »کلیک کنید تا وارد صفحه مربوطه شوید.
اگر دارای کارت بازرگانی قدیمی (دفترچه ای) هستید تیک دارای کارت بازرگانی با شماره قدیم هستم را فعال کنید و شماره کارت بازرگانی قدیمی خود را که حداکثر 6 رقم میباشد وارد کنید.
پس از ورود به صفحه درخواست باید اطلاعات فیلدها را تکمیل و تصاویر مربوط به هر بخش را در قسمت پیوست آن بارگذاری نمایید.
پس از ورود به صفحه درخواست، می بایست اطلاعات درخواستی را تکمیل و تصاویر مربوط به هر بخش را در قسمت پیوست آن بارگذاری کنید.
تکمیل اطلاعات
با توجه به اینکه اطلاعات مربوط به بخش اطلاعات پایه پیش از این توسط خود متقاضی در سامانه جامع ثبت شده است، امکان ویرایش این اطلاعات در فرم حاضر وجود ندارد و در صورت نیاز به تغییر اطلاعات می بایست از بخش « مدیریت حساب کاربری » در بالای صفحه اقدام نمایید.
نکته :
کد پستی دفتر مرکزی برای شخص حقوقی همان کد پستی تعریف شده در ثبت شرکتها است که هنگام معرفی شرکت در سامانه جامع به صورت سیستمی از ثبت شرکت ها دریافت
میشود. در صورت نیاز به تغییر کد پستی میبایست به ثبت شرکت ها مراجعه نمایید.
برای اشخاص حقیقی باید به صورت دستی وارد شود.
کد پستی دفتر مرکزی باید در اجاره / تملیک متقاضی و دارای کد رهگیری از سازمان املاک و با موقعیت اداری/ تجاری باشد
درصورتیکه قصد درخواست صدور داشته باشد باید نوع اتاق را مشخص نمایید
درصورتیکه دفتر مرکزی متقاضی در(( مناطق آزاد یا ویژه اقتصادی )) مستقر باشد، لازم است این گزینه فعال و منطقه مربوطه انتخاب نمایند.
تعیین وضعیت نظام وظیفه برای متقاضیان بالای 51 سال اجباری نیست. در غیر اینصورت می بایست کارت نظام وظیفه یا معافیت را بارگذاری کنید
از بین ۳ فیلد زیر تکمیل حداقل یک بخش اجباری است :
- پروانه بهره برداری
- سابقه فعالیت تجاری
- مدرک تحصیلی
بارگذاری مدارک
پروانه بهره برداری : در صورت انتخاب این گزینه می بایست اطلاعات آن را تکمیل نمایید . با انتخاب گزینه پروانه بهره برداری، گزینه درخواست اخذ کارت بازرگانی 5 ساله نمایش داده میشود، در صورت تمایل میتوانید تیک آن را فعال نمایید.
کد رهگیری : محل کسب چه ملکی باشد چه استیجاری باید دارای کد رهگیری از سازمان املاک و دارای کاربری اداری / تجاری باشد، درصورتیکه سند تکبرگ و بدون کد رهگیری داشته باشید میتوانید شناسه سند را در فیلد شماره رهگیری وارد نمایید. موارد میتوانند مدرک خود را بارگذاری و تأیید یا رد شدن آن را از کارشناس صمت پیگیری نمایند.
پلمپ دفاتر : بر اساس ماده 6 قانون تجارت، کلیه اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی پس از ثبت شرکت جهت اظهار هزینه ها و درآمدهای خود به دفاتر پلمپ نیاز دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و انجام مراحل باید به سامانه اداره ثبت شرکتها مراجعه نمایید
اظهارنامه دفاتر : برابر ماده 16 قانون تجارت در نقاطی که وزارت دادگستری لازم بداند، دفتری به نام دفتر ثبت تجاری تشکیل میدهد و هدف از تأسیس چنین دفتری این است که امور تجاری تحت نظم و انتظام و ضوابطی باشد و برای این منظور اسم تجار و نوع فعالیت تجاری آنها در دفتر مزبور ضبط میگردد و کلیه اشخاصی که به امر تجارت اشتغال دارند خواه ایرانی بوده و خواه بیگانه باید در مدتی که تعیین گردیده اسم خود را در آن دفتر ثبت نمایند.
نکته :
شماره شبای نمایش داده شده در فرم مربوط به حساب های جاری با دسته چک صیاد ، استعلام شده از بانک مرکزی می باشد. در صورت نداشتن حساب جاری با دسته چک صیاد امکان ثبت درخواست در سامانه وجود نداشته و متقاضی با خطا مواجه می گردد.
در این صورت می بایست ابتدا نسبت به افتتاح حساب و اخذ دسته چک اقدام نموده، سپس درخواست خود را در سامانه ثبت نمایند.
سوءپیشینه : کاربران ایرانی برای اخذ گواهی سوءپیشینه باید به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی مراجعه و کاربران خارجی به دفاتر پلیس + 11 مراجعه نمایند. جهت صدور کارت بازرگانی، اعتبار داشتن سوءپیشینه الزامی میباشد.
کد کارگاه تأمین اجتماعی : کلیه متقاضیان حقیقی و حقوقی هنگام تمدید کارت بازرگانی به عنوان کارفرما تلقی شده و لازم است کارمندان خود را بیمه نمایند و دارای کد کارگاه تأمین اجتماعی باشند، برای این منظور باید به سازمان تأمین اجتماعی مراجعه نمایید.
کد کارگاه تأمین اجتماعی برای درخواست تمدید کارت بازرگانی ستاره دار و الزامی میباشد اما برای درخواست صدور کارت پر کردن این فیلد اجباری نمیباشد. توجه داشته باشید شهر تهران به دو بخش غرب تهران و شرق تهران تقسیم شده است و تمام منطقه های تهران در این دو بخش گنجانده شده است.
مواردی که در تصویر زیر مشاهده میشود به صورت اختیاری میباشد و درصورتیکه کاربر شامل هرکدام باشد، میتواند فیلد موردنظر را تکمیل نماید.
نکات مهم در مورد انتخاب فیلدها
نکته : انتخاب نوع مالکیت و گروه فعالیت و تعداد کارمندان اجباری اما 3 فیلد عضویت اختیاری میباشد. هیچکدام از این موارد در فرم حقیقی وجود ندارد
نکته : انتخاب نوع مالکیت و گروه فعالیت و تعداد کارمندان اجباری اما 3 فیلد عضویت اختیاری میباشد .هیچکدام از این موارد در فرم حقیقی وجود ندارد
در هر مرحله از تکمیل اطلاعات، در صورت انتخاب گزینه « ذخیره اطلاعات » در انتهای فرم، اطلاعات وارد شده به صورت « پیش نویس » ذخیره خواهد شد.
پس از تکمیل فرم و جهت ارجاع در خواست به کارشناسان می بایست بر روی گزینه « ثبت درخواست » کلیک کنید. در صورتی که فرم به طور کامل تکمیل شده باشد، درخواست به کارتابل کارشناسان ارجاع خواهد شد و وضعیت درخواست به « در حال بررسی » تغییر خواهد یافت.
حالتهای مختلف وضعیت
پس از ارسال درخواست، وضعیت درخواست در قسمت « وضعیت » به متقاضی نمایش داده می شود و با توجه به وضعیت درخواست، یکی از حالات ذیل نمایش داده می شود :
« در حال ارسال »
درخواست در حال ارسال به سامانه اعتبارسنجی می باشد.
« در حال بررسی » :
درخواست جهت بررسی در کارتابل. کارشناس سازمان. صمت استان. قرار گرفته. و در حال بررسی. است.
« در حال بررسی اتاق » :
درخواست در سازمان صمت تایید شده و برای بررسی به اتاق بازرگانی ارسال شده است.
« در حال چاپ » :
درخواست مورد تایید نهایی سازمان صمت و اتاق بازرگانی قرار گرفته است.
« نیازمند رفع نقص » :
در این وضعیت، درخواست. متقاضی توسط. کارشناس. ناقص اعلام. شده و می بایست. توسط متقاضی. ویرایش شده و .قسمت های. دارای نقص اصلاح شود.
« رد شده » :
در این وضعیت، از نظر کارشناس. استان، متقاضی شرایط. اخذ کارت بازرگانی. را نداشته و درخواست. رد شده است. در این وضعیت. امکان ویرایش. وجود ندارد. و جهت ثبت درخواست. مجدد، متقاضی می بایست. درخواست جدید ثبت کند.
نکته مهم
تنها در وضعیت « پیش نویس » و « نیازمند رفع نقص »، امکان ویرایش پرونده توسط متقاضی وجود دارد.
توجه
|
در صورت وجود هرگونه سوال در خصوص فرآیندهای مرتبط با کارت بازرگانی میتوانید با پشتیبانی سامانه جامع تجارت به شماره ۰۲۱۷۵۴۹۲۰۰۰ تماس حاصل نمایید. |
کاربران عزیز :
جهت مشاهده و دانلود فایل ثبت درخواست تأیید کارت بازرگانی در سامانه جامع تجارت، وارد لینک زیر شوید.
مقالات مرتبط |
دیدگاه (24)
با درود
بنده نزدیک 2 ماه پیش در سایت اتاق بازرگانی ثبت نام کارت بازرگانی کردم. و همه مراحل از جمله امتحان آزمون را با موفقیت به اتمام رساندم. در مرحله گواهی ماده 186 هستم. که اداره مالیات میگیه در بخشنامه 15 مرداد به بعد قید شده باید در سامانه صمت درخواست بشه
لطفا راهنمایی بفرمایید
سپاس
اولیایی نژاد
باسلام و احترام
بله در حال حاضر صدور کارت بازرگانی از طریق سامانه جامع تجارت انجام می شود و شما برای تقاضای کارت بازرگانی می بایست در داخل این سامانه ثبت نام و مراحل مرتبط را طی فرمایید
کلیه استعلامات شما به صورت سیستمی انجام خواهد شد.
با تشکر
درود
در مراحل پایانی تمدید کارت بازرگانی ما را به سامانه NTSW ارجاع دادند. اما متاسفانه چندین روز است که این سامانه به ما اجازه تمدید و تکمیل روند دریافت کارت بازرگانی را نمی دهد.
لطفا در صورت امکان برای مورد تمدید کارت ما را راهنمایی نمایید.
باسلام واحترام
مشکل شما دقیقا چیست؟ چه پیغامی به شما نشان می دهد.
در ضمن به اطلاع می رساند با عنایت به اینکه این فرآیند انتقال تازه انجام شده است سامانه مشکلات متعدد دارد و اگر مشکلی در بازیابی اطلاعات داشتید لطفا با پشتیبانی سامانه جامع تجارت تماس بگیرید
پشتیبانی سامانه جامع تجارت
با سلام و عرض خسته نباشید
در رابطه با اخذکارت بازرگانی اقامتگاه قانونی شرکت ما در استان یزد می باشد و شعبه هم در استان تهران که آگهی هم شده است
جهت ثبت و اخد کارت بازرگانی باید آدرس یزد را در سامانه وارد کنم و بعدا در اتاق بازرگانی یزد مدارک ارائه بدهم یا استان تهران .
ما می خواهیم زیر نظر اتاق بازرگانی تهران باشیم؟؟
باسلام و احترام
شما امکان تقاضا از طریق تهران را دارید ولیکن می بایست سایر مراحل کاری خود را از طریق اتاق تهران طی نمایید
در نظر داشته باشید با توجه به تغییرات انجام شده در سامانه جامع تجارتف نیازی به ارائه مدارک حضوری ندارید ولیکن برای انجام برخی مراحل می بایست با اتاق بازرگانی تهران هماهنگ نمایید.
من درخواست تمدید کارت بازرگانی دادم کارشناس ازم استعلام تامین اجتماعی خواسته چیکار باید بکنم اصلا استعلام چی رو باید بگیرم؟
باسلام و احترام
یکی از مدارک مورد نیاز تمدید کارت بازرگانی مفاصا حساب مالیاتی و مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی می باشد
مفاصا حساب بیمه (Insurance checkout) به تسویه حساب با سازمان بیمه تامین اجتماعی گفته می شود. این تسویه حساب بر مبنای ماده های 37 و 38 قانون تامین اجتماعی و بر اساس مراحل درخواست تسویه حساب بیمه انجام می گیرد.
مدارک لازم برای مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی
اما پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه برای انجام امور مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی اقدام کنید اطلاعات خود را در مورد مدارک لازم جهت مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی کامل کنید و سپس نسبت به انجام امور آن اقدام کنید. مدارک لازم برای مفاصا حساب بیمه شامل موارد زیر است:
نامه درخواست مفاصا حساب از طرف انتقال دهنده
تاریخ شروع و پایان قرارداد
اعلام مبلغ کل کارکرد طبق صورت وضعیت
اعلام نحوه تامین مصالح
ارائه صورت وضعیت قطعی
ارائه آگهی تاسیس و صورت وضعیت قطعی به همراه تغییرات (اشخاص حقوقی)
ردیف پیمان و کد کارگاهی (دریافت آن نیازمند معرفی نامه انتقال دهنده و کپی قرارداد است)
گواهی معرفی کارفرما (شامل تمام موارد مورد نیاز و درخواست شعبه بیمه باشد)
صدور برگه میزان بدهی ردیف پیمان و کد کارگاهی
کپی کارت ملی و شناسنامه (اشخاص حقیقی)
ثبت ارزش افزوده (اشخاص حقیقی)
اساسنامه (اشخاص حقیقی)
سلام برای گرفتن کارت بازرگانی کارت پایان خدمت میخاد
میشه این مشکل رو حل کرد؟
باسلام و احترام
تمامی موارد به صورت سیستمی چک می شود و امکان ایجاد استثنا وجود ندارد
سلام کارت بازرگانی برای اشخاص حقوقی هم نیاز به چک صیاد داره؟
شرایط دسته چک صیاد 10 سال فعالیت اینطوری که خنده داره یعنی هیچ شرکت زیر 10سال نمیتونه صادرات کنه
سلام وقت بخیر. برای ویرایش پرونده مروط به تمدید کارت بازرگانی چطور میتونم مدرکی که برای قسمت پروانه بهره برداری گذاشتم رو حذف کنم؟و منظور از گواهی پلمپ دفاتر چیه؟
با سلام
من کارت عضویت بازرگانی دارم که سال 94 منقضی شده
الان میخوام سیکل صدور انجام بدم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
سلام و وقت بخیر
دوتا مشکل که خودم داشتم رو اینجا مطرح میکنم شاید بقیه هم کارشون راه بیافته. برای ثبت نام کارت حقوقی شرکت ها که عموما دفاتر قانونی رو دارند و ثبت نام کردند از قبل. ولی یه ثبت نام دیگ روی همون سایت ثبت شرکت ها باید انجام بدین برای ثبت دفاتر تجاری (با همون دفاتر بازرگانی). توی سامانه ntsw نوشته اظهارنامه دفاتر بازرگانی ولی ثبت شرکت ها بهش میگن دفاتر تجاری. توی سامانه ثبت شرکت ها ثبت نام انلاین انجام میدین. باز ی نکته داره که حتما باید شماره پلمپ دفاتر قانونی همون سالی که دارید ثبنام میکنید رو هم بزنید (نه سال قبل، نه سال بعدی) و بعدش فقط و فقط مدیرعامل حضوری ی سر با برگه پذیرش بره توی ثبت شرکت ها بابت امضا.
بعدا ی برگه اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری (بازرگانی ) میده که شما شماره مکانیزش رو میزنید توی سایت و خودش رو هم اپلود میکنید.
بنظرم بخش پشتیبانی این موضوع رو خوب نمیگه و خودم مجبور شدم یکی دوبار توی این شرایط تعطیلی و کرونا برم حضوری تا انجام بدم.
امیدوارم بدرد دوستان بخوره
سلام
خیلی ممنون از اینکه تجربیاتتون رو اینجا در اختیار گذاشتین
یک سوال داشتم از شما یا دوستان دیگه که اطلاع دارند؟ آیا اطلاع دارین که جدیدا برای تمدید کارت بازرگانی حقوقی هم همین قضیه هم صادق هست؟
چون چند سال پیش که اولین بار کارت بازرگانی برای شرکت گرفتیم نیاز به اظهارنامه دفاتر تجاری بود و در سال های بعد نیاز نبود
ممنون
سلام و هرض خسته نباشید.
ایا برای دریافت کارت بازرگانی شرط سنی وجود دارد؟
ایا نیاز به ثبت شرکت هم وجود دارد؟
باتشکر
باسلام :
در این خصوص پیشنهاد می کنیم مقاله کارت بازرگانی ( commercial Card ) و مراحل اخذ آن را مطالعه فرمایید.
سلام،
برای تمدید کارت کارشناس برای رفع نواقص اظهارنامه پلمپ دفاتر با مهر برجسته میخواهد در حالی که اظهارنامه دفاتر ما فقط مهر رنگی اداره ثبت شرکتها را دارد نه برجسته، محلی هم برای ارتباط با کارشناس نیست تا توضیح بگیریم
سلام ببخشید من درخواست صدور کارت بازرگانی دادم و تایید شده فقط اداره دارایی گفت ک از وزارت صنعت معدن بپرسم ک چ مدارکی باید ارائه بدم. اگر راهنمایی کنید ممنون میشم
باسلام :
در این خصوص توصیه می شود مقاله کارت بازرگانی و مراحل اخذ آن را مطالعه نمایید.
سلام
بنده سال 75 کارت گرفتم پارسال هم تمدید کردم امسال ششمین تمدیدمه دوماهه در سامانه جامع تجارت ثبت نام کردم تحصیلات این جانب متوسطه می باشد و سامانه دیپلم به بالا میخواد لطفا راهنمایی بفرمایید
حقیقی
با سلام :
لطفا با شماره تلفن مرکز پشتیبانی سامانه جامع تجارت : ۷۵۴۹۲۰۰۰ – ۲۱ (۹۸+) تماس بگیرید تا در این خصوص راهنمایی کنند.
با سلام من پس از گزراندن سامانه جامع و تجارت وارد مرحله سامانه یکپارچه کارت بازرگانی شدم اونجا به اشتباه درخواست خود را حذف کردم الان باید چکار کنم
باسلام و احترام
مجدد امکان ثبت درخواست کارت بازرگانی دارید
در صورتی که مراحل را طی کرده اید که نمی خواهید مجدد تکرار شود به پشتیبانی سامانه جامع تماس بگیرید
تلفن مرکز پشتیبانی : 75492000 – 21 (98+) ساعت پاسخگویی : شنبه الی چهارشنبه ساعت ٨ الی ١٦:٣٠ و پنجشنبه ها ساعت ٨ الی ١٤