مقالات صادرات

مقالات واردات

آموزش جامع صادرات

پکیچ صفر تا صد آموزش صادرات کالا

 

دوره آموزش صادرات

 

دوره آموزش صادرات کالا شامل :

 راهنمای جامع صادرات کالا
 مراحل صادرات کالا 
 چگونه صادرات را شروع کنیم
  مشاوره صادرات کالا
  مدارک لازم برای صادرات کالا
  روش اخذ مجوزهای لازم برای صادرات کالا
  …

 

 

پیشنهاد IXPORT :

پکیج صفر تا صد آموزش صادرات شامل ۱۷ فصل می باشد
علاقه مندان میتوانند تمامی فصول دوره آموزش صادرات کالا را از طریق لینک زیر دانلود نمایند .

 
دانلود پکیج آموزش جامع صادرات

 

آمادگی برای صادرات

در یک دوره آشنایی با اصول صادرات کالا شرکت کنید.

اهداف خود را به طور مشخص تعیین کنید تا نسبت به آنها متعهد باشید.

اگر خدماتی ارائه داده یا محصولات دیجیتال عرضه می کنید، با نحوه جهانی ­سازی کسب و کار خود آشنا شوید.

فهرستی از نگرانی­های خود تهیه کرده و آنها را با مشاور در میان بگذارید.

با مشاور بانکی و حسابدار خود در مورد برنامه­ های صادراتی خود مشورت کنید.

فهرستی از آژانس­هایی که می­توانند به شما کمک کنند، تهیه نمایید.

با یک مشاور صادرات هماهنگ شوید تا در طی فرایند به شما کمک کند.

وب­سایت­ نیز می­تواند به شما در زمینه رقابت در بازار کمک کند.

 

برای مطالعه ادامه مقاله آمادگی برای صادرات روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

استراتژی صادرات

استراتژی صادرات چیست؟

یک استراتژی صادرات مناسب به تعامل شما با بانکداران ، مشاورین مالی و سازمان های دولتی کمک خواهد کرد. این امر به شما اطمینان می دهد تا قابلیت های خود را تقویت نموده و از منابع پیشین استفاده نکنید.

از هم راستا بودن فعالیت های بازاریابی بین المللی و داخلی خود اطمینان حاصل کنید.

قدرت رقابتی خود را تشخیص داده و ضعف های خود را تقویت کنید.

استراتژی صادرات خود را با اهداف معین ایجاد کنید.

سناریوهایی ایجاد کنید تا نحوه واکنش شرکت تان به تغییرات را ارزیابی نمایید.

استراتژی باید مختصر و در عین حال به روز باشد.

از سایرین بخواهید تا استراتژی شما را ارزیابی کنند.

 

برای مطالعه ادامه مقاله استراتژی صادرات روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

تامین مالی برای صادرات

تامین مالی برای صادرات و کمک مالی چگونه انجام می شود؟

غرق تفکر تامین مالی یک برنامه توسعه صادراتی نشوید . گزینه‌های متنوعی در دسترس است.

طلب کمک نمایید. بانکداران شما می‌توانند کمک های قابل‌ توجهی را به شما ارائه دهند.

برنامه های زیادی برای کمک به تاسیس تجارت صادراتی شما وجود دارد.

EMDG مرکز حمایت مالی بزرگ و مهمی است.

دولت‌ های فدرال و ایالتی نیز کمک‌ های مالی جهت تامین مالی برای صادرات کالا را ارائه می‌دهند.

محدوده فرآورده‌ های مالی برای کمک به شروع صادرات را بررسی نمایید.

بیمه اعتباری یک ضرورت برای صادرکنندگان جدید است.

فاکتورینگ ( عامل یابی ) نیز تسهیلاتی برای کمک به گردش وجوه شما است که بایستی مورد توجه قرار بگیرد.

حسابداران می‌توانند در مدیریت فرآیند برنامه صادرات به شما کمک کنند.

 

برای مطالعه ادامه مقاله تامین مالی برای صادرات روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

حمل و نقل و لجستیک

حمل و نقل و لجستیک چیست ؟ معرفی نکات مهم و آشنایی با فرآیند حمل کالا

ایجاد یک رابطه با  متصدی حمل‌ ونقل خوب، نقش کلیدی برای ایجاد تجارت شما دارد.

آموختن شرایط INCO برای تجارت خارجی بسیار مهم است. شرایط تجارت بین المللی برای روش اعلام قیمت‌ها برای تحویل ، حیاتی است.

بانک شما یک منبع خوب برای مشاوره است.

از مجموعه‌ای از گزینه‌های لجستیک در دسترس ، مطلع باشید.

با زمان‌های ترابری ، مسیرها و وضعیت‌ها آشنا شوید ، بنابراین قادر خواهید بود طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای خریداران خود فراهم نمایید.

مستندسازی یا ارائه اسناد و مدارک دقیق دارای اهمیت است.

 

برای مطالعه ادامه مقاله حمل و نقل و لجستیک روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

موارد حقوقی صادرات

موارد حقوقی صادرات را در این مقاله بررسی میکنیم.

در یک دوره آشنایی با اصول فرآیند صادرات کالا شرکت کنید.

سرنخ‌های فروش ( sales leads ) را می‌توان از منابع بسیاری به دست آورد اما عموماً ناشی از فعالیتی است که شما با مشاور صادرات کالا خود انجام داده‌اید.

در دریافت درخواست ، تعیین صلاحیت این سرنخ از اهمیت شایانی برخوردار است.

برای پی بردن به هر چیزی راجع به نیازهای مشتری و سازگاری آن ، سوال بپرسید.

دریافت درخواست را ظرف نهایتا ۴۸ ساعت اعلام کنید.

تعیین کنید که این درخواست از سوی یک خریدار است یا از یک نماینده و این‌ که نمایانگر یک کسب‌ و کار مداوم است یا خیر؟

محتوای فروش باکیفیت ارسال کنید. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما، قابلیت‌های فروش صادرات کالا ی شما ( همچنین داخلی ) را منعکس می‌کند.

درخواست را در عرض ۷ روز پیگیری نمایید.

در اسرع وقت برای تماس شخصی اقدام کنید.

 

برای مطالعه ادامه مقاله موارد حقوقی صادرات روی ادامه مطلب کلیک کنید.

 

تحلیل بازار گروه های مختلف کالایی

بخش عمده ای از کالاهای غیر تخصصی صادراتی محصولات کشاورزی است. با توجه به همجواری ایران با کشورهای همسایه همچون عراق، افغانستان، ترکیه، قطر، عمان و … صادرات محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برای ایران برخوردار است. در این بخش سعی شده است تا اطلاعات کاربردی و مفیدی در این خصوص ارائه شود. 
برای بررسی بررسی بازار سایر گروه های کالای به بخش تحلیل گروه های کالایی صادراتی مراجعه نمایید.

برخی از گروه های کالایی.تحلیل شده به شرح زیر است:

صادرات زعفران، صادرات سیب، صادرات گوجه فرنگی، صادرات سیب زمینی، صادرات خرما، صادرات میوه های خشک، صادرات پسته و هر آنچه که یک خریدار خارجی در خصوص پسته ایران ممکن است بداند ، صادرات پرتقال، صادرات گندم، صادرات پیاز، صادرات سیر ، صادرات هندوانه

تحلیل بازارهای صادراتی

یکی از مراحل اصلی فعالیت صادراتی آشنایی با کشور مقصد صادراتی است. بازرگانان در ابتدا نیاز دارند تا از تراز تجاری و حجم صادرات و واردات، سیاستهای اقتصادی و سیاسی، قوانین و مقررات مرتبط با واردات و سرمایه گذاری و ثبت برند و شرکت و …. اطلاعات داشته باشند. همچنین تحلیل فرصتهای و مزیتهای تجاری، رقبای بالقوه بازار، منابع اطلاعاتی موجود از هر بازار نیز بسیار مهم است. ما در بخش تحلیل بازارهای صادراتی سعی کرده ایم تا این مجموعه اطلاعات را ارائه نماییم. مطالعه این بخش را به همه توصیه می کنیم.

برخی از کشورهای مقصد صادراتی تحلیل شده در ادامه ارائه شده است:

 

 آشنایی با مراحل صادرات کالا و اسناد مورد نیاز برای صادرات

برای شروع فعالیت بازاریابی و صادرات به صورت اصولی پیشنهاد می شود در نخستین گام دانش خود را در این زمینه ارتقا دهید. بدین منظور مطالعه کتابهای مرتبط با بازاریابی ، امور گمرکی و ترخیص کالا ، قوانین و مقررات صادرات و واردات کالا و اصول و چارچوب حقوقی قراردادهای بین المللی بازرگانی توصیه میشود. شرکت در دوره های آموزشی به منظور ارتقاء دانش تخصصی بازرگانی نیز توصیه می شود. برای دستیابی به دورههای آموزشی به بخش دوره های آموزشی صادرات مراجعه نمایید. 

مراحل صدور کالا را میتوان به شرح زیر فهرست نمود:

 اول: صادرات کالا چیست و برای شروع مراحل صادرات می بایست چه نکاتی را رعایت نماییم؟

 دوم: چگونه مشتری مناسب پیدا کنیم و تحقیقات بازار انجام دهیم؟

 سوم: فرایند و مراحل صادرات در گمرک و سایر مراجع در داخل کشور و خارج از کشور چگونه است؟ تعرفه صادرات.چقدر است؟

 چهارم: در خصوص بسته بندی کالا صادراتی ، حمل و بیمه چه نکاتی را در گام های.صادراتی می بایست در نظر گرفت؟

 پنجم: برای موضوعات دریافت پول و تضامین لازم آیا تمهیداتی در حوزه کالای صادراتی در نظر گرفته اید؟

 ششم: تشریفات صادرات در ایران و گامهای اجرایی آن

 

برای مطالعه دقیق گام های صادرات مقاله مراحل صادرات کالا را مطالعه نمایید.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رفع تعهد ارزی محصولات دانش‌بنیان برداشته شد به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت رفع تعهد ارزی محصولات.دانش‌بنیان برداشته شد....
تاریخ انتشار : 2 ساعت قبل
مجاز شدن صادرات هگزان توسط شرکت شیمیایی فرشید شهرضا مطابق با تصریح نامه های مذکور صادرات هگزان با کد تعرفه...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا در ثبت سفارش واردات ۶۸ ردیف تعرفه 📣 قابل توجه بازرگانان محترم سامانه جامع تجارت؛ ⏪...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ثبت درخواست گواهی بازرسی (IC) در سامانه جامع تجارتسامانه جامع تجارت:🔹از این پس ثبت درخواست‌های اخذ گواهی بازرسی (IC) بایستی...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ابلاغ شد قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور ابلاغ شد محمد مخبر سرپرست ریاست...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
نحوه فعال‌سازی گوشی‌های تلفن همراه مسافرانی که موفق به ثبت نهایی نشدند  
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما