مقالات صادرات

مقالات واردات

صادرات مصالح ساختمانی

صادرات مصالح ساختمانی و عوامل مؤثر بر آن

صادرات مصالح ساختمانی ازجمله ایده‌ای بسیار محبوب در زمینه تجارت است؛ چراکه کشور ما سرشار از منابع و پتانسیل، جهت تولید باکیفیت‌ترین مصالح در اقلام مختلف است. ورود به این عرصه تجاری شما را در معرض چالش‌ها و پرسش‌های گوناگونی در مورد کم‌وکیف این موضوع و عوامل مؤثر بر افزایش سود قرار خواهد داد. در این مقاله سعی داریم تا پارامترهای مؤثر بر یک تجارت سودمند را مورد بررسی قرار داده و بهترین ایده‌های صادرات کالا را مرور کنیم.

بخشنامه های مرتبط به صادرات مصالح ساختمانی را اینجا مطالعه کنید.

صادرات مصالح ساختمانی و عوامل مؤثر بر آن

————-  بر اساس استانداردهای جهانی رفتار کنید  ———–

جلب رضایت مشتریان شاید در بخش داخلی کار دشواری نباشد اما در عرصه رقابت جهانی شما تنها نخواهید بود و حتی اگر به بهترین مواد اولیه نیز دسترسی داشته باشید، چنانچه به شیوه‌های سنتی برای تکمیل فرایند فراوری اقدام کنید، بسیاری از فرصت‌های خود را در عرصه رقابت جهانی خواهید سوزاند.
موفقیت در رقابت جهانی فروش مصالح ساختمانی تا حد زیادی به این موضوع بستگی دارد که شما تا چه اندازه از تکنولوژی روز جهت فرآوری مواد اطلاع دارید. در کشور ما با وجود مدرن‌تر شدن شیوه ساخت‌وساز شاهد تقاضا برای مصالح و شیوه‌های ساخت‌وساز سنتی و بهینه نشده نیز هستیم اما صادرات و واردات بسیاری از مصالح غیراستاندارد در حوزه بین‌المللی از صرفه اقتصادی برخوردار نیست و پس از مدتی تجارت شمارا با مشکل مواجه خواهد کرد.
 
چالش‌های پیش‌روی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی
 

———  کدام دسته از مواد ساختمانی را صادر کنیم؟  ——–

هرچند تولید مصالح ساختمانی ابتدایی که صرفاً از یک ماده اولیه در ساختار آن‌ها استفاده‌شده بسیار ساده است اما صادرات آن‌ها لزوماً توصیه نمی‌شود و در این زمینه انتخاب مصالح ترکیبی مانند انواع آجر، ایده ارزشمندتری خواهد بود. امروزه صادرات آجر درصورتی‌که بتوانید موانع سازمانی آن را با موفقیت پشت سر بگذارید می‌تواند شما را در معرض موفقیت‌های تجاری پرسودی قرار دهد. از دیگر مصالح ساختمانی پرسود می‌توان به مصالح پیش‌ساخته اشاره کرد که باتوجه‌ به کاربرد بالا در ساختمان‌سازی مدرن و افزایش جمعیت، از تقاضای بالایی برخوردار است. در ادامه به بررسی اهمیت انبارداری و ترانزیت مصالح ساختمانی خواهیم پرداخت.

اهمیت تولید مصالح ساختمانی مطابق با استانداردهای روز دنیا

————-  شما در جریان صادرات تنها نخواهید بود   ————

صادرات مصالح ساختمانی تنها یک تجارت دو سر و با محوریت تولیدکننده نیست بلکه شما در این مسیر با صنوف دیگر نیز همکاری خواهید داشت. جهت حمل‌ونقل و انبارداری این مواد ساختمانی شما متقبل مسئولیت‌های سنگین نخواهید شد و افراد متخصص در این امروز، پابه‌پای شما خواهند آمد.

حمل‌ونقل و انبارداری در زمینه صادرات مصالح ساختمانی باتوجه‌به حساسیت و حجم بالای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و ازجمله پارامترهای تأثیرگذار بر موفقیت شما در جلب رضایت مشتری و درخشیدن در عرصه بین‌المللی خواهد بود. در ادامه به بررسی شیوه اعتمادسازی در بازار جهانی خواهیم پرداخت.

کسب اعتبار در بازار فروش مصالح ساختمانی

————-   چگونه اعتمادسازی کنیم؟   ————-

چنانچه بتوانید معاملاتی با حجم بالا را در زمینه صادرات مصالح ساختمانی رقم بزنید به‌راحتی اعتماد و اعتبار کافی را کسب خواهید کرد. ارسال حجم زیادی. از مواد ساختمانی به کشورهای .خارجی کار ساده‌ای نیست. اما پس از یک تلاش .اولیه در جهت جلب اعتماد. خواهید توانست. به‌سادگی سفارش‌های. بعدی خود را دریافت کنید. و از این بابت مسیر تجارت.بین‌المللی شما تا حد زیادی. هموار خواهد شد.

معمولاً توصیه می‌شود. که اولین قدم‌های چنین تجارتی. برای ارسال اقلام کم‌حجم‌تر .صورت بگیرد؛ چراکه طرف مقابل. شما لازم است. هزینه قابل‌توجهی. انجام دهد تا اولین تجارت .خود را رقم بزند. و قطعاً به دنبال افراد معتبر.و.قابل‌ اعتماد است.و اغلب این افراد به دنبال.یک تجارت دائمی و دنبال دار .و البته مقرون‌به‌صرفه .هستند. چنانچه پتانسیل .کافی برای تأمین انتظارات مشتری. را در تولیدات و شیوه تجارت. خود مشاهده می‌کنید. پس به طور پیگیر به دنبال تجارت‌های. کم‌حجم در ابتدای مسیر باشید تا جای پای شما در این زمینه محکم شود و مشتریان دائمی خود را پیدا کنید.

——  قیمت دلار و ارز چه تأثیری بر صادرات مصالح دارند؟ —-

در حال حاضر وضعیت اقتصادی بازارهای جهانی به نفع تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در ایران عمل کرده است و شما می‌توانید با رعایت استانداردها، سهم بالایی از بازارهای هدف را مصادره کنید. بسیاری از مصالح ساختمانی من‌جمله کاشی به حدی در بازارهای داخلی وفور دارند که عملاً به حالت اشباع رسیده‌اند و شاهد رقابت تنگاتنگ در میان تولیدکنندگان داخلی هستیم.

اما با صادرات مصالح ساختمانی مازاد می‌توانید در عرصه پرسودتری فعالیت کرده و در سطح استاندارد بالاتری تجارت و فعالیت خود را گسترش دهید. رقبای شما در بازار جهانی هرچند به‌اندازه شما در مواد اولیه و معادن باارزش دسترسی نداشته باشند اما حساسیت خاصی بر تولید و فرآوری حرفه‌ای دارند و شما با مطالعه و پیگیری رقبای خود در سطح بین‌الملل می‌توانید آینده‌ای درخشان را پیش‌روی کسب‌وکار خود ترسیم کنید.

————-  بررسی پتانسیل‌های بازار هدف  ————-

از دیگر عواملی که می‌تواند موفقیت.شما در عرصه جهانی را تضمین کند، بررسی دقیق بازار هدف است که در این زمینه لازم است نیازهای کشور مقصد را بادقت دنبال کنید. معمولاً در برهه‌های تاریخی خاص باتوجه‌.به میزان امنیت مالی و نسبت رشد جمعیت، روند ساخت‌وساز نیز با آهنگ متفاوتی بیشتر.خواهد شد. به طور مثال در سال‌های اخیر شاهد.استقبال کشور عراق در مورد واردات مصالح ساختمانی بوده‌ایم؛ چراکه جمعیت این کشور یک دوره ناامنی را داشته است و هم‌اکنون افراد علاقه‌مند به ساخت‌و.سازهای جدید در سرزمین خود هستند و حتی شاهد حضور طیف جدیدی از مهاجران در این سرزمین.هستیم.

این تغییرات می‌توانند در هر یک از کشورهای دیگر نیز رخ بدهند و یافتن این فرصت‌ها.نیازمند توجه و پیگیری صادرکنندگان تیزبین و هوشیار خواهد بود. از دیگر کشورهایی که توانسته توجه بسیاری از صادرکنندگان مصالح ساختمانی در ایران را به خود جلب کند کشور چین است. کشور چین با جمعیت بسیار زیاد و علاقه به رشد چشمگیر در عرصه صنعت، همواره در تلاش است تا از.نیروی انسانی تحت اختیار خود حداکثر.استفاده را ببرد. صادرات مصالح ساختمانی باکیفیت با مواد اولیه مرغوب از ایران قطعاً ازجمله اولویت‌های این کشور در زمینه تجارت با ایران خواهد.بود.

————- نتیجه‌گیری  ————-

در این مطلب تلاش شد تا عوامل تأثیرگذار بر صادرات مصالح ساختمانی و شیوه انجام بهترین انتخاب‌ها در این زمینه مورد بررسی قرار بگیرد. هر یک از این پارامترها نیازمند توجه و مطالعات آماری زیرکانه از جانب صادرکنندگان.هستند و شما می‌توانید در این زمینه از کمک مشاورین باتجربه بهره ببرید. صادرات مصالح ایده‌ای بسیار ارزشمند.در شرایطی است که یک کشور در حال بهبود بافت شهری یا افزایش ناگهانی جمعیت است و می‌تواند.سود سرشاری را برای کشورهای درحال‌توسعه فراهم کند.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما