راهنمای مدیریت اسناد انبار در سامانه جامع تجارت
ویرایش اول – بهار 1398
براساس قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار (ماده 8 )و قانون مبازره با قاچاق کالاو ارز (مواد 6 و 13 )تهيه، اجرا و بهره برداری از سامانه ها با شرح وظایف مقرر در آیين نامه های مرتبط، بر عهده مرکز توسعه تجارت الکترونيکي به عنوان یکي از سازمان های تابعه، وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است:
سامانه جامع تجارت (سامانه یکپارچه سازی و نظارت بر فرآیند تجارت) با هدف ایجاد یک سامانه واحد برای بازرگانان در حوزه تجارت خارجي و فعالیت اقتصادی در حوزه تجارت داخلي طراحي شده و با استفاده از این سامانه، انجام مبادلات تجاری به سمت مبادی قانوني هدایت خواهد شد و پدیده قاچاق کاهش خواهد یافت.
در این نوشتار قصد داریم راهنمای مدیریت اسناد انبار در سامانه جامع تجارت را به شما عزیزان ارائه دهیم.
مدیریت اسناد انبارش کالا
1 ) با استفاده از منوی “مدیریت اسناد انبارش کالا” از.منوی “لجستیک داخلی” و همچنین دکمه مدیریت اسناد انبار در صفحه اصلی، می توانید اسناد (رسید / حواله) ثبت شده در سامانه.جامع انبارها را مشاهده نمایید ( شکل 7 )
2 ) در صفحه مدیریت اسناد انبارش کالا به صورت پیش فرض اسناد متعلق.به کاربر برای تاریخ روز سیستم.نمایش داده می شود. در صورتیکه می خواهید اسناد ( دریافتی/ ارسالی) به تاریخ های.دیگری را مشاهده نمایید؛ می توانید از فیلترهای بالای جدول استفاده نمایید (شکل 8)
3 ) جهت مشاهده جزییات بیشتر از سند مانند اطلاعات حمل و نقل، اطلاعات صاحب کالا و کالاهای سند مربوطه بروی دکمه جزییات در ستون عملیات کلیک.نمایید ( شکل 9 )