مقالات صادرات

مقالات واردات

انبار اختصاصی ( گمرک )

انبار اختصاصی ( گمرک )

انبار اختصاصی ( گمرک )

گمرك جمهوري اسلامي ايران يك سازمان دولتي زير مجموعه وزارت امور اقتصادي و دارايي است و به عنوان مرزبان اقتصادي.كشور مسئول وصول حقوق ورودي و كنترل كننده جابجايي كالا و اشخاص به هنگام.عبور از مرز و تهيه كننده آمار اين فعاليت ها است.

در تحول نظام اقتصادي.جمهوري اسلامي ايران، گمرك يكي از هفت محور طرح تحول است كه در اين خصوص اهداف و برنامه هاي راهبردي به منظور بهبود امور تهيه و در حال اجرا و پيگيري است.

(WCO) گمرك جمهوري اسلامي ايران ، از جمله اعضاي اوليه سازمان جهاني گمرك مي باشد كه در حال.حاضر 177 عضو دارد و مهمترين سازمان بين المللي گمركي و مسئول تدوين مقررات گمركي ساده و هماهنگ به منظور اقتباس.گمركات عضو و گنجانيدن اين مقررات در قوانين گمركي داخلي است.در راستاي سياست هاي دولت به منظور بهبود.فضاي كسب و كار و با عنايت به سياست هاي جديد گمرك در اين راستا به ويژه موارد مندرج در بسته حمايتي و با اقتباس از كنوانسيون كيوتوي تجديد نظر شده، و استانداردهاي تسهيلاتي امنيتي و قانون امور گمركي، گمرك ايران.برنامه ( انبارهای اختصاصي ) را پيش بيني نموده است. برنامه انبارهاي.اختصاصي در راستاي.تعامل با بخش صنعت.تدوين شده و مي تواند در كاهش هزينه، سالم ماندن كالا تا هنگام ترخيص و انبار كردن آن در مجاورت محل توليد.موثر باشد.

زنجيره عرضه تجارت بين المللي

منظور تمام مراحل بعد از مشخص شدن نياز مشتري به يك كالا يا خدمت تا انجام سفارش به وسيله.فروشنده و كليه.مسائل مالي ناشي از آن مي باشد همچنين هرگونه فعاليت مرتبط با عوامل.واسطه و مقامات را نيز شامل مي شود.

رويه اي براي WCO به لحاظ امنيت تجارت جهاني وهمچنين تسهيل تجارت، اعضاي.افزايش امنيت و تسهيل.زنجيره تجارت جهاني ايجاد نمودند . اين عناصر به چارچوب معروف شده است. همكاري هاي.گمرك با بخش.خصوصي.يكي از دو  استانداردهاي WCO مي باشد . ركن دوم نيز هماهنگي شبكه ي گمرگات WCO ركن اساسي.چارچوب مهم كشورها با يكديگر م يباشد. اين چارچوب از چهار عنصر مهم تشكيل شده است.

استانداردهای WCO برای امنیت و تسهیل تجارت جهانی

همانطور كه در مقدمه ذكر شد براي امنيت و تسهيل زنجيره تجارت جهاني wco ، استانداردهايي را تهيه نموده كه بر دو ركن اساسي استوار است:

اول : ركن همكاری گمرك با گمرگ
دوم : ركن همكاری گمرگ با بخش خصوصی

آنچه كه در ادامه بيشتر به آن اشاره خواهد شد مبحث ركن دوم و در خصوص گمرك خواهد بود. فعالان اقتصادي مجاز همان تجار و AEO بازرگاني و بخش مهمي از آن يعني بازرگانان خوشنامي هستند كه با رعايت چارچوب ها و اصول و قوانين.جاري به انجام نيز بر اين اساس است كه با ايجاد WCO تجارت.بين المللي اقدام مي نمايند. لذا تلاش.تسهيلات و امنيت هاي لازم و همچنين با استفاده از كنترل و بازرسي هاي جاري در تسريع تجارت اين دسته از فعالان خللي وارد نشده و مانعي براي كاهش سرعت تجارت نگردد.

استانداردهاي همكاری هاي گمرك با بخش بازرگاني

1- مشاركت

فعالان اقتصادي مجاز در زنجيره تجارت بين الملل كه باتوجه به معيارهاي امنيتي از پيش تعيين شده در فرآيند.خودارزيابي و انجام عمليات سالم تا ترخيص نهايي مشاركت دارند بايستي.مشتركاً معيارهاي امنيتي مناسبي را مشخص و اجرا نمايند همچنين عملكرد آنان به صورت دروه اي بررسي شود.

2- امنيت

فعالان.اقتصادي مجاز اقدامات مناسب را جهت پيشگيري از دسترسي غير مجاز به محيط و ساختمان، ساير.امكانات و انبار و محموله هاي خود را به عمل خواهند آورد . بنابراين اقتضاء مي نمايد كنترل هاي كافي در مورد كاركنان، بازديد كنندگان، مشتريان و اطلاعات تجاري و شغلي خود با استفاده از كارت هاي.رمزي، قفل ها، كلمات رمز و آموزش هاي لازم به كاركنان خود داشته باشند.

3- مزايا

مزاياي همكاري فعالان اقتصادي مجاز در خصوص ايجاد.فرآيند اعتبار سازي و رويه هاي تائيد كيفيت، انگيزه هاي لازم را براي سرمايه گذاري هاي تجار و نيز گمرك بيشتر خواهد نمود.

4- تكنولوژي

براساس تبادل نظر فعالان اقتصادي مجاز با گمرك و مستند به موافقت نامه.هاي بين المللي و با استفاده از پلمپ هاي TIR از جمله كنوانسيون 1972 كانتيزهاي گمركي و كنوانسيون.پيشرفته به جاي پلمپ هاي.مكانيكي، امنيت و صحت كانتيزها و محموله ها افزايش خواهد يافت.

5- ارتباطات

گمرك موظف است به صورت منظم همكاري و سطح امنيت را با بخش تجارت ارتقاء داده و به روز برساند. گمرك بايد رويه هاي مشاوره ايي با فعالان اقتصادي مجاز را ايجاد نمايد . و همچنين با در اختيار قراردادن شماره تلفن هايي.براي تماس هاي ضروري جهت ارتباط و اخذ گزارشات تخلفات و موارد.مشكوك اقدام نمايد.

6- تسهيل

گمرك بايد براي ارتقاء سطح امنيت و تسهيل همكاري خود با فعالان اقتصادي مجاز، امنيت و تسهيل زنجيره تجارت.بين المللي را به هنگام صدور و يا ترانزيت كالا از قلمرو خود از اين.عاملان اقتصادي.مجاز جويا شود. آنچه كه ذكر شد برگرفته از بسته اخير سازمان جهاني گمرك زير عنوان ابزاري جهت تعبير شده WCO SAFE Package تامين امنيت و تسهيل.تجارت جهاني است كه از آن به است.

اين سند مشتمل بر چارچوب استانداردهاي.سازمان جهاني گمرك براي امنيت و تسهيل تجارت جهاني مي باشد.

 Transportation International de Route (in French) International Transportation by Road (in English)

ادامه بحث به ابعاد ملي اين مقوله اختصاص دارد و به روابط گمرك ايران و فعالان.اقتصادي مجاز كه همان تجار و بازرگانان و دارندگان صنايع و همه اشخاصي كه در.چرخه ترخيص كالاي مجاز مشغول به كار هستند، مي پردازد.

 

انبار اختصاصی

 

انبار اختصاصی

از موارد همكاري گمرك ايران با فعالان اقتصادي مجاز، امكان استفاده اين فعالان از انبار اختصاصي مي باشد.

در ذیل با مطالعه تطبيقي در قانون امور.گمركي سابق و آئين نامه اجرايي آن و قانون.امور گمركي جديد، در خصوص انبار اختصاصي، شرايط استفاده و مزاياي آن شرح داده خواهد شد.

تعريف انبار اختصاصی

انباري است خارج از انبارها و اماكن گمركي، كه كالاي گمرگ نشده اشخاص مجاز به فعاليت هاي اقتصادي با شرايط و مقررات قانون امورگمركي، درآن نگهداري مي شود. انبارهاي اختصاصي بر اساس (ماده 27 قانون امور گمركي) مطرح و شرايط و ضوابط آن معين شده است. انبار.اختصاصي با تقاضاي صاحب كالا براي نگهداري كالاهاي متعلق به او درآنجا تا فراهم آمدن جهات و وسايل ترخيص قطعي ايجاد مي شود.

انبار.اختصاصي به انبار زير كليد گمرك نيز موسوم شده است. انبار باز وبسته « دربِ » منظور از زيركليد.گمرك اين است كه بدون اجازه و حضور گمرك نمي شود و كالايي بدون اجازه گمرك وارد يا خارج نمي گردد و علاوه بر دو قفله.بودن انبار..اختصاصي كه يكي از قفلها توسط گمرك محل و كليد آن نيز در نزد انبار دار گمرك انبار اختصاصي ، « دربِ » نگهداري مي شود همچنين بعد از هر بار باز و بسته شدن الصاق گردد. « درب » مي بايستي پلمپ گمرك بر روي انبار، توسط صاحب انبار اختصاصي ، از « دربِ » در صورت الزام براي باز و بسته شدن گمرك دعوت به عمل مي آيد تا باگسيل مامورين خود در محل.انبار اختصاصي حاضر شده و نظارتهاي لازم را انجام دهند و همچنين مراتب را ثبت و صورت مجلس نمايند.

اجازه تاسيس انبار اختصاصي توسط دفتر واردات گمرك ايران، منوط به نوع و ميزان واردات و همچنين نوع فعاليت وارد كننده است، كه طبيعتا مي بايستي از كارخانجات و شركت هاي توليدي و قطب هاي صنعتي كشور باشد.

شرايط لازم براي انبار اختصاصي

  1. انبار اختصاصي حتي الامكان بايد به گمرك اجرايي نزديك باشد.
  2. انبارهاي اختصاصي ملكي بايد داراي سند مالكيت و انبارهاي استيجاري بايد دارای اجاره نامه معتبر و فاقد مشكلات حقوقي باشند.
  3. انبار اختصاصي بايد به سيستم هاي اعلام حريق و تجهيزات و امكانات.اطفاي حريق مجهز باشد.
  4. انبار اختصاصي بايد مسقف و از لحاظ ايمني غيرقابل دستبرد و سرقت باشد.
  5. انبار اختصاصي بايد داراي نگهباني 24 ساعته باشد.
  6. انبار اختصاصي بايد با 2 قفل بسته شود كه كليد يكي از قفل ها همواره دراختيار گمرك مي باشد.
  7. كليه نورگيرها و پنجره هاي فوقاني انبار اختصاصي بايد با فنس كشي از داخل مسدود شود، به نحوي كه امكان وارد و يا خارج نمودن كالا از آن غيرممكن باشد.
  8. كليه درب هاي مازاد انبار اختصاصي بايد مسدود شود.
  9. ورود و خروج كاميون به انبار بايد به سهولت انجام شود.
  10. ايجاد انبار اختصاصي روباز در داخل شركت هاي توليدي صرفاٌ براي نگهداري كالاهاي حجيم و سنگين از قبيل رول هاي ورق آهني و… (غيرقابل ورود به انبار مسقف ) و با داشتن ديوار 3 متري و 1 متر فنس يا سيم خاردار امكان پذير است و امكان نگهداري كانتينر حاوي كالا در آن وجود ندارد.
  11. مسئوليت نگهداري كالا در انباراختصاصي و به طور كلي فقدان يا كاهش و يا هرگونه خسارتهاي احتمالي آن با متقاضي طرف قرارداد گمرك خواهد بود.
  12. انبار اختصاصي و كالاي موجود در آن بايد در مقابل كليه خطرات عمدي و يا سهوي.بيمه شده باشد.
متقاضيان درصورت داشتن انبار اختصاصي با شرايط.فوق الذكر و انعقاد قرارداد با گمرك ايران و پذيرش تعهدات ذيل مي توانند از مزاياي آن استفاده نمايند:
  1. متقاضي انبار اختصاصي فقط مي تواند كالاهاي وارداتي مربوط به خود را در انبار.اختصاصي نگهداري نمايد و حق نگهداري كالاي ديگران را ندارد.
  2. به منظور تأمين حقوق دولت، متقاضي موظف است تضمين معتبر را وفق ماده 10 قانون امور گمركي نزد گمرك توديع نمايد. درحال حاضر شركت هاي دولتي مي توانند تعهد ذيحسابي و ساير.متقاضيان بايستي ضمانت نامه بانكي يا تضمين بيمه اي ارائه نمايند.
  3. با عنايت به لزوم حضور كارمندان گمرك هنگام ورود و خروج كالا به انبار اختصاصي و ثبت دفاتر و همچنين نگهداري مدارك مربوطه، متقاضي بايد نسبت به تأمين يك باب اطاق كار اداري با امكانات.مناسب در داخل يا كنار انباراختصاصي پيش بيني لازم را بعمل آورد.
  4. اياب و ذهاب كاركنان گمرك به محل انباراختصاصي بعهده متقاضي خواهد بود.
  5. باتوجه به انجام خدمات در خارج از اماكن گمركي و براساس مقررات قانوني، متقاضي بايد حسب اعلام گمرك نسبت به واريز مبلغ هزينه خدمات فوق العاده (ديماند ) به حساب.خزانه اقدام نمايد. مبلغ موردنظر براساس مصوبه هيأت محترم وزيران و توسط گمرك.اجرايي اعلام خواهد شد.

در پايان يادآور مي گردد پذيرش درخواست استفاده از انبار.اختصاصي براي توليدكنندگان يا واردكنندگان منوط به موافقت گمرك مي باشد.

مسئوليت ها در انبار اختصاصی

  • مسئوليت پذيرش، حفاظت و نگاهداري كالا به هنگام حمل ترانزيت شخصي آن تا انبار.اختصاصي و همچنين در مدت نگهداري كالا در انبار اختصاصي و تا قبل از پرداخت.حقوق ورودي بر عهده.صاحب انبار اختصاصي كه همان صاحب كالا است، مي باشد.
  • مسئوليت پرداخت كليه حقوق ورودي و هزين هها و عوارض در هر حال به عهده صاحب كالا است.
  • مسئوليت از بين رفتن، كاهش يا آسيب ديدگي يا فساد.كالا در انبارهاي اختصاصي به عهده.صاحب.آن مي باشد . ايشان در همه حال مسئوليت پرداخت حقوق ورودي متعلقه را نيز برعهده خواهد داشت مگر در موارد قوه قهريه.
مزايای نگهداري كالا در انبار اختصاصی

از جمله مزاياي نگهداري كالا در انبار اختصاصي اين است كه صاحب كالاي.مواد اوليه براي استفاده در ساخت و توليد كالا، هميشه دسترسي لازم به مواد اوليه خود خواهد داشت. مي تواند در هر مورد براساس نياز.استفاده از اين مواد اوليه، جهت آنها اظهارنامه گمركي تنظيم نموده و به ترخيص كالا اقدام نمايد.

بعضاً ترخيص قطعي و يكپارچه محموله هاي مواد اوليه مي تواند به لحاظ پرداخت.حقوق ورودي و با توجه به گردش نقدينگي براي صاحب كالا به لحاظ مالي و توسط يك اظهارنامه ميسر نباشد بنابراين با ترخيص.قطعي قسمتي از كالا و استفاده از آن در فرآيند توليد و مجدداً عرضه به بازار و كسب در آمد ، از مصروف.نمودن نقدينگي خود در ترخيص كل محموله و به طور يكپارچه خودداري نمايد.

مرور زمان نگهداري كالا در انبار اختصاصی

درقانون جديد امورگمركي مدت مجاز توقف كالا در انبارهاي اختصاصي محدود به مدت مجاز نگهداري كالا در انبارهاي گمركي يعني 3 ماه و حداكثر مدت زمان جهت تمديد آن تا 2 ماه پيش بيني شده است.

ليكن چنانچه در صورت پايان مهلت مقرر، صاحب كالا نسبت به انجام تشريفات ترخيص كالا اقدام ننمايد چنانچه كالا از نوع مجاز بوده يا مجوزهاي لازم را براي كالاهاي مجاز مشروط اخذ و ارائه ننموده باشد گمرك موظف است حقوق ورودي متعلقه به كالا را از محل تضمين آن تامين و پس از وصول، پروانه ورود قعطي صادر و براي صاحب كالا ارسال نمايد و از صاحب كالا بخواهد و به قيد فوريت كالاي گمرك شده را از انبار اختصاصي خارج نمايد.

اما اگر صاحب كالا براي كالاي خود مجوزهاي لازم قانوني براي ترخيص را نتواند ارائه نمايد، مراتب توسط اداره گمرك به صاحب كالا اعلام و مقررات متروكه را در مورد كالا اعمال خواهد نمود و تضمين ابطال خواهد شد.

قاچاق در انبار اختصاصی

عمل شكستن، يا دخل و تصرف در قفل لاك و مهر گمركي كه منجر به برداشتن و خارج كردن كالا از انبار اختصاصي به طور غير مجاز گردد مشمول اطلاق قاچاق گمركي خواهد بود.

از آنجايي كه انبار اختصاصي تحت كليد گمرك است و يك قلمرو گمركي به حساب مي آيد لذا بدون حضور گمرك، صاحب كالا به صرف اينكه انبار متعلق به وي واختصاصي است حق دخل و تصرف در انبار را ندارد و در عين حال بدون تسليم اظهارنامه گمركي حق ندارد كالا را از گمرك خارج نمايد، مگر در موارد فورس ماژور . موارد فورس ماژور به تشخيص و بررسي گمرك پذيرفته خواهد شد.

قوه قهريه (Force Majeure)

آنچه كه از قدرت دست بشر خارج است همچون جنگ، زلزله، آتش سوزي، طوفان ، سيل و غيره مي توانند موارد فورس ماژور تلقي شوند. طبيعتاً در صورت بروز هر گونه از اين حوادث، صاحب كالاي موجود در انبار اختصاصي به لحاظ جلوگيري از هدر رفتن زما ن براي نجات دادن تمام يا بخشي از كالاي خود در انبار اختصاصي مي تواند راساً به شكستن قفل و نجات آن اقدام نمايد و پس از گزارش به گمرك محل و بررسي موضوع و با تنظيم صورتمجلس و پذيرش اقدام صاحب كالا در صورت انطباق مورد با حوادث غير مترقبه ، ديگر كلمه قاچاق براي اين عمل اطلاق نمي شود.

تشريفات انتقال كالا به انبار اختصاصی

انتقال كالا به انبارهاي اختصاصي و انبارهاي عمومي رسمي و سردخانه ها با تنظيم اظهارنامه ترانزيت.داخلي وصدور پروانه ترانزيت داخلي و تحت مراقبت.مستمر ماموران گمرك انجام مي شود. استفاده كنندگان از انبار اختصاصي.بايد دفتري كه از طرف گمرك محل تعيين مي شود براي ثبت كالاهايي كه به انبار وارد ويا خارج مي شود اختصاص بدهند . اين دفاتر.قبلاً مي بايستي توسط گمرك محل نخ كش و پلمپ گردند و كليه صفحات آن هم از طرف گمرك.بايستي شماره گذاري شوند.

وظايف گمرك در مورد انبار اختصاصي

ماموران گمرك در هر موقع حق دارند كالاي موجود در انبار اختصاصي و كالاي گمرك نشده را مورد.رسيدگي و شمارش قراردهند و مشخصات كالاهاي موجود را با دفاتر انبار تطبيق داده و چنانچه كالايي در انبار ديده شود كه وجود آن در انبار متكي به اسناد ترانزيت داخلي نباشد مي بايستي به تعيين تكليف آن اقدام و آن را كالاي وارده به انبار تلقي نموده و در دفتر مذكور ثبت نمايند. مواد قانوني مرتبط با انبارهاي اختصاصي در قانون جديد امور گمركي ماده 27 منظور از انبار اختصاصي.انباري است خارج از انبارهاي گمركي كه كالاي گمرك نشده متعلق به شخص خاص با شرايط مقرر در اين فصل در آن نگهداري.مي شود. صاحب كالا مي تواند كالاي گمرك نشده متعلق به خود را به منظور انجام يا اتمام تشريفات گمركي در انبار اختصاصي.تحت نظارت نزديكترين گمرك طبق شرايط مقرر در اين فصل نگهداري كند.

تبصره : شرايط فيزيكي انبار اختصاصي، نحوه اداره و زمان مجاز نگهداري و چگونگي.سرشماري كالا و شيوه بازرسي از انبار به موجب آيين نامه اي است كه ظرف شش ماه از تاريخ تصويب اين قانون توسط گمرك تهيه مي شود و به تصويب هيأت وزيران مي رسد. ماده 28 گمرك درصورتي مي تواند با انتقال و نگهداري كالا در انبار اختصاصي.موافقت نمايد كه حقوق ورودي متعلق به آن تضمين شود و كالا از انواع مجاز و مجاز مشروط باشد . درصورتي كه كالا از نوع مجاز باشد و يا مجوزهاي.لازم هنگام انتقال به انبار توسط واردكننده ارائه شود

ميزان تضمين معادل حقوق ورودي است . انتقال كالا به انبار اختصاصي با صدور پروانه عبور داخلي انجام مي گردد.

ماده 29 : مدت مجاز توقف كالا، در انبارهاي اختصاصي محدود به مهلت هاي مقرر در ماده ( 24 ) اين قانون نيست و مهلت آن از طرف گمرك ايران تعيين مي شود.

درصورتي كه تا پايان مهلت مقرر صاحب كالا نسبت به انجام تشريفات گمركي اقدام ننمايد، به نحوه.ذيل اقدام مي شود:

الف – چنانچه كالا از نوع مجاز باشد يا صاحب كالا مجوزهاي لازم را اخذ و ارائه نمايد، گمرك.مكلف است حقوق ورودي متعلقه به كالا را از محل تضمين آن تأمين و پس از وصول، پروانه ورود قطعي صادر كند و براي صاحب كالا ارسال دارد.

ب – در مورد كالايي كه مجوز لازم براي ترخيص آن اخذ و ارائه نشده است، مراتب به صاحب.كالا اعلام و مقررات كالاي متروكه در مورد آن اعمال مي گردد و تضمين مأخوذه با توجه به شرايط مذكور در اجازه نامه تأسيس و مواد ديگر اين.فصل ابطال مي شود.

ماده 30 : خارج كردن كالا از انبارهاي اختصاصي صاحب كالا مستلزم انجام تشريفات گمركي است در غير اين.صورت موضوع مشمول مقررات قاچاق گمركي مي شود. مأموران گمرك حق دارند به صورت تصادفي.كالاي موجود در انبار اختصاصي را مورد رسيدگي و شمارش قرار دهند و مشخصات آنها را با مندرجات دفاتر و اسناد و مدارك ورود و خروج تطبيق نمايند.

تبصره 1 : مسئوليت از بين رفتن، كاهش يا آسيب ديدگي يا فساد كالا در انبارهاي اختصاصي صاحب.كالا برعهده صاحب آن است كه علاوه بر آن مسؤوليت پرداخت حقوق ورودي متعلقه را نيز دارد.

تبصره 2 : در صورتي كه از بين رفتن كالا ناشي از عوامل قوه قهريه فورس ماژور) باشد صاحب كالا از پرداخت حقوق ورودي متعلقه معاف است.

ماده 31:  گمرك مي تواند با انتقال كالاي گمرك نشده به انبارها و سردخانه هاي عمومي رسمي، غير از انبارهاي.گمركي، موافقت نمايد .مقررات اين فصل شامل انبارها و سر د خانه هاي عمومي رسمي نيز دمي باشد.

ماده 32 : به منظور نگهداري كالاهاي گمرك نشده به جز كالاي ممنوع، گمرك مي تواند با تأسيس واحدهاي گمركي.اختصاصي براي صاحبان كالاها و شركتهاي حمل و نقل بين المللي با اخذ تضمين موافقت كند و مأموران لازم را جهت.اجراي مقررات و انجام تشريفات گمركي در اين اماكن مستقر نمايد.

چگونگي انجام تشريفات گمركي و نظارت هاي مربوطه با رعایت اين قانون در آيين نامه اجرائي مشخص ميگردد.

نویسنده:عطیه ناصری
کارشناس ارشد بازرگانی خارجی ، مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما