راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید

راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید : کلیه مرزنشینانی که صلاحیت آنها جهت بهره مندی از مزایای مبادله در بازارچه های مرزی جدید ، توسط فرمانداران محترم شهرستان های مشمول طرح تعیین شده است می توانند جهت فعال سازی و تمدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید با در دست داشتن کارت الکترونیک به یکی از دفاتر پیشخوان محل سکونت خود مراجعه نمایند.

ثبت درخواست فعال سازی و تمدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید در بخش مدیریت سرویس های کارت الکترونیک مرزنشینان ، سامانه مرزنشینان و از طریق لینک فعالسازی مبادله در بازارچه های مرزی جدید امکانپذیر می باشد.

مدارک لازم جهت ثبت درخواست فعال سازی و تمدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید :

کارت الکترونیک معتبر مرزنشینی

این خدمت تنها به دارندگان کارت الکترونیک مرزنشینان معتبر قابل ارائه می باشد ، بنابراین با توجه به وضعیت درخواست مرزنشین جهت صدور کارت الکترونیک که در شروع فرایند و با استعلام کدملی و شماره کارت انجام می شود ، دفتر می بایست اقدام متناسب را انجام دهد .

 

راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید

 

۱. مرزنشین مشمول بهره مندی از خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید نمی باشد :

با توجه به اینکه صلاحیت مرزنشینان مشمول طرح توسط فرمانداران مورد بررسی قرار می گیرد در صورت عدم تایید صلاحیت مرزنشین امکان ثبت درخواست تمدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید برای مرزنشین وجود ندارد

۲. مرزنشین تا کنون نسبت به دریافت کارت الکترونیک اقدام نکرده باشد و فاقد درخواست صدور کارت الکترونیک باشد: دفتر پیشخوان دولت می بایست ابتدا نسبت به ثبت درخواست صدور کارت الکترونیک برای مرزنشین اقدام نماید.

 

۳. درخواست مرزنشین جھت صدور کارت الکترونیک دارای نقص می باشد :

دفتر پیشخوان می بایست نسبت به رفع نقص درخواست اقدام نماید.

۴. برای مرزنشین کارت صادر نشده است : مرزنشین می بایست نسبت به بررسی و رفع مشکل درخواست صدور کارت الکترونیک خود اقدام نماید.

۵.شماره کارت متعلق به فرد مرزنشین نمی باشد : مرزنشین جهت فعالسازی خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید باید با در دست داشتن کارت الکترونیک معتبر خود به دفتر پیشخوان مراجعه نماید ، مسئولیت کنترل اطلاعات با دفتر پیشخوان می باشد و در صورت عدم تطابق اطلاعات امکان ثبت درخواست برای مرزنشین وجود نداشته و می بایست جهت رفع مشکل با مرکز تماس سامانه مرزنشینان تماس حاصل نماید

 

۶.ثبت سیستمی تحویل کارت به مرزنشین صورت نگرفته است : جهت رفع مشکل مرزنشین می بایست با مرکز تماس سامانه مرزنشینان تماس حاصل نماید.

۷.کارت مرزنشین فاقد اعتبار می باشد : با توجه به اتمام اعتبار کارت الکترونیک مرزنشین ، دفتر پیشخوان می بایست ابتدا درخواست تمدید کارت الکترونیک مرزنشین را ثبت نماید و پس از تکمیل فرایند ، ثبت درخواست فعالسازی خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید برای مرزنشین امکانپذیر می باشد.

۸.کارت مرزنشین فاقد عکس می باشد : دفتر پیشخوان می بایست نسبت به ثبت درخواست اصلاح تصویر چهره سرپرست در بخش خدمات بعد از صدورکارت اقدام نماید و در صورت تایید نهایی ، ثبت درخواست فعالسازی خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید برای مرزنشین امکانپذیر می باشد.

 

۹.کارت مرزنشین غیرفعال می باشد مرزنشین می بایست اقدام لازم جهت فعالسازی کارت را با توجه به علت غیرفعال بودن کارت انجام دهد و یا با مرکز تماس سامانه یکپارچه مدیریت مرزنشینان ایران تماس حاصل نماید.

در صورتی که فرد دارای کارت الکترونیک معتبر باشد و مجاز به بهره مندی از خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید ، فرم زیر به کاربر نمایش داده می شود

 

راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید

راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید

 

پس از ثبت درخواست کد تایید اطلاعات به شماره تلفن ثبت شده توسط دفتر ارسال می گردد و کاربر می بایست پس از دریافت کد تایید اطلاعات نسبت به درج ان در فرم زیر اقدام نماید.

 

راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید

راهنمای فعال سازی و ﺗﻤدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید

 

در صورتی که پس از گذشت ۳۰ دقیقه از زمان شروع فرایند کد تایید اطلاعات برای شماره تلفن همراه ثبت شده ارسال نشده باشد و یا دفتر پیشخوان درخواست تغییر شماره همراه را داشته باشد ، می تواند نسبت به تغییر اطلاعات در فرم ذیل اقدام نماید ، بدیهی است مسئولیت کنترل صحت شماره ثبت شده ، معتبر بودن و در دسترس بودن خط بر عهده دفتر پیشخوان می باشد . پس از ثبت کدتاییدیه اطلاعات ، فرایند تکمیل شده و دفتر پیشخوان می بایست رسید خدمت ارائه شده را چاپ و به مرزنشین تحویل دهد.

کلیه مرزنشینانی که صلاحیت آنها توسط فرمانداران محترم شهرستان های مشمول طرح جهت بهره مندی از خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید شناسایی شده است می توانند جهت تمدید این سرویس به دفاتر پیشخوان محل سکونت خود مراجعه نمایند .

 

 

سایت آیکسپورت

با هدف تسهیم دانش ، انتقال تجربه و همکاری در توسعه صادرات کالا و واردات کالا راه اندازی شده است.

در بخش صادرات پیشنهاد ‌می‌کنیم حتما بخش های زیر را ملاحظه نمایید

پکیج جامع آموزش صادرات ، آموزش جامع صادرات ، مراحل صادرات کالا ، تحلیل بازارهای صادراتی ( صادرات به عراق ، صادرات به افغانستان ، صادرات به ترکیه ، صادرات به روسیه ، صادرات به عمان ) ، تحلیل گروه های کالایی ، قوانین و مقررات صادرات ، دوره آموزش صادرات ، مهمترین قوانین و مقررات جاری صادرات .

در بخش واردات پیشنهاد می‌کنیم حتما بخش های زیر را ملاحظه نمایید

مراحل واردات کالا ، آشنایی با سامانه ها ( سامانه جامع تجارت ، سامانه گمرک ، سامانه نیما ، سامانه جامع انبارها ، سامانه همتا و … ) ، تعرفه گمرکی ، قوانین و مقررات واردات ، دوره آموزش واردات ، گروه کالایی چهار ، گروه کالایی دو و سه و گروه کالا یک ، مهمترین قوانین و مقررات جاری واردات ، ترخیص کالا، تعرفه گمرکی سال ۹۹

 
 
 

پکیج آموزش صادرات و واردات و ترخیص کالا

35 پاسخ
  1. ناصر
    ناصر گفته:

    با سلام بنده نسبت به صادرات کالا از بازارچه های مرزی و شهرهای مرزی هیچ اطلاعاتی ندارم نسبت به اینکه شامل چه هزینه های گمرکی می باشد و همچنین بخشنامه ها و قوانین گمرکات مرزی اگر در این باره مقالات مفیدی رو منتشر کنید خیلی عالی میشه .

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام واحترام
      فرآیند صدور کارت مرزنشینان به شرح زیر است
      طرح صدور کارت الکترونیکی مبادله ارزی برای مرزنشینان که به منظور ارتقای سطح معیشت مرزنشینان و جلوگیری از قاچاق کالا به تصویب رسید، در استان‌های مرزی کشور به اجرا در می‌آید . بر اساس این طرح روستاییان مرزنشینی که تا فاصله ۳۰کیلومتری از مرز قرار گرفته اند، این کارت که برای سرپرست خانوار صادر می شود، همچنین به عنوان کارت هویتی مرزنشینان قلمداد می شود.

      مراحل و شرح اقدامات :۱-مراجعه مرزنشینان دریافت کارت الکترونیک مبادلات مرزی متقاضی به دفاتر پیشخوان دولت ۲-دریافت مدارک توسط دفاتر پیشخوان دولت و احراز هویت متقاضی ۳-تحویل رسید به متقاضی ۴-صدور کارت در مرکز ۵-بسته بندی و ارسال کارت به اداره پست ۶-ارسال کارت از اداره پست به دفتر پیشخوان ۷-اطلاع رسانی به متقاضی جهت مراجعه به دفتر پیشخوان و دریافت کارت الکترونیک مبادلات مرزی

      مدارک مورد نیاز :گواهی فرمانداری یا بخشداری مبنی بر مرزنشین بودن متقاضی اصل و کپی شناسنامه وکارت ملی سرپرست خانوار عکس سرپرست خانوار کد پستی محل سکونت خانوار

      پاسخ
  2. رامیار
    رامیار گفته:

    سلام و عرض ادب خدمت شما بنده امروز دریافت کارت مرز نشیان رو دریافت کردم
    سامانه چیزی نداره که بدونم فعاله یانه؟
    همچنین استفاده از این کارت در خود پرداز و پوز امکان پذیر است یا خیر؟

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      در سامانه اگر استعلام نمایید مشخص می شود که فعال است یا خیر.
      این کارت تنها در پوزهای خاص و برای استعلام اطلاعات صورت می پذیرد
      با تشکر

      پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      واریز پول و مباحث اینچنینی در محدوده تعاونی است که شما در آن عضو هستید
      برای این منظور لطفا با تعاونی مرتبط خود تماس داشته باشید.

      پاسخ
  3. مقصود محمدزادتپوکی
    مقصود محمدزادتپوکی گفته:

    بنده مرزنشین هستم درخواست کارت بازرگانی را کردم برای من هزینه های که درباره کارت بازرگانی خرج میکنم ایا معاف هستم یا نه یا باید از جیبم خرج کنم تا کارت بازرگانی را بگیرم

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      متوجه منظورتان نشدیم
      کارت بازرگانی هزینه خاص ود را دارد.
      لطفا سوال خود را دقیقتر مطرح فرمایید

      پاسخ
  4. مرادقادری
    مرادقادری گفته:

    باسلام خدمت شما عزیزان دستن در کار مرزنشینان ما ازسال ۱۳۹۶کارت گرفتیم تا امروز چیزی بهمون نرسیده چی بلکه پول تمدیدهم ضرر کردیم شما روخداکارکنید یه عده‌ای دیگر میبرن منطقه‌ای ما جگیران روستایی سفیدسوار هستش پیگیری کنید ممنون میشم مراد قادری

    پاسخ
    • ixport
      ixport گفته:

      باسلام و احترام
      با مراجعه به تعاونی منطقه خود فرمهای مرتبط را دریافت و تکمیل نمایید و عضو شوید. عضویت تعاونی ها با هماهنگی در همان منطقه انجام میشود

      پاسخ
  5. آرمان
    آرمان گفته:

    با سلام
    آیا ساکنین استان گیلان هم که دارای بازارچه مرزی نیست، مشمول دریافت کارت مبادلات مرزی هستند؟

    پاسخ
  6. حمید قاسمی
    حمید قاسمی گفته:

    سلام خسته نباشید
    دوست بزرگوار ما کارت مرزنشینی داریم ولی کلا نمیدونیم به چه دردی میخوره و چطوری باید ازش استفاده کنیم میشه یه توضیح کلی بدین که از چه طریقی میشه ازش استفاده بهینه کرد؟

    پاسخ
  7. mostfa
    mostfa گفته:

    چرا پیام یک بار مصرف مرزنشینی برای من ارسال نمی گردد . دو تا سیم کارت جدید هم گرفتم کد یک بار مصرف برای من ارسال نمی گردد

    پاسخ
  8. جلیل
    جلیل گفته:

    با سلام
    بنده از خیلی وقت پیش درخواست تمدید کارت رو از طریق سایت انجام دادم و اکنون هم که از طریق سایت استعلام میگیرم اعلام میکنه که تمدید با صدور مجدد کارت بسته بندی . ولی هنوز کارت به دستم نرسیده و نمی‌دانم از کجا پیگیر بشم. ممنون

    پاسخ
  9. محمد
    محمد گفته:

    سلام
    چرا برای من گزینه”فعال سازی بازارچه مرزی” کار نمی کند؟

    این اخطار رو میده؛
    برای مرز نشین درخواست بازارچه مرزی ثبت نشده است، لطفا ابتدا درخواست بازارچه مرزی را ثبت کنید، بعد اقدام به فعال سازی کنید

    ولی لینک ثبت درخواست بازارچه مرزی در صفحه وجود ندارد

    پاسخ
    • باعدل
      باعدل گفته:

      باسلام
      ثبت درخواست فعال سازی و تمدید خدمت مبادله در بازارچه های مرزی جدید در بخش مدیریت سرویس های کارت الکترونیک مرزنشینان ، سامانه مرزنشینان و از طریق لینک فعالسازی مبادله در بازارچه های مرزی جدید امکانپذیر می باشد.

      پاسخ
  10. سید حسن حسینی حاجی بکنده
    سید حسن حسینی حاجی بکنده گفته:

    با سلام اینجانب برای تمدید کارت مرزنشینان به بخش خشکیبیجار از استان گیلان مراجعه کردم ولی میگنند برای تمدید و صدور کارت هیچ بودجه ای برای ما اختصاص ندادنند لطفا اینجانب را راهنمایی کنید

    پاسخ
  11. HalimRigi
    HalimRigi گفته:

    سلام بنده هم خیلی علاقمندم که این شغل رویادبگیرم ویکی ازمرزنشینان هم هستم بامرزافغانستان ومرزپاکستان راهنمای بکنیدممنون میشم

    پاسخ
  12. جانعلی دهمرده از سیستان
    جانعلی دهمرده از سیستان گفته:

    سلام یه مشکل درمورد کارت مرزنشینی دارم . برام پیام اومده که پرونده شما ناقص میباشد جهت تکمیل فورا یا دفاترپیشخوان مراجعه کنم یاسایت.سایت هم جواب نداد.دفترپیشخوان هم میگه ما نمیتونیم. شماره تلفن هم هرچی تماس میگیرم ج نمیدن. تکلیف من چیه؟ هزینه هم برام واریز نشده.لطفا راهنماییم کنین.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =