حالت ثبت سفارش در سامانه جامع تجارت اضافه شد
حالت ثبت سفارش در سامانه تجارت به شرح زیر می باشد. قابل توجه کاربران محترم تجارت فرامرزی ؛ به اطلاع کاربران محترم میرساند به منظور انطباق صحیح شرایط پرونده های ثبت سفارش با حالت های مختلف قوانین و مقررات واردات کالا و در نتیجه افزایش شفافیت و کاهش احتمال بروز اشتباه در زمان بررسی درخواست های مجوز ارزی توسط سازمانهای مجوزدهنده ، فیلد اطلاعاتی جدیدی تحت عنوان « حالت ثبت سفارش » در سامانه تجارت ایجاد گردیده است که از این پس میباست در زمان ایجاد پرونده توسط کاربران تکمیل گردد.
جهت ثبت نام / ورود به سامانه جامع تجارت کلیک کنید. |
برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه جامع تجارت کلیک کنید. |
مقادیر مجاز برای فیلد « حالت ثبت سفارش » عبارت اند از:
- نیاز تولید خود
- قرارداد با دستگاههای اجرایی
- هیچ کدام
در صورتی که مالک پرونده دارای واحد تولیدی بوده و قصد داشته باشد کالاهای پرونده را تماما جهت رفع نیازِ واحد تولیدی خود ثبت سفارش « آموزش صفر تا صد ثبت سفارش کالا در سامانه جامع تجارت » نماید، میبایست مقدار « نیاز تولید خود » را برای فیلد حالت ثبت سفارش انتخاب نماید.
در صورتی که مالک پرونده با یکی از دستگاههای اجرایی قرارداد داشته باشد و قصد داشته باشد کالاهای پرونده را تماما جهت انجام قرارداد مذکور ثبت سفارش نماید، میبایست مقدار « قرارداد با دستگاههای اجرایی » را انتخاب نماید. لازم به ذکر است در صورت انتخاب این مقدار، مستندات و مدارک قرارداد با دستگاه اجرایی مربوطه میبایست در بخش مستندات پرونده بارگذاری گردد.
در غیر اینصورت بایستی مقدار فیلد حالت ثبت سفارش، « هیچ کدام » انتخاب شود. در این حالت اگر کالاهای پرونده جزو فهرست کالاهای خاص ( فهرست پیوست ) باشد، لازم است فرم تعهدنامه مربوطه ( فرم پیوست ) تکمیل و توسط مالکان پرونده ثبت محضری و تصویر آن پیوست پرونده گردد.
مقدار پیشفرض فیلد « حالت ثبت سفارش » برای تمامی پروندهها، « هیچ کدام » خواهد بود اما کاربر میتواند نسبت به تغییر مقدار این فیلد اقدام نماید.
نکته |
لازم به ذکر است پس از تکمیل فرآیند ثبت پرونده ، امکان ویرایش حالت ثبت سفارش انتخاب شده وجود نخواهد داشت ، لذا لازم است کاربر در انتخاب مقدار این فیلد دقت نماید. |
در صورتی که کالاهای پرونده در فهرست کالاهای خاص و جزو دسته « مقطوعات چوبی » قرار گرفته باشند، کاربر میبایست حداقل 40 درصد ارزشی این کالاها را حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ترخیص ، در بخش داخلی سامانه جامع تجارت ( طرح افق ) ثبت و به تأیید خریدار برساند. در غیر این صورت کاربر در زمان ثبت پرونده جدید در سامانه جامع تجارت دچار مشکل خواهد شد.
فایل های پیوست |
مطالب بیشتر در خصوص سامانه |
جهت مشاهده و ثبت نام در دوره های آموزشی صادرات و واردات و ترخیص کالا کلیک کنید. |