مقالات صادرات

مقالات واردات

مراکز تجاری ایران در خارج از کشور

معرفی مراکز تجاری ایران در خارج از کشور

قوانین راه اندازی مرکز تجاری ، فرم ها و معرفی مراکز فعال تا مهر ۱۴۰۲

تعریف مرکز تجاری و بازاریابی

مرکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات ایرانی در خارج از کشور که دارای فضای اداری ، تجاری و نمایشگاهی ( یکی یا هرسه مورد ) می باشد ، و توسط اشخاص حقوقی مذکور  در این دستورالعمل به عنوان تسهیل گر تجاری در بازارهای صادراتی و با هدف معرفی توانمندی های تولیدی – صادراتی کشور در حوزه کالا و خدمات راه اندازی می گردد که مجاز به نمایش بازاریابی فروش کالا و خدمات ایرانی می باشد . 

مراحل اخذ مجوز مرکز تجاری و بازاریابی

موافقت اولیه : تاییدیه ای است که توسط رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران پس از دریافت مدارک و بررسی طرح توجیهی صادر گردیده و به منزله احراز توانایی متقاضی تاسیس مرکز تجاری می باشد ، این موافقت نامه یکساله می باشد و متقاضی می بایست در این مدت نسبت به جواز تاسیس اقدام نماید ، دریافت این موافقت نامه مانع پذیرش دیگر متقاضیان نخواهد بود . 

جواز تاسیس : اجازه تاسیس و فعالیت مرکز تجاری است ،که پس از اخذ موافقت نامه اولیه و ارائه مستندات لازم و گزارش عملکرد و طرح در کارگروه مرتبط با امضا ریاست سازمان توسعه تجارت معتبر خواهد شد . 

انواع مرکز تجاری و بازاریابی

الف- مرکز تجاری دائمی نمایشگاهی : به منظور ارائه نمونه محصولات ایرانی دارای مزیت در بازار کشور میزبان و با هدف بازاریابی محصولات داخلی در بازارهای هدف صادراتی به صورت عمومی و یا تخصصی ( به صورت دوره ای حداقل ۶ ماه ) 

ب- مرکز فروش کالا و خدمات : به منظور عرضه کالا و خدمات شرکتهای ایرانی بصورت غیر مستقیم توسط مجری مرکز تجاری ( روند اعطای نمایندگی فروش ) به بصورت مستقیم توسط نمایندگان شرکتها در مرکز تجاری به صورت عمومی یا تخصصی ( از طریث ثبت شرکت و اجاره دفتر ) 

ج- مرکز بازاریابی ، مشاوره و تحقیقات بازار به منظور بازاریابی ، تحقیقات بازار و ارائه مشاوره های صادراتی در خصوص شرایط و ویژگی های بازار هدف از جمله سلایث مضرف کننده ، قیمت ها ، رقبا ، قوانین و مقررات تجاری ، امور گمرکی ، تعرفه ها ف امور بانکی ، لجستیک و غیره 

خدمات مرکز تجاری و بازاریابی

لیست مراکز تجاری ایران تا مهر ۱۴۰۲
نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تعرفه های گمرکی سال ۱۴۰۳ تعرفه های گمرکی سال ۱۴۰۳ ۱- تعرفه گمرکی یا تعرفه کالا چیست ؟ تعرفه (TARIFF)...
تاریخ انتشار : 7 ساعت قبل
فهرست بروز رسانی شده کالاهای مندرج در ماده ۱۸ دستورالعمل اصلاح و بهبود فرآیند های گمرکی فرآورده ها و مشتقات...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
واردات تجهیزات نیروگاه خورشیدی با ارز حاصل از صادرات عطف به نامه.شماره ۱۴۰۲/۵۳۸۷۶/۲۰/۱۰۰ مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۷ وزیر نیرو در خصوص درخواست.امکان...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
فهرست کالاهای وارداتی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری خرداد ماه ۱۴۰۳ ویرایش اول – خرداد ماه ۱۴۰۳ دفتر ارزیابی کیفیت...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
واردات لپ تاپ با ارز حاصل از صادرات محمد موسوی معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزیر صمت در نامه‌ای به رئیس‌کل...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
فراخوان پرداخت مشوق صادراتی در قالب کمک سود تسهیلات بانکی (سال ۱۴۰۲) فراخوان پرداخت مشوق صادراتی در قالب کمک سود...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما