مقالات صادرات

مقالات واردات

راهنمای تجزیه درخواست تخصیص ارز

راهنمای تجزیه درخواست تخصیص ارز

واردکنندگان که از سوی وزارت صمت اجازه واردات دارند باید در نظر داشته باشند درصورتیکه درخواست تخصیص ارز در وضعیت (( تخصیص یافته )) باشد، این امکان وجود دارد تا در صورت صلاحدید درخواست تخصیص ارز را تجزیه و به چند درخواست تقسیم کنید. مراحل تجزیه درخواست تخصیص ارز به صورت زیر است:

گام اول

پس از ورود به حساب کاربری در سامانه جامع تجارت با انتخاب نقش بازرگان (حقیقی، حقوقی) یا نماینده بازرگان، از منوی سمت راست، عملیات ارزی، مدیریت عملیات ارزی بانکی گزینه (( درخواست تخصیص ارز )) را انتخاب کنید .

گام دوم

با انتخاب گزینه (( جزییات )) مقابل درخواست موردنظر، وارد صفحه جزئیات درخواست شوید.

گام سوم

گزینه (( جزییات )) را در پایین صفحه انتخاب کنید

گام چهارم

در این مرحله باید مبالغ تجزیه درخواست تخصیص ارز را وارد نمایید. در فیلد (( مبلغ درخواستی فعلی )) باید مبلغی که میخواهید همچنان در این درخواست باقی بماند را وارد کنید. توجه داشته باشید که اگر درخواست دارای تأمین ارز باشد این مقدار باید حداقل به اندازه تأمین ارز درخواست باشد. واردکنندگان می بایست در فیلد ((مبلغ درخواست جدید )) نیز باید مبالغ شکسته شده از درخواست اصلی را وارد کنید. و سپس گزینه (( افزودن )) را انتخاب کنید . درصورتیکه نیاز به اصلاح مقادیر داشته باشید با انتخاب گزینه (( حذف )) در ستون عملیات میتوانید مبلغ مدنظر را حذف و مجدداً مبلغ صحیح را وارد کنید. به ازای هر مبلغی که در جدول مبالغ درخواست اضافه میکنید، یک درخواست تخصیص ارز جدید ایجاد خواهد شد. باید دقت داشته باشید که مجموع مبلغ درخواست فعلی و درخواستهای جدید ایجادشده باید دقیقاً برابر مبلغ درخواست تخصیص ارز قبل از تجزیه باشد.

گام پنجم

درصورتیکه از صحت اطلاعات واردشده مطمئن هستید با انتخاب گزینه (( تجزیه )) فرایند تجزیه را نهایی و منتظر مشاهده نتیجه باشید .

گام ششم

نتیجه درخواست تجزیه ثبت شده میتواند یکی از حالتهای زیر باشد:

تأیید تجزیه توسط بانک مرکزی

درصورتیکه بانک مرکزی درخواست تجزیه را تأیید کند، پیغام زیر را دریافت خواهید کرد. در این صورت درخواست تخصیص ارز شما جهت تأیید تجزیه در کارپوشه کاربر بانک عامل در سامانه جامع ارزی قرارگرفته است. در این حالت می بایست بعد از بسته شدن صفحه، درخواست شما در منوی اصلی با وضعیت (( منتظر بررسی بانک )) نمایش داده شود و همچنین به تعداد درخواستهای شکسته شده ردیف درخواست جدید ایجاد وجود خواهد داشت.

رد تجزیه توسط بانک مرکزی

درصورتیکه بانک مرکزی تجزیه درخواست شما را رد کند پیغام زیر را دریافت خواهید کرد. در این پیغام علت رد بیان شده توسط بانک مرکزی نیز به شما نمایش داده خواهد شد. در این حالت بعد از بسته شدن صفحه، درخواست شما در منوی اصلی با همان وضعیت اولیه نمایش داده میشود .

عدم ارسال تجزیه در این لحظه

درصورتیکه امکان ارسال تجزیه در این لحظه وجود نداشته باشد، پیغام زیر را دریافت خواهید کرد. در این حالت بعد از بسته شدن صفحه، درخواست شما در منوی اصلی با وضعیت (( منتظر ارسال به بانک )) نمایش داده میشود. پس از گذشته زمان مناسب و ارسال درخواست توسط سیستم، شما میتوانید با مراجعه به منوی اصلی و انتخاب ((جزییات )) مربوط به درخواست نتیجه تائید یا رد شدن درخواست خود ازنظر بانک مرکزی را ملاحظه نمایید .

گام هفتم

همانطور که گفته شد، بعد از تجزیه درخواست توسط شما، درخواست تخصیص ارز در کارپوشه بانک عامل در سامانه جامع ارزی قرار میگیرد. درصورتیکه بانک عامل تجزیه را نپذیرید، وضعیت درخواست در منوی اصلی با همان وضعیت قبل از تجزیه نمایش داده میشود و درخواستهای جدید ایجادشده نیز پاک خواهد شد اما اگر تجزیه توسط بانک عامل پذیرفته شود درخواست اصلی و درخواستهای ایجاد شده در منوی اصلی با وضعیت (( تخصیص یافته )) نمایش داده خواهند شد.

در مدت زمانی که تجزیه درخواست تخصیص ارز منتظر تأیید بانک عامل باشد شما میتوانید با مراجعه به منوی اصلی، با انتخاب دکمه جزئیات مربوط به درخواست اصلی تجزیه شده، وارد صفحه جزئیات درخواست شوید و با زدن (( انصراف از تجزیه )) فرآیند تجزیه را متوقف نمایید. توجه فرمایید در صورت انجام این کار درخواست شما به وضعیت قبل از تجزیه خواهد رفت و درخواستهای جدید ایجادشده نیز پاک خواهد شد.

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 23 ساعت قبل
حقوق ورودی قطعات یدکی هواپیما و هلیکوپتر ابلاغ اصلاح مندرجات ذیل یاداشت فصل 88 در خصوص صحیح بودن نرخ حقوق...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
شرایط تصدیق گواهی بهداشت مورد پذیرش برای کالاهای وارداتی ‌🔵 سازمان غذا و دارو دستورالعمل جدید لگالایز.کالاهای وارداتی را اعلام...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 6 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما