مقالات صادرات

مقالات واردات

صادرات گل خشک – بخش دوم

صادرات گل خشک – بخش دوم

در این مقاله در خصوص صادرات گل خشک و شرایط آن مطلع شوید 

لینک مقاله صادرات گل خشک – بخش اول 

گل خشک فراموشم مکن ( Scorpion grasses )

گیاه فراموشم مکن بیش از هفتاد گونه گیاه دارد. از گونه هایی که به عنوان گیاه زینتی پرورش داده می شوند Myosotis sylvatica از همه معروف تر است. به طور معمول خودروست و شناسایی آن ساده است. این گیاه به طور معمول گیاهی کوتاه قد و دو ساله است. ارتفاع گیاه ۸-۳۰ سانتی متر و رشد عرضی آن ۱۵ سانتی متر است.

صادرات گل‌ فراموشم مکن
گل‌ فراموشم مکن

گل های آن دارای پنج گلبرگ آبی و مرکزی زرد رنگ است. امروزه ارقام زیادی از آن تولید شده است و غیر از رنگ آبی این گیاه، سفید و صورتی آن هم موجود است.

صادرات گل خشک  این گل ها کوچک هستند و گل ها کوچک با ۵ گلبرگ، به قطر ۶-۹ میلی متر که به صورت خوشه انتهایی است، غالبا به رنگ آبی آسمانی یا آبی پر رنگ و گاهی صورتی روشن یا سفید می باشد. گل  ها در ابتدا سفید و گلی می باشد و بعدا آبی می شود.

گل.ها بر روی ساقه های خوشه ای شکوفا می شوند و به صورت گیاهی چند ساله رشد می‌کند. گل های این گیاه معطر نیستند و جنبه زینتی دارند که برای کاشت در باغچه و گلدان مناسب هستند.

این گیاه انواع گوناگونی دارد و بیش از ۵۰ گونه در جهان از آن موجود است. گل فراموشم نکن دارای انواع یک ساله، دو ساله و چند ساله است. بوته‌ای کوچک با انشعاباتی فراوان دارد.

مشخصات گل‌ فراموشم مکن
  • نا م فارسی : فراموشم مکن
  • نا.م لاتین : Scorpion grasses
  • نام علمی: A. acurea spp
  • خانواده : Boraginaceae
  • راسته : نعنا سانان
  • تیره : گاو زبانیان
  • گیاه شناسی : منشاء آمریکای مرکزی
  • بومی سراسر اروپا ، سیبری و خاور است.
  • ارتفاع : ۵۰ سانتیمتر
  • پهنا : ۲۵ سانتیمتر
  • زمان گلدهی : اوایل تا اواخر تابستان
گل خشک فراموشم مکن
گل خشک فراموشم مکن

گل فراموشم مکن گیاهی دو ساله بوده، بوته کوچک با انشعابات فراوان، برگ ها کوچک به رنگ سبز تیره، سر نیزه ای، گاهی مستطیلی یا قاشقی است که از کرک ها ضخیمی پوشیده شده است. برگ های روی ساقه بدون گلبرگ، سایر برگ ها دارای دمبرگ نسبتا کوتاهی هستند. این گیاه دارای ارقام متفاوتی می باشد که بعضی گل های نسبتا درشت و معطری و به رنگ های صورتی و غیره هستند.

 

ارقام معروف آن عبارتند از:

  • blue balls بوته متراکم با گل های آبی و روشن
  • carmine king با گل های قرمز صورتی
  • royal blue با گل های آبی تیره
  • ultramarine بوته بسیار پاکوتاه با گل های آبی تیره.

 

صادرات گل خشک  فراموشم مکن به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد، در ساخت وسایل تزیینی، رزین و… کاربردهای فراوانی دارد. زیبایی و قیمت مناسب گل خشک فراموشم مکن موجب شده که طرفداران زیادی در جهان داشته باشد و خرید و فروش گل فراموشم مکن صادراتی سود فراوانی را نصیب صادرکنندگان و عمده فروشان گل فراموشم مکن و تجار فعال در این حوزه کند.

زمان مناسب کاشت بذر گل فراموشم نکن

صادرات گل خشک هر گیاه را باید با توجه به نیازهای آب و هوایی خود، در زمان مناسبی کاشت. گل فراموشم نکن گیاهی پاییز کاشت است. این گل به زمستان های خنک و طولانی برای رشد مناسب نیاز دارد. از این رو اوایل پاییز تا اواسط این فصل بهترین زمان برای کاشت این گیاه است. به طوری که با کاشت این گیاه در پاییز شاهد گلدهی آن در تابستان خواهید بود. لازم به ذکر است که این گیاه هوای خنک را می پسندد. به این ترتیب در هوای گرم و یخبندان های شدید خزان می کند؛ سپس در هوای خنک مجدد جوانه می زند.

زمان گلدهی گل فراموشم مکن

دوره گلدهی آن یک ماه می باشد. گل‌ دهی گل فراموشم مکن در اواسط بهار شروع می شود و تا اواخر این فصل ادامه دارد. در آب‌ و هوای سرد رشد گل‌ ها بهتر خواهد بود.

روش تکثیر گل‌ فراموشم مکن

گل‌ فراموشم مکن با کاشت بذر و تقسیم بوته تکثیر می‌یابد. بذر‌ها را در مرداد ماه کاشته می شود و اواخر تابستان در زمین اصلی کشت می‌کنند. اول پاییز تا اواخر مهر ماه می‌توان بوته‌ها را تقسیم نمود.

کاربرد گل فراموشم مکن

گل فراموشم مکن برای تزئینات بهاره، حاشیه ها، تپه ها و باغات ، تخته سنگی در مکان های نسبتا مرطوب کاربرد دارد. گونه دیگر به نام m.palastris hern که مقاومت بیشتری به رطوبت دارد و برای تزئین حاشیه چمنکاری های مرطوب و کنار جویبارها و نهرهای آب به کار می رود.

گل خشک پیراکا نتا ( Pyracantha )

گل پیر اکانتا با نام علمی ( pyracantha coccinea ) از خانواده گل‌سرخیان ( Rosaceae )، درختچه‌ای همیشه سبز و خاردار با برگ‌های سبز براق، بیضی شکل، با حاشیه های صاف و میوه‌های آلبالویی رنگ است.

"صادرات

ارتفاع آن حداکثر حدود ۴ متر است. گل‌های آن سفید رنگ و معطر بوده و شبیه خوشه روی شاخه کنار هم قرار گرفته اند و میوه‌ها شبیه به زالزالک اما بسیار کوچک‌تر از آن و به رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی هستند.

نام عامیانه این گیاه فایر سورن، شوک النار یا همان شیر خشتی می‌باشد. این درختچه‌ها دارای برگ هایی با حاشیه دندانه دار و خارهای بسیار هستند. ( کاتناستر بدون خار است ) و تا ۶ متر قد می‌کشند.

پیراکانتا گیاهی است که عمدتاً برای ایجاد حریم و حایل گیاهی مخصوصا در نواحی سردتر صادرات گل خشک پرورش داده می شود. ساقه های خاردار و برگ های سبز برّاق دارد. در زمستان خوشه های گل های سفید آن بسیار جذاب است و از ابتدای عمر گیاه بر شاخسارانش می شکفند.

در طول پاییز و زمستان نمایش پر دوام میوه های خوشه ای و آلبالو مانندِ نارنجی یا سرخِ خار آتشین جلوه ی درخشانی به باغ می دهد و موجب جذب پرندگان می شود و این امر،خود موجب پراکنده شدن بذر گیاه می گردد.

صادرات گل خشک پیراکانتا
گل خشک پیراکانتا

اقلام فراوان این گیاه با عمر طولانی در نواحی خنک در دسترس است. اگرچه غالبا برای ایجاد حریم و حایل به کار برده می شود، اما می تواند داربستی شود. ارتفاع آن بعد از ۵ تا ۱۰ سال به ۳ تا ۵ متر می رسد.

برگ های آن بیضی شکل و با حاشیه های صاف است. گل های آن به سفید رنگ و معطر بوده و شبیه خوشه روی شاخه کنار هم قرار گرفته اند که در اواخر بهار شکوفا می شوند.

میوه های آن نارنجی، قرمز و گاهی زرد رنگ است که در پاییز و زمستان ظاهر می شوند و باعث می شود در این فصول درخت آتشین به نظر برسد به همین دلیل به آن شیرخشت آتشین می گویند.

پیراکانتا متعلق به جنوب شرقی آسیا و جنوب شرقی اروپاست. این یک گل باستانی و قدیمی است که در قرن شانزدهم مجدد پیوند زده شده و توسط باغبان ها استفاده شده است.

نام فارسی : پیراکانتا، شیرخشت آتشین

نام انگلیسی : Firethorns, pyracanta

صادرات گل خشک  پیراکانتا علاوه بر جنبه زینتی و زیبایی که دارد، در طب سنتی هم کاربردهای فراوانی دارد. همین امر موجب شده که طرفداران زیادی در جهان داشته باشد. قیمت مناسب گل خشک پیراکانتا باعث شده که خرید و فروش گل خشک پیراکانتا صادراتی سود فراوانی را نصیب صادرکنندگان و عمده فروشان گل خشک پیراکانتا و تجار فعال در این حوزه کند.

طرز کاشت و پرورش گیاه پیراکانتا

  • تکثیر : از طریق کاشت بذر به راحتی تکثیر می شود،اما نتیجه متغیر است. در روش کشت با بذر باعث می‌شود که گیاه با پایه مادری متفاوت باشد. 
  • قلمه زنی : متداول‌ترین روش تکثیر ، کشت با قلمه است که برای این منظور در اواخر تابستان تا اوایل پاییز، قلمه نیمه چوبی را تهیه کرده و در خزانه در بستر مناسب، روشن و بدور از نور مستقیم خورشید کشت می‌کنند و وقتی قلمه ریشه‌دار شد، در اواخر زمستان یا اوایل بهار به زمین اصلی یا گلدان منتقل می‌شوند.

زمان گل دهی گیاه پیراکانتا

  • گل : دسته گل های سفید خار آتشین در اواخر بهار بر بوته ها آشکار می شوند.
  • میوه : میوه های آلبالویی رنگینی در پاییز و زمستان بر شاخساران این گیاه جلوه گری می کنند.

گل خشک ژیپسوفیلا ( Gypsophila )

  • خانواده : میخک
  • نام های تجاری : نفس کودک، Gypsophila paniculata
  • مبدا : شرق اروپا تا غرب سیبری ( بومی : شرق مدیترانه، آسیای صغیر و میانه )
  • ارتفاع گیاه : ۵۰ تا ۱۲۰ سانت
  • دوره زمانی گل دهی : اردیبهشت تا مهر
  • تعداد گونه : ۱۴۰ نوع

گل ژیپسوفیلا یا نفس کودک که با نام های گل عروس، عروس هلندی یا چیپسو یا چیپسی یا گچ دوست جیپسوفیلا هم شناخته می شود از دو بخش Gypse به معنی گچ و Philos به معنای دوست داشتن تشکیل شده است و علت این نامگذاری نیز علاقه گیاه به خاک های آهکی می باشد. در واقع در زبان فارسی به گل عروس گیاه گچ دوست هم می گویند.

ساقه این گیاه دارای انشعاب زیادی است که گل های کوچک فراوانی به قطر ۱/۵ سانتی متر بر روی آن ها دیده می شود. برگ های آن باریک و سرنیزه ای بوده که بالایی ها شباهت به گوشواره دارند.

اغلب ارقام گل عروس چند ساله و دارای گلبرگ هایی سفید هستند. البته انواع آبی، صورتی و بنفش و یا قرمز آن نیز یافت می شود. ژیپسوفیلا را در زبان انگلیسی با نام نفس بچه نیز می شناسند. به طور کلی تنها نکته منفی این گیاه را می توان عطر تند آن دانست که ممن است برای عده ای خیلی دلپذیر نباشد. در واقع بوی ژیپسوفیلا نه شیرین است نه تلخ و در مواردی می تواند بدون بو باشد.

صادرات گل خشک ژیپسوفیلا
گل خشک ژیپسوفیلا

گل ژیپسوفیلا بعد از گل رز، یکی از زیباترین گل ها به شمار می آید که کاربرد فراوانی هم دارد. این گل تا ۵ روز تازه و شاداب باقی می ماند. اما پس از این مدت هم پژمرده نمی شود بلکه به همان صورت شروع به خشک شدن می کند و هم چنان می توان از آن در داخل گلدان و روی میز برای تزیین استفاده کرد. گل ژیپسوفیلا در برخی داروهای گیاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

 

گل خشک ژیپسوفیلا به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد، می توان از این گیاه در صنایع دستی رزین، شمع سازی، صابون و صنایع تزئینی و دسته گل استفاده کرد. همین امر موجب شده که طرفداران زیادی در جهان داشته باشد و خرید و فروش گل ژیپسوفیلا صادراتی سود فراوانی را نصیب صادرکنندگان و عمده فروشان گل خشک ژیپسوفیلا و تجار فعال در این حوزه کند.

 

زمان گلدهی گل ژیپسوفیلا 

دوره گلدهی گیاه از فصل بهار تا اوایل پاییز است.

 

انواع روش های تکثیر گل ژیپسوفیلا

تکثیر این گیاه زیبا معمولا از دو طریق تقسیم بوته و یا کاشت بذر انجام می گیرد که البته روش کاشت بذر متداول تر خواهد بود. بذر را در نیمه دوم اسفند تا اوایل اردبیهشت ماه در بستر اصلی کشت می کنند. گیاهان جوان از خرداد ماه تا آخر مرداد ماه گل می دهد. در صورتی که بذر را در مهر ماه سال قبل کاشته و آن ها را روی خزانه رو به آفتاب و محفوظ از باد و سرما نشاء کنند، در بهار زودتر به گل می نشیند. معمولا هم توصیه می شود در مناطقی که اقلیم گرم تری دارند در طول فصل زمستان اقدام به کاشت بذرهای این گل کنند.

قیمت گل ژیپسوفیلا

نکته جالب در مورد این گل ارزان بودنش است و این که در تمام سال در دسترس شماست. به همین خاطر می‌ توانید از آن به راحتی استفاده کنید. شما می توانید در فصول گرم تر، خرید گل ژیپسوفیلا را در دستور کار خود قرار دهید. چون قیمت گل ژیپسوفیلا مثل بقیه ی گل ها در فصل های گرم تر، ارزان تر و در فصل های سردتر گران تر است.

گل خشک دم موشی ( Brome chess )

نام علمى: Hordeum glaucum steud , Syn. H.murinum L

نام انگليسى: Barley grass, Wheat grass

اندام‌هاى رويشى :

گياهى است علفي، يک‌ساله، ايستا، به ارتفاع ۱۰ تا ۵۰ سانتى‌متر که توسط بذر تکثير مى‌يابد. ساقهٔ آن به قطر ۲ تا ۳ سانتى‌متر، بدون کرک، داراى انشعابات کم مى‌باشد و رنگ آن در محل گره‌هاى ساقه تيره‌تر است. برگ‌ها باريک، نوک‌تيز، به‌طور پراکنده پوشيده از کرک‌هاى سفيدرنگ يا به‌طور کامل بدون کرک است. پهنک برگ صاف يا تاخورده، به طول پانزده سانتى‌متر و عرض ۵/۲ تا ۷ ميلى‌متر و در قاعده داراى آريکل يا گوشوارک است.

– اندام‌هاى زايشى :

گل‌آذين سنبله و سنبله‌ها متراکم، تخم‌مرغى تا مستطيلى شکل، به طول ۳ تا ۷ سانتى‌متر و پهناى ۶ تا ۱۰ ميلى‌متر هستند. گلوم‌‌هاى سنبلک‌هاى مرکزى و گلوم‌هاى سنبلک‌هاى جانبى داراى حاشيه‌اى مژه‌دار بوده و گلچه‌هاى سنبلک مرکزى داراى.دمگل است. سنبلک‌ها سه‌تائي، سنبلک‌هاى جانبى داراى پايهٔ کوتاه، گلوم در سنبلک‌هاى مرکزى باريک و سرنيزه‌اى شکل و در سنبلک‌هاى کنارى به مرور باريک مى‌شوند. گلچه‌هاى کنارى غالباً توخالي، نازا و به‌ندرت داراى اندام‌هاى زايشى نر، گلچه‌هاى ميانى دوجنسي، بدون دمگل، به طول ۱۶ تا ۳۶ ميلى‌متر که داراى ريشک نيز هست. لما غالباً بدون کرک به طول ۸ تا ۱۰ ميلى‌متر، با حاشيهٔ ناهموار و شامل ريشکى به طول ۸ تا ۲۵ ميلى‌متر است.

محل رشد و پراکنش

اين گياه به‌طور عمده در زمين‌هاى شني، استپى و نيمه بيابانى و در حاشيهٔ جاده‌ها، مناطق مسکونى و نواحى نيمه مرتفع باغ‌ها و مزارع ديده مى‌شود.

 

پلپیک – دم موشی – کموشک – جوموشک – جارو علفی هرز – جارو علفی تالشی

نام علمى: Bromus danthoniae Trin
نام انگليسى: Brome chess
 
     گياه کامل
– اندام‌هاى رويشى:
گياهى علفي، يک‌ساله، ايستا، به ارتفاع ۴۰ سانتى‌متر که توسط بذر تکثير مى‌يابد. ساقه‌هاى آن راست و بالارونده، صاف و بدون کرک يا پوشيده از کرک‌هاى ريز که به‌طور عمده در زير گل‌آذين مشاهده مى‌شوند. در منطقهٔ گره‌ها نيز ممکن است ريشک‌دار يا بدون ريشک باشد. برگ‌هاى اين گياه باريک، خطّي، به طول بيش از ۱۰ سانتى‌متر و چروکيده است. غلاف و پهنک آنها، معمولاً پوشيده از کرک‌هاى لطيف ابريشمى است.
 
– اندام‌هاى زايشى :
گل‌آذين سنبله و شامل مجموعه‌اى از سنبلک‌هاى منفرد است که غالباً بر روى دمگل‌هاى کوتاه قرار مى‌گيرند. طول اين سنبلک‌ها ۱ تا ۵ سانتى‌متر و شامل ۶ تا ۳۰ گلچه بوده و سرنيزه‌اى يا ۱۲ و عرض ۶ تا ۷ ميلى‌متر، با حاشيهٔ ناهموار و غشائى و شامل سه ريشک که دو تاى آن مساوى و ريشک وسطى بلندتر و محکم‌تر مى‌باشد و در زمان بلوغ و رسيدگى گياه خميده و پيچ‌خورده خواهند شد. اين اندام غالباً به رنگ ارغوانى يا ارغوانى متمايل به قرمز است.
 
موسم گلدهى اين گياه ارديبهشت تا خردادماه و در بعضى از مناطق گرم از نيمه‌هاى اسفندماه تا تير ادامه خواهد داشت.
     محل رشد و پراکنش
وجود اين علف هرز از اکثر نقاط ايران گزارش شده و بيشتر در مراتع، باغ‌ها و حاشيهٔ جاده‌ها يافت مى‌شود.
نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 3 ساعت قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 24 ساعت قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
“آشنایی با اتاق تعاون ایران ”اتاق تعاون به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی مساعی خود را برای...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما