خدمات تخصصی

مقالات تخصصی

شیوه نامه تخصیص یارانه سود تسهیلات صادراتی

شیوه نامه تخصیص یارانه سود تسهیلات صادراتی

براساس اجرای توافق نامه فی مابین وزارت صنعت، معدن و تجارت ( سازمان توسعه تجارت ) ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و بانک توسعه صادرات ایران در خصوص تخصیص یارانه سود تسهیلات صادراتی در اجرای مفاد جزء ( ۱) بند ( ۱) تبصره ( ۲۰ ) قانون بودجه سال ۱۳۹۴ و بند ( ۶) آیین نامه اجرایی هیات محترم وزیران به استناد ردیف ۸ جدول توزیع کالاهای غیر نفتی با فناوری و ارزش افزوده بالا

ماده ۱ موضوع شیوه نامه:

-۱-۱  عبارت است از اعطای عاملیت از جانب سازمان توسعه به بانک عامل جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات به نرخ متوسط ۶ درصد نسبت به نرخ عقود مبادله صرفاً به صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی با فن آوری و ارزش افزوده بالا و خدمات فنی و مهندسی و همچنین ۵۰ درصد کارمزد ضمانتنامه های صادرات خدمات فنی و مهندسی
-۲-۱ این شیوه نامه کلیه قراردادهای تسهیلات سررسید نشده در سال ۱۳۹۴ که با متقاضیان منعقد گردیده و همچنین قراردادهای تسهیلاتی که تا پایان مدت توافق نامه مذکور منعقد می گردند را شامل می شود.
-۳-۱ ضمانتنامه هایی که از تاریخ انعقاد این توافق نامه صادر می گردد مشمول این شیوه نامه خواهند شد.
-۴-۱ مبلغ یارانه صرفاً برای دوره توافق نامه تسهیلاتی قابل محاسبه است.

ماده ۲ مدت شیوه نامه:

۱-۱ این شیوه نامه از تاریخ امضا به مدت یکسال شمسی معتبر است و در صورت تمدید و تامین مجدد منابع مذکور قابل تمدید خواهد بود.
۲-۱ مفاد شیوه نامه و تعهدات طرفهای شیوه نامه با تسویه نهایی مطالبات از متقاضیان به قوت خود باقی است.

ماده ۳ اشخاص مجاز استفاده کننده از تسهیلات صادراتی :

۳-۱ – اشخاص مجاز، کلیه صادرکنندگان ایرانی غیر دولتی که از طریق بانک عامل و سایر بانکها به سازمان توسعه معرفی شده و مورد تایید سازمان توسعه تجارت می باشند.
تبصره : شرکتها و موسسات صادرکننده کالا و خدمات موضوع مواد ( ۴) و ( ۵) قانون محاسبات عمومی کشور مشمول استفاده از مزایای این توافق نامه نمی باشند.
-۳-۲ – تمامی صادرکنندگان که در سال ۱۳۹۴ تسهیلات صادراتی بر اساس فعالیت های واجد اولویت دریافت یارانه که جزو لاینفک این توافق نامه است  اخذ نموده اند و یا می نمایند می توانند تا سقف ریال از یارانه سود تسهیلات استفاده نمایند.

۳-۳ – کلیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، صادرکنندگان نمونه و ممتاز ملی در حوزه صادرات غیر نفتی با فناوری و ارزش افزوده بالا

ماده ۴ فرایند اجرایی:

-۴-۱ مشمولان این شیوه نامه می توانند ضمن مراجعه به شعب بانک توسعه صادرات و سایر بانک های عامل نسبت به ارائه درخواست تسهیلات صادارتی ارزان قیمت اقدام نمایند، بدیهی است پس از احراز شرایط متقاضی تسهیلات توسط بانک، مراتب جهت تایید به سازمان توسعه تجارت ارسال می گردد.
-۴-۲ بانک عامل نسبت به بررسی درخواست تسهیلات براساس ضوابط بانکی اقدام نموده و در صورت تایید مدارک و اسناد مثبته متقاضی، مراتب جهت تایید به سازمان توسعه تجارت ایران اعلام می گردد.
-۴-۳ سازمان توسعه تجارت ظرف سه روز کاری نسبت به تایید اولیه و اعلام به بانک اقدام می نماید، بدیهی است تایید نهایی جهت بهره مندی از کمک سود تسهیلات پس از تحقق فعل صادارت و بررسی ثانویه اسناد توسط بانک و سازمان توسعه خواهد بود.

ماده ۵ مبلغ یارانه سود:

-۵-۱ سازمان مدیریت متعهد است حد اکثر مبلغ دو هزار میلیارد ریال متناسب با مبالغ تخصیص یافته و عملکرد تسهیلات صادراتی موضع این شیوه نامه ازمحل اعتبارات موضوع ابلاغیه به حسب بانک عامل نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز نماید.

 

جهت دانلود کامل شیوه نامه کلیک کنید

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اصلاح دستورالعمل ضمانت نامه های بانکی 🟠تعدیل حد ضمانتنامه های بانکی به جهت تأمین حقوق ورودی به مبلغ بیش ۱.۵...
تاریخ انتشار : 24 ساعت قبل
آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده 🔹سن خودروها باید بین ۳ تا ۵ سال باشد. 🔹خودرو بدون ثبت سفارش اجازه...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ممنوعیت صادرات آرد ذرت و بلغور ذرت با توجه به شمولیت ارز حمایتی برای واردات ذرت، به استناد مفاد بند...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
*شماره تعرفه های مجاز برای ثبت‌سفارش توسط بازرگانان و واحدهای تولیدی وزارت صمت* 📣 قابل توجه کاربران محترم.سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
فهرست ماشین آلات راهسازی معدنی دارای تاییدیه – ویرایش تیر ماه ۱۴۰۳ یادآوری ۱ – در صورتی که ماشین راه...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
اعمال شماره‌تعرفه‌ها و مجموعه‌ اعداد سال جدید (۱۴۰۳) بر روی خدمت “طقبه‌بندی سیستم هماهنگ‌شده تعرفه” و “نگاشت شماره تعرفه” 📢...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما