مقالات صادرات

مقالات واردات

صادرات فرش

صادرات فرش

صادرات فرش

صادرات فرش

آمار سازمان تجارت جهانی نیز نشان می‌دهد طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ در بازار تجارت.جهانی فرش دستباف به صورت میانگین بیش از ۱۵۰ کشور صادرکننده وجود دارد.

طی سال ۲۰۲۲، کشورهای.هند با ۳۱۰ میلیون دلار و سهم حدود ۳۰.۳ درصد از کل صادرات فرش، چین با ۹۳.۱ میلیون دلار و سهم حدود ۹.۱ درصد از کل صادرات فرش و مصر با ۸۹.۸ میلیون دلار با سهم حدود ۸.۸ درصد از کل صادرات سه کشور عمده در صادرات فرش دستباف طی سال‌های مزبور بوده‌اند. پس از این کشورها نپال با سهم حدود ۸.۳ درصد، پاکستان با سهم حدود ۷.۷ درصد و ایران با سهم ۷.۴ درصد از کل صادرات فرش دستباف جهان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند. ۷۱.۵ درصد از کل صادرات فرش دستباف جهان توسط این شش کشور تامین می‌شود.

براساس آمار گمرک در سال 1401 کشورهای «آلمان» با سهم حدود 17.6درصد، «امارات متحده عربی» با سهم حدود 17.2 درصد و کشور «چین» با سهم حدود 16.2 درصد و «پاکستان» با سهم حدود 6 درصد از ارزش کل صادرات فرش دستباف عمده مقاصد صادراتی این محصول بوده اند. طی همین سال کشورهای «چین»، «استرالیا» و «هند» به ترتیب با سهم حدود 3.9 درصد، 3.8 درصد و 3.7 درصد از ارزش کل صادرات فرش در رتبه های بعدی عمده کشورهای صادرات ی فرش ایران قرار می‌گیرند .

کشورهای صادرکننده فرش

این نقشه میزان صادرات فرش را در کشورهای صادرکننده فرش نشان می دهد . با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید در خصوص صادرات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .


آمارها حاکی از این است که ایران در سال 2011 حدود 25.5 درصد از عرضه.فرش دستباف در بازارهای جهانی را به خود اختصاص داده که بیشترین متوسط سهم سالیانه جهانی از بازار.فرش را در دوره 2022-2011 دارا بوده است. سهم ایران از صادرات فرش دستباف در دوره زمانی مورد بررسی.کاهش یافته و از 25.5 درصد به 7.4 درصد رسیده است. برعکس سهم رقبای ایران ازجمله هند، چین، نپال و پاکستان در حال افزایش بوده است. به طوریکه کشور هند توانست سهم خود را از 15 درصد در سال 2011 به 30.3 درصد در سال 2022 افزایش دهد و این امر می تواند زنگ خطری برای صنعت فرش دستباف ایران باشد. البته باید عنوان کرد که صادرات هند تغییر قابل قابل توجهی نداشته و دلیل افزایش سهم هند از بازار صادرات جهانی، کاهش قابل توجه صادرات ایران بوده است.

کشورهای واردکننده فرش

این نقشه میزان واردت فرش را در کشورهای واردکننده فرش نشان می دهد . با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید در خصوص واردات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی

برای ورود به بازار کشورهای مختلف شما می بایست اطلاعاتی اعم از مشخصات کلی محصول صادراتی ، که این اطلاعات شامل : کشورهای واردکننده ، کشورهای صادرکننده ، میزان صادرات ، میزان واردات ، پیچیدگی میزان رقابت در هر گروه کالایی و … را در اختیار داشته باشید .
ما دراین بخش از سایت ixport به بررسی و تحلیل صادرات انواع گروه های کالایی می پردازیم .

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما