مقالات صادرات

مقالات واردات

آشنایی با شهرک های صنعتی کشور عراق

آشنایی با شهرکهای صنعتی کشور عراق

شهرکهای صنعتی در تمامی کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است یکی از اهداف ایجاد شهرک های صنعتی تمرکز منابع وانرژی و توسعه یکپارچه صنعتی می باشد . در کشور عراق نیز شهرک های صنعتی یکی از اهداف وزارت صنایع و معادن در جهت گسترش شهرهاي صنعتی مدرن  به منظور تشویق بخش خصوصی براي ایجاد شرکت هاي کوچک و متوسط است که به اقتصاد ملی خدمت می کند و همچنین می توانند زمینه ساز ایجاد فرصت هاي شغلی براي بسیاري از کارگران با تخصص هاي مختلف باشد.

تاریخچه تاسیس شهرک های صنعتی

تأسیس چنین. شهرهایی به دلیل. نقش مهمی. که ایفا. می کند.یک الزام اقتصادی . براي سرمایه گذاران و. صنعتگران داخلی و خارجی است ، علاوه بر . این که یک ضرورت. اجتماعی و توسعه اي. براي مشارکت. مطمئن در دستیابی. به رونق و توسعه . در استانهایی است که این شهر ها. درآن مستقر شده اند. شرکت هاي. طراح کارآمد با مهارت. و تجربه عالی. در تهیه مطالعات. امکان سنجی ، طراحی. و اجرا به منظور. تأسیس این شهرهاي. صنعتی فعالیت. می نمایند .

معرفی شهرک صنعتی نهروان

شهر صنعتی در بغداد / نهروان با مساحت کل 6400 دونم واقع. شده است و 10 کیلومتری شهر بغداد قرار دارد. صنایع پیشنهادي شهر نهروان دربغداد شهر صنعتی شامل مجموعه اي از امکانات و خدمات مختلف مانند ساختمانها ، جاده ها ، میدانها و مناطق سبز و زون های صنعتی به شرح زیر می باشد :
–  ساختمانی. (بتن. آماده ، گچ ، کاشی ، بلوك ، کاشی . و سایر صنایع).
–  شیمیایی (آسفالت. اکسید شده ، پلاستیک. و غیره)
–  مهندسی (فلزات) (آهن. آلیاژ ، آلومینیوم ، صنایع . سبک ، لوازم . خانگی و سایر صنایع)

معرفی شهرک صنعتی نجف

شهر صنعتی در نجف. در قطعه شماره گذاري. شده ( 8 منطقه 25،24 / عیون الشیجیج) با مساحت کل حدود 6000 دونم ) واقع . شده است و 15 کیلومتر . با شهر نجف فاصله. دارد  براي بهبود. واقعیت صنعت در. استان نجف. و ایجاد یک . شهر صنعتی یکپارچه. که مطابق با استانداردهاي. بین المللی مورد. استفاده در ساخت. شهرها باشد.

توسعه شهر صنعتی مستلزم تهیه یک امکان. سنجی اقتصادي و فنی. براي شهر ، همراه. با انجام بررسی های.توپوگرافی و آزمایش. خاك براي محل ، علاوه بر تهیه طرحهاي. اساسی و دقیق و مابقی. الزامات صنعتی. است. انتظار می رود کل هزینه تکمیل شهر صنعتی تا ( 690 میلیارد دینار عراق) باشد.

معرفی شهرک صنعتی نینوا

مساحت شهر. صنعتی در نینوا ( 425 دونم) است که در. شمال عراق. واقع شده است و . مرکز آن . موصل است ،دومین شهر بزرگ از نظر جمعیت ،حدود 3 میلیون نفر است. موصل 465 کیلومتر با بغداد فاصله دارد. این شهر به دلیل وجود گوگرد و کشت چغندر و پنبه ودارا بودن سنگ و آهک به مقدار زیاد، مشهور است.

آشنایی با شهرک صنعتی

ارتقاء سطح اقتصاد محلی استان نینوا و استانهاي همجوار با جذب سرمایه گذاران و صاحبان سرمایه و جذب تخصص علمی و فنی تحقق خواهد یافت .جذب مازاد نیروي کار و کاهش نرخ بیکاري براي کار در بخش صنعتی، جایی که انتظار می رود این شهر حداکثر 7000 کارگر در تخصص هاي مختلف را در خود جاي دهد.از منابع انرژي موجود ، می توان به ویژه به گاز طبیعی ، از میدان هاي نزدیک کرکوك اشاره کرد . بهره مندي از بازارهاي اروپا و ترکیه نیز ازقابلیت هاي این استان است زیرا این استان از طریق راه زمینی به ترکیه و به اروپا متصل می شود.

معرفی شهرک صنعتی بصره

محل پروژه در استان بصره در قطعه شماره 30 منطقه 43 / ارکلی در استان بصره / خور الزبیر براي تأسیس شهر صنعتی انتخاب شد. این شهر در جاده اصلی منتهی به بندر ام قصر و در فاصله 30 کیلومتري مرکز شهر بصره واقع شده است. همچنین ، در 550 کیلومتري جنوب بغداد در منطقه الزبیر ( 11 کیلومتري غرب بصره در جاده منتهی از منطقه الزبیر به بندر ام قصر) قرار دارد. مساحت پروژه 200 دونم است و در حال حاضر کار براي افزودن 95 دونم اضافی به پروژه در حال انجام است.

به منظور اجراي مرحله اي شهر صنعتی با سازمان هاي دولتی قراردادي منعقد شده است. علاوه بر کارهاي گسترش لوله انتقال ، خروجی آب و نیروگاه با ظرفیت 24 مگاوات. معرفی شهرک صنعتی ذي قار مساحت کل شهر صنعتی در ذي قار ( 2000 دونم) در استان منطقه اور شرق خارج از محدوده طراحی اصلی شهر ناصریه وفاصله 7کیلومتري با شهر دارد.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 18 ساعت قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
“آشنایی با اتاق تعاون ایران ”اتاق تعاون به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی مساعی خود را برای...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما