مقالات صادرات

مقالات واردات

تعرفه‌ حقوق گمرکی ، حقوق ورودی و سود بازرگانی سال 1401

تعرفه‌ حقوق گمرکی ، حقوق ورودی و سود بازرگانی سال 1401

 تعرفه‌ گمرکی سال 1401 : تعرفه گمرکی واردات کالا و صادرات کالا توسط هیئت دولت در سال 1401 را اعلام گردید. هر ساله حقوق ورودی و حقوق گمرکی واردات کالا و صادرات کالا پس از تصویب توسط کمیسیون ماده 1 به تصویب هیئت دولت رسیده و در پیوست کتاب مقررات صادرات و واردات درج و منتشر می شود.  

 

با توجه به حجم فایل، بارگذاری صفحه کمی طول می کشد. لذا بعد از باز شدن صفحه کمی صبر نمایید.

صفحه قابل جستجو :  تعرفه های گمرکی سال ۱۴۰۰ 

نحوه محاسبه کلیه حقوق و عوارض گمرکی :

تعرفه عبارت است از مالیات و عوارضی که دولت‌ ها.به دلایل حمایتی ، مالی یا ترکیبی آنها از کالا های وارداتی و یا صادراتی اخذ می‌کنند. اصطلاحا این دریافتی به حقوق گمرکی Customs Duties موسوم است. تعرفه گمرکی ممکن است براساس ارزش کالا دریافت شود که در این صورت، آن را تعرفه ارزشی می‌نامند و به روش‌های مختلف محاسبه و دریافت می‌شود. برای آشنایی بیشتر توسعه می کنیم مقاله تعرفه گمرکیتعرفه گمرکی / تعرفه واردات کالا در ایران / حقوق ورودی دریافتی در گمرک چیست؟را مطالعه نمایید. لازم به ذکر است : در کتاب مقررات صادرات و واردات تعرفه های ترجیهی و وافقت نامه های تجاری که باعث کاهش تعرفه واردات کالا از کشورهای خاص باشد نیز تعیین شده است. این مصوبات در تعرفه های گمرکی اعلامی هیئت دولت وجود ندارد و شما می بایست این موارد را در پیوست های کتاب مقررات صاردات و واردات مطالعه و بررسی نمایید.  

چنانچه مایل به مشاهده تعرفه گمرکی و حقوق ورودی کالا در سال های گذشته هستید، از لینک زیر استفاده نمایید.

تعرفه گمرکی و حقوق ورودی کالا – کتاب مقررات صادرات و واردات

  ما در سایت آیکسپورت سعی کرده ایم تا تعرفه های ورودی کالا و سایر تعرفه های ترجیهی را در قالب فایل قابل جستجو تهیه و ارائه نماییم. برای این منظور به بخش مشاهده تعرفه های گمرکی و حقوق ورودی کالا مراجعه نمایید. همچنین برای مشاهده تعرفه های ترجیهی و موافقت نامه های مرتبط با تعرفه های ترجیهی به بخش مرتبط با موافقت نامه ترجیهی بین ایران و سایر کشورها مراجعه نمایید.  

اصلاحیه بند (ه ) تبصره ( 7 ) قانون بودجه 1401 در ماده 41 قانون امورگمرکی 

در سال 1401 نرخ حقوق گمرکی مواد اولیه – واسطه ای -اجزاء-قطعات – ماشین آلات و تجهیزات که با احتساب سودبازرگانی و حقوق گمرکی آنها حداکثر 10 درصد می باشد به یک ( 1 ) درصد تقلیل می یابد . دولت مجاز است با توجه به کاهش منابع حاصل از حقوق ورودی نسبت به فروش اوراق مالی تا سقف دویست و هشتاد هزار میلیارد ریال اقدام نماید . 

لایحه اصلاح بند ( ه ) تبصره 7 قانون بودجه سال 1401

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شرایط تصدیق گواهی بهداشت مورد پذیرش برای کالاهای وارداتی ‌🔵 سازمان غذا و دارو دستورالعمل جدید لگالایز.کالاهای وارداتی را اعلام...
تاریخ انتشار : 1 ساعت قبل
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 24 ساعت قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما