راهنمای ۴ خطاهای واردات
با توجه به سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت در راستا کاهش هزینه و خطاهای سامانه جامع تجارت برخی خطاها رایج واردات شناسایی شده که در زیر برای شما توضیحات کامل داده می شود .
۱ : ماژول سقف؛( پرونده جدیدی با این مبلغ نمی توانید ثبت کنید )
راه حل خطا ۱ : ابتدا لازم است که از میزان تراز سقف خود مطلع شوید و براساس آن اقدام به ثبت پرونده نمایید .
در صورتی که تراز منفی باشد امکان ثبت پرونده جدید و تمدید یا ویرایش پرونده های قبلی وجود ندارد برای مثبت شدن تراز می توانید از این سه روش استفاده نمایید :
بازگردانی سقف واردات
انجام ابطال یا کاهش ارزش پرونده های ثبت شده
افزایش سقف واردات در رتبه بندی
۲ : ماژول کنترل سقف( سقف اعتباری پایان رسیده و پرونده فعلی قابل تمدید برای سال مالی کنونی شما نیست
راه حل خطا ۲ : ابتدا لازم است که از میزان تراز سقف خود مطلع شوید و براساس آن اقدام به ثبت پرونده نمایید.
در صورتی که تراز منفی باشد امکان ثبت پرونده جدید و تمدید یا ویرایش پرونده های قبلی وجود ندارد. برای مثبت شدن تراز می توانید. از این سه روش استفاده نمایید :
بازگردانی سقف واردات
افزایش سقف واردات در رتبه بندی
خطای ۳ : در سال مالی جاری هیچ گونه پرونده ای با وضعیت ثبت سفارش فعال برای بازرگان وجود ندارد ( در منوی مدیریت استفاده از سقف واردات )
راه حل خطا ۳ : با ثبت یک پرونده یا ویرایش یا تمدید یکی از پرونده ها این خطا برطرف می گردد. (یک پرونده جدید ثبت کنید و برای آن ضوابط را استعلام کنید )
خطای ۴ : خطاهای رایج واردات برای بازرگان تاکنون در سال مالی در جدوال ثبت سفارش ثبت نشده است ( در منو استفاده مجدد از سقف )
راه حل خطا ۴ : با ثبت یک پرونده یا ویرایش یا تمدید یکی از پرونده ها این خطا برطرف می گردد (یک پرونده جدید ثبت کنید و برای آن ضوابط را استعلام کنید )