صادرات به سوریه

همه چیز درباره ی صادرات به سوریه

سوریه یک کشور آسیایی است که به دلیل قرارگیری در موقعیت جغرافیایی عالی تعاملات اقتصادی زیادی با کشور‌های مختلف دنیا دارد. کشور سوریه دارای آب‌وهوای بسیار عالی است؛ به همین دلیل در صنعت کشاورزی رشد بسیار عالی داشته است. این موضوع باعث شده است. تا کشور سوریه یکی از بهترین. صادرکنندگان در حوزه .محصولات کشاورزی. به نقاط مختلف .دنیا باشد. صادرات به سوریه. از روش‌های .مختلفی صورت می‌گیرد. این روش‌ها باتوجه‌به نوع کالای صادراتی به صادرات هوایی، زمینی و در صورت ارسال چند مکانی به دریایی دسته‌بندی می‌شود. تعاملات اقتصادی میان سوریه و کشور ایران به دلیل نزدیکی این دو کشور به یکدیگر نسبت به برخی دیگر از کشورها افزایش بی‌شماری داشته است که این موضوع در روابط سیاسی آ‌ن‌ها تأثیر بسزایی دارد. این مقاله با هدف. بررسی شرایط .صادرات به سوریه تهیه .شده است.

آشنایی بیشتر با سوریه :

تجارت با کشور سوریه

————-  صادرات به سوریه  ————-

صادرات یکی از موضوعات بسیار مهم میان کشورها است که به‌واسطه آن روابط سیاسی گسترش پیدا می‌کند. کشور سوریه به دلیل نزدیکی به کشور ایران و روابط سیاسی بسیار عالی با این کشور هرساله تعاملات اقتصادی زیادی را با آن دارد. صادرات با سوریه مزایای زیادی را برای مدیران داخلی ایران دارد؛ زیرا با فروش کالاهای مختلف به این کشور سود زیادی به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. در هنگام صادرات به سوریه باتوجه‌به نوع کالا و میزان آن از یکی از روش‌های هوایی، زمینی و آبی برای انتقال کالا استفاده می‌شود. تحریم‌هایی که توسط .قاره اروپا بر علیه. کشور سوریه. صورت گرفته است، یکی از. دلایل اصلی .تعاملات. اقتصادی این. کشور با ایران است.

————-   وضعیت صادرات ایران به سوریه   ————-

بر اساس بررسی‌های. صورت گرفته، بیشترین حجم. صادرات به کشور .سوریه، از سوی ترکیه. بوده است. باوجودآنکه روابط اقتصادی میان ایران و سوریه رشد پیدا کرده است ولی این میزان هنوز نسبت به کشور‌هایی همچون ترکیه ناچیز است. امروزه بیشترین کالاهایی که به‌آسانی به کشور سوریه صادر می‌شوند شامل غلات هستند. کالاهای دیگر. نیز امکان. صادر شدن .به کشور سوریه را دارند. ولی به دلیل .تحریم‌های اعمال شده. توسط قاره اروپا. علیه این کشور به. میزان کمتری .صادر می‌شوند. یکی از .دلایل بسیار مهمی .که باعث کاهش. تجارت با سوریه نسبت. به کشور‌هایی. همچون ترکیه. شده است، فاصله. این دو کشور است. که هزینه‌های مرتبط .با صدور کالا را. افزایش می‌دهد. متقاضیان باید. به این نکته توجه کنند. که با تمام. مسائل گفته شده، اکنون زمان مناسبی. برای صادرات به کشور .سوریه است؛ زیرا کشور عراق. با عقد قراردادهایی .با ایران این امکان را به کشور ایران داده است تا از طریق خاک این کشور به سوریه صادرات کالا داشته باشد. ازآنجایی‌که جمعیت کشور سوریه به طور عجیبی در حال افزایش است، دولت این کشور در چند سال اخیر به‌منظور رفاه و آسایش شهروندان خود، از کشور‌های مختلف دنیا همچون ترکیه، ایران و غیره کالاهای بسیار اساسی را به کشور وارد می‌کند که این موضوع به نفع صادرکنندگان است. عواملی همچون وضعیت سیاسی نابسامان در سوریه و خطر جنگ زدگی در این کشور از موارد دیگری است که صادرات کالا به این کشور را سهولت می‌بخشد.

وضعیت صادرات ایران با کشور سوریه

————-  بهترین کالاها برای صادرات به کشور سوریه   ———

متقاضیانی که قصد صادرات کالا به کشور سوریه را دارند باید بر اساس نیاز این کشور و شرایط حمل‌ونقل آن‌ها، بهترین کالا را انتخاب کنند. در چنین مواقعی بهتر است میزان صادرات انواع کالا در چند سال اخیر به کشور سوریه مورد بررسی قرار گیرد. کشور سوریه در چند سال اخیر سوخت معدنی و فرآورده‌های نفتی بسیاری را نسبت به انواع دیگر کالا به کشور وارد کرده است که این موضوع نشانگر نیاز فراوان آن به محصول فوق است. دیگر کالاهای موردنیاز مردم مانند مواد غذایی و غیره صادرات.بسیار کمی به کشور سوریه داشته‌اند. همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، ترکیه قدرتمندترین صادرکننده کالا به کشور سوریه است. ازآنجایی‌که کشور ایران یکی از.بهترین ذخایر منابع معدنی و نفتی را در دنیا دارد، جایگاه خاصی برای صادرات این کالا به کشور سوریه را کسب کرده است. بهترین کالاها برای صادرات به کشور سوریه

————-  مهم‌ترین نکات درباره صادرات به سوریه  ————-

متقاضیان باید این نکته را مدنظر قرار دهند که صادرات به سوریه با موانعی همراه است ولی این موانع در.صورت استفاده از استراتژی‌های صحیح قابل‌حل هستند. در ادامه به طور.کامل نکاتی را که به کمک آن می‌توان پروسه صادرات را با موفقیت همراه کرد، توضیح خواهیم داد:

  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که متقاضیان به هنگام صادرات به سوریه باید مدنظر قرار دهند، انتخاب یک راه مناسب برای حمل‌ونقل کالا است. در.رابطه‌با کشور ایران باید به این نکته توجه کرد که هیچ راه دریایی میان ایران و سوریه قرار ندارد؛ به همین دلیل صادرات باید از راه زمینی انجام شود که کشور عراق واسط خوبی میان این دو کشور است.
  • متقاضیان قبل از هر اقدامی برای صادرات کالا به کشور سوریه باید شرکت‌های بازرگانی.در این کشور را شناسایی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

متقاضیان برای تبدیل ارز دو کشور به یکدیگر نیاز است تا برای دور زدن تحریم‌ها، تصمیمات.مناسبی اتخاذ کنند.

————-    کلام آخر    ————-

صادرات یکی از مهم‌ترین امور در میان کشور‌ها است که تأثیر بسیار زیادی در اقتصاد کشور دارد. امروزه کشور سوریه باتوجه‌.به رشد زیاد جمعیت و مسائل داخلی و خارجی مرتبط با جنگ که با آن‌ها درگیر است، به‌منظور رفاه و آسایش.شهروندان خود، واردات کالا از کشورهای دیگر را افزایش داده است. متقاضیان به‌منظور صادرات به سوریه باید در ابتدا نوع محصول صادراتی را باتوجه‌به نوع حمل‌ونقل آن، میزان نیاز کشور سوریه و غیره انتخاب کنند. کشور سوریه در چند سال اخیر در زمینه واردات منابع نفتی و سوخت معدنی قدمی زیادی را برداشته است. کشور ایران به دلیل برخورداری از منابع نفتی و سوخت‌های بسیار برای صادرات گزینه مناسبی است. امروزه بیشتر صادرات ایران به کشور سوریه از طریق خاک کشور عراق انجام می‌گیرد؛ زیرا مرز میان این دو کشور است. قبل از ایران، برترین صادرکننده کالا به سوریه، کشور ترکیه است؛ زیرا از نظر جغرافیایی در کنار سوریه قرار دارد.

قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در اجرای اصل یکصد و...
تاریخ انتشار : 18 ساعت قبل
ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما