تعهد ارزی و جرایم بیش بود ارزش

تعهد ارزی و جرایم بیش بود ارزش

تعهد ارزی و جرایم بیش بود ارزش

ماده ۲ مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تبصره ۶ ـ کلیه صادر کنندگان کالا به خارج از کشور موظفند ارز مندرج در پروانه گمرکی یا معادل.ارزی آن به سایر ارزها را به بانک مرکزی بفروشند و یا با تأیید بانک مرکزی نسبت به فروش آن به.سایر اشخاص اقدام با جهت تأمین ارز واردات کالای خود با بازپرداخت بدهی تسهیلات.ارزی استفاده نمایند .

🔹 متخلف علاوه بر الزام به ایفای تعهد موضوع تخلف ، به جریمه نقدی معادل.یک پنجم موضوع تخلف و دو یا چند مورد از محرومیت های موضوع ماده ( ۶۹ ) این قانون محکوم می شود .
🔹 در صورت عدم ایفای تعهد ظرف سه ماه از زمان ابلاغ.حکم قطعی ، معادل ارزش تعهد بر اساسی بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی در زمان صدور حکم به جریمه نقدی مرتکب افزوده می شود .
♦️ تخلف موضوع این تبصره صرفاً در مواردی که ارزش موضوع تخلف بیشتر از سه میلیون ( ۳,۰۰۰,۰۰۰ ) یورو با معادل آن به سایر ارزها باشد ، می تواند با تحقق شرایط مربوط ، مشمول عناوین سازمان یافته و حرفه ای موضوع این قانون قرار گیرد در صورتی که عدم رفع تعهد موضوع این تبصره و تبصره های ( ۵ ) و ( ۷ ) با تشخیص مرجع رسیدگی به علت قوه قاهره ( حادثه خارجی غیرقابل پیش بینی و غیر قابل دفع ) باشد ، محکومیت موضوع این تبصره ها اعمال نمی شود.

🔹 آیین نامه اجرایی این تبصره شامل مواردی از قبیل مهلت رفع تعهد 👈 که بیش از یک سال نیست و 👈شرایط تمدید آن تا حداکثر سه ماه ، موارد مشمول 👈معافیت تا سقف سی هزار ( ۳۰,۰۰۰ ) یورو یا معادل آن به سایر ارزها در سال و معافیت کالای موضوع ماده ( ۶۵ ) قانون امور گمرکی ، 👈میزان تعهد که کمتر از شصت درصد ( ۶۰ ) ارزش ارزی صادرات نیست اولویت بندی و نحوه انتخاب یک با ترکیبی از روشهای رفع تعهد و تعیین سامانه های اجرائی این تبصره ، توسط بانک مرکزی با همکاری وزارت صنعت ، معدن و تجارت تهیه و ظرف یک ماه از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد .

♦️ در هر صورت ، برخورداری از کلیه معافیت های مالیاتی برای درآمدهای حاصل از صادرات و هر گونه جایزه و مشوق های صادراتی به تناسب میزان ایفای تعهد موضوع این تبصره است .

🔹 اعمال محدودیت های موضوع این تبصره تا ابتدای سال بعد از زمانی.که ارزش سالانه صادرات غیرنفتی طبق اعلام وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، به بیش از یک ممیز هشت دهم ( ۸/۱ ) برابر ارزش سالانه واردات کشور برسد . قابل اجراء است .

🔶 تبصره ۷- در خصوص عدم رفع تعهد ارزی موضوع ماده ( ۱۰ ) قانون تعزیرات حکومتی.در صورتی که تا مبلغ صد میلیارد ( ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰.۰۰۰ ) ریال براساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی در زمان دریافت ارز باشد ، مرتکب علاوه بر اعاده ارز به میزان رفع تعهد نشده و محرومیت از فعالیت بازرگانی از شش.ماه تا یکسال ، به جریمه نقدی معادل دوبرابر کسری با عدم رفع تعهد بر اساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی از زمان دریافت ارز ، محکوم می شود .

🔹در صورتی که مبلغ عدم رفع تعهد ارزی.معادل صد میلیارد ( ۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال با بیش از آن براساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی در زمان دریافت ارز باشد ، مرتکب.علاوه بر اعاده ارز به میزان رفع تعهد نشده و محرومیت از فعالیت بازرگانی از یک تا ده سال ، به حبس تعزیری.درجه پنج موضوع ماده ( ۱۹ ) قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ و جزای نقدی به میزان معادل دوبرابر کسری یا عدم رفع تعهد براساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی از زمان دریافت ارز ، محکوم می شود .

🔶در صورتی که رفع تعهد ارزی و یا هر گونه اقدام به این منظور ، با استفاده از اسناد.جعلی یا خلاف واقع باشد و یا از طریق 👈 بیش بود ارزش اظهاری کالا و یا بیش اظهاری در تعداد با مقدار کالا به گمرک و یا مغایرت در کالای اظهار شده با مکشوفه با کالای موضوع تعهد باشد ، مرتکب علاوه بر 👈اعاده ارز به میزان رفع تعهد نشده و ابطال دائم کارت بازرگانی به حبس تعزیری درجه چهار موضوع.ماده ( ۱۹ ) قانون مجازات اسلامی و جزای نقدی به.میزان معادل سه برابر کسری یا عدم رفع تعهد براساس بالاترین نرخ اعلامی بانک مرکزی از زمان دریافت ارز ، محکوم می شود .

🔹 در موارد تعدد عدم رفع تعهد ، ملاک.برای شمول این تبصره جمع مبالغ است و تعدد جرم مانع از حرفه ای محسوب شدن مرتکب نیست.

🔹شخصی که جهت واردات کالا ، ارز موضوع تبصره ( ۴ ) این ماده را دریافت کرده و یا از.روش « تأمین ارز واردات کالای خود » استفاده نموده است نیز مشمول احکام این تبصره می باشد .

♦️ تبصره ۸ – شورای عالی امنیت ملی ، می تواند حسب.ضرورت با مصالح کشور موارد و مصادیقی را از شمول این ماده و تبصره های آن به صورت موقت یا دائم مستثنی نماید .

ورود موقت موضوع ماده ۵۱ قانون امور گمرکی فرم تقاضانامه ورودموقت مواد اولیه موضوع ماده ۵۱ ق.ا.گ و بند (ث) ماده ۳۸  ورود.موقت برای پردازش، رویه گمرکی است که براساس آن کالا میتواند بطور.موقت به...
تاریخ انتشار : 1 ساعت قبل
قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در اجرای اصل یکصد و...
تاریخ انتشار : 21 ساعت قبل
ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما