مقالات صادرات

مقالات واردات

راهنمای انجام ثبت سفارش با استفاده از مجوز موردی در سامانه جامع تجارت ایران

راهنمای انجام ثبت سفارش با استفاده از مجوز موردی در سامانه جامع تجارت ایران

مقدمه

این فایل راهنما، جهت معرفی گام های انجام ثبت سفارش با استفاده از مجوز موردی ‹‹ در سامانه جامع تجارت ایران ›› تهیه گردیده است.

شکل 1 در یک نگاه

1) اخذ مجوز انجام ثبت سفارش با استفاده از مجوز موردی

افراد حقیقی یا حقوقی متقاضی انجام واردات با استفاده از مجوز موردی، جهت احراز شرایط بایستی به دفتر مقررات صادرات و واردات مراجعه نموده و اطلاعات مجوز موردی خود را در سامانه ثبت سفارش ثبت نمایند.

2) ثبت نام در سامانه جامع تجارت

جهت ثبت نام، میبایست وارد سامانه به آدرس https://www.ntsw.ir شوید.

چنانچه فرد واردکننده دستگاه، ارگان یا شرکت دولتی باشد نیز لازم است مسئول، نماینده یا مدیرعامل اقدام به. ثبت نام کند.

همانطور که در شکل 2 مشاهده .مینمایید، از سمت سمت چپ .و بالای صفحه، گزینه «ثبت نام» را انتخاب. نمایید.

شکل 2

سپس مطابق شکل 3 ، در صورتی که در سامانه ثبت سفارش عضویت. دارید، گزینه «در سامانه ثبت .سفارش عضویت دارم» و در صورتی که در سامانه ثبت سفارش عضویت ندارید، گزینه «در سامانه ثبت .سفارش عضویت ندارم» را انتخاب نمایید.

شکل 3

پس از انتخاب.این گزینه، مطابق شکل 4، فرم ثبت نام به شما نمایش..داده خواهد شد. در صورتی که در بخش. قبلی (شکل 2)، گزینه «در سامانه ثبت .سفارش عضویت دارم» را انتخاب نموده باشید میتوانید. با وارد نمودن کد ملی و رمز..عبور خود در سامانه ثبت .سفارش، اطلاعات خود را به صورت.تکمیل شده در فرم ثبت نام مشاهده نموده. و نسبت به ویرایش.آن اقدام نمایید.

شکل 4

همانطور که در شکل 4 مشاهده مینمایید؛

– قسمت (1) مربوط به روش احراز هویت میباشد. که در فاز اول راه اندازی سامانه. تمامی کاربران بدون استفاده. از توکن میتوانند اقدام به ثبت نام نمایند.

– سپس اطلاعات هویتی. خود شامل «کد ملی، نام، نام خانوادگی، نام در، تاریخ تولد و شماره شناسنامه» را وارد نمایید. این اطلاعات هویتی، بصورت سیستمی .و برخط از سامانه «سازمان ثبت احوال» استعلام می گردد. لذا در وارد نمودن اطلاعات صحیح و معتبر دقت نمایید.

نحوه. انتخاب تاریخ. تولد:

با انتخاب گزینه. تاریخ تولد صفحه. تقویم باز میشود.. که روزهای ماه. جاری در آن نمایش. داده میشود. با یکبار کلیک کردن. بر روی سمت بالایی. تقویم (بخش شامل. سال و ماه) ، انتخاب ماه. تولد امکان پذیر شده.و با کلیک دوم. امکان انتخاب سال. تولد نیز امکان پذیر. میگردد.

– در قسمت (2) شماره تلفن. همراه معتبر خود را وارد نمایید. زیرا از این پس، تمام اطلاع رسانی های. مربوطه، از طریق. این شماره تماس. صورت خواهد پذیرفت.

لازم است. تلفن همراه ثبت شده .به نام فرد ثبت نام کننده باشد. زیرا شماره تلفن همراه .بصورت سیستمی و برخط. از سازمان تنظیم مقررات. و ارتباطات رادیویی استعلام میگردد .در صورت مغایرت، ثبتنام شما تکمیل .نخواهد شد.

– اطلاعات «تلفن ثابت و پست الکترونیک» .نیز می بایست تکمیل. گردد.

– قسمت (3) در هنگام ثبت نام الزامی نبوده و شما میتوانید پس از اتمام ثبتنام و ورود به بخش مدیریت حساب کاربری خود نیز نسبت به بارگذاری تصویر اقدام نمایید.

– در قسمت ( 4 ) کد پستی معتبر محل زندگی خود را وارد نمایید. آدرس شما بر اساس. کد پستی وارد شده، بصورت سیستمی .از شرکت پست استعلام .خواهد شد. لذا در ورود اطلاعات صحیح. و معتبر دقت نمایید.
– قسمت ( 5 ) مربوط به فعالسازی رمز دوعاملی میباشد. برای ارتقاء سطح امنیت حساب کاربری خود میتوانید رمز دو عاملی را فعال نمایید. با فعالسازی این رمز در هر بار اقدام جهت ورود به سیستم علاوه بر نیاز به وارد نمودن رمز عبور ثابت، یک رمز یکبار مصرف نیز به شماره تلفن همراه شما ارسال خواهد شد که میبایست آن را هم وارد نمایید.

– در قسمت (6) نام کاربری. شما، بر اساس کد ملی. وارد شده، بصورت خودکار. تکمیل گردیده .و غیر قابل ویرایش .میباشد.

– در سمت (7) کلمه عبور جهت .ورود به سامانه را تعیین .نمایید. این سمت میبایست. الزاما توسط متقاضی تکمیل گردد. جهت تایید رمز عبور، آن را در هر دو سمت. وارد نمایید.

رمز عبور انتخابی شما میبایست .حداقل شامل 8 کاراکتر بوده و .ترکیبی از اعداد، روف انگلیسی. کوچک و بزرگ در آن .استفاده شده باشد.

پس از تکمیل اطلاعات. مربوط به سمتهای 1 تا 7 ، در قسمت. (8) گزینه «صفحه بعد» را .انتخاب نمایید.
در صورتی که قصد دارید. تغییراتی در اطلاعات وارد. شده ایجاد نمایید، میتوانید با انتخاب .گزینه «صفحه قبل کار» را انجام دهید.

در این قسمت، درصورت صحت شماره موبایل وارد شده، ثبت نام شما به اتمام رسیده است و شما میتوانید با ورود به صفحه اصلی سامانه به آدرس www.ntsw.ir گزینه «ورود به سیستم» را انتخاب نموده و با تکمیل نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید (مطابق شکل 5).

شکل 5

3) معرفی شرکت

آن دسته از متقاضیانی که در قالب اشخاص حقوقی (دستگاه، ارگان یا شرکت) قصد واردات موردی دارند میبایست مطابق گامهای زیر نسبت به معرفی و احراز شرکت خود در سامانه اقدام نمایند.

1- پس از ورود به سامانه، مطابق شکل 6، از منوی سمت راست پس از کلیک روی «عملیات پایه»، گزینه «معرفی شرکت» را انتخاب نمایید.

شکل 6

2- پس از انتخاب گزینه معرفی شرکت مطابق شکل 7، فرم اطلاعات شرکت را تکمیل نمایید.

در این قسمت میبایست شرکت یا دستگاهی را که مدیر عامل یا مسئول آن هستید (این فرد میبایست یش از این در سامانه ثبت نام نموده باشد و با حساب کاربری خود وارد سیستم شود)، معرفی نمایید.

  • نکته : دستگاه ها و شرکتهای دولتی نیز میبایست اطلاعات مربوط به شناسه ملی، شماره ثبت و تاریخ ثبت را در صفحه “معرفی شرکت” وارد نمایند. درصورت نداشتن شماره و تاریخ ثبت میتوانید به سامانه www.ilenc.ir مراجعه نمایید.

پس از تکمیل .اطلاعات و با انتخاب .گزینه “ثبت اطلاعات. شرکت”، استعلام .سیستمی و برخط از. اطلاعات ثبت .شرکت ها صورت گرفته. و تطبیق یا عدم. تطبیق اطلاعات. وارد شده مشخص .میشود. در صورت تطبیق اطلاعات، سیستم نقش مربوطه (پایه حقوقی) را به نقشهای جاری کاربر اضافه مینماید.

شکل 7

در.صورت عدم تطبیق اطلاعات هویتی کاربر با اطلاعات مدیرعامل دریافتی از سازمان ثبت شرکتها با پیامی مطابق شکل 8 مواجه خواهید شد. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد.شده گزینه «ادامه» را انتخاب نمایید.

شکل 8

با..انتخاب گزینه ادامه فرمی.مشابه شکل 9 به.شما نمایش داده خواهد. شد. با انتخاب گزینه «Choose File» نسبت به انتخاب تصویر آگهی روزنامه رسمی (روزنامه رسمی که در آن شما به عنوان مدیر.عامل شرکت. مربوطه معرفی شده اید. و بارگزاری آن اقدام .نمایید.

  • درصورت نداشتن روزنامه رسمی، مدرکی دال بر مدیریت عامل یا نمایندگی دستگاه (همانند حکم مقام بالاتر) را بارگزاری نمایید.

  • اگرهیچ یک از مدارک فوق را نداشتید، یک نامه رسمی خطاب به مدیرکل امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال نمایید کی طی آن نماینده دستگاه جهت استفاده از سامانه جامع تجارت معرفی شود و تصویر این نامه را ضمیمه نمایید.

با.انتخاب گزینه «ارسال مستندات شرکت»، این مستندات جهت بررسی ارسال خواهند شد. نتیجه بررسی روزنامه رسمی، از طریق پیامک به شماره تلفن همراه شما (وارد شده در فرم ثبتنام)، اطلاع.رسانی خواهد شد.

چنانچه مدرکی غیر از روزنامه رسمی بارگزاری کردید جهت پیگیری درخواست خود با مرکز تماس سامانه جامع تجارت (75492000) تماس اصل نمایید.

چنانچه مرحله ثبت شرکت با موفقیت به اتمام برسد، سیستم نقش مربوطه (پایه حقوقی) را به نقشهای جاری کاربر اضافه مینماید.

4) استعلام مجوز موردی از دفتر مقررات صادرات و واردات و اخذ نقش واردکننده موردی در سامانه جامع تجارت

پس از انجام مراحل 2 و 3 ، در صورتی که دارای مجوز موردی حقوقی میباشید باید با نقش پایه حقوقی و در صورتی که دارای مجوز موردی حقیقی میباشید با نقش پایه حقیقی مطابق شکل 10 در سمت بارگزاری صلاحیت ها، در سربرگ استعلام مجوز موردی بر روی گزینه استعلام مجوز موردی کلیک نمایید.

شکل 10

با کلیک بر روی این گزینه، سیستم به صورت برخط اطلاعات مجوز موردی را از دفتر مقررات صادرات و واردات، مجوز موردی شما استعلام میشود و در صورت تایید نقش واردکننده موردی حقیقی/ حقوقی به نقشهای جاری شما اضافه میشود. (مطابق شکل 11)

شکل 11

درصورتی که جواب استعلام.منفی باشد پیغام زیر به شما نمایش داده میشود.(شکل 12). که در اینصورت جهت رفع مشکل مجوز موردی خود بایستی به دفتر مقررات مراجعه نمایید.

شکل 12

5) انتخاب نقش واردکننده موردی حقیقی/حقوقی در سامانه جامع تجارت و ثبت پیش فاکتور

اکنون میتوانید نقش واردکننده موردی حقیقی/ حقوقی را انتخاب کرده و شروع به ثبت پیش فاکتور نمایید.

  • جهت اطلاع از نحوه عملکرد بقیه بخش های سامانه میتوانید به فایل های راهنمای موجود در صفحه اصلی سامانه جامع تجارت ایران مراجعه نمایید.

دانلود فایل راهنمای انجام ثبت سفارش با استفاده از مجوز موردی در سامانه جامع تجارت ایران

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 23 ساعت قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
“آشنایی با اتاق تعاون ایران ”اتاق تعاون به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی مساعی خود را برای...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما