صادرکنندگان ملزم به فروش ارز به قیمت ۲۸ هزارتومان نیستند

صادرکنندگان ملزم به فروش ارز به قیمت ۲۸ هزارتومان نیستند

صادرکنندگان ملزم به فروش ارز به قیمت ۲۸ هزارتومان نیستندصادرکنندگان ملزم به فروش ارز به قیمت ۲۸ هزارتومان نیستند

بهزاد لامعی، مدیر اداره رسیدگی به تعهدات صادراتی و وارداتی بانک مرکزی اعلام کرد :

قانون اصلاح قانون.مبارزه با قاچاق کالا و ارز، صادرکنندگان را مکلف کرده که ارز خود.را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند. آیین‌نامه‌ای هم در آذر ماه سال جاری تصویب و ابلاغ.شده که اکنون ملاک عمل ما، این آیین‌نامه است.

در این آیین‌.نامه آمده است که صادرکنندگان باید تا 👈 ۹۰ درصد ارز خود را در قالب اسکناس.یا به روش عرضه در سامانه نیما، واگذاری پروانه‌های صادراتی و سایر روش‌هایی که عنوان شده، بازگردانند. صادرکنندگان در.بخش پتروشیمی، فولاد و فلزات اساسی نیز مکلف هستند 👈 ۱۰۰ درصد ارز صادراتی خود را بازگردانند. البته در این بخش استثنائاتی وجود دارد؛ یعنی

صادرکنندگان حوزه پتروشیمی و فلزات اساسی چنانچه بخواهند بخشی از ارز صادراتی خود را در قالب اسکناس بازگردانند باید از بانک مرکزی.مجوز دریافت کنند.

در 👈 تالار اول سامانه نیما.صرفا کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و برخی اقلام اولیه و ضروری 👈 ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند و این ارز از محل 👈 صادرات نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی.تامین می‌شود. بنابراین، 👈 هیچ صادرکننده.دیگری ملزم نیست که ارز خود را با نرخ ۲۸ هزار۵۰۰ تومان در سامانه نیما عرضه کند.

در روزهای اخیر، یک بازنگری در بازگشت ارزهای صادراتی صورت گرفت که به موجب آن، 👈 سایر صادرکنندگان بجز صادرکنندگان گروه‌های ۲۱ تا ۲۵ در تالار دوم سامانه نیما، ارز خود را عرضه خواهند کرد و در این بازار، مکانیزم کشف قیمت، بر اساس عرضه و تقاضاست.

شروع مبادلات در تالار دوم با نرخ حدود ۳۶ هزار تومان صورت گرفت و نرخ آخرین مبادله در روزهای اخیر، حدود ۳۸ هزار تومان بود. در بازار مبادله 👈 سه مجموعه شامل تالار.حواله ارزی، تالار اسکناس و تالار طلا و سکه را در نظر گرفته‌ایم که بخش مربوط به طلا و سکه.هنوز راه اندازی نشده است.

رفع تعهد ارزی از طریق اسکناس به این.صورت است که

صادرکنندگان صرفا در مبادی ورودی، 👈 اظهارنامه گمرکی خود را به شعب بانک ملی ارائه می‌کنند و بانک ملی ارز آنها را با نرخی معادل یک درصد کمتر از نرخ بازار مبادله که 👈 اکنون حدود ۴۴ هزار تومان است، خریداری می‌کند. این صادرکنندگان می‌توانند با مراجعه به شعب ریالی بانک ملی، ریال خود را دریافت کنند.

توضیح: تاکنون نرخ ارز در تالار اول بصورت دستوری و نرخ.خرید اسکناس با اظهارنامه از سوی بانک ملی به نمایندگی از بانک مرکزی نیز بصورت دستوری و فاقد ساز و کار رقابتی است.

قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در اجرای اصل یکصد و...
تاریخ انتشار : 10 ساعت قبل
ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما