ixportixportixport
  • صفحه اصلی
  • عمومی
    • سازمان ها
      • سازمان گمرک
      • سازمان توسعه تجارت
      • وزارت امورخارجه
      • اتاق بازرگانی
      • صندوق ضمانت صادرات
    • قوانین دولتی
      • قانون تجارت
      • اصلاحات قانون گمرکی و آیین نامه اجرایی
      • قانون مالیات بر ارزش افزوده
      • قانون تجارت الكترونيكی
      • قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان
      • مقررات بهداشتی و قرنطینه
      • قانون اداره مناطق آزاد تجاری
    • بخشنامه های داخلی
      • تعرفه های خدمات بندری جنوب کشور
      • تعرفه های خدمات بندری شمال کشور
      • سرمایه گذاری خارجی
      • قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی
      • موافقت نامه های ترجیحی
    • مجوز و فرایندهای تجاری
      • معرفی فرایندهای مجوز دانش بنیان
      • صدور پروانه بهره برداری رمز ارز
      • گواهی نمایندگی شرکتهای خارجی
      • ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات
      • معرفی کمیته ماده ۱۹ (صادرات خدمات)
      • فرآیند کارت حق العمل کاری گمرک
  • صادرات کالا
    • قوانین و مقررات صادرات
      • رفع تعهد ارزی
      • ارزش کالاهای صادراتی
      • استاندارد صادراتی
      • ممنوعیت های صادراتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
      • کوله بران و مرزنشینان
      • HS code 2022
    • مقالات صادرات
      • آموزش جامع صادرات
      • آموزش فرایند صادرات
      • آموزش حرفه ای صادرات
      • راهنمای جامع صادرات
      • طرح کسب و کار صادرات
      • راهنمای صادرات آنلاین
      • ارزیابی توان صادراتی
    • سوالات متداول صادرات
      • آموزش استفاده از TRADE MAP
  • واردات کالا
    • قوانین و مقررات واردات
      • حقوق و عوارض گمرکی
      • تامین ارز
      • ترخیص گمرکی
      • ثبت سفارش
      • قوانین حمل و نقل بین المللی
      • مجوز ورود
      • ممنوعیت های وارداتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی – واردات
      • کوله بران و مرزنشینان – واردات
    • مقالات واردات
      • مراحل واردات
      • آموزش مراحل ثبت سفارش کالا
      • ثبت سفارش
      • تأمین ارز
      • مراحل ترخیص کالا
      • ترخیص کالا
      • حمل و نقل بین المللی
    • سوالات متداول واردات
  • سامانه های تجاری
    • سازمان توسعه تجارت
      • سامانه جامع تجارت
      • سامانه جامع تجارت داخلی (افق)
      • سامانه یکپارچه مجوزها
      • سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی
      • سامانه جام
      • سامانه نیما
      • سامانه همتا
    • گمرک
      • سامانه جامع امور گمرکی
      • سامانه شناسه کالا
      • سامانه فعالان اقتصادی مجاز
      • سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا
      • سامانه استعلام پروانه صادراتی
      • سامانه مدیریت پرداخت عوارض دولتی
      • سامانه جستجو شناسه ارزش کالا
      • سامانه خروج موقت خودرو
    • اتاق بازرگانی
      • سامانه کارت بازرگانی
      • سامانه کارنه تیر
      • سامانه ثبت درخواست گواهی مبدا
      • گواهینامه بازرسی کالا
    • وزارت امور خارجه
      • کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی
      • سامانه روادید الکترونیک
      • سامانه میخک
    • سایر سامانه ها
      • سامانه مجوزهای تجارت (جهاد کشاورزی)
      • سامانه صدور مجوزهای سازمان استاندارد
      • سامانه پیله وری و مرزنشینی
      • مجوز منابع پرتوی ( سازمان انرژی اتمی )
      • سامانه ردیابی بار ( اداره راه آهن )
      • سامانه جامع گارانتی
  • گروه های کالایی
    • صنایع غذایی و کشاورزی
      • دام, طیور و آبزیان
      • مواد غذایی و آشامیدنی
      • محصولات کشاورزی و باغی
      • صنایع تبدیلی و بسته بندی
    • محصولات صنعتی و معدنی
      • مصالح ساختمانی
      • صنایع برق و الکترونیک
      • صنایع خودرو و ماشین آلات صنعتی
      • مواد و صنایع معدنی ( فلزی )
      • مواد و صنایع معدنی ( غیرفلزی)
      • صنایع شیمیایی و سلولزی
    • نفت, گاز و پتروشیمی
      • تجهیزات و مواد اولیه
      • محصولات نفتی
    • خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان
    • سایر کالاها
  • تحلیل کشورها
    • عراق
    • افغانستان
    • امارات
    • ترکیه
    • روسیه
    • عمان
    • سوریه
    • قطر
    • چین
    • ایتالیا
    • هند
    • پاکستان
    • اتحادیه اوراسیا
    • ژاپن
    • آلمان
    • فرانسه
  • متخصصان
    • مشاوران
    • شرکت های خدماتی
    • بازاریابان بین المللی
  • فروشگاه
    • کتابخانه آیکسپورت
    • دوره های آموزشی
    • رویداد های تجاری
    • دایکتوری مشتریان خارجی
  • پایگاه دانش
    • مقالات تخصصی
    • اسناد تجاری
    • مطالب مفید
    • آرشیو
    • خبر
  • آیکسپورت
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رسانه ایکسپورت
    • شرکا راهبردی آیکسپورت
ورود/عضویت
جستجو
جستجو
abbasi۱۴۰۰-۱۲-۲۰ ۰۲:۲۱:۳۸ +۰۳:۳۰
حمل و نقل FCL و LCL

حمل و نقل FCL و LCL

حمل و نقل FCL و LCL : در حمل و نقل دریایی برای جا به جایی کالاها از دو روش کلی استفاده می شود :

  • فله ای (شامل کارتن، کیسه، پاکت)
  • کانتینری

حمل و نقل کانتینری با توجه به حجم کالا خود شامل دو بخش می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم :

  • حمل به روش FCL
  • حمل به روش LCL

FCL ( FULL CONTAINER LOAD ) چیست ؟

حمل و نقل FCL ( بار کامل یک کانتینر ) به معنای این است که شما ظرفیت کامل یک کانتینر را برای حمل کالای خود پر می کنید. FCL این امکان را به شما می دهد تا در مقابل LCL ( کمتر از بار کامل یک کانتینر ) ظرفیت کانتینر را به طور کامل پر کنید در صورتی که در حمل و نقل دریایی LCL شما فقط بخشی از فضای آن را برای حمل و نقل FCL و LCLحمل بار دریایی رزرو می کنید.

اگر به دنبال وارد کردن مقدار زیادی کالا ( بیش از حدود ۲۰ متر مکعب ) هستید، حمل و نقل FCL ( بار کامل کانتینر ) ممکن است روش مناسب تری برای شما باشد. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اندازه ظرفیت کانتینر مورد نیاز خود را تعیین کنید.

چه زمانی از FCL استفاده کنیم ؟

وقتی حجم کالای ما به اندازه ی یک کانتینر باشد می توان از این روش استفاده کرد چرا که در این روش هزینه ی یک متر مربع از حجم بار از روش LCL قطعا کمتر است و مناسب کالاهایی است که کل کانتینر را اشغال می کنند. اگر شما حجم زیادی از کالاها را حمل می کنید، گاهی اوقات FCL گزینه بهتر یا تنها گزینه شما است.

هنگام حمل و نقل دریایی FCL، علاوه بر پرداخت بهای کالاهای خود، هزینه ای را برای استفاده از کانتینرها نیز پرداخت می کنید. این کار در هر کیلوگرم از حمل و نقل LCL ارزانتر است و باعث می شود FCL برای محموله های بزرگتر مقرون به صرفه تر باشد.

ویژگی های حمل و نقل دریایی به روش FCL

نرخ حمل بار با کشتی در هر cbm برای کالای شما ارزان تر در می آید. اگر مقدار زیادی کالا را وارد می کنید، FCL گزینه ارزان تری است زیرا به جای “برای هر متر مکعب” ، “هزینه هر کانتینر” را می پردازید.

سریع تر از LCL است، FCL در هر اسکله به زمان بارگیری و تخلیه بار بسیار کمتری احتیاج دارد. در نتیجه در هر مرحله فرآیند بارگیری و تخلیه بار در زمان صرفه جویی می کنید.

از آنجا که فقط شما و تأمین کننده کالاها به آن ها دسترسی دارند، خطر خسارت به کالاها کاهش می یابد. هنگامی که شما با استفاده از FCL بار خود را حمل می کنید، کالاهای شما امنیت بیشتری دارند. زیرا برخلاف تخلیه بار و دستیابی به آن ها، در کانتینر شخصی حمل می شوند.

حمل FCL مناسب چه نوع وارداتی است؟

  • مناسب برای سرمایه گذاران
  • مناسب برای کالاهای با حجم بالا ( بیش از ۲۰ متر مکعب )

چرا FCL ارزانتر است ؟

  • زیرا شما به جای اینکه برای هر cbm ( مترمکعب ) هزینه بپردازید برای هر کانتینر هزینه می پردازید.
  • کل بار مربوط به یک مشتری می شود و یک پروانه گمرکی دارد.
  • بررسی تنها مربوط به یک مورد است.

چرا FCL امنیت بیشتری دارد ؟

  • فقط شرکت حمل و نقل کالاها و تامین کننده ی کالاها به به این بار دسترسی دارند.
  • کانتینر به هیچ عنوان جابه جا نمی شود.

چرا احتمال خسارت در FCL  کمتر است ؟

  • زیرا کالاها از داخل کانتینر انتقال پیدا نمی کنند.
  • تمامی محتویات داخل کانتینر متعلق به یک خریدار است و دیگر کانتینر جا به جا نمی شوند.
  • همین عدم جا به جابی سبب عدم آسیب رسیدن به کالا ها می شود.

مزایای FCL

  • ارزانتر است.
  • افراد محدودی به کالا دسترسی دارند بنابراین این روش  امنیت بالاتری دارد.
  • صرفه جویی در هزینه به هنگام واردات در حجم بالا
  • سریع تر از LCL است.

معایب FCL

  • شما باید به اندازه ی ظرفیت کل کانتینر خرید انجام دهید.
  • برای تحویل گرفتن کالا گزینه های محدودی در اختیار دارید.
  • تخلیه ی محموله باری شما کاملا فشرده انجام می گیرد.

حمل و نقل LCL ( Less Than Container Load ) چیست ؟

یکی از چند تفاوت LCL و FCL این است که در روش LCL به جای پر کردن کانتینر توسط کالاهای خودتان این فضا را با سایر واردکنندگان به اشتراک می گذارید.

در این کانتینرها اصولا کالاهایی قرار می گیرند که مربوط به چند پروانه گمرکی می باشند. کالاهایی با حجم کمتر از یک کانتینر که مربوط به خریداران متفاوتی است به حمل و نقل FCL و LCLطور مشترک در یک کانتینر در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

حمل LCL مناسب چه نوع وارداتی است ؟

  • مناسب برای مشاغل نوپا
  • افراد تازه کار
  • حمل نمونه بار
  • واردات جزئی

چه زمانی باید حمل و نقل دریایی را از روش LCL انجام داد ؟

اگر تعداد کالاهایی که قصد حمل آن ها از طریق دریا را دارید، محدود است و یا اقلامی که جای کمتری می گیرند، روش حمل دریایی LCL برای شما بهترین گزینه است. بسیاری از افرادی که به تازگی اقدام به تجارت کرده اند ممکن است نتوانند به اندازه کل ظرفیت یک کانتینر سرمایه گذاری کنند. به خصوص اگر بخواهند کالاهای کم حجم مانند تلفن را حمل کنند.

اگر سرمایه شما به اندازه پر کردن ظرفیت یک کانتینر است حمل کالا از طریق FCL برای شما مناسب تر است حتی اگر نسبت به روش حمل LCL گران تر باشد. این موضوع به این دلیل است که هزینه حمل کانتینر به روش FCL بر اساس سطح اشغال شده توسط کالا محاسبه می شود و هزینه یک متر مربع آن نسبت به هزینه یک متر مربع در روش LCL کمتر است.

هزینه حمل کانتینر LCL چگونه محاسبه می شود ؟

نکته مهم در محاسبه هزینه حمل کانتینر، میزان حجم مصرف شده توسط کالای شماست. واحد محاسبه حجم کالا بر اساس cbm است و هر cbm معادل یک متر مربع است. بنابراین با افزایش حجم کالاها میزان حجم اشغال شده در کانتینر افزایش و در نهایت هزینه حمل شما افزایش می یابد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کالایی داشته باشید که دارای حجم کم و وزن سنگینی باشد ممکن است هزینه نهایی تغییر یابد و صرفا بر اساس حجم محاسبه نگردد.

دلیل این امر این است که در حمل و نقل دریایی یک مقدار وزن معین برای حجم مشخصی از کالا در نظر گرفته شده است. تعداد کانتینر مشخص در هر کشتی باری ۳۵۰۰ است که بیشتر کشتی های باری می توانند حتی تعداد بیشتری کانتینر را در خود جای دهند.

مزایای LCL  

  • انعطاف بالا
  • تحویل آسان
  • هزینه ی حمل کالا فقط مختص فضای اشغال شده است.

معایب LCL

  • نسبت به FCL گرانتر است
  • زمان بیشتری طول می کشد تا به دستتان برسد.
  • افراد زیادی به کالا دسترسی دارند پس امنیت کمتری دارد.

تفاوت LCL و FCL

  • محاسبه وزن کالا در LCL : هر cbm یک متر مکعب است. محاسبه وزن کالا در FCL :  براساس هر کانتینر محاسبه می شود.
  • در روش LCL هنگام  ترخیص کالا ، کالای شما از داخل کانتینر مشترک خارج شده و بسته ها باز می شوند و در قالب کارتن برای شما ارسال می شوند. ولی در روش FCL بسته های شما باز نمی شوند و دقیقا به همین شکلی که در ابتدا بسته بندی شده اند به شما تحویل داده می شود.
  • در LCL کالاهای شما داخل یک کامیون قرار داده می شود تا به شما تحویل دهند. در این هنگام می توانید از بالابر استفاده کنید تا کالای شما را روی زمین قرار دهند. ولی در FCL کالاها داخل کانتینر قرار دارند و در قسمت پشت کامیون جاگذاری می شوند. اگر محموله شما هنگام بسته بندی به صورت پالت بسته بندی شده باشد می توانید با بالابر آن را جا به جا کنید.
  • برای محموله های کم حجم LCL  مقرون به صرفه است. برای محموله های بزرگ FCL مقرون به صرفه است.
  • در FCL جز هزینه های مربوط به خود کالا شما هزینه ای را برای کانتینر هم باید بپردازید. اما در LCL این طور نیست.
  • به طور کلی در LCL شما فقط هزینه ی فضای اشغالی در کانتینر را می دهید اما در FCL شما هزینه ی کل ظرفیت یک کانتینر را باید بپردازید.

چند نوع کانتینر از لحاظ سایز داریم ؟

بعد از اینکه با یکسری از تفاوت LCL و FCL آشنا شدید وقت آن است تا کمی هم با کانتینرها آشنا شوید که در روش های حمل و نقل حرف اول را می زنند.

به طور کلی ۳ نوع کانتینر داریم :

  • ۲۰ فوت
  • ۴۰ فوت
  • ۴۰ فوت های کیوب

که ظرفیت ۲۰ فوت ۲۵ الی ۲۸ CBM است. تفاوت کانتینر ۴۰ فوت با ۴۰ فوت های کیوب در ارتفاع آن هاست. ۴۰ فوت کیوب به دلیل ارتفاع زیاد برای کالاهایی استفاده می شود که دارای ارتفاع زیادی هستند.

 

کاربران عزیز :

در این بخش از سایت لیست مشاوران امور حمل و نقل کالا قابل مشاهده است. برای مشاهده جزئیات کامل و تماس با هر کدام شما می توانید به صفحه اختصاصی هر مشاور مراجعه نمایید.

مشاوران امور حمل و نقل کالا

 

مطالب بیشتر

  • اسناد حمل بین المللی (TRANSPORT DOCUMENT) 
  • بارنامه ( bill of lading )
  • گواهی مبدا ( certificate of origin )
  • فهرست عدل بندی ( Packing List ) عدل بندی چیست
  • انواع گواهی نامه های بازرسی کالا ( certificate of inception )
  • انواع بیمه نامه حمل و نقل بین المللی کالا ( بیمه باربری ) ( cargo insurance )
  • فورواردر و کریر کارگزاران حمل و نقل کالا و تفاوت آن ها
  • کارنه تیر ( carnet TIR ) 
  • سيستم ورود موقت ( کارنه A.T.A )

 

 


دایکتوری مشتریان خارجی

دوره های آموزشی تخصصی تجارت

مشاورین تجارت خارجی

شرکت های خدمات بازرگانی

رویدادهای تجارت بین المللی

خدمات بازرگانی بین المللی

با عضویت ویژه در خانواده آیکسپورت از خدمات ویژه ما بهره مند شوید.

عضویت ویژه

1 دیدگاه

  • قانون امور گمرکی – peximal پاسخ

    […] ادامه جهت آشنایی بیشتر، مقاله حمل و نقل FCL و LCL تفاوت آن ها را مطالعه […]

    شهریور ۲۳, ۱۴۰۰ در ۲:۰۰ ق.ظ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + ده =


نوشته‌های مرتبط

بهای فروش خودروهای داخلی و وارداتی موضوع مواد ۴۲ و ۴۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده

بهای فروش خودروهای داخلی و وارداتی موضوع مواد 42 و 43 قانون مالیات بر ارزش افزوده قیمت خودروهای داخلی و وارداتی ... ادامه مطلب

صادرات گل محمدی ( Damask rose )

آشنایی با مشخصات و فرآیند صادرات گل محمدی صادرات گل محمدی : گل محمدی نام نوعی گل رز است که از آن... ادامه مطلب

آخرین وضعیت اقتصاد و تجارت جهان و ایران

آخرین وضعیت اقتصاد و تجارت جهان و ایران نگارش مقاله توسط : موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی  پایان روند شتابنده رشد تجارت... ادامه مطلب

مقررات جديد تركيه جهت ورود و خروج كاميون ها از مرزهاي اين كشور

بخشنامه مقررات جديد تركيه جهت ورود و خروج كاميون ها از مرزهاي اين كشور 1399/01/25 مقررات جديد تركيه : به... ادامه مطلب

آموزش صفر تا صد ثبت سفارش کالا در ntsw

آموزش مراحل ثبت سفارش کالا ثبت سفارش کالا   در این بخش از سایت به آموزش صفر تا صد ثبت سفارش در ntsw می... ادامه مطلب

کابوتاژ ( کاپوتاژ ) چیست؟ هزینه کابوتاژ ماشین شخصی در سال ۹۹

کابوتاژ چیست؟ هزینه کابوتاژ ماشین شخصی در سال 99 کابوتاژ چیست : کابوتاژ ( Cabotage ) ماشین به معنی گرفتن مجوز... ادامه مطلب

راهنمای جامع صادرات آنلاین

راهنمای جامع صادرات آنلاین از طریق بسترهای تجارت الکترونیکی ۰ تا ۱۰۰ آموزش کسب و کار اینترنتی صادرات آنلاین   کمتر کسی را می... ادامه مطلب

آخرین مطالب

  • تاکید بر عقد قراردادهای تجاری فی مابین طرف های ایرانی و عراقی ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
  • تمدید مهلت رفع تعهد ارزی ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۱
  • بخشنامه لزوم ایجاد دسترسی های لازم به منظور نظارت بر اجرای قانون مبارزه با پولشویی جهت واحد‌های مبارزه با پولشویی «رابطین» ۱۴۰۱/۰۹/۳۰
  • راهکارهای وزارت صمت جهت تشخیص سال ساخت کامیون های وارداتی با برند DAF و BENZ
  • کد تعرفه انواع دانه های روغنی و روغن خام مشمول کاهش مالیات بر ارزش افزوده ۱۴۰۱/۰۹/۲۹

آخرین دیدگاه‌ها

  • محسن پورقاسمی در پشتیبانی سامانه جامع تجارت
  • محسن پورقاسمی در فهرست پرسش های متداول محموله پستی ورودی و خروجی
  • محسن پورقاسمی در پشتیبانی سامانه جامع تجارت
  • محسن پورقاسمی در سوالات متداول تجارت داخلی در سامانه جامع تجارت
  • محسن پورقاسمی در قبض انبار و نکات مهم که در هنگام دریافت و معامله آن می بایستی رعایت نمود

ارتباط با ما

  • درباره ما (ixport)
  • دوره آموزشی
  • فروشگاه
  • شرکت های خدماتی
  • تماس با ما

صادرات

  • قوانین و مقررات صادرات
  • ارزش کالاهای صادراتی
  • رفع تعهدات ارزی
  • راهکارهای صادرات
  • ممنوعیت های صادراتی

واردات

  • قوانین و مقررات واردات
  • کتاب مقررات صادرات و واردات ۱۴۰۱
  • تعرفه گمرکی سال ۱۴۰۱
  • راهکارهای واردات
  • ترخیص گمرکی

سامانه ها

  • سامانه جامع تجارت
  • سامانه جامع امور گمرکی
  • سامانه جامع انبارها
  • سامانه فعالان اقتصادی مجاز
  • سامانه کارت بازرگانی

اطلاعات جامع کشور ها

  • تجارت با عراق
  • تجارت با افغانستان
  • تجارت با عمان
  • تجارت با سوریه
  • تجارت با روسیه

استفاده از محتوای سایت IXPORT.IR با ذکر منبع مجاز است


  • صفحه اصلی
  • عمومی
    • سازمان ها
      • سازمان گمرک
      • سازمان توسعه تجارت
      • وزارت امورخارجه
      • اتاق بازرگانی
      • صندوق ضمانت صادرات
    • قوانین دولتی
      • قانون تجارت
      • اصلاحات قانون گمرکی و آیین نامه اجرایی
      • قانون مالیات بر ارزش افزوده
      • قانون تجارت الكترونيكی
      • قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان
      • مقررات بهداشتی و قرنطینه
      • قانون اداره مناطق آزاد تجاری
    • بخشنامه های داخلی
      • تعرفه های خدمات بندری جنوب کشور
      • تعرفه های خدمات بندری شمال کشور
      • سرمایه گذاری خارجی
      • قوانین و مقررات سرمایه گذاری خارجی
      • موافقت نامه های ترجیحی
    • مجوز و فرایندهای تجاری
      • معرفی فرایندهای مجوز دانش بنیان
      • صدور پروانه بهره برداری رمز ارز
      • گواهی نمایندگی شرکتهای خارجی
      • ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات
      • معرفی کمیته ماده ۱۹ (صادرات خدمات)
      • فرآیند کارت حق العمل کاری گمرک
  • صادرات کالا
    • قوانین و مقررات صادرات
      • رفع تعهد ارزی
      • ارزش کالاهای صادراتی
      • استاندارد صادراتی
      • ممنوعیت های صادراتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی
      • کوله بران و مرزنشینان
      • HS code 2022
    • مقالات صادرات
      • آموزش جامع صادرات
      • آموزش فرایند صادرات
      • آموزش حرفه ای صادرات
      • راهنمای جامع صادرات
      • طرح کسب و کار صادرات
      • راهنمای صادرات آنلاین
      • ارزیابی توان صادراتی
    • سوالات متداول صادرات
      • آموزش استفاده از TRADE MAP
  • واردات کالا
    • قوانین و مقررات واردات
      • حقوق و عوارض گمرکی
      • تامین ارز
      • ترخیص گمرکی
      • ثبت سفارش
      • قوانین حمل و نقل بین المللی
      • مجوز ورود
      • ممنوعیت های وارداتی
      • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی – واردات
      • کوله بران و مرزنشینان – واردات
    • مقالات واردات
      • مراحل واردات
      • آموزش مراحل ثبت سفارش کالا
      • ثبت سفارش
      • تأمین ارز
      • مراحل ترخیص کالا
      • ترخیص کالا
      • حمل و نقل بین المللی
    • سوالات متداول واردات
  • سامانه های تجاری
    • سازمان توسعه تجارت
      • سامانه جامع تجارت
      • سامانه جامع تجارت داخلی (افق)
      • سامانه یکپارچه مجوزها
      • سامانه یکپارچه اعتبارسنجی و رتبه بندی
      • سامانه جام
      • سامانه نیما
      • سامانه همتا
    • گمرک
      • سامانه جامع امور گمرکی
      • سامانه شناسه کالا
      • سامانه فعالان اقتصادی مجاز
      • سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا
      • سامانه استعلام پروانه صادراتی
      • سامانه مدیریت پرداخت عوارض دولتی
      • سامانه جستجو شناسه ارزش کالا
      • سامانه خروج موقت خودرو
    • اتاق بازرگانی
      • سامانه کارت بازرگانی
      • سامانه کارنه تیر
      • سامانه ثبت درخواست گواهی مبدا
      • گواهینامه بازرسی کالا
    • وزارت امور خارجه
      • کارشناسان اقتصادی و رایزنان بازرگانی
      • سامانه روادید الکترونیک
      • سامانه میخک
    • سایر سامانه ها
      • سامانه مجوزهای تجارت (جهاد کشاورزی)
      • سامانه صدور مجوزهای سازمان استاندارد
      • سامانه پیله وری و مرزنشینی
      • مجوز منابع پرتوی ( سازمان انرژی اتمی )
      • سامانه ردیابی بار ( اداره راه آهن )
      • سامانه جامع گارانتی
  • گروه های کالایی
    • صنایع غذایی و کشاورزی
      • دام, طیور و آبزیان
      • مواد غذایی و آشامیدنی
      • محصولات کشاورزی و باغی
      • صنایع تبدیلی و بسته بندی
    • محصولات صنعتی و معدنی
      • مصالح ساختمانی
      • صنایع برق و الکترونیک
      • صنایع خودرو و ماشین آلات صنعتی
      • مواد و صنایع معدنی ( فلزی )
      • مواد و صنایع معدنی ( غیرفلزی)
      • صنایع شیمیایی و سلولزی
    • نفت, گاز و پتروشیمی
      • تجهیزات و مواد اولیه
      • محصولات نفتی
    • خدمات فنی و مهندسی و دانش بنیان
    • سایر کالاها
  • تحلیل کشورها
    • عراق
    • افغانستان
    • امارات
    • ترکیه
    • روسیه
    • عمان
    • سوریه
    • قطر
    • چین
    • ایتالیا
    • هند
    • پاکستان
    • اتحادیه اوراسیا
    • ژاپن
    • آلمان
    • فرانسه
  • متخصصان
    • مشاوران
    • شرکت های خدماتی
    • بازاریابان بین المللی
  • فروشگاه
    • کتابخانه آیکسپورت
    • دوره های آموزشی
    • رویداد های تجاری
    • دایکتوری مشتریان خارجی
  • پایگاه دانش
    • مقالات تخصصی
    • اسناد تجاری
    • مطالب مفید
    • آرشیو
    • خبر
  • آیکسپورت
    • درباره ما
    • تماس با ما
    • رسانه ایکسپورت
    • شرکا راهبردی آیکسپورت