نحوه افزودن دستگاه در سامانه همتا

فهرست مطالب

نحوه افزودن دستگاه در سامانه همتا

افزودن دستگاه در سامانه همتا

 

جهت ثبت نام / ورود به سامانه همتا کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه همتا کلیک کنید.

 

 

افزودن دستگاه در سامانه همتا : در این آموزش، مراحل انجام فرآیند افزودن دستگاه، با استفاده از سایت اینترنتی www.hamta.ntsw.ir و کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

 

قابل استفاده برای دستگاه‌ های روشن قبل از شروع طرح رجیستری

اگر دستگاهی دارید که پیش از شروع طرح رجیستری ، روشن بوده، می توانید به کمک فرآیند افزودن دستگاه، آن را تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود درآورید و سپس می‌توانید فرآیندهای سامانه همتا ، از قبیل انتقال مالکیت و … را برای آن انجام دهید. ( مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند )

انجام فرآیند افزودن دستگاه با سیمکارت قبلی روی دستگاه

دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.

دستگاه دوسیم کارته با یک اسلات روشن قبل از شروع طرح

اگر دستگاه دو سیم کارته‌ای ( دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت ) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری ، تنها از یکی از اسلات‌های آن استفاده می‌کرده‌اید، در صورتی که الان در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیر قانونی بودن دستگاه برای شما ارسال می‌شود.

برای حل مشکل و ثبت شناسه ( IMEI ) اسلات دوم دستگاهتان، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، انجام دهید.

جهت افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

 
از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر کد دستوری #۷۷۷۷*

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر اپلیکشین همتا

افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir

مرحله یک :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر  در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا مراجعه نمایید.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر برای ورود به سامانه می‌توان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبت‌ نام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد.

در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله دوم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاهتان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال می‌شود.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله سوم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا ، در بخش مدیریت دستگاه‌ ها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله چهارم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در مرحله بعدی لازم است تا شناسه ( IMEI ) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید. 

 

نکته :

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه ( شکاف برای قرار گیری سیم‌کارت ) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌رؤیت است.

 

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا ، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه ( IMEI ) ، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و …) استفاده شود.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله پنجم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر درصورتی‌ که دستگاه شما دوسیم کارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه ( IMEI )، سامانه به‌صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر « وارد کردن شناسه ( IMEI ) دوم دستگاه » را برای شما نمایش می‌ دهد و شما باید شناسه ( IMEI ) دوم دستگاهتان را هم وارد نمایید.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله ششم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر چنانچه شناسه ( IMEI )‌های اظهار شده، با سیم‌ کارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری ، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌ صورت موفقیت‌ آمیز انجام خواهد شد.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله هفتم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در ادامه، می‌توانید با انتخاب گزینه « مدیریت دستگاه‌ها » از منوی سمت راست، شناسه ( IMEI )‌های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

 

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

افزودن دستگاه از طریق کد دستوری #۷۷۷۷*

مرحله اول :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در ابتدا با سیم‌ کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌ گیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله دوم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در ادامه عدد مربوط به گزینه « افزودن دستگاه » یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله سوم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.

 

نکته :

شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه ( شکاف برای قرار گیری سیم‌کارت ) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌رؤیت است.

 

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا ، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی ( ممیز، خط تیره و … ) استفاده شود.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله چهارم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر درصورتی‌ که دستگاه شما دوسیم کارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه ( IMEI )، سامانه به‌ صورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر « وارد کردن شناسه ( IMEI ) دوم دستگاه » را برای شما نمایش می‌دهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را هم وارد نمایید.

مشکل در تشخیص تعداد اسلات ( محل قرارگیری سیم کارت ) در همتا

در صورتی‌ که دستگاه شما دو اسلات ( دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌ کارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمی‌ شود و شما نمی‌توانید شناسه ( IMEI ) دوم دستگاهتان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخ‌ گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله پنجم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در صورتی‌ که دستگاه تک سیم‌ کارت باشد، یک شناسه ( IMEI ) و درصورتی‌ که دستگاه دوسیم کارته باشد، هر دو شناسه ( IMEI ) در این مرحله نمایش داده می‌شوند.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

مرحله ششم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیم‌ کارتی که با آن #۷۷۷۷* را شماره‌گیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری ، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند به‌ صورت موفقیت‌ آمیز انجام خواهد شد.

نحوه «افزودن دستگاه» در سامانه همتا

دستگاه دوسیم کارته با شناسه (IMEI) های یکسان

دستگاه‌ های استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه ( IMEI ) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌ گیری #۰۶#*، قابل‌ رؤیت است.

چنانچه دستگاه دوسیم کارته‌ای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده می‌ نموده‌اید اما شناسه ( IMEI )‌ های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شماره‌گیری #۰۶#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره ۰۹۶۳۶۶ تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.

پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاه‌های دوسیم کارته

دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلات‌ های آن، تحت مالکیت تنها یک سیم کارت قرار دارد.

بنابراین، درصورتی‌ که دستگاه شما دوسیم کارته ( دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم‌کارت ) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیت‌ آمیز فرآیند « افزودن دستگاه » ، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیم‌ کارت قرار می‌گیرد.

لذا زمانی که در اسلات دوم سیم‌ کارتی غیر از سیم‌ کارت مالک دستگاه در سامانه همتا ، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد.

همان‌ طور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیم‌ کارت جدید در دستگاه، به علت خرید و فروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیم‌ کارت‌های خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.

پیام انتقال مالکیت با مهلت قطع برای سیمکارت دوم

در صورتی که دستگاه دو سیم‌ کارته‌ای ( دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت ) دارید و پس از انجام فرایند افزودن دستگاه، برای سیم‌ کارت دوم دستگاه پیام هشدار انتقال مالکیت با ذکر مهلت قطع دریافت کردید، آموزش تعریف سیم‌ کارت بهره‌ بردار را پس از افزودن دستگاه ملاحظه نمائید.

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بخشنامه تغییر شرایط رجیستری تلفن همراه مسافر ۱۴۰۱/۰۸/۰۱ 🔹 پرداخت حقوق ورودی تلفن همراه از تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ صرفاً با کارت...
تاریخ انتشار : 2 سال قبل
رجیستری انواع تلفن همراه مسافرین ورودی و بسته های پستی رجیستری انواع موبایل واره اعم از ساعت هوشمند ، تبلت...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
رجیستری ساعت هوشمند دارای سیم کارت و تبلت های وارده توسط مسافرین ورودی مطابق رجیستری موبایل های وارده رجیستری ساعت...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
رجیستری موبایل اعم از تبلت، ساعت هوشمند دارای سیم کارت و اخذ مشخصات موبایل و اطلاعات مسافر از طریق بارکد...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
عدم استناد به ارزش‌ گوشی های وارداتی مسافری به گوشی های وارداتی تجاری   گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
درخواست توقف رجیستری تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی کشور   جهت ثبت نام / ورود به سامانه همتا کلیک کنید....
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
نحوه تعیین ارزش تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی کشور نحوه تعیین ارزش تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی کشور...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
دستورالعمل رجیستری گوشی موبایل همراه مسافر رجیستری گوشی موبایل همراه مسافر تعیین تکلیف گوشی های همراه مسافر وارده که هنوز...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
اعلام ضوابط جدید ریجستری تلفن همراه توسط مسافر   ریجستری تلفن همراه توسط مسافر : براساس بخشنامه گمرک ایران، از...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه   راهنمایی در مورد پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه : این پیامکی...
تاریخ انتشار : 5 سال قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

برای نصب اپلیکیشن ixport روی گوشی خود، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما