ثبت نام اینترنتی گواهی امضاء الکترونیکی
فهرست مطالب
- ثبت نام اینترنتی گواهی امضاء الکترونیکی
- الزامات ثبت نام
- فرآیند ثبت نام
- ورود متقاضیان گواهی امضاء الکترونیکی
- ثبت درخواست گواهی الکترونیکی
ثبت نام اینترنتی گواهی امضای دیجیتال
اخذ گواهی الکترونیکی در روش مراجعه حضوری با چالش هایی مواجه است از جمله :
- تکمیل فرم های کاغذی و خوانا نبودن اطلاعات
- ناقص بودن مدارک
- قطع بودن سرویس
- زمان بر بودن ثبت اطلاعات در سامانه
به همین دلیل امکان ثبت نام اینترنتی برای مراجعان گواهی الکترونیکی فراهم شده است. در این روش، اشخاص می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی https://www.gica.ir ثبت نام نموده و فرم درخواست گواهی الکترونیکی خود را تکمیل نمایند.
از مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- فرم های کاغذی حذف می گردد.
- اشتباه در ورود اطلاعات کاهش می یابد.
- صحت سنجی مشخصات هویتی هنگام ثبت نام انجام می گردد.
- زمان انتظار برای دریافت گواهی کاهش می یابد.
الزامات ثبت نام
متقاضی باید قبل از اقدام به ثبت نام موارد زیر را فراهم نماید:
- داشتن سیمکارت از یکی از اپراتورهای تلفن همراه به نام خود
_ چنانچه سیم کارتی به نام خود ندارید برای درخواست گواهی الکترونیکی به صورت حضوری اقدام نمایید. - کد پستی محل سکونت ( کد پستی ۱۰ رقمی مطابق با قبض تلفن ثابت )
- تلفن ثابت
- آدرس ایمیل
- اسکن مدارک شامل ( کارت ملی )
فرآیند ثبت نام
برای ثبت نام به آدرس https://www.gica.ir مراجعه نمایید:
گزینه ” ثبت نام متقاضیان گواهی الکترونیکی ” را از منو انتخاب نمایید، تا صفحه زیر نمایش داده شود.
فرم ثبت نام را با اطلاعات زیر تکمیل نمایید:
- ملیت : چنانچه شناسنامه ایرانی دارید از ملیت ایرانی استفاده نمایید در غیر این صورت اتباع خارجی را انتخاب نمایید.
- کد ملی / کد اختصاصی : برای ملیت ایرانی، کد ملی و برای اتباع خارجی کد اختصاصی اتباع خارجی را وارد نمایید.
- رمز عبور : رمز عبور را به صورت دلخواه وارد نمایید.
- نام ( فارسی ) : نام را مطابق با کارت ملی وارد نمایید . ( به عنوان مثال علی )
- نام خانوادگی ( فارسی ) : نام خانوادگی را مطابق با کارت ملی وارد نمایید. ( به عنوان مثال رحیمی آزاد )
- نام ( انگلیسی ) : نام خود را به انگلیسی وارد کنید. ( به عنوان مثال Ali )
- نام خانوادگی ( انگلیسی ) : نام خانوادگی را به انگلیسی وارد کنید. ( به عنوان مثال Rahimi Azad )
- جنسیت : جنسیت را زن/ مرد انتخاب نمایید.
- تاریخ تولد : تاریخ تولد را به صورت کامل yyyy/mm/dd و مطابق با کارت ملی وارد نمایید. ( به عنوان مثال ۰۱ / ۰۱ / ۱۳۵۹ )
- کد پستی : کد پستی ۱۰ رقمی خود را مطابق با قبض تلفن وارد نمایید.
چنانچه اشتباهی در کد پستی درج شده وجود داشته باشد خطای زیر نمایش داده می شود:
خطا در دریافت اطلاعات جغرافیایی
- تلفن همراه : شماره موبایل خود را به فرمت *********۰۹ وارد نمایید. ( به عنوان مثال ۰۹۳۵۱۲۳۴۵۶۷ )
چنانچه مالکیت خط موبایل وارد شده به نام متقاضی نباشد پیغام خطای زیر نمایش داده می شود:
شماره تلفن همراه ثبت شده، مربوط به کدملی مشخص شده نمی باشد.
- تلفن : تلفن ثابت منزل را وارد نمایید
- ایمیل : ایمیل خود را وارد نمایید.
- فایل مدارک : فایل اسکن شده کارت ملی خود را با فرمت jpg آپلود نمایید.
- کد امنیتی : کد امنیتی را مطابق با تصویر وارد نمایید.
در انتها گزینه ” ثبت نام ” را انتخاب نمایید.
چنانچه با خطایی مواجه نشوید پیغام زیر نمایش داده می شود:
ثبت نام با موفقیت انجام شد .
لطفا در بخش ورود کاربران، پس از وارد نمودن اطلاعات کاربری خود، از دکمه ” ورود متقاضیان امضای الکترونیکی ” استفاده نمائید.
چنانچه قبلا ثبت نام را انجام داده باشید خطای زیر نمایش داده می شود:
نام کاربری تکراری می باشد
ورود متقاضیان گواهی امضاء الکترونیکی
بعد از ثبت نام در پورتال برای ورود به سامانه و ثبت درخواست گواهی الکترونیکی به آدرس https://b2n.ir/gica.ir مراجعه نمایید.
کد ملی و رمز عبور خود هنگام ثبت نام را وارد نموده و سپس بر روی گزینه ” ورود متقاضیان امضای الکترونیکی ” کلیک نمایید.
ثبت درخواست گواهی الکترونیکی
بعد از ورود به سامانه صفحه زیر نمایش داده می شود. گزینه ” ثبت درخواست گواهی الکترونیکی ” را انتخاب نمایید.
در صفحه باز شده محصول مورد نظر را انتخاب نمایید:
نوع گواهی :
- متقاضی وابسته به دولت (بخش دولتی) شامل دو محصول
* گواهی شخص حقیقی وابسته به دولت
* گواهی مهر سازمانی وابسته به دولت
- متقاضی وابسته به غیردولت (بخش خصوصی) شامل دو محصول
* گواهی شخص حقیقی وابسته به غیر دولت
* گواهی.مهر سازمانی وابسته به غیر دولت
- متقاضی مستقل (افراد حقیقی) شامل یک محصول
* گواهی شخص حقیقی مستقل
انواع گواهی :
تذکر : نوع گواهی مورد استفاده در سامانه جامع تجارت، گواهی شخص حقیقی مستقل میباشد
مثال: درخواست گواهی شخص حقیقی وابسته به دولت
در این مثال نوع گواهی برای اشخاص وابسته به سازمان دولتی ، نوع گواهی «متقاضی وابسته به دولت» و محصول «گواهی شخص حقیقی وابسته به دولت» را انتخاب نمایید.
با انتخاب محصول فرم مربوط به این نوع گواهی نمایش داده می شود.
اطلاعات متقاضی
فیلد های خاکستری رنگ شامل )نام، نام خانوادگی، استان و شهرستان با توجه به اطالعات درج شده هنگام ثبت نام بارگزاری می شود. در صورتیکه مغایرتی وجود دارد از بخش ویرایش پروفایل، تغییرات الزم را اعمال نمایید.
عنوان سمت را با توجه به الزامات سامانه و معرفی نامه سازمانی خود وارد نمایید.
توجه: عنوان سمت در برخی سامانه ها مانند سامانه تدارکات الکترونیکی دولت الزامات خاصی دارد که با توجه به آن باید تکمیل گردد. (به عنوان مثال TASHKHIS)
اطلاعات نماینده
توجه : در صورتیکه برای اخذ گواهی الکترونیکی وکیل شما به دفتر ثبت نام مراجعه می نماید باید بخش اطلاعات نماینده را نیز تکمیل نمایید. در غیر اینصورت نیازی به تکمیل این بخش نمی باشد.
کد ملی ، تاریخ تولد را وارد نمایید. وارد نمودن تلفن همراه برای نماینده اختیاری می باشد.
سپس گزینه ” تکمیل اطلاعات ” را انتخاب نمایید.
فیلدهای نام و نام خانوادگی به صورت خودکار بارگزاری می شود.
فایل اسکن تصویر کارت ملی را با فرمت JPG بارگزاری نمایید.
تصویر اسکن شده وکالتنامه نماینده خود را با فرمت JPG بارگزاری نمایید.
اطلاعات سازمان
کد شناسه ۱۱ رقمی سازمان را وارد نمایید. سپس گزینه «تکمیل اطلاعات» را انتخاب نمایید.
فیلدهای نام ثبتی سازمان، نوع سازمان و آدرس به صورت خودکار بارگزاری می شود.
چنانچه سازمان شما، نام تجاری ندارد ، نام ثبتی را در این گزینه وارد نمایید.
بعد از تکمیل فرم گزینه ” پیش ثبت نام ” را در انتهای فرم انتخاب نمایید.
در این مرحله صفحه پرداخت تعرفه گواهی الکترونیکی نمایش داده می شود.
نام ثبتی و نام تجاری به انگلیسی را در فیلدهای مربوط به خود وارد نمایید.
تکمیل واحد سازمانی اختیاری بوده و مربوط به سلسله مراتب سازمانی شما می باشد.
فایل اسکن شده آگهی تاسیس را با فرمت JPG بارگزاری نمایید.
فایل اسکن شده آگهی آخرین تغییرات روزنامه رسمی را با فرمت JPG بارگزاری نمایید.
بعد از تکمیل فرم گزینه «پیش ثبت نام» را در انتهای فرم انتخاب نمایید.
در این مرحله صفحه پرداخت تعرفه گواهی الکترونیکی نمایش داده می شود.
جدول تعرفه
۷۵ درصد مبلغ تعرفه گواهی الکترونیکی، هنگام ثبت نام پرداخت می گردد و مابقی مبلغ شامل ۲۵ درصد هنگام مراجعه به دفتر ثبت نام پرداخت می گردد.
با انتخاب گزینه ” پرداخت ” وارد صفحه بانکی شده و پرداخت خود را انجام دهید.
چنانچه پرداخت شما موفقیت آمیز باشد صفحه زیر نمایش داده می شود:
ثبت نام شما با موفقیت انجام شده است.
جهت ثبت نام / ورود به سامانه جامع تجارت کلیک کنید. |
برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه جامع تجارت کلیک کنید. |
جهت مشاهده و ثبت نام در دوره های آموزشی صادرات و واردات و ترخیص کالا کلیک کنید. |