مقالات صادرات

مقالات واردات

راهنمای جامع تجارت با ایتالیا

نمای کلی کشور ایتالیا

ایتالیا کشوری است که در جنوب ایتالیا و پایتخت ان شهر رم می باشد. کشوری توسعه یافته و از لحاظ تولید ناخالص داخلی در رتبه 8 جهان قرار دارد چرا که  صنعت پرقدرتی را دارد و همواره در حال واردات مواد اولیه می باشد.به همین خاطر داشتن روابط تجاری با این کشور مزایای زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت.

ایتالیایی ها علاقه زیادی به ارتباطات مستقیم در مراودات اقتصادی دارند چرا که از این طریق بتوانند به شناخت کافی نسبت به طرف مقابل برسند و اعتماد ایجاد کنند.

ادامه مطالب معرفی نمای کلی کشور ایتالیا

دانستنی های مهم کشور ایتالیا

گروه‌های قومی و نژادی

ایتالیایی‌ها گروه‌های نژادی آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی اسلاو تبار در شمال و آلبانیایی تبار و ایتالیایی یونانی تبار نیز در جنوب هستند. در سال ۲۰۰۵ نزدیک به ۵٪ از جمعیت ایتالیا خارجی ها بوده‌اند. ۱۰٪ کودکانی که در سال ۲۰۰۷ در ایتالیا به دنیا آمده اند دست کم یکی از والدینشان خارجی بوده‌اند. در سال ۲۰۰۷ بیشترین مهاجرت ها به ایتالیا به ترتیب از اروپای شرقی ( ۵۲٫۰۲٪ ) شمال آفریقا ( ۱۶٫۱۷٪ ) آسیا ( ۱۶٫۰۸٪ ) و آمریکا لاتین ( ۸٫۵٪ ) بوده‌است.

زبان ها

عمده ایتالیایی ها رومی تبار هستند و زبان‌های رایج در ایتالیا هم تقریباً همگی شاخه هایی از زبان رومی به شمار می‌روند. با وجود اینکه زبان رسمی ایتالیا زبان ایتالیسمی ایالت خودمختار تیرول جنوبی در شمال ایتالیا است. همچنین در بخش‌هایی از ایالت بولتزانو به دلیل هم مرز بودن با اتریش مردم به این زبان تکلم می‌کنند.

فرانسوی : در شمال غربی و در ایالت وال له داوستا به دلیل هم مرز بودن با فرانسه مردم با این زبان آشنایی دارند.

لیگوری : در مناطق شمالی ایتالیا به ویژه شهر جنوا رایج است و بیش از یک میلیون گویشور در ایتالیا دارد. گویش جنوایی و بریگاسکی از مهم ترین گویش های این زبان در ایتالیا هستند.

اسلوونیایی : در شهرهای تریسته و گوریتزیا مردم به دلیل همسایگی با اسلوونی با این زبان آشنایی دارند.

لومباردی : در مناطق شمالی ایتالیا به ویژه نقاط هم مرز با سوئیس رایج است و بیش از سه میلیون گویشور در ایتالیا دارد.

پیدمونتی : زبان رایج منطقه پیدمونت ایتالیاست که بیش از دومیلیون نفر از مردم ایتالیا بدان تکلم می‌کنند.

ونیزی : زبان قدیمی منطقه ونیز که از زبان‌های رومی به شمار می‌رود و در ایتالیا قریب دو میلیون نفر از اهالی منطقه ونیز و مناطق مجاور بدان تکلم می‌کنند. این زبان در اسلوونینیز رایج است.

ناپلی : زبان رایج منطقه جنوب ایتالیا به ویژه نواحی پالرمو و ناپولی است که بیش از شش میلیون نفر از سکنه ایتالیا بدان سخن می‌گویند. گویش ایتالیایی جنوبی در واقع گویشی از همین زبان است و نه ایتالیایی .

توسکانی : زبان رایج در منطقه توسکانی است که گاهی گویشی از زبان ایتالیایی نیز شمرده می‌شود. حدود سه میلیون تن به این زبان تکلم می‌کنند.

ساساری : این زبان اگرچه تنها ۱۲۵ هزارتن گویشور دارد اما در منطقه خودمختار ساردینیا زبان رسمی به‌شمار می‌رود.

ساردوکمپیدانی از زبان های بومی جنوب ایتالیا ست که هنوز نزدیک به یک میلیون گویشور دارد اما بیشتر گویشورانش در مناطق کوهستانی شمال ایتالیا بسر می‌برند که این به دلیل سیاست های فاشیستی ایتالیا در زمان جنگ جهانی دوم بوده‌ است.

زبان ایتالیایی – یهودی از زبان های رومی است که در ایتالیا امروزه بیش از دویست تن گویشور ندارد.

مذاهب

حاکمیت و آیین مسیحیت است و اکثریت با مسیحیت کاتولیک است ، ولی پروتستان ها ، یهودی ها و مسلمانان ( که اکثراً مهاجر هستند ) نیز در این کشور زندگی می‌کنند. ۹۳/۴٪ جمعیت ایتالیا مسیحی و بیشتر کاتولیک هستند که کمی بیشتر از یک سوم آن‌ها ( ۳۷/۵٪ ) عضو فعال هستند. امروزه ۷۵۰۰۰۰ نفر مسلمان در ایتالیا زندگی می‌کنند که ( ۱/۱٪ ) جمعیت ایتالیا را تشکیل می‌دهند که از بین آن‌ها فقط ۳۰۰۰۰ نفر ملیت ایتالیایی دارند.

اقتصاد

اقتصاد کشور ایتالیا تا پایان جنگ جهانی دوم بر پایه فعالیت های کشاورزی پایه ریزی شده بود. بعد از جنگ جهانی دوم ، اقتصاد این کشور از یک اقتصاد مبتنی بر کشاورزی به اقتصادی صنعتی تبدیل گردید، به گونه ای که در حال حاضر به عنوان پنجمین کشور صنعتی جهان به حساب می آید و جزء گروه ۸ کشور صنعتی برتر در دنیا مطرح است.

بعد از جنگ جهانی دوم تغییرات اساسی در اقتصاد ایتالیا رخ داد که با گذشت زمان این کشور را تبدیل یه یکی از قدرت های اقتصادی کرد. با آغاز دهه هشتاد بتدریج مرحله اقتصادی شدن ایتالیا با توسعه و گسترش خدمات بانکی ، خدمات بیمه ، تجارت مالی و تبلیغات شروع شد.

یورو از سال ۲۰۰۱ واحد پول رسمی ایتالیا می باشد. اقتصاد ایتالیا هفتمین اقتصاد دنیا از نظر حجم و بزرگی محسوب می شود. این کشور جزو کشورهای صنعتی بشمار می رود که به خاطر برخی از ویژگی هایش از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا متمایز می باشد. صنعت تولید ایتالیا در سیطره شرکت های کوچک و متوسط می باشد.

از صنایع مهم ایتالیا میتوان به صنعت مکانیک ( اتومبیل ، موتور ، لوارم خانگی و غیره ) صنعت دفاع ( هلیکوپتر ، سیستم دفاعی ، سلاح های سبک ، خودروهای زرهی ) صنعت شیمیایی ( دارو ، لاستیک ) و صنعت مد و منسوجات و چرم و مبلمان و کشتی سازی اشاره کرد. مراکز مهم اقتصادی ایتالیا در استان های امیلیا رومنیا ، ونتو ، پی مونته ، لومباردیا واقع شده اند. بطور سنتی شمال ایتالیا و بخصوص، شمال شرق این کشور مرکز صنعت ایتالیا بوده است و بسیاری از شرکت هایی که کالا به ایران صادر می کنند در این ناحیه حضور دارند.

میزان تجارت خارجی این کشور با کشورهای عضو اتحادیه در حدود ۵۹ درصد از کل تجارت خارجی این کشور می باشد که از میان آنها آلمان با ۱۸ درصد، فرانسه با ۱۳ درصد و انگلستان با ۷ درصد بیشترین تجارت را با این کشور دارند.

علی رغم اینکه ایتالیا کشوری بشدت صنعتی است و جزء قطب های مهم صنعتی در جهان به شمار می رود، اما بخش خدمات مهمترین بخش تشکیل دهنده اقتصاد این کشور به حساب می آید. در وهله نخست، بخش خدمات بیشترین ارزش افزوده را برای اقتصاد این کشور به همراه دارد و بخش صنعت در مقام بعد از آن جای می گیرد. بعد از این دو بخش ، بخش ساختمان سازی و سپس کشاورزی ، ماهیگیری و دام پروری قرار دارند.

با توجه به کم بودن تعرفه های گمرکی در ایتالیا ، می توان بازار مناسبی را جهت تولیدات ایرانی مهیا نمود. به علاوه، با توجه به گسترش فعالیت بخش های خصوصی شده این کشور ، امکان استفاده از فن آوری های سطح بالا برای تولید کنندگان ایران نیز فراهم آمده است و می توان با خرید حق لیسانس ها و آموزش فن آوری ، به ارتقاء بیش از پیش سطح روابط دو کشور اقدام نمود.

ایتالیا به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا ، با در اختیار داشتن مؤسسات مالی و بیمه ای معتبر می تواند به نوعی معرف تولید کنندگان ایرانی به اتحادیه اقتصادی اروپا باشد.

روابط تجاری دوجانبه ج.ا.ایران با ایتالیا

با وجود دو ساختار متفاوت اقتصادی ایران و ایتالیا سالهاست که روابط تجاری مستمر و مفیدی را تجربه می کنند، مبادلات تجاری مابین دو کشور از سال ۲۰۰۵ رشدی قابل ملاحظه ای داشته است تا جاییکه در سال ۲۰۱۱ به بالاترین حد خودش می رسد در این سال میزان مبادلات تجاری دو کشور بیش از ۷ میلیارد یورو بوده است. در سال ۲۰۱۴ صادرات ایتالیا به ایران رشدی ۸/۶ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۳ داشته که ناشی از توافق لوزان بود.

ایتالیا از سالهای دور یکی از شرکای مورد اعتماد کشورمان محسوب می شده و قراردادهای همکاری اقتصادی متعددی رد زمینه های مختلف با ایران منعقد کرده است.

این کشور نقش بسیار پررنگی در بعضی از پروژه های صنعتی کشورمان مانند پروژه بندر شهید رجایی ، احداث پالایشگاه ، تاسیس نیروگاه های برق و غیره داشته است و بطور مشخص در مجموعه فولاد مبارکه اصفهان از طریق شرکت دانیلی نقشی کلیدی ایفا کرده است. اشتراکات تاریخی ، موقعیت استراتژیک ایتالیا در اروپا و صنعت پر قدرت این کشور که به خوبی می تواند نیاز های کشورمان را تأمین کند باعث شده که دو کشور روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی باهم داشته باشند.

در بخش انرژی شرکت نفتی انی نقشی کلیدی در پروژه های پارس جنوبی داشته است و تا قبل از افزایش تحریم ها در سال ۲۰۱۲ ، در ایران همچنان فعال بود و دربخش انرژی شرکت ادیسون هم همکاری هایی را با ایران در پروژه های متفاوت داشته است.

در بخش پوشاک بنتون و ج اوکس در ایران دارای نمایندگی می باشند. این دو شرکت ابتدا در تهران فعالیت خود را آغاز کردند ولی در سالهای اخیر در شهرهای مهم کشور دارای مراکز فروش می باشند.

در بخش لوازم خانگی محصولات دلونگی ، این دزیت ، اریستون را می توانیم از فروشگاه های معتبر کشور تهیه کنیم. در بسیاری از سوپرمارکت های کشور در بخش غذایی محصولات باریلا ، روغن زیتون مونینو ، کافه ایلی و لاواتزا و شکلات هایی با مارک فررو و لوکر عرضه شده اند. علاوه بر کالاهایی که ذکر شد ماشین آلات ایتالیایی نیز بطور گسترده در ایران و بخش تولیدی خواهان دارد.

اهم اسناد مبادله شده ( امضا ):

  • یادداشت تفاهم تامین مالی به میزان ۵ میلیارد یورو بین بانک صنعت و معدن و مؤسسه اینویتالیا گلوبال اینوستمنت ( Invitalia Global Investment ) ایتالیا ( سال ۱۳۹۶ )
  • یادداشت تفاهم خواهر خواندگی بین استان مازندران و استان مارکه ( سال ۱۳۹۵ )
  • یادداشت تفاهم همکاری بین دانشگاه های استان مازندران و مارکه ( سال ۱۳۹۵ )
  • یادداشت تفاهم همکاری بین وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا در جریان سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به این کشور ( سال ۱۳۹۴ )
  • یادداشت تفاهم سازمان توسعه تجارت ایران با ایچه ( سال ۲۰۱۵ )
  • موافقت نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دوکشور ( امضا در سال ۱۳۸۶ /هنوز از سوی طرف ایتالیایی لازم الاجرا نگردیده است )
  • موافقت نامه همکاری های گمرکی ( لازم الاجرا از سال ۱۳۸۵ )
  • موافقت نامه تشویق و حمایت از سرمایه گذاری متقابل ( لازم الاجرا از سال ۱۳۸۴ )

اهم مبادله هیات های رسمی و تجاری:

  • سفر هیئت متشکل از اعضا اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا در حوزه بانک ، بیمه ، صنعت و بازرگانی با ایتالیا با حضور مدیران بانک های سپه شعبه رم ، پوپولاره در ساندریو ، مونته دی پاسکی و نمایندگان بانک های سامان و پاسارگاد در آبان ماه ۱۳۹۶
  • سفر رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خراسان رضوی به ایتالیا در تیر ماه ۱۳۹۶
  • سفر هیات تجاری استان هرمزگان به استان پولیا و بندر باری جهت مذاکره با کارخانه احداث نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی خورشیدی و کارخانه تولید عطر در تیرماه ۱۳۹۶
  • سفر هیئت تجاری اتاق بازرگانی سیسیل به تهران به میزبانی اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶
  • سفر نمایندگان شرکت کلوزر به نمایشگاه بین المللی صنعت نفت و گار در سال های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶
  • سفر هیئت تجاری تولیدکنندگان کفش استان تهران در اسفند ماه ۱۳۹۵
  • سفر هیئت اعزامی از بانک ملت جئت مذاکره با بانک مرکزی ایتالیا در بهمن ماه ۱۳۹۵
  • سفر هیئت اعزامی از ایمیدرو جهت مذاکره با ساچه در بهمن ماه ۱۳۹۵
  • سفر هیئت اعزامی ایدرو به سرپرستی آقای معظمی جهت مذاکره با شرکت آنسالدو در دی ماه ۱۳۹۵
 
  • سفر وزیر اسبق صنعت ، معدن و تجارت و هیات همراه به رم جهت افتتاح اولین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا در آذر ماه ۱۳۹۵
  • سفر نمایندگان شرکت آیپکس جهت بررسی امکان سرمایه گذاری در پروژه های نفتی به ایران در آبان ماه ۱۳۹۵
  • سفر مدیران نمایشگاه بین المللی رم به تهران در مهر ماه ۱۳۹۵
  • سفر نمایندگان شرکت وستاس ( تولیدکننده توربین بادی )  به تهران جهت مذاکره با وزارت نیرو در شهریور ماه ۱۳۹۵
  • سفر هیئت مدیره شرکت فیات – کرایسلر به تهران جهت بازدید از ایران خودرو در مرداد ماه ۱۳۹۵   
  • سفر معاون مدیر کل اتحادیه صنایع کوچک و متوسط ایتالیا ( Confindustria ) وهیئت همراه ، برگزاری همایش درخصوص فرصت های تجاری ، اقتصادی و سرمایه گذاری در ایران در هتل اسپیناس و ملاقات با مدیران ایران خودرو و سایپا در تیر ماه ۱۳۹۵
  • سفر رییس محترم اتحادیه صنایع مبلمان و لوازم تزیینی ایتالیا ( Federlegno ) و هیات همراه با میزبانی اتحادیه مبلمان ایران در تیر ماه ۱۳۹۵
  • سفر استاندار محترم استان مارکه ایتالیا به تهران و استان مازندران و امضا تفاهم نامه خواهرخواندگی و تفاهم نامه های همکاری با ساری در زمینه همکاریهای دانشگاهی ، اقتصادی ، تولیدی و توریسم در تیر ماه ۱۳۹۵
  • سفر نخست وزیر محترم ایتالیا و هیئت همراه به تهران و امضاء قراردادها و تفاهم نامه های همکاری در فروردین ماه ۱۳۹۵
 
  • اعزام هیئت تجاری از اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران همزمان با سفر رییس جمهور محترم و مقام عالی وزارت در بهمن ماه سال ۱۳۹۴ ایران
  • سفر رییس جمهور محترم و مقام عالی وزارت و هیئت همراه به ایتالیا در بهمن ماه ۱۳۹۴
  • سفر جناب آقای گراتزیانو دلریو ، وزیر راه و حمل و نقل ، جناب آقای مائورو مارتینی ، وزیر کشاورزی و مواد غذایی و جناب آقای کارلو کالندا ، معاون وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا به تهران در بهمن ماه ۱۳۹۴
  • سفر هیات عالی رتبه ایتالیایی به تهران با حضور خانم فدریکا گوئیدی ، وزیر توسعه اقتصادی و آقای جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا به تهران و دیدار با مقام عالی وزارت و مقامات ارشد بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی در مرداد ماه ۱۳۹۴
  • سفر آقای جان لوکا گالتی وزیر محیط زیست ایتالیا و دیدار وزیر صنعت ، معدن و تجارت سابق ، وزیر محیط زیست به تهران در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴
  • دیدار مقام عالی وزارت با خانم گوئیدی ، در اکسپو میلان در فروردین ماه ۱۳۹۴

مهمترین اقدامات به عمل آمده ( در چارچوب روابط دوجانبه ):

  • حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات سنگین راهسازی ورونا ( پاویون اختصاصی ج.ا.ایران ) در اسفند ماه ۱۳۹۵
  • حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کفش ، چرم و محصولات چرمی در اسفند  ماه ۱۳۹۵
  • حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه صنعت ساختمان میلان ( پاویون اختصاصی ج.ا.ایران )  در اسفند ماه ۱۳۹۵
  • حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه فرش و صنایع دستی در آذر ماه ۱۳۹۵ 
  • حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه صنعت خودرو بلونیا در آذر ماه ۱۳۹۵ 
  • برگزاری اولین نمایشگاه اختصاصی ج.ا.ایران در ایتالیا با افتتاح توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت سابق و حضور شرکت های ایرانی در آذر ماه ۱۳۹۵
  • حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه بین المللی سنگ و ماشین آلات و فراوری سنگ در ورونا در مهر ماه ۱۳۹۵
  • حضور شرکت های ایرانی در نمایشگاه صنایع شیمیایی میلان در مهر ماه ۱۳۹۵
  • تاسیس شعبه بانک سپه در رم در فروردین ۱۳۹۵
  • با حضور ھیات ۳۶۰ نفری فعالین اقتصادی ایتالیا در تھران به سرپرستی B2B برگزاری همایش بزرگ تجاری جناب آقای کارلو کارلندا، معاون خانم گوئیدی در آذر ماه ۱۳۹۴

مسائل و مشكلات:

  • عدم وجود زیرساخت های حقوقی تسهیل کننده تجارت نظیر موافقت نامه بازرگانی و همکاری  های گمرکی بین دو کشور
  • عدم آشنایی شرکت های ایرانی با تکنولوژی ها و روش های روز مدیریت پروژه جھت صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب اجرای مشترک پروژه در کشورهای ثالث
  • عدم آشنایی تولیدکنندگان ایرانی با فناوری روز تولید کالاهای رقابتی جهت ورود به بازار ایتالیا 
  • مشکلات موجود در ایجاد ارتباط بین پیمانکاران و شرکت های یرانی و ایتالیایی
  • فقدان زمینه های موجود و پتانسیل های جذب اعتبارات صادراتی
  • عدم عضویت ایران در سازمان تجارت جهانی به منظور استفاده از تعرفه های ترجیحی و سایر امتیازات مربوطه

قوانین و مقررات حاکم بر فعالیت های اقتصادی و تجاری در ایتالیا

ایتالیا کشوری در جنوب اروپا است. این کشور از شبه‌جزیره ایتالیا و دو جزیره سیسیل و ساردنیا در دریای مدیترانه تشکیل شده‌است. امروزه ایتالیا کشوری توسعه یافته‌است و جزو هشت کشور صنعتی محسوب می‌شود.

چکیده ای از قوانین و مقررات صادرات و واردات ( قوانین تجاری و بازرگانی ) کشور ایتالیا را در زیر بررسی می کنیم :

 

قانون اساسی جمهوری ایتالیا

قانون اساسی جمهوری ایتالیا دارای ۱۳۹ اصل میباشد.

 
 

آشنایی با روش اعتبار سنجی شرکت های ایتالیایی

در کشور ایتالیا اتاق های بازرگانی محلی وظیفه ثبت اطلاعات مربوط به شرکت ها و فعالین اقتصادی را بر عهده دارند. خوشبختانه این داده های گردآوری شده در پایگاه های داده های ملی و سراسری در دسترس همگانی می باشند و به آسانی می توان به شناسنامه اطلاعات شرکت ها به صورت آنلاین دست یافت.

 

ثبت برند در ایتالیا

جهت درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری در دیگر کشورها از جمله کشور ایتالیا ، در آغاز بایستی علامت مورد نظر در کشور مبداء به ثبت برسد. ثبت داخلی علامت تجاری در کشور مبداء پیش نیاز ثبت بین المللی علامت تجاری در کشورهای عضو سیستم مادرید می باشد که کشور ایتالیا جزو سیستم مادرید می باشد.

اقدام به درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری صرفاً از طریق اداره مالکیت صنعتی امکان پذیر می باشد. نخستین گام در این امر ، کامل کردن فرم اظهارنامه علامت تجاری نزد اداره مالکیت صنعتی می باشد که امور مربوط به ثبت علائم تجاری را به عهده دارد.

 

رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا

نویسنده:نگین رمضانی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تاکید بانک مرکزی به رعایت قیمت مصوب کالاهای وارداتی بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به ضرورت رعایت قیمت مصوب و توزیع...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
ساماندهی صادرات محصولات پتروشیمی بلامانع بودن صادرات محصولات تولیدی شرکت پتروشیمی بیستون و نماینده رسمی شرکت بازرگانی کالا و انرژی...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش 📣 قابل توجه بازرگانان محترم؛ ⏪ به اطلاع کاربران محترم می‌رساند، درج شناسه‌کالا.جهت ثبت‌سفارش...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
گزارش گمرک از 40 شاخص آماری تجارت خارجی کشور در سال 1402 گمرک ایران در اقدامی مهم با هدف تحلیل...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
امکان اخذ ضمانت نامه بانکی توسط گمرک با سر رسید پایان سال مالی جهت مالیات بر ارزش افزوده تا پایان...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
مجموعه کامل بخشنامه ها و دستورالعمل های ابلاغی سازمان امور مالیاتی در سال ۱۴۰۲ 🔺شامل ۶۳ بخشنامه ، دستورالعمل و...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما