مقالات صادرات

مقالات واردات

راهنمای عملیات پایه سامانه جامع تجارت

راهنمای عملیات پایه سامانه جامع تجارت

1 امکانات نرم افزاری موردنیاز

برای فعالیت در سامانه جامع تجارت از کامپیوتر و مرورگرهای Mozilla FireFox – Google Chrome استفاده شود. فعالیت در سایت جامع تجارت با تلفن همراه نیز امکانپذیر میباشد.

1-1 مسدودیت سایت کاربرانی که خارج از کشور میباشند یا از فیلترشکن استفاده میکنند امکان فعالیت در وبسایت را ندارند. کاربرانی که داخل ایران هستند و از فیلترشکن استفاده نمیکنند اما با خطای This site cant be reached مواجه میشوند باید My Ip را در گوگل جستجو و Ip را برای پشتیبانی ارسال کنند تا دسترسی به ایشان داده شود (تصویر1 )

مرورگرهای موردنیاز استفاده از سامانه جامع تجارت

xp برای فعالیت در سامانه جامع تجارت بهتر است از مرورگرهای گوگل یا موزیلا استفاده کنید . همچنین سامانه با ویندوز

کار نمی کنید و این سامانه در موبایل هم قابل استفاده می باشد .

قفل شدن آی پی کاربران داخل ایران

کاربرانی که خارج از کشور میباشند یا از فیلترشکن استفاده میکنند امکان فعالیت در وبسایت را ندارند . اما اگر از داخل ایران به سامانه وارد شدید و از فیلتر شکن هم استفاده نمی کنید و با پیغام عدم دسترسی به دلیل آی پی واجه شدید . آی پی خود را پیدا نموده و برای پشتیبانی سامانه جامع تجارت ارسال نمایید .

ایمیل پشتیبانی سامانه جامع تجارت 

info@ntsw.ir

نحوه ثبت نام در سامانه جامع تجارت

تمام کاربرانی که قصد فعالیت در سامانه جامع تجارت یا زیرسامانه های مربوط به آن رادارند الزاماً باید اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند و پس از تکمیل مراحل ثبت نام، با توجه به نیاز خود اقدام به دریافت سرویسهای موردنیاز نمایند.

کد ملی: با واردکردن کد ملی نام کاربری به صورت خودکار پر میشود و صحت کد ملی از سازمان ثبت احوال استعلام میگردد. ( 11 رقمی) تلفن همراه: مالکیت شماره تلفن همراه باید با کد ملی واردشده مطابقت داشته باشد. ( 11 رقمی) تلفن محل سکونت: 11 رقمی کد پستی محل سکونت: صحت کد پستی واردشده از سازمان پست استعلام میگردد. (11 رقمی) پست الکترونیک فردی: فرمت ایمیل باید رعایت شود. تاریخ تولد:  از طریق گزینه » انتخاب کنید «   تاریخ را انتخاب کنید(به ترتیب سال، ماه و روز را انتخاب کنید). کلمه عبور و تکرار کلمه عبور: کلمه عبور باید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک(انگلیسی)، کاراکتر و اعداد باشد. (حداقل 8 کاراکتر) رمز دوعاملی: با فعال کردن این گزینه، با هر بار ورود به وبسایت یک پیامک 4 رقمی برای موبایل ثبت شده در سامانه ارسال میشود.  تصویر پرسنلی: تصویر پرسنلی به صورت اختیاری میباشد و حجم تصویر باید حداکثر 211 کیلوبایت باشد. در هر فیلد اگر اطلاعات واردشده با توجه به فرمت تعریف شده وارد نشود پیغام قرمز رنگی مبنی بر صحیح نبودن اطلاعات نمایش داده میشود. پس از تکمیل اطلاعات، گزینه ذخیره اطلاعات و ادامه را انتخاب کنید، پیامک اعتبار سنجی دریافتی ( را وارد کنید تا ثبتنام تکمیل شود (تصویر 5)

2 ثبت نام کاربران خارجی

کاربران خارجی از صفحه اصلی سایت با استفاده از گزینه » ثبت نام کاربران خارجی « ،» ثبت نام « اقدام به ثبت نام کنند.دقت شود که شماره موبایل واردشده باید با شماره گذرنامه کاربر مطابقت داشته باشد.

ورود به سامانه جامع تجارت

برای ورود به سامانه جامع تجارت، باید از صفحه اصلی گزینه ورود را انتخاب کنید. نام کاربری، رمز عبور و تصویر امنیتی را تکمیل نمایید، توجه داشته باشید که نام کاربری همان کد ملی میباشد

 

درصورتیکه رمز دوعاملی را فعال کرده باشید پس از واردکردن کد ملی و رمز عبور، باید رمز دوم 4 رقمی که توسط پیامک برای شما ارسال میشود را وارد نمایید و سپس گزینه ورود به سامانه را انتخاب کنید.

 

پس از ثبت نام اولیه، نقش پایه حقیقی ایجاد میشود. با انتخاب گزینه ورود، وارد حساب کاربری شوید

1-3 : ورود همزمان چند کاربر

به منظور امنیت بیشتر، محدودیتی تعریف شده که بیش از یک کاربر امکان ورود به سایت را به صورت همزمان نداشته باشند. درصورتیکه شخص دیگری در حال فعالیت با حساب کاربری سامانه باشد پیغام کاربران آنلاین نمایش داده میشود و اجازه ورود به سایت داده نمیشود.

 

در صورت نمایش پیغام لیست کاربران آنلاین، یعنی یا کاربر هنگام خروج قبلی، دکمه خروج را نزده است یا شخص دیگری وارد حساب کاربری شده است، درهرصورت، با انتخاب گزینه خروج میتوان آن شخص را از سیستم خارج کرد و وارد حساب کاربری شد.

2-3 فراموشی رمز عبور

روش اول )بازیابی از طریق پیامک(: با واردکردن کد ملی، گزینه (( بازیابی از طریق ارسال کد به پیامک )) را انتخاب کنید .

روش اول (بازیابی از طریق پیامک):

برای بازیابی رمز عبور خود از طریق USSD به طریق زیر عمل کنید ابتدا کد دستوری # 7777 را با تلفن همراه خود شماره گیری کنید. *

  • گزینه 1 » سامانه جامع تجارت «  را انتخاب کنید.
  • گزینه 1 » عملیات پایه سامانه جامع تجارت «  را انتخاب کنید.
  • گزینه 1 » بازیابی رمز عبور « را انتخاب کنید.
  • دکمه ثبت/ ارسال را انتخاب کنید

تغییر شماره تلفن همراه

میتوانید قبل از ورود به سایت از گزینه تغییر شماره تلفن همراه، شماره موبایل خود را تغییر دهید، توجه داشته باشید که مالکیت شماره تلفن همراه با کد ملی مطابقت داشته باشد.

تغییر شماره تلفن همراه قبل از ورود به سایت به دو روش امکانپذیر است :

  1. تغییر شماره تلفن همراه از طریق پیامک
  2.  ussdتغییر شماره تلفن همراه از طریق

مدیریت حساب کاربری (سربرگ مشخصات فرد)

به منظور دسترسی به اطلاعات حساب کاربری، از قسمت بالا سمت چپ، گزینه مدیریت حساب کاربری را انتخاب کنید

معرفی شرکت

اشخاص حقوقی برای فعالیت در سامانه جامع تجارت، ابتدا باید با اطلاعات هویتی مدیرعامل اقدام به ثبت نام نمایند و با نقش پایه حقیقی معرفی شرکت را انجام دهند. نقش پایه حقیقی را از لیست نقشها انتخاب و از منوی سمت راست، عملیات پایه، معرفی شرکت را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه ثبت اطلاعات شرکت، درصورتیکه اطلاعات شرکت و مدیرعامل مورد تأیید سرویس سامانه استعلام شرکتها باشد، نقش پایه حقوقی همان لحظه برای کاربر ایجاد میگردد در غیر این صورت از کاربر درخواست میشود اسناد خود را ارسال نماید.

با انتخاب گزینه (( ادامه )) کاربر باید تصاویر روزنامه رسمی یا مدارک قابل استنادی همچون حکم وزیر برای مراکز دولتی و یا حکم ریاست دانشگاه و  … را بارگذاری نماید و منتظر دریافت پاسخ در بخش (( مدیریت کارتابل )) بماند .

سوابق فعالیت

با انتخاب نقش پایه حقیقی، از قسمت مدیریت حساب کاربری، با انتخاب سربرگ (( سوابق فعالیت )) می توان زمان فعالیتهایی نظیر ورود به سامانه، ویرایش اطلاعات شخصی، تغییر رمز عبور، تأیید درخواست نمایندگی،  اعطای نمایندگی و … مشاهده کرد

بارگذاری صلاحیتها

برای ورود به قسمت بارگذاری صلاحیتها، نقش پایه (حقیقی، حقوقی) انتخاب نمایید و از منوی سمت راست، عملیات پایه، بارگذاری صلاحیتها را انتخاب کنید. مهمترین نکته در احراز صلاحیت موردنظر، انتخاب صحیح نقش پایه (حقیقی، حقوقی) میباشد درصورتیکه صلاحیت خود را به صورت حقیقی دریافت کردهاید باید نقش پایه حقیقی را انتخاب نمایید و درصورتیکه صلاحیت موردنظر را به صورت حقوقی (برای شرکت) اخذ کرده اید باید نقش پایه حقوقی را انتخاب نمایید. در ادامه انواع بارگذاری صلاحیتها را به تفکیک توضیح دادهشده است.

 سوابق و جزئیات

سربرگ(( سوابق و جزییات )) فقط زمان و وضعیت استعلامها را نمایش میدهد و کاربرد دیگری ندارد.

 کارت بازرگانی

استعلام اطلاعات درصورتیکه کارت بازرگانی خود را دریافت نمودهاید، باید با نقش پایه( حقیقی، حقوقی) وارد حساب کاربر بار گزاری « قسمت ،» عملیات پایه « خود در سامانه جامع تجارت شوید و از منوی سمت راست بخش ((عملیات پایه )) قسمت بارگذاری صلاحیت ها )) را انتخاب نمایید . از سربرگ (( کارت بازرگانی )) با انتخاب گزینه (( استعلام اطلاعات )) نقش بزرگان ( حقیقی و حقوقی ) ایجاد یا بروزرسانی می کنید .

آموزش تصویری راهنمای عملیات پایه سامانه جامع تجارت

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 21 دقیقه قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما