روش های نقل و انتقال ارزی ایران در شرایط تحریم

روش های نقل و انتقال ارزی ایران در شرایط تحریم

روش های نقل و انتقال ارزی ایران در شرایط تحریم

اگر نیازمند انتقال ارز از کشوری به کشور دیگر باشید، اولین گزینه‌ای که به ذهنتان می‌رسد، صرافی ارز خارجی یا بانک بین‌المللی است. نه‌تنها بانک‌ها می‌توانند خدمات بین­ المللی را به شما ارائه دهند، بلکه شرکت‌های پولی یا به‌اصطلاح صرافی‌های ارزی به شما کمک می‌کنند تا از پس این امور برآیید. صرافی ارز خارجی، به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بتوانند ارزی را که در اختیار دارند، به ارز کشور موردنظر تبدیل کنند و سپس آن را به بانک یا صرافی در کشور موردنظر انتقال دهند.

تفاوت‌هایی میان بانک‌ها و شرکت‌های پولی وجود دارد که می‌توانید برای انتقال ارز بسته به شرایطتان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. برای این‌که در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید و راه و چاه را از یکدیگر تشخیص دهید، تا انتهای مقاله با ما باشید.

نقل و انتقال ارزی

چرا ارز خود را منتقل می‌کنید؟

انتقال ارز از کشوری به کشور دیگر، می‌تواند به دلایل مختلفی انجام شود. اغلب این امر توسط کسانی انجام می‌شود که خود و یا خانواده‌شان ساکن کشوری دیگر هستند. بسیاری از تاجران، یا افرادی که در چند کشور حساب بانکی دارند نیز ناچار به انجام این کار هستند. این افراد نیاز دارند تا در مقطعی از زمان، ارزی را به حساب دیگر خود در کشور دیگر، یا حساب فرد دیگری منتقل کنند.

ممکن است برخی از افراد از انتقال ارز برای رساندن پول به خانواده خود بهره ببرند. گاه نیز ممکن است برای خرید ملک، یا تجارت نیازمند انتقال پول باشند. وصول مطالبات صادراتی یکی دیگر از دلایل این امر به حساب می‌آید.

نکته‌ای را که نباید فراموش کنید، وجود ارزهای مختلف با ارزش متفاوت، در سراسر دنیا است؛ همین امر باعث می‌شود تا انتقال ارز تنها به وسیله محلی امکان‌پذیر باشد که فرد را مطمئن سازد، ارز انتقال داده شده با ارز دریافتی، برابر است.

پیشرفت تکنولوژی را دست کمک نگیرید

در گذشته، انتقال ارز به این سادگی که امروزه می‌بینید نبود. امروزه صرافی‌های ارز خارجی، تلاش می‌کنند تا در کوتاه‌ترین زمان، ارز مشتریان را انتقال دهند. از مزایای این صرافی‌های آنلاین این است که حتی پیش از این‌که پردازش تراکنش انجام شود، نرخ مبادله به فرد اعلام خواهد شد. انتقال پول به‌صورت دیجیتالی و در بین کشورها، امروزه یکی از خدماتی است که تقریباً تمامی بانک‌ها آن را انجام می‌دهند.

اما در کنار بانک‌ها شرکت‌هایی نیز وجود دارند که خدمات مالی را به‌صورت تراکنش بین‌المللی انجام خواهند داد. در شرایطی که تحریم، راه‌ها را به روی ایرانیان بسته است، این روش، بهترین روش است. سایت‌هایی مانند وب مانی یا پی پال نیز از جمله مواردی است که سهولت این امر را برای ایرانیان بیشتر کرده است. راه‌هایی مانند تبدیل ارز به پول‌های دیجیتال مانند بیت‌کوین و انتقال بیت‌کوین، از بهترین راه‌های این روزها محسوب می‌شود.

چگونه رفع تعهد ارزی داشته باشیم 

صرافیها

مسئولیت صرافی ارز آنلاین آشنا شوید

برای اینکه وجه موردنظر شما به وجه کشور دیگری تبدیل شود، اغلب از نسبت یک‌به‌یک استفاده نمی‌کنند. نوسانات ارزی در بازارهای جهانی، تعیین کننده نسبت ارز مبدأ به ارز مقصد خواهد بود. از وظایف این صرافی‌ها این است که در لحظه و با توجه به این نوسانات، نرخ ارز را در همان زمان محاسبه و تبدیل ارز را انجام دهند. پس از انجام پروسه تبدیل وجه مشتری به ارز و تأیید مشتری برای انتقال، وجه مشتری به ارز موردنظر تبدیل شده و در نتیجه انتقال ارز انجام می‌شود.

زمانی که مبلغ قبل از انجام تراکنش به مشتری اعلام می‌شود، مشتری می‌تواند تراکنش را بپذیرد یا از پذیرفتن آن سر باز زند. البته فراموش نکنید که هم سایت‌های ذکر شده، هم صرافی‌های ارز خارجی و هم بانک‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، از مشتریان مبالغی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند. کارمزد از شرکتی به شرکت دیگر و از سایتی به سایت دیگر متفاوت است. بهترین گزینه این است که قبل از تراکنش، نرخ کارمزد شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

معرفی سامانه نیما 

کمک گرفتن از شرکت‌‌ها و سایت‌های پولی بهتر از انتقال ارز از طریق بانک‌ها است. از طرفی بانک‌ها به دلیل تحریم از این امکان در حال حاضر نمی‌توانند استفاده کنند. شرکت‌ها برای رقابت با یکدیگر، سعی می‌کنند نرخ کمتری به‌عنوان کارمزد استفاده کنند و البته سرعت بیشتری در انتقال بین‌المللی پول دارند. از طرف دیگر آنها در زمینه این هزینه‌ها، با مشتریان خود شفاف‌تر هستند.

یکی از مزایای انتقال ارز به وسیله شرکت‌ها این است که شما نیاز به مراجعه حضوری ندارید. می‌توانید به‌صورت آنلاین این امر را انجام دهید. اما اگر نیاز دارید تا به کمک بانک از این خدمات بهره‌مند شوید، علاوه بر اینکه نیاز است وجه بیشتری بپردازید و زمان بیشتری صرف کنید، ناچار به مراجعه حضوری در بانک نیز هستید.

انتقال ارزی دیجیتال

چند نکته که باید بدانید

قبل از انتقال ارز به کشور دیگر، این نقل و انتقالات حتماً از طرف معابر قانونی تحت‌نظر قرار می‌گیرد تا فعالیت غیرقانونی مانند پول‌شویی یا تروریسم صورت نگرفته باشد. چنانچه نتوان این مسئله را احراز کرد، و وجه انتقالی مشکوک باشد، انتقال وجه مسدود می‌شود. البته در زمینه انتقال به وسیله ارز دیجیتال این مسئله امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای جلوگیری از این امر اگر وجه نقد از مبلغی که تعیین شده بیشتر باشد، این انتقال، گزارش خواهد شد. این مبلغ در مورد انتقالات نباید بیش از ۱۰۰۰ دلار باشد. اگر انتقالات بیش از ۳۰۰۰ دلار باشد، اطلاعات آن جمع‌آوری می‌شود. در هر صورت بهتر است قبل از انتقال ارز، با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید.

چقدر زمان برای این کار نیاز است؟

درست است که انتقال ارز از شرکتی به شرکت دیگر، یا از بانکی به بانک دیگر متفاوت است، اما در اغلب موارد حواله حدود دو روز کاری طول خواهد کشید. حواله‌های بانکی داخلی شاید ظرف چند ساعت بیشتر زمان شما را به خود اختصاص ندهد، اما برای حواله‌های بین‌المللی اغلب موارد دو روز یا بیشتر طول خواهد کشید.

جمع‌بندی

انتقال ارز، راهی است که افراد می‌توانند پول خود را از کشوری به کشور دیگر منتقل کنند. برای این امر راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بدون نیاز به حساب شخصی این کار را انجام دهید. برای ارسال و انتقال وجه خود درصورتی‌که حساب شخصی دارید، می‌توانید از بانک‌ها کمک بگیرید. اما اگر حساب بانکی ندارید، و البته در شرایط تحریم، شرکت‌های پولی و مالی می‌توانند به شما کمک کنند.

این شرکت‌ها هم کارمزد کمتری از شما دریافت می‌کنند، هم سرعت عمل بیشتری دارند. کسی که از شما پول دریافت می‌کند هم می‌تواند وجه را در همان روز دریافت کند. درهرصورت ما توصیه می‌کنیم سعی کنید شرکت‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده و سپس بهترین شرکت را انتخاب کنید.

قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در اجرای اصل یکصد و...
تاریخ انتشار : 18 ساعت قبل
ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما