بخشنامه لزوم رصد و کنترل محموله های ترانزیتی و بررسی اعلام وصول محموله ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

بخشنامه لزوم رصد و کنترل محموله های ترانزیتی و بررسی اعلام وصول محموله های ترانزیتی ۱۴۰۱/۰۸/۰۷

بخشنامه لزوم رصد و کنترل محموله های ترانزیتی و بررسی اعلام وصول محموله های ترانزیتی

با توجه به اهمیت کنترل ، نظارت و رصد محمولات ترانزیتی و پیرو دستورالعمل های قبلی منتهی به شماره ۱۴۰۱/۱۱۰۲۷۵۱ مورخ ۱۴۰۱/۰۸/۰۲ دستور فرمائید نسبت به انجام موارد ذیل اقدام و نتیجه پیگیری ها و اقدامات صورت گرفته را به صورت مستمر و مستند به دفتر ترانزیت اعلام دارند:

۱- رصد و پایش محمولات ترانزیتی به صورت مستمر توسط گمرکات مرکز استان ها و برای کلیه گمرکات زیرمجموعه از طریق سامانه های در اختیار و بصورت فیزیکی و بازرسی دوره ای توسط بازرسین گمرکات استان .

۲- با توجه به اهمیت بارگذاری تصاویر اسکن کامیون ها در سامانه توسط گمرکات مبدأ و کنترل و بهره برداری از آن درگمرکات مقصد، ضمن تأکید بر انجام آن، این موضوع در بازرسی های صورت گرفته، مدنظر بازرسین استان ها قرار گیرد و درصورت بروز هرگونه مشکل، مراتب سریعاً گزارش شود.

۳- پیگیری لازم جهت نصب دوربین پلاک خوان در گمرکات تابعه و با این رویکرد که امکان گزارش گیری از شماره پلاک حامل ها وجود داشته باشد، صورت گیرد .

۴- در گمرکاتی که دوربین پلاک خوان نصب.شده است، گمرکات از ظرفیت دوربین های پلاک خوان جهت کنترل لازم به منظور اطمینان بخشی از وصول کامیون ها استفاده نمایند .

۵- در رابطه با ملاحظات پدافندی و امنیتی مرتبط.با نرم افزارها ، سرورها ، کامپیوتر ، روتر و غیره لازم است گمرکات استان ها بصورت مستمرو با هماهنگی دفتر فاوا تدابیر لازم را اتخاذ تا از هرگونه سوء استفاده های احتمالی و حمله بدافزارها جلوگیری شود.

۶- گمرکات استان ها بصورت مستمر مراتب اعلام وصول محموله های.ترانزیتی را پیگیری نمایند و نتیجه را بصورت ماهیانه به همراه اقدامات صورت گرفته برای مواردی که منتج به تشکیل پرونده قضایی گردیده، اعلام نمایند.

۷- در صورت وجود هر گونه مشکل در سامانه و بالاخص موارد مرتبط با گزارش های مقصد که امکان مشاهده سیستمی اعلام وصول ها وجود نداشته باشد ، گمرکات مبداء بصورت کتبی مراتب اعلام وصول کالاهای.عبوری و تسویه پروانه ها را از گمرکات مقصد پیگیری نمایند و گمرکات استان ها سریعاً نواقص و گزارش های.مدنظر را به دفتر فاوا و دفتر ترانزیت اعلام نمایند.

۸- کلیه شماره سریال اظهارنامه های ترانزیتی.که بدلایل بیجک تکراری ، مغایرت اسنادی و غیره تاکنون امکان تسویه آنها فراهم نگردیده از طریق گمرکات استانها به دفتر فاوا و دفترترانزیت و با ذکر علت.عدم تسویه اعلام نمایند.

۹- مشکلات سامانه ها در رویه عبور کالا سریعاً احصاء و مراتب بصورت مستند به دفتر فاوا و دفتر ترانزیت اعلام گردد.

۱۰- از گزارش دوربین های پلاک خوان ،سامانه ایکس ری و.تصاویر آن، سامانه اکسس کنترل ،باسکول و سامانه محلی بصورت مستمر استفاده نموده و با مقایسه اطلاعات سامانه ها و عنداللزوم اخذ گزارش و کسب اطلاعات لازم.از سازمانه ای همجوار از وصول محموله های عبوری.تحت صحابت کارنه تیر و رویه های عبور داخلی و خارجی اطمینان حاصل گردد.

در پایان بر انجام موارد اعلامی برای تمامی.گمرکات تابعه در استان های مرزی و همین طور گمرکات داخلی که مقصد کارنه تیر و ترانزیت داخلی می باشند و گمرکات.مناطق آزاد و ویژه تأکید می گردد و گزارش ها باید از سوی ناظرین و مدیران کل محترم گمرکات استان ها ارسال گردد.

بدیهی مسئولیت حسن اجرای این دستور العمل ، متوجه بالاترین مقام.گمرک استان می باشد

سازمان : گمرک جمهوری اسلامی ایران تاریخ : ۱۴۰۱/۰۸/۰۷                    شماره : ۱۴۰۱/۱۱۲۵۰۶۲
 
بخشنامه لزوم رصد و کنترل محموله های ترانزیتی و بررسی اعلام وصول محموله های ترانزیتی 1401/08/07
 
 
درباره گمرک ایران بیشتر بدانیم :
 

برای مشاهده آخرین اخبار مقررات صادرات و واردات گمرک جمهوری اسلامی ایران به لینک زیر مراجعه نمایید :

 

مقالات مرتبط

ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
تغییر در رویه محاسبه مبلغ کارمزد ثبت سفارش بر اساس تصویب‌نامه شماره ۱۲۳۳۴۳/ت۶۱۶۴۶هـ مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ هیئت وزیران 📣 قابل توجه...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما