مقالات صادرات

مقالات واردات

بخشنامه نظارت و کنترل مناسب بر نحوه ترخیص انواع پارچه‌های رومبلی ، متقال ، پلی استر ، آغشته یا مطبق با PVC و….

بخشنامه نظارت و کنترل مناسب بر نحوه ترخیص انواع پارچه‌های رومبلی ، متقال ، پلی استر ، آغشته یا مطبق با PVC و….

به منظور نظارت و کنترل مناسب بر نحوه ترخیص انواع پارچه های رومبلی، متقال، پلی ­استر، آغشته یا منطبق.به PVC و …. برای رفع ابهامات مطروحه ضمن رعایت.کامل مفاد بخشنامه های صادره قبلی.مرتبط از جمله (۸۰۲۱‏/۲۴‏/۷ مورخ ۲۵‏/۱‏/۹۴، ۲۴۷۹۹‏/۹۵ مورخ ۳۱‏/۲‏/۹۵، ۴۴۵۵۰۹‏/۹۷ مورخ ۱۹‏/۴‏/۹۷، ۷۲۷۰۱۸‏/۹۹ مورخ ۲۴‏/۶‏/۹۹) دفتر ارزش ‏- (۱۴۲۶۶۹۲ مورخ ۱۹‏/۱۰‏/۱۴۰۰، ۱۴۹۵۶۵ مورخ ۷‏/۲‏/۱۴۰۰، ۱۱۵۲۲۰۴ مورخ ۲۵‏/۹‏/۹۹، ۳۴۴۸۴۷ مورخ ۴‏/۴‏/۹۹، ۶۹۷۶۵۶ مورخ ۱۸‏/۶‏/۹۹ و ۹۹۰۳۳۹ مورخ ۲۰‏/۸‏/۹۹) دفتر.تعرفه – (۹۰۰۶۵، ۱۴۴۷۰۴ مورخ ۳‏/۸‏/۸۹ ۱۹۰۳۰۸ مورخ ۱۶‏/۱۰‏/۹۳، ۶۰۲۴۰ مورخ ۱‏/۴‏/۹۵، ۲۴۲۸۸۹ مورخ ۲۲‏/۱۲‏/۹۵، ۱۶۱۸۶۹۹ مورخ ۲۴‏/۱۲‏/۹۹ و ۱۱۷۶۶۷۵ مورخ ۱‏/۱۰‏/۱۴۰۰) دفتر واردات.بر اساس مفاد بخشنامه تجمیعی و تاکیدی به شرح.زیر اقدام گردد:

۱‏- از پذیرش اسناد.ناقص، نامفهوم، کلی گویی شده و اظهار پارچه های.دارای مأخذ حقوق ورودی یکسان که ردیف تعرفه های.متفاوت دارند ولی از نظر نوع، جنس و خصوصیات متفاوتند در یک ردیف از فاکتور و اظهار.خودداری نمایند.

۲‏- از پذیرش.اسناد و فاکتور با واحد غیرمتعارف (به صورت وزنی، مترمربع و …) برای هر نوع پارچه وارداتی و تحت.هر عنوان از قبیل (پارچه آستری، پارچه متقال و …) اکیداً خودداری نمایند. در ضمن.چنانچه فاکتور از چند ردیف متفاوت.تشکیل شده باشد، نظرات آزمایشگاه سازمان ملی استاندارد به نحوی اخذ گردد که امکان تفکیک.ردیف های فاکتور از لحاظ.مشخصات و ارزش قابل تشخیص باشد.

۳‏- از آنجایی که ارزش.انواع پارچه بر اساس تفاوت در شرح کالا (رومبلی، پرده ­ای، پیراهنی­، متقال و ….)، بافت (تار و پود.بافت، حلقوی و ….)، گرماژ (گرم بر مترمربع)، عرض، جنس و مواد.تشکیل دهنده (پلی ­استر، پنبه، آخال، ویسکوز و …) تغییر می کند رسیدگی به ارزش کالا، پس از نمونه برداری.دقیق و اخذ نظریه صریح آزمایشگاه، بر اساس تعرفه به ارزش.کالا با در نظرگرفتن تنوع جنس، بافت، ماهیت و مستند به مواد ۱۴ و ۱۵ ق.ا.گ و آئین نامه اجرایی آن و سوابق بانک اطلاعات ارزش به صورت.مستند و مستدل بررسی گردد.

۴‏- سایر موارد مرتبط از قبیل کنترل.دقیق متراژ، عدم جابجایی اقلام در اظهارنامه مربوط به فاکتورهای چند قلمی، عدم اظهار.کالا ذیل تعرفه و شناسه های.نامرتبط و دقت لازم در نمونه برداری و توجه به ماهیت پارچه های.وارداتی مورد تاکید است.

بخشنامه نظارت و کنترل مناسب بر نحوه ترخیص انواع پارچه‌های رومبلی ، متقال ، پلی استر ، آغشته یا مطبق با PVC و....

دانلود فایل

نویسنده:عطیه ناصری
کارشناس ارشد بازرگانی خارجی / مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادرات گرانول لاستیک ضایعاتی به همراه چمن مصنوعی توسط شرکت قصر بازی پارسیان بلامانع بودن صادرات گرانول لاستیک ضایعاتی به...
تاریخ انتشار : 19 ساعت قبل
صادرات شرکت پتروشیمی بیستون و شرکت کاربین عصر نوین ویرا بلامانع بودن صادرات پلی اتیلن وکس تحت تعرفه ۳۴۰۴۹۰۰ توسط...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
نحوه رسیدگی به ارزش لنز یا عدسی طبی و غیر طبی عینک نحوه رسیدگی به ارزش انواع لنز یا عدسی...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
لایحه قانون تجارت مصوب 28 فروردین 1403 مجلس شورای اسلامی متن نهایی لایحه قانون تجارت با 1343 ماده در قالب...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
ضوابط صادراتی محصولات فرعی جنگل و مرتع سازمان توسعه تجارت ایران، ضوابط صادراتی محصولات فرعی جنگل و مرتع را ابلاغ...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
صادرات سیب زمینی مشمول عوارض 60 درصدی خواهد شد 📌 اطلاع‌رسانی گمرک از وضع عوارض برای صادرات سیب زمینی از...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما