مقالات صادرات

مقالات واردات

تجارت با امارات متحد عربی

تجارت با امارات متحد عربی

صادرات به امارات متحد عربی از جمله ایده‌های بسیار وسوسه‌کننده در بسیاری از زمینه‌های تجاری و صنعتی است که شما می‌توانید با مطالعه بازار و اتخاذ تصمیمات زیرکانه و دقیق، سود سرشاری را از این طریق کسب کنید. در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات لازم در این زمینه و مزیت‌هایی که در صادرات و تجارت با دبی وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

آشنایی بیشتر با امارات متحده عربی : 

پتانسیل‌های اقتصادی امارات متحد عربی

 

——–  پتانسیل‌های امارات متحد عربی را بیشتر بشناسید  ——–

 
درخشان‌ترین ایده‌های تجاری در حال سرازیر شدن به امارات متحد عربی هستند و این موضوع تا حد زیادی به علت گرد هم آمدن نیروی متخصص و برنامه منسجم برای ایجاد یک شاهراه تجاری ارزشمند در خاورمیانه است. به شکلی که شما می‌توانید بلافاصله و به‌محض ورود به این منطقه کوچک، تفاوت آشکار آن با مناطق هم‌جوار را مشاهده کنید.
زمانی که شما تجارت با امارات متحد عربی را در دستور کار خود قرار می‌دهید باید بدانید که به طور هم‌زمان وارد رقابت با کشورهای سرشناس و موفقی در امر تجارت شده‌اید و این منطقه بهترین محل برای درخشیدن ایده و افکار تجاری خاص شماست.
مجاورت این کشور با دریا و دسترسی بالا با مسیرهای تجارت دریایی ارزشمند ازجمله عوامل رشد آن در زمینه تجارت هستند؛ چراکه یک مسیر امن و آزادتر را پیش‌روی تاجران قرار داده است. همچنین این کشور هم‌اکنون پذیرای طیف بسیار وسیعی از مهاجران است که اغلب از نیروهای کاملاً تخصصی و جوان هستند. چنین بافت مهاجرتی و استقبال از نیروهای متخصص را در کمتر کشوری می‌توان مشاهده کرد.
 
بافت اقتصادی کشور امارات را بیشتر بشناسید
 

————-    امارات چه نیازی به روابط تجاری دارد؟    ———–

امارات به لحاظ وسعت و برخی صنایع در سطح پایینی قرار دارد و اصلاً تمرکز آن نیز بر گسترش صنایع و کشاورزی نیست و بیشتر ظاهری تجاری و مدرن را برای استقبال از ایده‌های نو و ویژگی‌های توریستی را شاهد هستیم. جمعیت حاضر در این کشور نیازمند کالاهای صنعتی و مواد خوراکی هستند و بخش فراوانی از این احتیاجات صرفاً از طریق تجارت با دیگر کشورها فراهم می‌شود.
هر چه شما در مورد ویژگی‌های سیاسی و محیط اجتماعی امارات اطلاعات کامل‌تری کسب کنید، تصمیمات شما در مورد صادرات نیز هوشمندانه‌تر خواهد بود و بازده بالاتری را به همراه خواهد داشت. در ادامه به بررسی جمعیت و پتانسیل‌هایی که این بافت جمعیتی برای انجام تجارت در اختیار شما قرار خواهد داد می‌پردازیم.

چشم‌انداز پیش‌روی تجارت در امارات  

—–    جمعیت‌شناسی امارات و پتانسیل‌های تجارت       —–

هرچند قدرت در امارات متحد عربی کاملاً متمرکز است اما بافت جمعیتی از تنوع نژادی و فرهنگی بسیار متنوعی برخوردار است و اغلب افرادی که در این کشور مشاهده می‌کنید اصلاً بومی آن نیستند. این موضوع در مورد کشوری که برای رشد اقتصادی بهینه‌شده و اهداف تجاری دارد مانند یک نقطه قوت عمل می‌کند و فضای بازی برای صادرات به امارات در زمینه انواع کالا و برای انواع سلیقه و فرهنگ فراهم‌شده است. بهترین اقلام برای تجارت با شهرهای امارات

————-   اقتصاد امارات بر چه پایه استوار است؟    ———–

هرچند نفت، نقطه عطف رشد اقتصادی در کشورهایی مثل امارات است اما اکوسیستم اقتصادی آن بیشتر متمرکز بر موارد توریستی و خدماتی است که افراد حاضر در این منطقه دریافت می‌کنند. شما می‌توانید طیف مختلفی از تاجران انواع کالا من‌جمله اشیای هنری را در این کشور مشاهده کنید

در هنگام صادرات به امارات با چه رقبایی روبه‌رو هستید؟  

فراموش نکنید که در این مسیر تنها شما نیستید که به بررسی پتانسیل‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در کشور امارات پرداخته‌اید. کشور چین ازجمله فعال‌ترین مبدأهای صادرات، نه‌تنها به کشور امارات بلکه بسیاری از دیگر کشورهای جهان است و اصولاً هیچ‌یک از پتانسیل‌های بازار جهان از چشم تاجران چینی مخفی نمی‌ماند.

به همین دلیل برای.کسب موفقیت در زمینه صادرات به امارات بهتر است بادقت به مطالعه رفتارهای رقبای هم‌تراز چینی خود بپردازید و سطح استانداردها، کیفیت و قیمت کالاهای صادراتی را مورد.بررسی قرار دهید. علاوه بر چین شما رقبای قابل‌توجهی از کشور هند خواهید داشت و در این میان سهم ایران از صادرات به امارات همچنان با اختلاف زیاد.بسیار اندک است.

————-   صادرات امارات به دیگر کشورها    ————-

شاید این‌طور به نظر برسد که دبی توانسته سهم قابل‌توجهی از بازار کالاهای تجاری.ایران با نیز به خود اختصاص دهد اما به‌طورکلی این میزان بسیار اندک است و اصولاً تمرکز.امارات نیز بر صادرات به ایران نیست، بلکه بیشتر صادرات خود را به عربستان سعودی انجام می‌دهد.

علاوه بر اینکه ایران چندان.واردکننده کالاهای این کشور نیست، هم‌زمان خودِ کشور امارات.نیز صادرات بسیار کمی دارد و بیشتر یک کشور واردکننده است؛ چون اصولاً چیز به‌خصوصی برای صادرات در این کشور وجود ندارد.و صرفاً مواد خام مانند نفت را در اختیار دیگر کشورهای سرمایه‌دار قرار می‌دهد. خودِ کشور امارات نیز به‌صورت مصرف‌کننده در حال ایجاد یک محیط مدرن سرمایه‌داری است و بیشتر شبیه به یک بازار واسطه برای.معاشرت انواع تاجران از سراسر جهان است

——  امارات متحد عربی بیشتر چه کالاهایی را وارد می‌کند؟   ——–

در صدر این لیست صادرات به امارات شاهد واردات اشیای قیمتی به‌خصوص جواهرات و فلزات هستیم که این.موضوع به‌خصوص به علت حضور دائم سرمایه‌داران علاقه‌مند به جواهرات و سنگ‌های.قیمتی در این کشور است. این قبیل کالاها با اختلاف زیاد در صدر این لیست.قرار گرفته‌اند و اطلاعات جالبی را در مورد بافت جمعیتی و شخصیت افراد حاضر در این کشور فاش.می‌کند.

اما به‌جز سنگ‌های قیمتی و جواهرات چه کالاهایی به این کشور صادر می‌شوند؟ انواع ماشین‌های صنعتی و برقی! دقیقاً ابزارآلاتی که جزو جدانشدنی زندگی مدرن هستند و همواره انتظارات بسیار بالایی نیز از این محصولات وجود دارد و کالاهایی به‌شدت مصرفی محسوب می‌شوند. به عبارتی زمانی نیست که یک جمعیت علاقه‌مند به رفاه، دست رد به ماشین‌های مدرن و ابزارهایی بزند که می‌تواند به آسایش بیشتر زندگی روزمره کمک کند. به‌جز موارد ذکرشده ما شاهد انواع.وسایل نقلیه و محصولات مرتبط با صنایع شیمیایی به این کشور هستیم.که می‌تواند موردتوجه بسیاری از تولیدکنندگان داخلی.قرار بگیرد.

————-   نتیجه‌گیری   ————-

در این مطلب تلاش شده.تا پتانسیل‌های صادرات به امارات مورد بررسی قرار بگیرد. شما می‌توانید با پیگیری و مطالعه بیشتر در مورد هر یک از اهداف تجاری خود، مسیر پیش رویتان برای صادرات انواع کالای مصرفی یا لوکس را به.امارات فراهم کنید. رقابت در عرصه تجارت در حال حاضر اجتناب‌ناپذیر است و با مدیریت.بهینه تولیدات و استفاده از دانش تخصصی روز می‌توانید به موفقیت‌های فراوانی در.این زمینه دست پیدا کنید.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 15 ساعت قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما