مقالات صادرات

مقالات واردات

ترتيبات ثبت اطلاعات در سامانه تأمين ارز و دريافت كد رهگيري بانكي جهت انجام فرايند ترخيص كالا (پیوست شماره 3 مقررات ارزی 1401 )

ترتيبات ثبت اطلاعات در سامانه تأمين ارز و دريافت كد رهگيري بانكي جهت انجام فرايند ترخيص كالا (پیوست شماره 3 مقررات ارزی 1401 )

در مواردي كه تأمين ارز از محل صادرات ديگران يا تهاتر صورت مي پذيرد، آن مؤسسه اعتباري موظف است متعاقب درج شماره شباي حساب صادركننده، مبلغ ارز، نرخ ارز مورد معامله و شماره پروانه صادراتي مربوطه در سامانه تأمين ارز، با اخذ دستور پرداخت از واردكننده، رأساً نسبت به انتقال وجه ريالي به ميزان. مبلغ مورد معامله. به شماره شباي حساب. صادركننده و ثبت اطلاعات آن در سامانه تأمين. ارز اقدام نمايد. ضمناً تأييد مراتب مذكور توسط صادركننده در سامانه جامع تجارت نيز الزامي ميباشد.

٢- در مواردي كه تأمين. ارز از محل منابع ارزي .ديگران صورت مي پذيرد، آن مؤسسه. اعتباري موظف است.متعاقب درج شماره شباي دارنده. ارز يا نماينده معرفي شده. از سوي ايشان، كد ملي/ شناسه ملي، مبلغ ارزي، نرخ ارز مورد معامله در .سامانه تأمين ارز .با اخذ دستور پرداخت. از واردكننده، رأساً نسبت به انتقال .وجه ريالي معادل كل مبلغ ارزي .معامله شده به حساب دارنده ارز .و يا نماينده معرفي شده از سوي. ايشان اقدام نمايد. ضمناً تأييد مراتب مذكور. توسط دارنده ارز در سامانه جامع تجارت نيز الزامي ميباشد.

٣- در صورت تأمين ارز از محل منابع ارزي واردكننده، درخصوص منابع ارزي واردكننده در خارج از كشور لازم است علاوه بر اخذ صورتحساب ارزي مربوطه، نسبت به اخذ ساير مدارك مثبته از واردكننده مرتبط با منابع ارزي واردكننده، از جمله قرارداد انجام كار، قرارداد اجاره، گواهي فروش سهام، گواهي سپرده، گواهي انحصار وراثت و مستندات.مربوط به فروش دارائيهاي واردكننده و … و نگهداري تصاوير مدارك مربوطه در سوابق اقدام نمايد.

ضمناً بابت تمامي موارد لازم است ضمن اخذ و نگهداري تعهدنامه پيوست شماره ( ٢) در سوابق، درخواست گواهي ثبت آماري با درج كد ( ٤٨٧٤٨٣٢ ) در فيلد بخشنامه (در سامانه مربوطه) را ثبت و متعاقباً آن مؤسسه اعتباري نسبت به ثبت اطلاعات درخواستي به شرح فيلد هاي موجود در سامانه تأمين. ارز اقدام نمايد. ضرورت دارد. واحدهاي بازرسي و مبارزه با پولشويي. آن مؤسسه اعتباري رعايت. دقيق دريافت اسناد. ياد شده توسط شعب . خود را به طور مستمر . نظارت و كنترل نمايند.

٤- در روشهاي حواله ارزي و وصولي (برات) اسنادي، ثبت/ ويرايش اطلاعات ابزار پرداخت و به تبع آن .صدور اعلاميه تأمين ارز بابت مواردي كه تأمين ارز آنها. از محل منابع ارزي واردكننده يا ارز حاصل از صادرات خود واردكننده صورت ميپذيرد؛ متعاقب و منوط به ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه تأمين ارز خواهد بود.

همچنين در مواردي كه تأمين ارز از محل منابع ارزي ديگران/ ارز حاصل. از صادرات ديگران و يا تهاتر صورت پذيرد، ثبت/ ويرايش اطلاعات ابزار پرداخت و تبع آن صدور اعلاميه تأمين ارز متعاقب و منوط به ثبت اطلاعات مربوطه. و پرداخت معادل ريالي ارز مورد معامله خواهد بود. ضمناً ضروري است در كليه موارد فوق اعلاميه تأمين ارز در حداقل زمان ممكن و حداكثر به ميزان گواهي ثبت آماري تأييد شده/ مجموع ارزش پروانه هاي صادراتي/ مجموع ارزش ارز مورد معامله صادر گردد.

٥- در روشهاي حواله ارزي و وصولي (برات) اسنادي.ديداري، ثبت/ ويرايش اطلاعات ابزار پرداخت و به تبع آن صدور اعلاميه تأمين ارز، بابت مواردي كه تأمين ارز آنها از طريق سامانه معاملات يكپارچه ارزي (نيما) صورت ميپذيرد؛ متعاقب و منوط به ثبت.اطلاعات تأمين ارز مربوطه در سامانه.تأمين ارز خواهد بود. ضمناً ضروري است در اين موارد اعلاميه تأمين ارز در حداقل زمان ممكن و . حداكثر به ميزان ارز تأمين. شده صادر. گردد.

مجموعه کامل بخشنامه مقررات ارزی واردات کالا و خدمات سال 1401 اینجا مطالعه کنید 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست تجمیعی 548 شرکت فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO) ابلاغ فهرست تجمیعی 548 عنوان شرکت های.فعال اقتصادی برگزیده گمرکی (AEO)...
تاریخ انتشار : 23 ساعت قبل
ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 به مناطق آزاد تجاری-صنعتی ابلاغ سهمیه مسافری سال 1403 مناطق آزاد تجاری صنعتی بصورت علی...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما