مقالات صادرات

مقالات واردات

تغییر در رویه محاسبه مبلغ کارمزد ثبت سفارش

تغییر در رویه محاسبه مبلغ کارمزد ثبت سفارش

بر اساس تصویب‌نامه شماره 123343/ت61646هـ مورخ 1402/07/15 هیئت وزیران

📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت ؛

✅ به اطلاع می‌رساند بر اساس بند 1 و تبصره 1 بند 2 تصویب‌نامه شماره 123343/ت61646هـ مورخ 1402/07/15 هیئت.وزیران و به استناد بند 17 ماده 4 اساس‌نامه سازمان توسعه تجارت، از ابتدای سال 1403 مبلغ کارمزد ثبت سفارش.در هر یک از رویه‌های *افتتاح*، *ویرایش*، *تمدید* و *تمدید/ویرایش همزمان* به شکل زیر محاسبه خواهد شد:

1️⃣ *افتتاح:* مبلغ کارمزد ثبت سفارش در فرایند افتتاح معادل ریالی *یک دو هزارم* مجموع *مبلغ فوب کالاها*، *هزینه.حمل* و *سایر هزینه‌ها* در زمان پرداخت خواهد بود.

2️⃣ *ویرایش:* مبلغ کارمزد ثبت سفارش در فرایند ویرایش معادل ریالی *یک دو هزارم* مابه التفاوت ارزی مجموع *مبلغ فوب کالاها*، *هزینه حمل* و *سایر هزینه‌ها* در *درخواست جاری* و *درخواست قبلی* پرونده ثبت سفارش خواهد بود.

3️⃣ *تمدید:* مبلغ کارمزد ثبت سفارش در فرایند *تمدید* معادل ریالی *یک دو هزارم* مجموع *مبلغ فوب کالاها* (تنها برای آن دسته از کالاهایی که تگ ترخیص آنها برابر با ترخیص نشده می باشد)، *هزینه حمل* و *سایر.هزینه‌ها* در زمان پرداخت خواهد بود.

4️⃣ *تمدید/ویرایش همزمان:* محاسبه مبلغ کارمزد در این حالت *دقیقا* مشابه.حالت *تمدید* خواهد بود.

  •  مبلغ کارمزد ثبت سفارش در فرایند *تمدید* برای پرونده‌هایی که *ابزار پرداخت* آنها یکی از موارد *اعتبار.اسنادی* یا *بروات اسنادی* بوده و ابزار پرداخت آنها نیز دارای اعتبار می‌باشد، معادل ریالی *100 یورو* در زمان.پرداخت خواهد بود.
  • مبلغ کارمزد ثبت سفارش در فرایند *تمدید/ویرایش* همزمان برای پرونده‌هایی که *ابزار پرداخت* آنها یکی از.موارد *اعتبار اسنادی* یا *بروات اسنادی* بوده و ابزار پرداخت آنها نیز دارای اعتبار می‌باشد، *دقیقا* مشابه.مورد 2 خواهد بود.
  •  لازم به ذکر است در صورتی که برای یک ردیف کالای ثبت‌سفارش، بخشی از کالا ترخیص.شده باشد و کاربر قصد داشته باشد که از مزیت عدم پرداخت کارمزد برای کالاهای ترخیص شده استفاده نماید، می‌بایست آن ردیف.کالا را به میزان ترخیص شده رسانده و مابقی را بر روی ردیف کالای جدیدی ثبت نماید.
     در هر صورت حداقل میزان کارمزد قابل پرداخت برای پرونده‌های ثبت سفارش در فرآیند‌های.افتتاح، ویرایش، تمدید و تمدید/ویرایش همزمان معادل ریالی *100 یورو* در زمان پرداخت خواهد بود.

◀️ *تغییرات مذکور از ابتدای سال 1403 در فرآیند ثبت‌سفارش در سامانه جامع تجارت اعمال خواهد شد.*

نویسنده:عطیه ناصری
کارشناس ارشد بازرگانی خارجی ، مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما