مقالات صادرات

مقالات واردات

جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود

جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود

جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: پیشنهادی از سوی بخش.خصوصی ارائه شده و تلاش داریم که یک قسمتی از تعهدهای ارزی را مخصوصا تا سقف یک میلیون دلار و برای واحدهای کوچک و صادرکنندگانی که در سطح.رقم‌های پایین‌تری صادرات دارند را جزو معافیت‌های تعهد.ارزی قرار دهیم.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد به تازگی از انجام اصلاحاتی در مورد.چگونگی رفع تعهد ارزی خبر داده است. او در این زمینه گفته است که «از آنجا که بخش صادرات کشور در تولید و ارزآوری نقش مهمی دارند، با پیشنهاد بانک مرکزی هفته.گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت، رفع تعهد ارزی صادرکنندگان را اصلاح کردیم و امیدواریم.طی 10 روز آینده در صحن هیأت دولت نیز به تصویب برسد. این موضوع مورد مطالبه صادرکنندگان کشور بود، تولید و صادرات و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.»

صمد حسن‌زاده، رییس اتاق بازرگانی ایران در این‌باره گفت: صحبت‌هایی در مورد رفع تعهد ارزی که مشکلاتی را برای.اقتصاد کشور ایجاد کرده با آقای.خاندوزی، وزیر اقتصاد انجام شده است.

وی افزود: بحث رفع.تعهد.ارزی فقط مربوط به اتاق بازرگانی و وزارت اقتصاد نیست و نهادها و ارگان‌های.دیگر هم باید راجع به این موضوع.اظهارنظر کنند؛ به‌ ویژه این که بانک مرکزی باید روی این.مسائل.مطالعاتی داشته باشد و بعد.جمع‌بندی انجام شود.

حسن‌زاده ادامه داد: پیشنهادی از سوی بخش.خصوصی ارائه شده و تلاش.داریم که یک قسمتی از تعهدهای.ارزی را مخصوصا تا سقف یک میلیون.دلار و برای واحدهای.کوچک و صادرکنندگانی که در سطح.رقم‌های.پایین‌تری.صادرات دارند را جزو معافیت‌های.تعهد ارزی.قرار دهیم.

به گفته.رییس اتاق.بازرگانی ایران، فعلا.اقدامی در این زمینه نشده و بررسی‌ها در حال.انجام است تا در روزهای.آینده نتیجه اعلام شود.

رییس اتاق.بازرگانی.ایران در پایان گفت: دولتی‌ها.شاهد گرفتاری‌هایی که از این بابت.متوجه بخش.خصوصی شده، هستند و در این زمینه کمک می‌کنند تا توسعه.صادرات.کشور.محقق شود.

نویسنده:عطیه ناصری
کارشناس ارشد بازرگانی خارجی / مدیر روابط عمومی اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی خراسان رضوی
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست كالاهای وارداتی مشمول رعایت مقررات استاندارد اجباری فروردین ماه 1403 ویرایش اول – فروردین ماه 1403 دفتر ارزیابی كیفیت...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 7 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما