مقالات صادرات

مقالات واردات

راهنمای ثبت درخواست مجوزهای ترخیص در سامانه جامع تجارت ایران

.راهنمای ثبت درخواست مجوزهای ترخیص در سامانه جامع تجارت ایران

 

در فرآیند درخواست مجوزهای ترخیص  میبایست تمامی مجوزهای لازم از دستگاههای مجوزدهنده دریافت شود. برای این منظور شما میبایست درخواست مجوز ترخیص خود را در سامانه جامع تجارت ثبت نمایید. در این راهنما به معرفی گام به گام مراحل ثبت درخواست مجوز ترخیص خواهیم پرداخت.

ثبت درخواست مجوز ترخیص

پس از انتخاب گزینه » عملیات گمرکی « و » واردات «  از منوی کنار، گزینه » مدیریت مجوزهای ترخیص «  را  مطابق شکل انتخاب کنید.

درخواست مجوزهای ترخیص

در این صفحه لیستی از درخواستهای قبلی قابل مشاهده و پیگیری است و در صورت نیاز میتوانید برای ثبت درخواست جدید گزینه ی » افزودن درخواست مجوز جدید « از قسمت بالای صفحه انتخاب کنید.

درخواست مجوزهای ترخیص

در گام بعدی .مطابق شکل زیر میبایست شماره. سریال اظهارنامه خود را وارد نمایید. و سپس دکمه (( استعلام اظهارنامه )) را بزنید ( فرمت صحیح شماره. سریال اظهارنامه بعنوان نمونه (123456 -9900 )

پس از آن که استعلام. اظهارنامه از گمرک با موفقیت انجام شد، درخواست مجوز. ترخیص برای اظهارنامه. وارد شده با وضعیت (( ثبت اولیه )) مطابق. شکل زیر ایجاد میشود.

درخواست مجوزهای ترخیص

درصورتی که پیش تر برای شماره سریال اظهارنامه. وارد شده، درخواست صدور مجوزی ثبت شده باشد. خطایی با پیغام (( درخواست مجوزی برای این اظهارنامه وجود دارد )) مطابق شکل نمایش داده میشود .که میتوانید در صفحه اصلی درخواست مجوز ترخیص با سریال اظهارنامه جستجو کرده. و پس از یافتن درخواست مجوز ترخیص مورد نظر، نسبت به ادامه. فرایند اخذ مجوز اقدام نمایید.

درخواست مجوزهای ترخیص

با انتخاب دکمه (( جزیات ))  در ستون عملیات میتوانید اطلاعات اصلی درخواستتت، اطلاعات اصلی اظهارنامه، اطلاعات اصتتتلی فاکتور، اطلاعات مالی بانکی، اطلاعات حمل و اطلاعات کالایی اظهارنامه به همراه گزینه های ممکن برای ادامهی فرایند صدور مجوز ترخیص را مشاهده نمایید.

درخواست مجوزهای ترخیص

پس از ایجاد درخواست با وضعیت (( ثبت اولیه )) بر حسب نیاز سازمانهای مجوزدهنده و در صورت تمایل میتوانید از طریق دکمه (( پیوست ها )) نسبت به بارگذاری اسناد پیوست اقدام نمایید.

لازم به ذکر است افزودن پیوست تا قبل از ارسال درخواست به سازمانهای مجوزدهنده امکان پذیر است.

همچنین درصورتیکه. هر یک از کالاهای اظهارنامه نیازمند. دریافت اطلاعات بیشتری برای تعیین. ضوابط کالایی ترخیص باشند، مطابق شکل زیر. و از طریق بخش اطلاعات تکمیلی موجود. در جدول اطلاعات کالایی، این امکان فراهم شده است.

توجه: لازم به ذکر است ثبت اطلاعات تکمیلی الزامی میباشد و در صورت عدم ثبت، ادامه فرایند صدور مجوز امکانپذیر نیست.

استعلام ضوابط:

با انتخاب دکمه استعلام ضوابط مطابق شکل، آخرین ضوابط مربوط به ترخیص کالا از سامانه ضوابط کالایی استعلام و مجوزهای مورد نیاز برای ترخیص کالا از سازمانهای مجوز دهنده تعیین میشود.

درخواست مجوزهای ترخیص

با انجام شدن استعلام ضوابط مربوط به کالاهای اظهارنامه و با توجه به نتیجه ی آن، وضعیت درخواست مجوز به
یکی از حالتهای زیر تغییر پیدا میکند.

1 .نیازمند دریافت مجوز از سازمانهای مجوز دهنده

در این وضعیت، بر اساس ضوابط استعلام شده. حداقل یک ردیف کالای اظهارنامه. شما نیازمند اخذ مجوز از سازمانهای مجوزدهنده میباشد. که میتوانید از طریق گزینه (( ارسال درخواست مجوز )) کلیه ی. درخواستهای اخذ مجوز خود را به سازمانهای. مربوطه ارسال نمایید..

در صورت وجود مغایرت. بین مجوزهای تعیین شده توسط سامانه استعلام .ضوابط و مجوزهای مورد نیاز گمرک. برای ترخیص کالا میتوانید. با پشتیبانی سامانه جامع به شماره 75492000 – 021 تماس حاصل. فرمایید.

2 . وضعیت بدون نیاز به صدور مجوز

در این وضعیت، بر اساس ضوابط استعلام شده، اظهارنامه شما نیاز .به اخذ مجوز از هیچ سازمانی. را ندارد.

با انتخاب گزینه ی (( اعلام نتیجه به گمرک )) نتیجه ی. فرایند استعلام ضوابط که (( بدون نیاز به مجوز )) است. به گمرک ارسال خواهد شد.

3 .وضعیت رد شده در استعلام ضوابط

در این وضعیت، بر اساس ضوابط استعلام شده، امکان ترخیص. کالاهای اظهارنامه وجود ندارد.

با انتخاب گزینه ی (( اعلام نتیجه به گمرک )) نتیجه ی فرایند استعلام ضوابط که (( رده شده در استعلام ضوابط )) است. به گمرک ارسال خواهد شد .


جهت دانلود کامل آموزش ثبت درخواست مجوزهای ترخیص در سامانه جامع تجارت ایران کلیک کنید

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاهش حقوق گمرکی و مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو و تجهیزات پزشکی و شیر خشک به یک درصد...
تاریخ انتشار : 14 دقیقه قبل
راهنمای فرآیند تامین ارز از محل واردات در مقابل صادرات  
تاریخ انتشار : 2 ساعت قبل
مالیات بر عایدیِ سرمایه شامل چه کسانی می شود ؟؟ نمایندگان در جلسه علنی امروز (4 اردیبهشت ماه 1403) در...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
ویدیو راهنمای ثبت برنامه تولید 1403 اعطای سهمیه واردات به واحدهای تولیدی که در سال 1402 فاقد سهمیه ارزی بودند...
تاریخ انتشار : 1 روز قبل
الزام استفاده از شناسه‌کالا هنگام ثبت‌سفارش در ردیف تعرفه‌های صنایع شیمیایی و پلیمری (فهرست پیوست) ⏪ به اطلاع کاربران محترم...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
بسته حمایتی از صادرکنندگان محصولات دانش بنیان رونمایی شد مدیر عامل صندوق ضمانت صادرات ایران، حمایت همه جانبه از توسعه.صادرات...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما