راهنمای دریافت نقش تجاری و ثبت انبار در سامانه جامع تجارت

راهنمای دریافت نقش تجاری و ثبت انبار در سامانه جامع تجارت

ویرایش ۱۳۹۸

بخش اول – دریافت نقش تجاری

۱ ) با مراجعه به آدرس www.ntsw.ir از منوی بالای صفحه  ورود ( login ) را انتخاب کنید .

۲ ) سپس در صفحه ورود به سیستم با تکمیل فیلدهای “نام کاربری (کد ملی )”، “کلمه عبور” و “تصویر امنیتی” و فشردن کلید “ورود” وارد سامانه شوید.

نکته: در صورتی که قبلا در سامانه جامع تجارت ثبت نام ننموده اید، از منوی بالای صفحه قسمت “ثبت نام ( Sign Up ) مطابق راهنمای آن بخش اقدام به ثبت نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور نمایید.

۳ ) در صفحه تعیین نقش با انتخاب یکی از نقش های “پایه حقیقی ” و یا “پایه حقوقی” وارد سامانه شوید.

نکته: نقش پایه حقوقی هنگامی برای شما قابل مشاهده خواهد بود که در سامانه جامع تجارت ایران اقدام به معرفی شرکت (مطابق راهنمای معرفی شرکت) نموده باشید.

۴ ) پس از ورود به کارتابل خود، از منوی سمت راست، “بارگذاری صلاحیت ها” را انتخاب نمایید.

با انتخاب این گزینه، در صفحه بارگذاری صلاحیت ها، ۵ زبانه به ترتیب زیر قابل مشاهده خواهد بود :
a . سوابق و جزئیات
b . استعلام کارت بازرگانی
c . استعلام تعاونی مرزنشین
d . استعلام مجوز موردی
e . استعلام تاجر داخلی

در زبانه “سوابق و جزئیات ” میتوانید تمامی سوابق.استعلامات انجام شده ر ا مشاهده و به تفکیک تاریخ استعلام، تاریخ صدور، تاریخ اعتبار، نوع استعلام و.وضعیت آن جستجو نمایید.

در سایر زبانه های موجود در صفحه بارگذاری.صلاحیت ها، میتوانید مطابق راهنمای هر بخش که در ادامه آمده است، مجوزهای خود را بارگذاری نموده و متناظر.با آن، در سامانه جامع تجارت ایران نقش جدید دریافت نمایید

بخش دوم – استعلام تاجر داخلی

۱ – در صفحه بارگذاری صلاحیتها، زبانه استعلام تاجر داخلی را انتخاب کنید. در این صفحه میتوانید.لیست واحدهای تجاری ثبت شده خود را مشاهده نموده و اطلاعات آن را ویرایش نماید و یا با انتخاب کلید “فعالیت تجاری جدید” اقدام به.ثبت واحد تجاری نمایید.

۲ – بر روی “فعالیت تجاری جدید” کلیک.نمایید.

۳ – در صفحه “معرفی نقش تاجر داخلی” اطلاعات واحد تجاری خود را تکمیل نموده و در صورت داشتن مجوز تجاری به توضیحات بند ۵ مراجعه نمایید؛ در غیر اینصورت بر روی ثبت اطلاعات کلیک نمایید (در صورت صحت اطلاعات وارد شده، نام واحد.فعالیت تجاری مربوطه به لیست نقش های نام کاربری شما.افزوده خواهد شد).

نام واحد فعالیت تجاری:

این فیلد نشان دهنده عنوان کسب و کار شما بوده و ثبت مبادلات تجاری شما در سامانه جامع تجارت بر مبنای این نام صورت خواهد گرفت. به این ترتیب پس از ثبت اطلاعات، نام واحد فعالیت تجاری به لیست نقش های نام کاربری شما افزوده خواهد شد.

نوع فعالیت:

کاربر می بایست مطابق با توضیحات ذیل نسبت به تکمیل این بخش اقدام نماید:
❖ در صورت داشتن کارت بازرگانی، نوع فعالیت کاربر “وارد کننده” انتخاب شود
.در صورتیکه کاربر دارای مجوز تولیدی می باشد، نوع فعالیت “تولید کننده” انتخاب شود
❖ در صورتیکه کاربر بصورت مستقیم از تولید کننده یا وارد کننده کالا را دریافت می کند، نوع فعالیت “عمده فروش” انتخاب شود.
❖ در صورتیکه کاربر لایه آخر فروش است  و به مصرف کننده نهایی کالا میفروشد، نوع فعالیت  “خرده فروش” انتخاب شود.

نکته ۱ : با انتخاب گزینه “عدم مشاهده نقش توسط فروشنده” در هنگام ثبت.خرید توسط فروشنده، نقش ایجاد شده به فروشنده نمایش داده.نمیشود .

نکته ۲ : امکان افزودن مجوز فعالیت متناسب با نوع فعالیت می باشد. بطور مثال برای.“خرده فروش” امکان ثبت مجوز تولیدی وجود ندارد.

نکته ۳ : پس از ثبت نوع فعالیت، امکان ویرایش آن وجود ندارد.

کد پستی محل فعالیت:

این فیلد نشان دهنده محل اصلی فعالیت کسب و کار شما میباشد. لازم به ذکر است در صورتی که در چند محل مختلف به فعالیت تجاری مبادرت دارید، میتوانید چند نقش تجاری به ازای محل های فعالیت خود ثبت نمایید. توجه داشته باشید محل فعالیت لزوما به معنای محل ذخیره سازی کالا نمیباشد.

به عنوان نمونه یک شرکت را در نظر بگیرید که محل اصلی فعالیت آن در تهران است و دفتری در اصفهان دارد. همچنین کالاهای خود را در ۵ انبار در نقاط مختلف نگهداری میکند. این شرکت میتواند محل تهران را به عنوان محل فعالیت معرفی نموده و نقش تجاری ایجاد کند و لازم نیست محلهای ذخیره سازی کالاها را به عنوان محل فعالیت معرفی نماید. همچنین این شرکت میتواند برای دفتر اصفهان نقش جداگانه ای ثبت نماید .

۴ – سپس با کلیک بر روی “افزودن مجوزهای فعالیتی” میتوانید اقدام به استعلام مجوز خود نمایید.

۵ – در پنجره “افزودن مجوزهای فعالیتی”، نوع مجوز.خود را انتخاب نموده و در صورت نیاز پس از تکمیل فیلدهای اطلاعاتی مربوط به آن نوع مجوز، بر روی کلید “استعلام و ثبت” کلیک.نمایید (در صورت صحت.اطلاعات و استعلام موفق، مجوز مورد نظر به نقش تجاری شما افزوده شده و متناسب با آن، دسترسی های نقش.شما به منوهای سامانه جامع تجارت باز خواهد شد).

مجوز عرضه کننده صنفی:

این مجوز در واقع پروانه کسب از نوع توزیعی است توسط مرکز اصناف و اتحادیه های صنفی صادر میگردد .

مجوز.تولیدی.صنفی:

این مجوز در واقع پروانه کسب از نوع تولیدی است توسط مرکز اصناف و اتحادیه های صنفی صادر میگردد.

مجوز تولیدی.بهین یاب:

این مجوز معادل پروانه بهره برداری است توسط بهین یاب برای تولیدی های صنعتی صادر میگردد. لذا مشاهده و استعلام این نوع مجوز در سامانه جامع تجارت با استفاده از نقش پایه حقیقی/ پایه حقوقی امکانپذیر خواهد بود.

مجوز تولیدی جهاد کشاورزی:

این نوع مجوز برای تولیدی های از نوع صنایع تبدیلی کشاورزی ذیل وزارت جهاد کشاورزی صادر میگردد .

نکته: درصورتیکه از ظرفیت فضای تولیدی شرکت دیگری به صورت حق العمل کار استفاده مینماید، لازم است در پنجره “افزودن مجوزهای فعالیتی” در قسمت “مجوز تولیدی بهین یاب ” با نشاندار کردن گزینه ی “برون سپاری تولید (حق العمل کاری)) ” و ورود شماره “شناسه کسب و کار ” شرکت حق العمل کار، اقدام به استعلام مجوز تولیدی خود نماید.

بخش سوم – ایجاد.نمایندگی

به منظور تسهیل در انجام امور فعالین تجاری محترم ، کاربران می توانند در صورت تمایل به افراد مورد اعتماد خود نمایندگی اعطاء نمایند. با ایجاد نمایندگی، امکان استفاده از حساب کاربری بصورت همزمان برای چندین نفر را فراهم می شود .

برای این منظور پس از ورود به سامانه جامع تجارت و انتخاب یکی از نقش های.تجارت داخلی از منوی “عملیات پایه” و با استفاده از زیر منوی ” مدیریت نمایندگان” وارد صفحه مدیریت نمایندگان شوید

در صفحه مدیریت نمایندگان با کلیک بروی دکمه “نماینده جدید” فرم اعطای نمایندگی باز.می شود در این فرم ابتدا کدملی شخصی را که میخواهید برای وی دسترسی نمایندگی ایجاد نمایید.را وارد نمایید و سپس بروی دکمه جستجو کلیک نمایید. در صورتیکه کدملی که وارد نموده اید قبلا در سایت ثبت.نام کرده.باشد؛ نام آن در قسمت نام.نماینده نمایش داده.می شود. پس از آن بازه زمانی اعتبار نماینده را مشخص.نمایید و در نهایت.بروی دکمه ثبت کلیک نمایید.

پس از دریافت موفقیت آمیز ثبت نمایندگی، اطلاعات نمایندگی.در جدول آن قابل مشاهده می باشد. در.صورتیکه بازه زمانی برای نماینده به اتمام برسد؛ وضیعت آن به منقضی شده.تغییر.می کند. در صورتیکه قبل از اتمام بازه زمانی اقدام به ابطال نمایندگی نمایید؛ وضیعت نمایندگی به.ابطال تغییر می یابد.

در صورتیکه قصد دارید تاریخ پایان اعتبار.نمایندگی را کاهش.یا افزایش دهید از گزینه ویرایش استفاده نمایید.

نکته: در حالت پیشفرض سطح دسترسی برای نمایندگان کامل می باشد. اما با انتخاب گزینه “دسترسی.محدود” سطح دسترسی برای نمایندگان قابل تعریف می باشد و میتوانید.تعیین کنید که هر نماینده به کدام منو ها دسترسی داشته باشد.

بخش چهارم – ثبت.انبار

۱ – پس از ورود به سامانه جامع تجارت و انتخاب.یکی از نقش های تجارت داخلی خود، میتوانید از زیر منوی “مدیریت واحدهای انبار”، از منوی ” عملیات لجستیک داخلی” انبارهایی که قبلا.در سامانه انبارها ثبت شده اند را.مشاهده نمایید. با کلیک بروی دکمه “به روز رسانی” لیست انبارهای شما.از سامانه انبارها فراخوانی شده و.به روز می شوند. در لیست نمایش داده شده می توانید نام انبار، کد پستی، آدرس و بهره بردار بودن یا نبودن.آن را مشاهده نمایید.

۲ – در صورتیکه نام انبار جز ء مکان های نمایش داده شده.در لیست شما نباشد، میتوانید با انتخاب گزینه “افزودن انبار جدید” مکان انبار خود را اضافه کنید.  ، نام انبار تولیدی و کدپستی آن.را استعلام و ثبت نمایید.

۳ – با استفاده از گزینه “معرفی و ثبت انبار جدید” می توانید اقدام.به ثبت انبار جدید در سامانه انبارها نمایید در این قسمت لازم است پس از تکمیل همه موارد خواسته شده، با استفاده از دکمه.ثبت اقدام به ثبت انبار جدید در سامانه انبارها نمایید. در صورت صحیح بودن اطلاعات وارده، مکان انبارش.به لیست انبارهای شما افزده می شود.

۴ – در ستون “جزئیات” میتوانید با کلیک بروی دکمه جزییات از اطلاعات ثبت شده برای این انبار در سامانه انبارها اطلاع پیدا کنید. برای تغییر نام انبار بروی دکمه “ویرایش” کلیک کنید. نکته قابل توجه در این مورد این است که نام جدید انبار فقط در سامانه جامع تجارت تغییر پیدا می کند و در سامانه انبارها نام آن تغییری نمیکند.

۵ – با استفاده از گزینه ” افزودن به لیست انبارها” می توانید انبار انتخابی را به لیست انبارهای “موجودی کالا” ، ” کد پستی های مقصد انتقال مکان” و “اظهار موجودی” و ” اظهار تولید” (به شرط به رهبردار بودن) اضافه نمایید.

۶ – در صورتیکه قبلا نام انبار به لیست انبارهای شما.اضافه شده است و قصد دارید آ نرا از لیست انبارهای سامانه تجارت داخلی خارج نمایید؛ می توانید با استفاده از.دکمه ” حذف از لیست” (به شرطی که دارای موجودی نباشد)؛ آن را حذف نمایید.

نکته: با استفاده از دکمه حذف از لیست، انبار فقط از لیست.انبارهای تجارت داخلی حذف شده و از سامانه انبارها حذف.نمی شود.

نکته : در انبار های خصوصی امکان یکسان سازی موجودی کالا ، در سامانه جامع انبار و سامانه جامع تجارت با استفاده از دکمه “مشاهده موجودی” در فرم “مدیریت واحدهای انبار” و سپس انتخاب دکمه “اصلاح موجودی” فراهم شده است.

قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در اجرای اصل یکصد و...
تاریخ انتشار : 3 ساعت قبل
ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما