مقالات صادرات

مقالات واردات

مراکز تجاری ایران در خارج از کشور

معرفی مراکز تجاری ایران در خارج از کشور

قوانین راه اندازی مرکز تجاری ، فرم ها و معرفی مراکز فعال تا مهر ۱۴۰۲

تعریف مرکز تجاری و بازاریابی

مرکز تجاری و بازاریابی محصولات و خدمات ایرانی در خارج از کشور که دارای فضای اداری ، تجاری و نمایشگاهی ( یکی یا هرسه مورد ) می باشد ، و توسط اشخاص حقوقی مذکور  در این دستورالعمل به عنوان تسهیل گر تجاری در بازارهای صادراتی و با هدف معرفی توانمندی های تولیدی – صادراتی کشور در حوزه کالا و خدمات راه اندازی می گردد که مجاز به نمایش بازاریابی فروش کالا و خدمات ایرانی می باشد . 

مراحل اخذ مجوز مرکز تجاری و بازاریابی

موافقت اولیه : تاییدیه ای است که توسط رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران پس از دریافت مدارک و بررسی طرح توجیهی صادر گردیده و به منزله احراز توانایی متقاضی تاسیس مرکز تجاری می باشد ، این موافقت نامه یکساله می باشد و متقاضی می بایست در این مدت نسبت به جواز تاسیس اقدام نماید ، دریافت این موافقت نامه مانع پذیرش دیگر متقاضیان نخواهد بود . 

جواز تاسیس : اجازه تاسیس و فعالیت مرکز تجاری است ،که پس از اخذ موافقت نامه اولیه و ارائه مستندات لازم و گزارش عملکرد و طرح در کارگروه مرتبط با امضا ریاست سازمان توسعه تجارت معتبر خواهد شد . 

انواع مرکز تجاری و بازاریابی

الف- مرکز تجاری دائمی نمایشگاهی : به منظور ارائه نمونه محصولات ایرانی دارای مزیت در بازار کشور میزبان و با هدف بازاریابی محصولات داخلی در بازارهای هدف صادراتی به صورت عمومی و یا تخصصی ( به صورت دوره ای حداقل ۶ ماه ) 

ب- مرکز فروش کالا و خدمات : به منظور عرضه کالا و خدمات شرکتهای ایرانی بصورت غیر مستقیم توسط مجری مرکز تجاری ( روند اعطای نمایندگی فروش ) به بصورت مستقیم توسط نمایندگان شرکتها در مرکز تجاری به صورت عمومی یا تخصصی ( از طریث ثبت شرکت و اجاره دفتر ) 

ج- مرکز بازاریابی ، مشاوره و تحقیقات بازار به منظور بازاریابی ، تحقیقات بازار و ارائه مشاوره های صادراتی در خصوص شرایط و ویژگی های بازار هدف از جمله سلایث مضرف کننده ، قیمت ها ، رقبا ، قوانین و مقررات تجاری ، امور گمرکی ، تعرفه ها ف امور بانکی ، لجستیک و غیره 

خدمات مرکز تجاری و بازاریابی

لیست مراکز تجاری ایران تا مهر ۱۴۰۲
نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فراخوان پرداخت مشوق صادراتی در قالب کمک سود تسهیلات بانکی (سال ۱۴۰۲) فراخوان پرداخت مشوق صادراتی در قالب کمک سود...
تاریخ انتشار : 3 روز قبل
بازگشت پیمان‌سپاری ارزی برای تمام کالاهای صادراتی 🔹بر اساس مصوبه هیأت دولت در خصوص اصلاح.آئین‌نامه قانون مقررات صادرات و واردات...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
اضافه شدن نقش کارگزار گمرکی در سامانه جامع تجارت 📌پ.ن : عبارت کارمند گمرکی اشتباه است و باید به کارمند...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
اصلاح آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و اصلاحات بعدی آن 📌صادرات کالا از محل ورود موقت ماده...
تاریخ انتشار : 6 روز قبل
سود بازرگانی واردات دام و گوشت صفر شد 🔹 مصوبه جدید.هیات.دولت درباره اصلاح سود.بازرگانی انواع.کالاها نشان می‌دهد سود.بازرگانی انواع گوشت...
تاریخ انتشار : 7 روز قبل
قانون شفافیت قوای سه گانه، دستگاه های اجرایی و سایر نهادها دکتر محمد مخبر به استناد اصل ۱۳۱ و در...
تاریخ انتشار : 1 هفته قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما