نکات مهم و کاربردی در زمینه بسته بندی کالای صادراتی

… ..نکات مهم و کاربردی در زمینه بسته بندی کالای صادراتی

مقدمه

گمرک 

در بسیاری. از کسب و کارها بسته بندی صادراتی .طراحی بسته بندی .کالای صادراتی. یک فرآیند. بسیار مهم. محسوب می­‌شود. و در صادرات یک. محصول باید فاکتورهای. زیادی را .در این زمینه مد. نظر قرار داد. به عنوان. مثال بسته‌­بندی. صادراتی باید به تسهیل .بسته­‌بندی، ذخیره‌سازی .و حمل و نقل کالا. کمک کند. از سوی. دیگر، بسته‌­بندی. صادراتی باید به گونه‌ای. انجام شود .که سلامت کالا. حین حمل و نقل و توزیع .در کشور مقصد. حفظ شود. و کالاها بدون. آسیب و تاخیر .تحویل داده شوند. بسته بندی. کالای صادراتی بایستی. دارای طراحی. مناسب باشد. و منطبق با شیوه‌های. مختلف حمل و نقل. و استاندارد بازارهای. مختلف باشد.

خوشبختانه، بسته بندی صادراتی  کسب و کارهای. امروزی می­توانند. از میان انبوهی. از راه­ حل‌ها یک مورد. را انتخاب کنند. شما می‌­توانید. آن نوع از بسته بندی. کالای صادراتی. را انتخاب کنید که منطبق. با تمام استانداردهای. ضروری باشد و دسترسی. به آن نیز ساده باشد. در این مطلب. قصد داریم برخی از نکات .در زمینه بسته بندی. کالاهای صادراتی. را برای شما بیان کنیم.

هدف از بسته بندی کالای صادراتی

بسته‌­بندی مولفۀ ضروری هر نوع کالای صادراتی است که نه تنها بر ایمنی بلکه بر هزینه‌­ها، ارتباطات و حتی بر بازاریابی محصولات نیز تاثیرگذار است. می­‌توان. گفت که مسئولیت بسته بندی. کالای صادراتی همیشه. بر عهدۀ صادرکننده است. و باید تضمین کند این بسته‌­بندی می‌­تواند. در سفرهای بین‌­المللی را. آسیبی نبیند. اگر بسته‌­بندی در. مسیر رسیدن به مقصد آسیب. ببیند و شرکت مسئول .حمل کالا ثابت کند که .حمل بار منجر. به این خرابی نشده است، آنگاه فروشنده .(صادرکننده) مسئول هر نوع خرابی. خواهد بود.

با این حال، عملکرد بسته‌­بندی محدود به محافظت از بار حین فرآیند انتقال بین‌­المللی نیست و در کنار آن یکی از ارکان بازاریابی نیز محسوب می‌شود. از این حیث، بسته‌­بندی باید به گونه‌ای باشد تا مشتریان را به خود جذب کند و نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن کسب و کار شما باشد.

از منظر دیگر، بسته‌­بندی باید متناسب با جایگاه بار دستگاه‌ها یا ماشین‌­های بارگیری باشد تا استفاده از کانتینرها، کامیون‌ها یا سایر اشکال حمل بار بهینه شود. به عنوان مثال اگر .محصول مورد نظر .در جعبه‌­هایی بسته‌بندی .شود که اندازۀ آن‌ها .مناسب پالت‌های .به کار رفته نباشد، آنگاه فضای .موجود در ماشین. بارگیری به هدر. خواهد رفت. مثلاً هدر رفتن ۲۰ درصد. از فضای موجود در یک کانتینر می‌­تواند. هزینه‌­ای بیشتر از ۴ درصد بر قیمت محصول تحمیل کند. (یعنی اگر هزینۀ حمل بار ۲۰ درصد ارزش کالا باشد و ۲۰ درصد .از آن به هدر رود، آنگاه ارزش بار. به ۴ درصد خواهد. رسید).

یک بسته‌بندی مناسب باید حاوی دستورالعم‌ل­ها و سایر اطلاعات جابجایی نیز باشد. افرادی که با یک محصول سر و کار دارند، ابتدا به بسته­بندی آن مراجعه می‌­کنند تا اطلاعاتی راجع به نحوۀ برخورد با بار به دست آورند. گاهی اوقات .شاهد .شکایت مشتری .از نحوه بسته بندی .کالای صادراتی. هستیم به این دلیل. که هیچ دستورالعملی .روی جعبه­‌ها مبنی .بر حفاظت از .کالا، حین فرآیند. بسته‌­بندی چسبانده .نشده است.

حفاظت مناسب از محصول به وسیله بسته بندی کالای صادراتی

یکی از اهداف. بسته بندی کالای. صادراتی حفاظت .مناسب از کالاها .در حین حمل و نقل .و رسیدن به مقصد. است. شما به .عنوان یک صادرکننده. می‌توانید با شرکت‌های بسته بندی. در تماس باشید. و اطلاعات فنی. در مورد استحکام، عایق­‌بندی، وزن، ضخامت .و .سایر مشخصات.کلیدی .بسته‌بندی. را به دست آورید. شرکت‌ها بر .اساس این اطلاعات .می‌­توانند درخواست. نمونه‌­هایی. را بدهند و جنس .مواد بسته‌­بندی. را آزمایش کنند. به خاطر .داشته باشید که لابراتوارهایی. برای تست نوع بسته‌­بندی. و مواد به کاررفته .در آن وجود دارند .که در این آزمایشگاه‌ها .می‌­توان نحوۀ کار .صحیح بسته بندی. کالای صادراتی .را تست کرد.

در صادرات، با توجه به نوع روش .حمل و نقل به کار .رفته و مسافت .مبدأ تا مقصد، لازم است .که از انواع مختلف. بسته‌­بندی برای .سفارش‌های. مختلف و بازارهای. هدف مختلف. استفاده شود. به عنوان مثال، شرکت‌هایی .وجود دارند که وقتی محصول. آنها از طریق .دریا در مسیر .خط استوا .حمل می‌شوند، از بسته‌­بندی‌­های. مختلف مقاوم به دمای بالای .محیط، استفاده می‌­کنند.

هنگامی که به دنبال بهینه­‌سازی استفاده از کانتینرها یا سایر دستگاه‌های باربری هستید نحوه روی هم چیدن کالاها یک فاکتور کلیدی است. این عمل که به پشته‌سازی معروف است در صورت اجرای نامناسب آن می‌تواند به کالا آسیب برساند. در این حالت، بهترین کار این است که جعبه­‌ها یا باکس‌­ها را در پالت‌ها قرار دهید تا بتوانید میزان جابجایی جعبه‌­ها را کاهش دهید. هر چند که پالت از مقداری از فضای بار استفاده می­‌کند ولی استفاده از آن لازم است تا مطمئن شوید که بسته­‌بندی حین ارسال سالم باقی می­‌ماند.

ایجاد ارتباط مناسب با مصرف‌کننده

ابلاغ ویژگی­‌های محصول به مصرف کنندۀ نهاییِ بالقوه یک رکن است و یکی از ابزارهای مهم بازاریابی به شمار می‌­آید. تصمیم به. خرید کالا در .نقطه فروش و محل .عرضه تا حد زیادی. به نحوۀ بسته­‌بندی .بستگی دارد و حین طراحی. بسته بندی کالای. صادراتی باید. به این نکته نیز توجه .داشت. به همین دلیل است. که طراحی بسته بندی. باید بین مولفۀ .تکنیکی بسته‌­بندی. (مقاومت، محتوا، ضخامت و غیره) و کارکرد. تجاری آن تعادل .برقرار کند. قبل از. صادرات باید .ترجیحات مصرف کنندگان بازار هدف .را بررسی کرد .تا اطمینان حاصل .شود که بسته بندی .مورد نظر انتظارات. این افراد را برآورده. می­‌کند.

محاسبۀ. اندازۀ بسته بندی. کالای صادراتی. و نوع آن

بسته‌­بندی و مواد بسته­‌بندی که مخصوص صادرات هستند باید استفاده از ماشین­‌های باربری را به حداکثر برسانند. برای این. منظور، این ماشین‌­ها.باید طوری .طراحی شوند که. بیشترین تعداد بسته­‌ها .در هر جعبه قرار. گیرند و اندازه­‌گیری­‌های .جعبه‌­ها نیز باید .مضرب‌هایی از پالت‌های. به کار .رفته باشند. مرسوم‌­ترین .پالتی که در تجارت خارجی به کار می­رود پالت EUR نام دارد .که ابعاد ۱۲۰۰ در ۸۰۰ در ۱۴۴ میلی­متر (۴۷.۲in×۳۱.۵in×۵.۷in) دارد. لذا اگر جعبه­‌های .به کار رفته مضاربی .از این ابعاد باشند، آنگاه صادر کننده مطمئن خواهد شد که حداکثر استفاده را از این جعبه‌­ها کرده است. علاوه بر این، زمانی که کالایی داخل .کانتینرها قرار داده. می‌­شود، باید این. محاسبه را طبق. نوع کانتینر .انجام داد تا .استفادۀ بهینه از. فضا رخ دهد.

علائم .راهنمای بسته بندی

بسته‌بندی و. مواد بسته بندی کالای. صادراتی باید به. وضوح نشان .دهند که چگونه .باید با یک محصول رفتار. کرد. علائمی .همچون “با احتیاط دست. بزنید”، “حداکثر ارتفاع. پشته‌­سازی” و “از این. طرف بلند .کنید” از جمله .علائمی هستند. که باید بیرون .تمام بسته­‌ها. چسبانده شوند. سایر علائمی که ممکن است موردنیاز باشند شامل هشدارهایی راجع به تماس محصول با نور خورشید، رطوبت و دماهای بالا هستند.

پیروی از استاندارهای داخلی و بین‌المللی

بسته بندی کالای. صادراتی باید شامل. تمام علائم و برچسب‌­های. استاندارد کشور مقصد باشند. الزامات داخلی معمولاً شامل این موارد هستند:

  • نوشتن وزن و حجم طبق سیستم اندازه­‌گیری رایج (مثلاً سیستم اندازه‌­گیری بریتانیایی یا سیستم اندازه‌­گیری متریک)
  • اطلاعات تغذیه­‌ای در مورد واردات غذایی
  • اطلاعات ایمنی در مورد هر چیزی که سلامت افراد را به خطر می­اندازد
  • نام برند محصول و تمام ویژگی‎­هایی محصول

منعکس کردن. ارزش‌های. فرهنگی

بسته بندی کالای .صادراتی همانند بازاریابی باید. پیشینۀ فرهنگی مشتری. شما را نیز منعکس کند. و باید به زبان. مادری، رنگ‌ها، شکل‌­ها، اندازه­‌ها و سایر. ویژگی­‌هایی که ممکن است از یک فرهنگ به فرهنگ دیگر تغییر کنند، توجه داشته باشد. به عنوان مثال، در چین، بسته­‌بندی که شامل رنگ‌­آمیزی قرمز و زرد باشد پرطرفدارتر است زیرا این رنگ‌ها نشان وفاداری در فرهنگ چینی هستند و این در حالیست که رنگ سبز زیاد مقبول مردم کشورهای بلژیک، فرانسه و ژاپن نیست. با این .حال، در ترکیه و اتریش سبز رنگی. است که مورد. قبول همگان .واقع شده است. همۀ این نکات به این معنا است که باید تحلیل فرهنگی مناسبی انجام داد تا مطمئن شد که بسته­‌بندی ابزاری است که می‌تواند مشتریان را جذب کند و انگیزه خرید را در آن‌ها به وجود آورد.

مواد مصرف‌.شده در بسته بندی. کالای .صادراتی

بسته بندی کالای صادراتی نقش کلیدی. در ایمنی محصول. شما دارند. گزینه­‌های زیادی برای بسته‌­بندی محصولات وجود دارند. بسته­‌بندی­‌های نوآوران‌ه­ای برای برخی از محصولات وجود دارند که طوری مهندسی شده‌­اند که از محصولات صادراتی در مقابل فشارهای ناشی از پشته‌­سازی، لرزش‌­ها، جذر و مد در دریاها، فشار یا رطوبت هوا و همچنین از خم شدن، پارگی یا فشردگی محافظت می­‌کنند.

از انواع مختلفی از مواد بلوک­‌بندی .در بی حرکت نگه. داشتن محصولات و تضمین. قالب‌بندی مناسب .آنها استفاده می‌­شود .و از یکسری مواد .مخصوص جهت .پر کردن فضاهای .خالی اطراف محصولات .بسته­‌بندی شده. استفاده می­‌شود. تا امکان حمل. ایمن آنها. فراهم گردد.

شرکت‌هایی. که در زمینۀ طراحی بسته­‌بندی. ماهر هستند می‌توانند. به کمک یک بستۀ تاشو .به شما در .صرفه‌­جویی در هزینه‌­های .جابجایی، بارگیری و .تخلیه کمک کنند و می‌­توانند بسته­بند‌ی­های بازیافتی یا سازگار با محیط زیست را ارائه دهند. گزینه‌­های مختلفی وجود دارند و انتخاب گزینه های انطباق‌پذیر با اهداف، نیازها و اولویت‌های شما بستگی دارند.

روش‌های بسته بندی کالای صادراتی

بسته­‌بندی صادراتی. که به بسته‌­بندی. ترانسپورت نیز معروف. است، یک نوع بسته‌­بندی. مخصوص کالاهای. صادراتی است. انتخاب. بسته‌­بندی مناسب. می­‌تواند بین کالاهای. آسیب دیده با .کالاهایی که صحیح. و سالم به مقصد. می‌­رسند و به شکل نتیجه‌­بخشی منجر به سود می­‌شوند، تفاوت ایجاد کند. فاکتورهایی که بر انتخاب روش‌های بسته‌­بندی تاثیر می­‌گذارند، موارد زیر هستند:

  • محافظت، ایمنی
  • روش حمل و نقل
  • هزینه و قوانین

گزینه ­های بسته­ بندی .منحصر به فرد. نیستند، لذا می­توان از. بیشتر از یک .روش استفاده کرد .که در ادامه مطلب. برخی از این روش‌ها. را بررسی خواهیم کرد.

بسته‌بندی آزاد

بسته بندی کالای. صادراتی به شکل. آزاد یک انتخاب رایج برای. اقلام بزرگ مانند وسایل نقلیۀ سنگین .است و به این معنا است. که این کالا عمدا بسته‌بندی. نشده است. این موضوع ریسک. آسیب­ دیدگی این کالاها .حین حمل و نقل را افزایش .می­دهد، لذا مواد محافظ اضافی. به نام پوشال اطراف کالاها قرار می­گیرند. تا از آسیب­ دیدگی ناشی. از حرکت، رطوبت یا سایر علل.جلوگیری کنند.

استفاده از بشکه در بسته‌بندی

بشکه­ها از فولاد. ضدزنگ، پلی اتیلن، فولاد کربنی حاصل .از ریخته­ گری یا فیبر .ساخته می­شوند و با اندازه ­های. مختلف در بازار. موجود هستند. بشکه­ ها. معمولاً .برای حمل. مایعات، پودرها یا کالاهایی .به کار گرفته .می­شوند که باید. در جای خشک. نگهداری شوند.

باکس­ها یا صندوق­های حمل کالاها

باکس­ها یا .صندوق­ها محبوب­ترین .گزینه­ های بسته بندی. کالای صادراتی به حساب .می­آیند. استحکام یک باکس. بر اساس وزنی .که می­تواند قبل از نصب. درپوش و اضلاع اطرافش. تحمل کند، تعیین .می‌شود/ باکس­ها و صندوق­ها .معمولاً داخل پالت‌ها. انباشته می­شوند و جهت. ثابت نگه داشته شدن .به صورت فشرده .بسته­ بندی می­شوند. اگر به باکس­ها یا .صندوق­های بادوام­تری. نیاز دارید باید آن‌ها را کانتینرسازی. (نصب با استحکام داخل یک کانتینر) کنید. کانتینرسازی. و بسته ­بندی فشرده. نیز مانع از سرقت کالاها یا دستکاری. کالاها می­شوند.

کانتینرها و نقش آن‌ها در بسته‌بندی

چون بسته­بندی و جابجایی کالاهای صادراتی با کانتینر راحت است لذا از آن‌ها در حمل و نقل اکثر این کالاها استفاده می­شود. کانتینرها باکس­های فلزی استانداردی هستند که می­توانند وزن بار را تحمل کنند. ابعاد کانتینرها فرق می­کنند، ولی کانتینرهای استاندارد موارد زیر هستند:

  • کانتینر مکعبی با ۴۰ فوت بار خشک
  • کانتینر با ۲۰ فوت بار خشک
  • ·         کانتینر با ۴۵ فوت ارتفاع
  • ·         کانتینر یخچالی که اصطلاحی صنعتی برای کانتینر خنک‌کننده است

 کالاهایی که داخل کانتینرها قرار می­گیرند به بسته­بندی احتیاج دارند ولی خود کانتینرها نیز حفاظت زیادی از کالاها به عمل می­آورند و امنیت کالا را در مقابل به سرقت رفتن را افزایش می­دهند.

استانداردهای تست بسته­بندی

برای اینکه مطمئن شویم که طراحی­های بسته­ها بی­خطر هستند و کاملاً مطابق با استانداردهای صادرات می­باشند، یکسری استانداردهای صنعتی مخصوص تست عملکرد این بسته­ها معرفی شده­اند. برخی از رایج­ترین استانداردهایی که در سطح بین­المللی به کار می­روند، موارد زیر هستند.

  • انجمن مواد و آزمون آمریکا (ASTM)
  • سازمان بین­المللی استانداردسازی (ISO)
  • انجمن بین­المللی حمل و نقل بی­خطر (ISTA)      

پروتکل­های امنیتی بین­المللی

این نکته را همیشه به .خاطر داشته باشید که هر. کشوری استانداردهای. بسته بندی کالاهی .صادراتی مخصوص خود را دارد و شرکت بسته­بندی صادراتی به منظور پیروی از این استانداردها باید از آنها آگاه باشد و اطلاعات خود را در مورد استانداردهای هر کشوری که قصد دارد محصولات خود را به آنجا صادر کند، به روز کند. بدون این دانش، محصولات صادراتی در معرض جریمه­ها و مجازات‌های سنگینی قرار خواهند گرفت و همچنین خطر توقیف کل بار شما و تاخیر در تحویل آن نیز وجود دارد. مشتری مقصد نهایی نیز اعتراض‌ خواهد کرد و این امر می­تواند اعتبار شما را خدشه­دار کند.

 علیرغم مشکلاتی که حمل مواد پرخطر و کالاهای خطرناک وجود دارند و تحت بررسی­های .دقیق­تری هستند ولی همۀ. ما به پتانسیل این. فرآیند واقف. هستیم. با این حال، با استفاده از .بسته بندی کالای .صادراتی مناسب با محصول .خود می­توانید .فوراً تمام بازرسی­ها .را پشت سر بگذارید .و به موقع به مقصد. نهایی .برسید.  

بسته‌بندی متناسب با انواع روش‌های حمل کالای صادراتی

راه­حل­های بسته بندی. کالای صادراتی بهینه. و فاکتورهای هزینه­ای .که در هزینۀ کل لجستیک. تاثیر دارند تا حد .زیادی به نوع روش .حمل و نقل به کار رفته. بستگی دارند. این روش‌ها. به شرح زیر هستند.

  • بار هوایی
  • ·بار دریایی
  • ·حمل و نقل ریلی
  • · حمل زمینی کالا با کامیون یا ترکیبی از انواع مختلف حمل و نقل­ها.

در مورد هر یک از اَشکال حمل و نقل یکسری فاکتورهای منحصر به فرد در خصوص طراحی بسته­بندی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد.

بارهای هوایی

باربری. هوایی برای بسته بندی صادراتی آن دسته. از صادرکنندگانی .ایده­ال است .که به زمان‌های .انتظار کوتاه و .دقیق­تر بودن .سطوح سرویس .­رسانی راحت. و سریع به مشتریان حساس هستند. عیب این نوع حمل و نقل این است که حمل و نقل هوایی پرهزینه­ترین گزینه است و هرچقدر بستۀ مورد نظر بزرگتر و سنگین­تر باشد حمل هوایی آن گران­تر خواهد شد.

با این حال، طراح ماهر. بسته بندی کالاهی. صادراتی می­تواند .با ارائۀ یک بسته ­بندی. مناسب و در. عین حال سبک .کمک شایان توجهی به کاهش این هزینه­ها کند. مسیرها و جداول زمان‌بندی هوایی محدود هستند و فاکتورهایی نظیر مشتریان و مالیات‌های غیرمستقیم و همچنین مالیات‌های فرودگاه نیز وجود دارند که باید آنها را مد نظر داشت. 

حمل و نقل دریایی

حمل.و. نقل دریایی  بسته بندی صادراتی  پرطرفدارترین. راه­ حل برای حمل. کالاهای بزرگ و .حجیم با فاصله .زمان انتظار طولانی­تر و است. حمل کالا در آب به طولانی­ترین زمان نیاز دارد ولی مقرون به صرفه­ترین روش برای جابجایی محموله­های حجیم در مسافت‌های دور است. پایش و پیگیری محموله ­ها در حمل و نقل دریایی دشوارتر است زیرا مسیرها و جداول زمانی از انعطاف­پذیری و راحتی کمتری برخوردارند.

عوارض و مالیات­های بندرگاهی نیز وجود دارند و تاخیرات و هزینه­های ناشی از تخلیۀ بار و هماهنگی حمل و نقل درون مرزی جهت تحویل کالاها درب منازل نیز وجود دارد. محموله­ های. دریایی در معرض. غلتیدن، بالا بردن، پرتاب. شدن، تغییر مسیر کشتی .و تکان خوردن قرا.ر دارند. طراحی بسته بندی. کالای صادراتی. باید قادر به تحمل .این نیروها باشد. و همچنین باید. تنش­های ناشی از حمل .با قطار یا کامیون .را حین رسیدن به. بندر، تحمل کند.

بارهای ریلی

حمل و نقل ریلی .یکی از مقرون به صرفه­ترین .گزینه­ های حمل و نقل درون. مرزی است زیرا امکان تحویل سریع .محموله­ های .با حجم بالا را فراهم .می­کند و امکان استفاده از آن برای اکثر مقصدها وجود دارد. اگر مشتری .مقصد نهایی نزدیک. بارانداز بار. ریلی زندگی نکند. باید یکسری .تدابیر برای لجستیک .نهایی این سفر. به کار گرفته شود. که این می­تواند وقت‌گیر. و پرهزینه باشد. امکان تاخیر در تحویل بار ریلی به خاطر جداول زمانی راه­آهن وجود دارد و بسته­بندی­ها باید در مقابل تکان­ها، نیروهای گریز از مرکز و ضربه­های ناشی از تغییر خط آهن محافظت شوند.

بارهای جاده­ای

جاده­ای رایج­ترین نوع باربری است و برای انتقال برخی محموله‌های داخلی به باربری جاده­ای نیاز خواهیم داشت.  بار با کامیون تحویل سریع محموله را ممکن می­سازد و برای مسافت‌های کوتاه بسیار مناسب و مقرون به صرفه است و امکان پایش آسان حمل بارها و پیگیری آن‌ها بین دو نقطه وجود دارد.  بارها ممکن است به خاطر ترافیک، آب و هوای نامساعد یا خرابی وسیله نقلیه به تاخیر بیفتند. کالاها نسبت به تکان­ها، نیروهای .گریز از مرکز، ضربه .خوردن یا افتادن .حین بارگیری یا سفر حساس. هستند و باید با ایمنی .کامل بسته ­بندی .شوند تا از آسیب­دیدگی .کالاها یا زیان. پیشگیری شود.

سخن پایانی

در این مطلب نگاهی. به بسته بندی کالای. صادراتی انداختیم .و به طور دقیقی. دیدیم که چطور .باید اهمیت آن .را جدی گرفت. استفاده از یک بسته‌بندی نامناسب باعث می‌شود که کالای شما نیز آسیب ببیند و انتخاب یک بسته‌بندی درست، به کاهش هزینه و افزایش ایمنی کالا حین حمل و نقل کمک می‌کند.

قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری و ملوانی) و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان در اجرای اصل یکصد و...
تاریخ انتشار : 15 ساعت قبل
ابلاغ احکام قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور 🔹 تا زمان ابلاغ جداول تفصیلی بودجه نسبت به وصول منابع بر...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل
بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ بررسی سهمیه واردات در سال ۱۴۰۳ 📣 قابل توجه کاربران محترم سامانه جامع تجارت...
تاریخ انتشار : 5 روز قبل
گواهی چک جایگزین ضمانت‌نامه بانکی در گمرک شد پیرو بخشنامه شماره ١۴٠٢/٨۶٧٩٣۵ مورخ ١۴٠٢/٠۶/٢٨ به پیوست تصویر.نامه شماره /٢٢٠/٢٢٩٢٩ ص...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
عدم شمول عوارض صادراتی قانون بودجه سال ١۴٠٢ بر محصولات صادراتی از محل ورود موقت برای پردازش پیرو بخشنامه شماره...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ مصوبه انتقال کالا بین مناطق ویژه اقتصادی ۱ و ۲ بندر بوشهر کالاهایی که مطابق.تبصره (۴) ماده (۶۰) قانون...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما