مقالات صادرات

مقالات واردات

معافیت ثبت سفارش واردات 3 هزار و 200 مورد ماده اولیه در مناطق‌‌آزاد و ویژه اقتصادی

معافیت ثبت سفارش واردات 3 هزار و 200 مورد ماده اولیه در مناطق‌‌آزاد و ویژه اقتصادی

 3 هزار و 200 مورد ماده اولیه و قطعات مورد نیاز تولید برای واردات به مناطق‌‌ آزاد و ویژه اقتصادی از ثبت سفارش معاف شد.

به گزارش شاتا، معاون امور صنایع وزارت صمت از معافیت ثبت سفارش واردات 3 هزار و 243 مواد اولیه ، قطعات یدکی و ماشین آلات موردنیاز تولید به مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی خبرداد و گفت: در راستای تسهیل فرآیند تولید ملی ، فهرستی از کالاهایی که نیازبه ثبت سفارش ندارند به شورای عالی مناطق آزاد و گمرک ارایه شد.

فرشاد مقیمی با اشاره به مصوبه اخیر هیات وزیران و اعمال سیاست های حمایتی برای حفظ و صیانت از تولید گفت: به منظور تسهیل در فرآیند تولید داخلی در کشور، واردات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در چهارچوب فهرست اعلامی وزارت صمت، براساس مقررات این مناطق و بدون ثبت سفارش در وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز اعلام شده است.

وی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع را از دغدغه‌های اصلی صاحبان صنایع برشمرد و گفت: تسهیل فرآیند تولید در شرایط کنونی از مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت ، معدن و تجارت بوده و در این راستا علاوه برشناسایی مشکلات گمرکی واحدهای تولیدی، تدابیری برای تسریع در ورود مواد اولیه به کشور اندیشیده شد.

به گزارش شاتا،

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت لیست مواد اولیه و قطعات مورد نیاز تولید را که نیاز به ثبت سفارش ندارند. را بیش از 3 هزار مورد اعلام کرد و گفت: کنترل پنل الکتریکی مخصوص. لوازم خانگی (یخچال، لباسشویی، لوازم صوتی و تصویری. نظیر تلویزیون، رادیو پخش و…)، انواع روتور مخصوص. ژنراتور نیروگاهی، فولادهای غیرممزوج تراشکاری ،اجزاء و قطعات شیرآلات. چدنی و فولادی و پنوماتیک ، قطعات. و ملحقات ماشین آلات چاپ مورد. استفاده برای چاپ به. وسیله صفحات، سیلندرها و سایر اجزای چاپ نخ و پارچه های. مختلف به ویژه پارچه های تار و پود باف از سایر الیاف نساجی نباتی؛ پارچه های تار و پود باف از نخ کاغذی و… از جمله اقلامی است که در لیست معافیت از ثبت سفارش به گمرک و شورای عالی مناطق آزاد اعلام شده است.

مقیمی همچنین ورود قطعات منفصله برای تولید. لیفتراک به استثنای دکل‌کامل، اکسل فرمان، رینگ، شاسی، وزنه تعادلی، کابین. راننده ، باتری، رادیاتور آب ، لاستیک و کپسول مخصوص لیفتراک. گازی با هر درصد ساخت داخل ، شیر مخصوص آبگرم. کن‌ گازی ، قطعات کنتور تولید یا. مصرف گاز ، اجزاء و قطعات کوره و فر برقی صنعتی یا آزمایشگاهی، اجزاء و قطعات. ماشین های جوشکاری. و لحیم کاری و داغ افشانی فلزات یا سرمت ها ، برخی .محصولات دارویی، مواد اولیه شیرخشک اطفال ، روغن خام ، مغز مداد سیاه و رنگی ، مغز قلم خودکار و… را از دیگر محصولاتی اعلام کرد که برای ورود به کشور از طریق مناطق آزاد نیازی به ثبت سفارش ندارند.

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فیلم آموزشی نحوه تخصیص ارز برای واردات در سال 1403
تاریخ انتشار : 17 ساعت قبل
لزوم صدور گواهی مبدا برای محصولات سبزی و صیفی با عنایت به جلسه شورای.معاونین مورخ ۱۴۰۳/۰۱/۱۹ و مصوبات جلسه روز...
تاریخ انتشار : 21 ساعت قبل
جزئیاتی از شیوه جدید رفع تعهد ارزی/ صادرات تا سقف یک میلیون دلار از رفع تعهد ارزی معاف می شود...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
سیستمی شدن تبصره های 1و 2 ذیل بند 2 ماده 38 آیین نامه اجرایی مقررات صادرات و واردات در سامانه...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
“آشنایی با اتاق تعاون ایران ”اتاق تعاون به عنوان عالیترین نهاد مردمی بخش تعاونی کشور تمامی مساعی خود را برای...
تاریخ انتشار : 2 روز قبل
عوارض صادراتی فهرست مواد خام و نیمه خام موضوع بند (ژ) تبصره (6) ماده واحده قانون بودجه سال 1403 🔰...
تاریخ انتشار : 4 روز قبل

تماس با ما

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید  سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

تماس با ما