آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری

فهرست مطالب

آموزش فعال سازی گوشی در طرح رجیستری

آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری

آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری را در سامانه همتا به صورت کامل ( متن و تصویر ) در زیر مشاهده می کنید.

 

جهت ثبت نام / ورود به سامانه همتا کلیک کنید.

برای مشاهده اطلاعات تماس با مرکز پشتیبانی سامانه همتا کلیک کنید.

 

ضرورت انجام فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه

در صورتی که قصد خرید دستگاه دارید، حتما آن را در حضور فروشنده، به کمک کد فعال سازی، برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید. در صورت عدم فعال سازی
دستگاه، معامله بدون سند انجام شده و مسئولیت هر گونه عواقب ناشی از این موضوع، برعهده خریدار می‌باشد.

 

به‌عنوان مثال :

در صورت رویت یک سوء استفاده از شناسه ( IMEI ) و مشاهده شناسه جعلی مشابه با شناسه ( IMEI ) دستگاه خریداری شده در شبکه، چنانچه فرآیند فعال سازی توسط خریدار انجام نشده باشد، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای مالک قبلی دستگاه در نظر گرفته خواهد شد.

در این صورت ، شما که دستگاه را خریداری کرده اما انتقال مالکیت نگرفته‌اید ، متضرر اصلی خواهید بود. لذا توصیه می‌گردد حتماً فرآیند فعال سازی در لحظه خرید دستگاه و در حضور فروشنده انجام گیرد.

 

عدم دسترسی به کد فعال سازی ( طرح ریجستری موبایل )

درصورتی که در حین خرید و یا پس از آن متوجه شدید دستگاه خریداری شده فاقد کد فعال سازی است یا فروشنده به کد فعالسازی دسترسی ندارد، حتما دستگاه را به فروشنده بازگردانید و یا کد فعال سازی را از ایشان دریافت نمایید.

کد فعال سازی را از کجا به دست آوریم

در صورتی که کد فعال سازی دستگاه را در اختیار دارید، حتماً باید دستگاه را برای سیم کارت خود فعال سازی نمایید.

بسته به دستگاهی که خریداری کرده‌اید، کد فعال سازی به یکی از روش‌های زیر در اختیار شما قرار می‌گیرد

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر برای دستگاه‌های آکبند قانونی، کد فعال سازی روی جعبه یا کارت گارانتی، چاپ شده است.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر برای.دستگاه‌های کارکرده ( دست دوم ) ای که انتقال مالکیت داده می‌شوند، کد فعال سازی در پیامک با سرشماره HAMTA ذکر شده است.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر برای دستگاه‌های ثبت مسافری شده، کد فعال سازی در پیامک تأیید درخواست و کارتابل مسافر وجود دارد ( دقت داشته باشید این دستگاه ها صرفا برای.استفاده شخصی مسافر هستند و نباید مورد استفاده تجاری قرار گیرند ).

 

نکته:

ارائه کد فعال سازی، به هیچ عنوان هزینه‌ای نداشته و فروشنده موظف است آن را در اختیار خریدار قرار دهد.

حتماً در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه و دریافت هزینه بابت کد فعال سازی، خدمات ریجستری، ارائه نشدن کد فعال سازی توسط فروشنده و …،
در اسرع وقت، موضوع را به دستگاه‌های نظارتی ارجاع داده و در سایت‌های مربوطه از قبیل سازمان تعزیرات و سازمان حمایت ثبت شکایت کنید.

 

برای راهنمایی بیشتر در زمینه آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی و آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان تولیدکنندگان، وارد لینک های زیر شوید.

آموزش ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی

آموزش ثبت شکایت در سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان

 

هر دستگاه نیازمند فعالسازی ( آکبند، انتقال مالکیت داده شده، دارای درخواست مسافری تأیید شده )، باید از طریق سامانه همتا با واردکردن شناسه ( IMEI )،
شماره سیم کارت و کد فعال سازی، برای سیم کارت مورد نظر فعال سازی شود.

جهت فعال سازی دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.

از سه روش زیر می‌توان با سامانه همتا ارتباط برقرار نموده و فرآیند فعال سازی دستگاه را انجام داد

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر کد دستوری #۷۷۷۷*

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر اپلیکشین همتا

 در این آموزش، مراحل انجام فرآیند فعال سازی دستگاه ، با استفاده از کد دستوری #۷۷۷۷* ارائه می‌شود.

مرحله اول :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر ابتدا با سیم کارت دلخواه ( جهت جلوگیری از فعال سازی اشتباه ترجیحاً سیم کارت خریدار باشد )، کد دستوری #۷۷۷۷* را شماره‌گیری نموده و گزینه تماس را انتخاب کنید.

مرحله دوم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در این مرحله لازم است تا با ارسال عدد ۲ ، گزینه « فعالسازی » را انتخاب کنید.

مرحله سوم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در مرحله بعدی، باید شناسه ( IMEI ) دستگاهی که قصد فعال سازی آن را دارید، وارد کنید.

شناسه ( IMEI ) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه ( شکاف برای قرارگیری سیم‌کارت ) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شماره‌گیری #۰۶#*، قابل‌ مشاهده است.

برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید ۱۵ رقم ابتدایی این شناسه ( IMEI )، بدون هرگونه علامت اضافی ( ممیز ، خط تیره و … ) استفاده شود.

آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری

مرحله چهارم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در این مرحله باید شماره سیم کارتی که قصد فعالسازی دستگاه با آن سیم کارت را دارید، وارد کنید.

آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری

مرحله پنجم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در این مرحله باید کد فعالسازی را وارد کنید. کد فعالسازی یک عدد ۶ رقمی است که با صفر شروع نمی شود.

آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری

مرحله ششم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در این مرحله پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که در آن شناسه ( IMEI ) و شماره سیم کارت وارد شده نمایش داده شده است. درصورتی که اطلاعات این
پیغام مورد تأیید شما است، عدد ۱ را وارد نمایید.

آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری

مرحله هفتم :

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در نهایت پیغامی برای شما نمایش داده می‌شود که بیانگر فعال سازی موفق دستگاه با شناسه ( IMEI ) مربوطه، برای شماره سیم کارت ارائه شده است. این
پیغام به صورت پیامکی نیز ارسال خواهد شد.

آموزش فعال سازی گوشی در طرح ریجستری

پیامد عدم فعال سازی دستگاه

در.صورتی که دستگاه قانونی خریداری شده برای سیم کارت خریدار فعال سازی نگردد، بسته به آکبند یا کارکرده بودن دستگاه، پیامدهای زیر حاصل خواهدشد.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در صورتی که فعال سازی دستگاه آکبند قانونی به کمک کد فعال سازی انجام نشود، این دستگاه پس از مدت کوتاهی قطع خواهد شد.

اخذ شناسه کالا برای گروه لوازم التحریر در.صورتی که فعال سازی دستگاه کارکرده، به کمک کد فعال سازی موجود در پیامک انتقال مالکیت HAMTA انجام نشود، این دستگاه همچنان تحت مالکیت سیم کارت قبلی باقی مانده و در صورت ایجاد مشکلات احتمالی و سوء استفاده از شناسه ( IMEI ) دستگاه، کلیه حقوق قانونی از جمله حق استفاده از دستگاه، برای سیم کارت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

تطابق شناسه ( IMEI )های ذکر شده در پیامک تأیید فعال سازی با شناسه ( IMEI )های دستگاه

پس از انجام موفق فرایند فعال سازی، شناسه ( IMEI )های فعال شده برای سیم کارت فعال کننده دستگاه، پیامک می شود.

دقت داشته باشید شناسه ( IMEI )های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، باید با شناسه ( IMEI ) های دستگاه ( قابل رویت روی جعبه، پشت باتری، شماره گیری
#۰۶#* )، تطابق کامل داشته باشند.

 

هر گونه عدم مطابقت بین شناسه ( IMEI ) های ذکر شده در پیامک تایید فعال سازی، با شناسه ( IMEI ) های دستگاه را با مرکز پاسخ گویی همتا به شماره ۰۹۶۳۶۶ در میان گذارید.

 

فعال سازی تمام اسلات‌های دستگاه‌های دو یا چند سیم کارته با یک کد فعال سازی

برای فعالسازی دستگاه‌های دو یا چند سیم کارته، تنها کافیست با استفاده از کد فعالسازی درج شده روی کارت گارانتی، شناسه ( IMEI ) یکی از اسلات‌ها
( محل سیم کارت ) را فعال نمود.

با فعالسازی یک شناسه ( IMEI )، شناسه ( IMEI ) مربوط به اسلات‌های دیگر نیز به صورت خودکار فعال خواهند شد. دقت داشته باشید که کد فعالسازی، یک کد یکبار مصرف است و پس از فعالسازی دیگر قابل استفاده مجدد نیست.

دستگاه‌ های روشن قبل از شروع طرح، بی نیاز از فعال سازی

دستگاه‌هایی که تا قبل از مشمول شدن در طرح ( مشاهده تاریخ مشمولیت هر برند ) ریجستری در شبکه فعال بوده‌اند، به عنوان دستگاه مجاز شناخته شده و می‌توانند از شبکه‌های اپراتوری به‌صورت دائم استفاده کنند و احتیاجی به فعال‌سازی ندارند.

دقت داشته باشید در صورتی که صاحب این دستگاه قصد فروش آن را داشته باشد، باید ابتدا دستگاه را از طریق فرایند افزودن دستگاه ( نحوه افزودن دستگاه در سامانه همتا )، تحت مالکیت قطعی سیم کارت خود در آورده و سپس، از طریق فرآیند انتقال مالکیت، مالکیت آن را به سیم کارت دیگری منتقل نماید.

 

نویسنده:محسن پورقاسمی
محسن پورقاسمی مشاور بازاریابی و استراتژی بین المللی و دبیر اتحادیه صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در خصوص رفع تعهد و مشاوره استراتژی و بازاریابی آماده راهنمایی و مشاوره تجار به صورت رایگان می باشد.
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حقوق ورودی واردات گوشی های همراه خارجی در سال ۱۴۰۴ با توجه به ابلاغ قانون بودجه سال (۱۴۰۴) کل کشور...
تاریخ انتشار : 1 ماه قبل
بخشنامه تغییر شرایط رجیستری تلفن همراه مسافر ۱۴۰۱/۰۸/۰۱ 🔹 پرداخت حقوق ورودی تلفن همراه از تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۱۹ صرفاً با کارت...
تاریخ انتشار : 2 سال قبل
رجیستری انواع تلفن همراه مسافرین ورودی و بسته های پستی رجیستری انواع موبایل واره اعم از ساعت هوشمند ، تبلت...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
رجیستری ساعت هوشمند دارای سیم کارت و تبلت های وارده توسط مسافرین ورودی مطابق رجیستری موبایل های وارده رجیستری ساعت...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
رجیستری موبایل اعم از تبلت، ساعت هوشمند دارای سیم کارت و اخذ مشخصات موبایل و اطلاعات مسافر از طریق بارکد...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
عدم استناد به ارزش‌ گوشی های وارداتی مسافری به گوشی های وارداتی تجاری   گمرک جمهوری اسلامی ایران جهت ایجاد...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
درخواست توقف رجیستری تلفن همراه مسافری در مبادی ورودی کشور   جهت ثبت نام / ورود به سامانه همتا کلیک کنید....
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
نحوه تعیین ارزش تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی کشور نحوه تعیین ارزش تلفن همراه مسافر در مبادی ورودی کشور...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
دستورالعمل رجیستری گوشی موبایل همراه مسافر رجیستری گوشی موبایل همراه مسافر تعیین تکلیف گوشی های همراه مسافر وارده که هنوز...
تاریخ انتشار : 4 سال قبل
اعلام ضوابط جدید ریجستری تلفن همراه توسط مسافر   ریجستری تلفن همراه توسط مسافر : براساس بخشنامه گمرک ایران، از...
تاریخ انتشار : 5 سال قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

برای نصب اپلیکیشن ixport روی گوشی خود، بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما