صادرات خرما

اگر میخوای این اطلاعات برات ایمیل بشه و از تخفیفات و خدمات کاربردی ما استفاده کنی حتما یک سری به اشتراک ویژه بزن

فهرست مطالب

صادرات خرما ( خرمای خشک – خرمای تازه )

 

صادرات خرما

 
خرما

 

 
خرما گیاهی تک لپه ای و گرمسیری جزو تیره نخل ها است که میوه اش خوراکی
و دارای هسته ای سخت و پوست نازک و طعم شیرین که به شکل خوشه ای
بزرگ از شاخه آویزان می گردد. ازجمله محصولات فرعی خرما نیز می توان شیره ، سرکه ، شهد خرما ، عسل خرما ، قند خرما و … را نام برد.
 
 

 


تولید جهانی خرما

خرما ( خرمای خشک – خرمای تازه ) مطابق با ( PCI ) شاخص پیچیدگی.محصول ۱۶۴۹ مین محصول معامله شده و ۴۱۲۶ مین محصول پیچیده است.

صادرکنندگان برتر خرما در سال ۲۰۲۲ کشورهایی از جمله : عربستان سعودی ( ۳۴۱,۵۲۳ میلیون دلار ) ، اسرائیل( ۳۳۰,۰۸۷ میلیون دلار ) ، ایران ( ۲۸۹,۵۴۵ میلیون دلار ) ، امارات متحده عربی ( ۲۸۵,۵۰۶ میلیون دلار ) و تونس ( ۲۴۴,۷۵۱ میلیون دلار ) هستند .

واردکنندگان برتر خرما در سال ۲۰۲۲.کشورهایی از جمله : هند ( ۲۳۰,۷۶۰ میلیون دلار ) ، مراکش ( ۲۱۱,۶۷۱ میلیون دلار ) ، امارات متحده عربی ( ۱۵۳,۹۷۰ میلیون دلار ) ، فرانسه ( ۹۵,۹۶۷ میلیون دلار ) و ایالات متحده امریکا ( ۸۶,۳۸۴ میلیون دلار ) هستند.

خرما ، تازه یا خشک صادرات برتر فلسطین است . در ادامه برای آشنایی.بیشتر در خصوص بسته بندی کالا صادراتی به بخش ” نکات مهم و کاربردی در زمینه بسته بندی کالا صادراتی ” سایت ، مراجعه کنید.

 

بررسی جغرافیای خرما در ایران

استان های تولید کننده خرما در ایران به ترتیب ( به همراه مناطق جیرفت و کهنوج )، بوشهر ، خوزستان ، سیستان و بلوچستان ، فارس و هرمزگان می باشند.

درصد سهم تولید خرما در ایران به تفکیک استان به شرح زیر می باشد:

  1. تولید خرمای استان کرمان : ۲۸%
  2. تولید خرمای استان هرمزگان : ۱۵.۳۵%
  3. تولید خرمای استان سیستان و بلوچستان : ۱۴.۴۲%
  4. تولید خرمای استان بوشهر : ۱۴.۷۹%
  5. تولید خرمای استان خوزستان : ۱۴.۴۰%
  6. تولید خرمای استان فارس : ۱۲.۱۶%

صادرات خرما

 

شهرستان بم از جمله ی بزرگترین بازار خرید و فروش عمده خرما در کشور.محسوب می شود که سالانه مقادیر بسیار زیادی خرما از این شهرستان به دیگر نقاط کشور ارسال می شود. خرید و فروش عمده ی خرما مضافتی هر ساله پس از فصل برداشت خرما در سردخانه های شهرستان بم شروع شده و خریداران بسیاری از کشورهای مختلف برای خرید عمده ی خرما مضافتی به این شهر سفر می کنند.

 

تولید خرما در استان های کشور به تفکیک شهرستان

صادرات خرما

 

خرما در ایران

خرما یکی از قدیمی‌ ترین میوه‌ های کشت شده توسط انسان است که در مناطق.گرمسیری و نیمه گرمسیری پرورش می ‌یابد و سابقه کشت خرما در ایران به ۳ هزار سال پیش میرسد .
پراکندگی گونه‌های خرما در ایران و کشور های عراق ، عربستان ، پاکستان ، شمال آفریقا و امریکا قابل مشاهده است. خرما به عنوان یکی از غنی ترین میوه‌ها از نظر دارا بودن.میزان زیادی آنتی اکسیدان و فیبر ، مقدار قابل توجه‌ای از انواع ویتامین‌ ها و انواع مواد.معدنی شناخته می ‌شود و به همین دلیل نه تنها در ایران بلکه در اغلب کشور های دنیا جایگاه مهمی در رژیم غذایی دارد.

 

آمار تولید خرما در ایران

براساس آمار انجمن خرمای ایران در سال ۱۳۹۴ سطح زیر کشت خرمای مضافتی بالغ بر ۴۶۰۳۳ هکتار ، خرمای استعمران بالغ بر ۲۷۴۶۹ هکتار ، خرمای.شاهانی بالغ بر۱۱۷۷۲ هکتار ، خرمای ربی بیش از ۱۵۷۲۰ هکتار ، خرمای کبکاب بیش از ۳۰۸۶۱ هکتار هزار تن و خرمای پیارم بالغ بر ۲۵۴۴ هکتار می باشد

 

صادرات خرما ی ایران به دیگر کشورهای جهان

کشور ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان.خرما در دنیا شناخته می شود که پتانسیل بسیار بالایی در زمینه صادرات خرما دارد. صادرکنندگان خرما در کشور بسیار فعال هستند و ایران را در رتبه سوم صادرات خرما در جهان قرار داده اند . مهمترین شاخص های اقتصادی کشور ها در گرو مسئله ی صادرات است و ایران نیز در این زمینه کوشش می کند تا با استفاده از پتانسیل شرکت های صادرات خرما و با اتکا به سهم تولید بالای ایران در زمینه ی خرما ، این شاخص ها را بهبود دهد.

استفاده گسترده خرما در صنایع غذایی و مصرف این میوه در کشورهای مختلف باعث شده است کشورهای تولید کننده خرما پتانسیل بالایی برای صادرات این محصول داشته باشند و صادرات این محصول از رونق بسیار خوبی برخوردار باشد. صادر کنندگان خرما نیز در این چرخه همانند تولید کنندگان نقش مهمی دارند و فرآیند صادرات با همکاری آن ها شکل می گیرد.

 

کشورهای صادرکننده خرما

این نقشه میزان صادرات خرما را در کشورهای صادرکننده خرما نشان می دهد . با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید در خصوص صادرات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

کشورهای واردکننده خرما

این نقشه میزان واردت خرما را در کشورهای واردکننده خرما نشان می دهد . با کلیک کردن روی هر کشور در نمودار می توانید در خصوص واردات آن محصول اطلاعات بیشتر دریافت نمایید .

مشکلات تولید محصول خرما

  • شور شدن آب ها در جنوب.کشور در نتیجه خشکسالی و تأثیر آن بر کاهش تولید
  • افزایش قیمت حامل های انرژی و تاثیر آن در بخش.حمل و نقل
  • برداشت غیر مکانیزه و سنتی.محصولات و در نتیجه بالا رفتن قیمت تمام شده
  • ضعف صنایع تبدیلی و بسته بندی و کمبود.نقدینگی در این بخش

مشکلات اصلی صادرات خرما و راهکار

  • کمبود کارگاه ها و کارخانه های بسته بندی مدرن آشنایی ناکافی و حضور کمرنگ بنگاه های صادراتی در بازارهای عمده خرما
  • کمبود بضاعت مالی جهت کار تبلیغات و بازاریابی در بازارهای هدف
  • توجه ناکافی به شاخص های تضمین کیفیت در محصولات صادراتی توسط برخی بنگاه های صادراتی
  • افزایش هزینه های حمل و نقل داخلی و خارجی خصوصاً کانتینرهای سردخانه دار
  • عدم بضاعت و آشنایی کافی بهره برداران با روش های اصولی جمع آوری ، بسته بندی ، حمل و نقل و نگهداری محصول
 

آموزش صفر تا صد فرایند صادرات کالا

سایت ixport در حوضه صادرات کالا ، مقالات جامعی را در خصوص تجارت و بازرگانی بین المللی ، در بخش راهنمای جامع صادرات ارائه کرده است. این بخش شما را با مفاهیم و فرایند صادرات آشنا می کند. بخش آموزش صادرات شامل : پکیج آموزش جامع صادرات و طرح کسب و کار صادرات ( Business Plan ) و همچنین گالری فیلم های آموزش صادرات می باشد. بخش تحلیل بازارهای صادراتی کشورها نیز شما را برای ورود به بازار کشورهای مختلف آماده می سازد ، ما در این بخش ، به تفکیک ، به بررسی کشورها پرداخته ایم.

اشتراک گذاری :

Email
WhatsApp
Telegram
بهنام امیری
نویسنده:بهنام امیری
سلام، بهنام امیری هستم؛ مدیرعامل یک شرکت بازرگانی بین‌المللی، ساکن شانگهای چین، با بیش از دو دهه تجربه حرفه‌ای در حوزه صادرات، واردات و تجارت بین‌الملل. در طول سال‌های فعالیتم، در وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت‌های مدیریتی داشتم و پس از آن، به‌عنوان معاون بازرگانی در چندین شرکت بزرگ ایرانی فعالیت کردم. امروز نیز به‌طور مستقیم در بازارهای بین‌المللی، به‌ویژه شرق آسیا، در زمینه بازرگانی خارجی فعال هستم. آنچه در وب‌سایت آیکسپورت می‌خوانید، صرفاً ترجمه‌ کتاب‌ها یا بازنشر مطالب دیگران نیست؛ بلکه محتوایی است که بر پایه تجربه‌های شخصی، مشاهدات میدانی و سال‌ها کار اجرایی در تجارت خارجی شکل گرفته است. من و دوستانم این سایت را با هدف به اشتراک گذاشتن آنچه در مسیر شغلی‌امان آموخته‌ایم راه‌اندازی کرده‌ایم—باور دارم دانش و تجربه، زمانی ارزش واقعی پیدا می‌کند که در اختیار دیگران قرار گیرد. امیدوارم مطالب اینجا بتواند برای شما که به‌دنبال یادگیری واقعی و کاربردی در حوزه صادرات و واردات هستید، مفید و الهام‌بخش باشد.
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
seyedali SHARIFI
seyedali SHARIFI
5 سال قبل

عالی

تایید سیستمی کاربر جهت ترخیص انواع برنج در EPL پیرو نامه های شماره ۴۷۶۲۱۷ مورخ ۱۴۰۴/۰۷/۱۴ مبنی بر ضرورت ایجاد...
تاریخ انتشار : 2 هفته قبل
ابلاغ سهمیه مقداری واردات حبوبات و گندم از اتحادیه اوراسیا با عنایت به نامه معاون محترم توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی...
تاریخ انتشار : 1 ماه قبل
شیوه نامه اجرایی کالای مسافری مقدمه   در راستای تسهیل تشریفات گمرکی کالای همراه مسافر ، اجرای وظایف قانونی و...
تاریخ انتشار : 1 ماه قبل
صادرات کیوی از اول مهر ماه ۱۴۰۴ به پیوست نامه شماره ۷۵۴۵۸/۰۴ مورخ ۱۷/۰۶/۱۴۰۴ رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی استان گیلان...
تاریخ انتشار : 1 ماه قبل
تغییر زمان ممنوعیت صادرات کیوی پیرو بخشنامه شماره ۱۷۸۰۴۴/۶۰ مورخ ۱۳۹۷/۰۷/۰ پیرامون ممنوعیت صادرات کیوی از ۱۵ تیر ماه تا...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
ملغی الاثر بودن ممنوعیت ترخیص برنج در فصل برداشت ضمن ارسال تصویر نامه شماره ه ب/۴۰۵۰۹ مورخ ۱۴۰۴/۰۶/۰۴ ریاست محترم...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
محصولات کشاورزی و مواد غذایی آب بر پیرو مفاد بند ۱ دستورالعمل اجرایی شماره ۱۸۵۳۵۳۱/۱۴۰۳/۱۳۱/د مورخ ۱۴۰۳/۱۲/۲۱ موضوع اخذ ۱%...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
واردات پیاز گلهای زینتی ازقبیل گلایول، لیلیوم، لاله به پیوست نامه شماره ۵۹۰۳۶۸۶ مورخ ۱۴۰۴/۰۶/۰۴ دفتر مقررات صادرات و واردات...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
واردات نهال کشت بافت موز درون شیشه از تایوان به پیوست تصویر نامه شماره ۳۲۸۹۵۱ مورخ ۱۴۰۴/۰۵/۲۵ منضم به نامه...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل
صدور گواهی فیتوسنیتری برای محموله های مرکبات تولیدی مازندران به پیوست تصویر نامه شماره ۳۴۰۸۷ مورخ ۱۴۰۴/۰۵/۲۸ ( ثبتی به...
تاریخ انتشار : 2 ماه قبل

عراق

افغانستان

امارات متحد عربی

عمان

قطر

روسیه

اتحادیه اورسیا

ترکیه

سوریه

چین

ژاپن

هند

پاکستان

ایتالیا

فرانسه

آلمان

قوانین و مقررات ثبت محتوا همکار  

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق معنوی اطلاعات قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه همکاران 

ضمن قدردانی از همراهی و پیوستن به  خانواده بزرگ آیکسپورت بعنوان همکار  قوانین و مقررات همکاری با وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

  • همکار می بایست دارای تخصص و تجربه کافی مرتبط به گروه اعلامی خود باشد ، لیکن در صورتی که مشخص گردد همکار دارای تخصص مرتبط نبوده و یا از سوی کاربران شکایتی مبنی بر عدم داشتن تخصص و درج محتوای غلط در حوزه اعلامی مشخص گردد ، وب سایت در راستای حقوق کاربران خود حق قطع همکاری و حذف پروفایل همکار را دارد
  • همکار می بایست تمام توان و تلاش خود را جهت ارائه خدمات و اطلاعات معتبر و قانونی به کاربران وب سایت بعمل آورد ، لیکن روابط کاری فی مابین مشتریان و همکار هیچ ارتباطی با وب سایت ایکسپورت نداشته و طرفین می بایست تمامی دقت خود را جهت همکاری بعمل اورند
  • همکار صرفا می تواند موضوع همکاری را بعنوان یک پروفایل در وب سایت معرفی نماید و این همکاری حق مالکیتی بر وب سایت برای همکار ایجاد نمی کند .
  • همکار می بایست خدمات ، اطلاعات و اقدامات خود را در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران ارائه نماید و در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین جاری وب سایت محق به قطع همکاری می باشد .
  • همکار می بایست نسبت به تخفیف اعلام نموده به مشترکین ویژه وب سایت متعهد باشد ، در صورت اعلام گزارش نسبت به عدم اختصاص این تخفیف ضمن تذکر به همکار در صورت استمرار در این امر وب سایت حق دارد اشتراک همکار را لغو نماید .

قوانین و مقررات اشتراک ویژه کاربران

ضمن قدردانی از همراهی خانواده بزرگ آیکسپورت جهت اطلاع شما قوانین و ملاحظات وب سایت ایکسپورت به حضورتان ارائه می گردد .

قوانین ، بخشنامه ها ، اطلاعیه ها و بطور کلی اطلاعات و مشخصات ارائه شده در وب سایت ایکسپورت از طرق زیر جمع اوری و ارائه می گردد

1- اطلاعاتی که توسط سازمانهای دولتی و نهاده های وابسته بصورت بخشنامه ، اصلاحیه ، اطلاعیه و اموزش ارائه می گردد.

2- اطلاعاتی که از سوی متخصصین و مشاورین وب سایت ارائه می گردد.

3- محصولات ، رویدادها و قابلیت های که از طریق متخصصین و مشاورین وب سایت عرضه می گردد

از این رو وب سایت آیکسپورت هیچ مسوولیتی در قبال صحت و استناد اطلاعات و محتوا ارائه شده در بخش های دولتی و همچنین صحت و سطح کیفیت خدمات و قابلیت ها از سوی متخصصین و شرکتهای معرفی شده و همچنین خدمات و رویدادهای مرتبط ندارد . ولی با هدف رائه خدمات بهتر و آگاه‌سازی مشتریان، خود را در سنجش صحت و استناد و بروزرسانی مداوم اطلاعات و محتویات متعهد می‌داند.

وب سایت ایکسپورت به هیچ وجه اطلاعات منحصر بفرد کاربران را به اشخاص و طرفین غیر، واگذار نخواهد کرد و ضمنا با استفاده از آخرین فن آوری ها متعهد است حتی المقدور از حریم شخصی کاربران دفاع کند.

مالکیت معنوی محتویات اختصاصی وب سایت ایکسپورت که تدوین و منتشر شده است شامل قانون حق تکثیر بوده و متعلق به این وب سایت می باشد.

قوانین و مقررات ثبت رویداد همکار

همکار عزیز به منظور سیانت از حقوق مخاطبین وب سایت ،  قوانین و مقررات زیر لحاظ شده است .

  • مالکیت محتوا و اخبار ثبت شده توسط همکار متعلق به وی می باشد و وب سایت ایکسپورت هیچ گونه ادعا در خصوص انتشار این اطلاعات ندارد .
  • مسئولیت انتشار محتوا و اطلاعات فرد یا مجموعه دیگر توسط همکار بعهده وی می باشد و وب سایت هیچ گونه مسئولیتی در خصوص انتشار محتوا غیر توسط همکار ندارد .
  • محتوا منتشر شده می بایست مطابق موازین و قوانین جاری و شرعی کشور باشد و از انتشار محتوا غیر اخلاقی و غیر قانونی جلوگیری می گردد .

تماس با ما